Emne: ICEPower ASP1000 lyd ??? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem forhandler egentlig Jeff Rowland herhjemme? Kunne godt tænke mig at se de prislister.
Go4it: Er eAR modulerne kræsne mht. til valg af pre og cd? Og ved du om, de er 100% balancerede?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
i skal lige tænke på at der altid lige kommer 100% oven i usa priser .se bare hvad importørene tager for mark levinson, martin logan, krell osv. , når det skal sælges herhjemme.
iøvrigt lige et link til den nyeste icepower amp fra over there :
http://www.belcantodesign.com/prod_eOneREF1000.html
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Go4it: okey enig, tror jeg havde misforstået dig*S*....Jeg er af samme mening og ville da gerne lægge lidt penge på bordet for en ICE, om ikke andet, så bare for en periode for at finde ud af hvad jeg synes om det. Men når så dét er sagt, så kan jeg ikke se idéen i at lægge, hvad ved jeg 20K for en Jeff, hvis jeg kan få en hvilken som helst anden til under det halve, så vel er rimelig ens i indmaden. Det var det jeg mente 
Michael
|
|
|
Ja det vil da være dumt! Lige med J.R. så mener jeg at han har 2 modeller: de små er vist med ASP standard moduler, og så er der nogle kæmpe monotrin, også med Ice, men med en eller anden (analog) strømforsyning, og til priser på over 100.000,-/stk
De har testet de små her på Hifi4all: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=582&zoneid=3
PS dette er min personlige mening = ikke sandheden for dig el. andre. Det bedste er altid selv at høre de pågældende produkter derhjemme!
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Hvem forhandler egentlig Jeff Rowland herhjemme? Kunne godt tænke mig at se de prislister.
Go4it: Er eAR modulerne kræsne mht. til valg af pre og cd? Og ved du om, de er 100% balancerede?
|
|
|
Hmmm, alt godt udstyr er vel kræsent, el. sagt på en anden måde: du kommer til at høre alle svagheder i dit anlæg  MHT til balanceret drift, ved jeg ikke - og vi har brugt (læs spildt) megen krudt på dette emne her på tråden oa. tråde. Men ja, de fås vist alle med XLR - men om det er 100% ægte ved jeg ikke. Går ikke op i det da jeg ikke kører balanceret.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Jensen
Jeg har brugt oceaner af tid på det mega dyre grej, og konklussionen er, det spiller nødvendigvis ikke så "englene synger" , tværtimod - eller sagt på en anden måde, det er ikke altid pengene værd at løbe efter det.
I det hele taget må man ofte stille sig selv spørgsmålet, hvad er der gang i - er det en sygdom eller er det medicin - med den evendelige jagt på dyrere og bedre apparater / grej.
Dermed sagde jeg nødvendigvis ikke at man alene bør investere i ICEpower - absolut ikke, der findes mange andre ting i HiFi verdenen, retsen af verdenen gik ikke i stå da de dukkede op, men jeg har nu alligevl fulgt udviklingen tæt - og de bliver løbendebedre.
Sidst jeg hørte et af de mega anlæg, til jeg ved ikke hvor mange hundrede tusinde, var jeg tættere på at få ørepine end af opleve den store musikalske begejstring, men for pokker hvor det dog kunne spille højt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
hvad mega dyre amps har du haft hjemme .
Jeg har lytter til ice her .
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kuncha skrev:
|
i skal lige tænke på at der altid lige kommer 100% oven i usa priser .se bare hvad importørene tager for mark levinson, martin logan, krell osv. , når det skal sælges herhjemme.
http://www.belcantodesign.com/prod_eOneREF1000.html |
|
|
Ja, det ligner unægteligt noget man har set før: "ASP med hylster" - gud ved hvad de forlanger for disse? Skægt at læse div. tests på sitet. Der er efterhånden en "rød tråd" der går igennem...
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
kuncha skrev:
|
|
|
Ja, det ligner unægteligt noget man har set før: "ASP med hylster" - gud ved hvad de forlanger for disse? Skægt at læse div. tests på sitet. Der er efterhånden en "rød tråd" der går igennem... |
|
|
Deres effektblokke med ICE koster mellem $1600-3000. De er flotte, men igen; prisen ser "kunstig" ud. Mon ikk' AR's løsning til 5k kan og lyder det samme?? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E
Icepower forstærkerne er meget afhængige af en god forforstærker med et åbent gain. Anvender man en forforstærker med alt for lavt gain, er det et meget dårligt match - jeg har brugt enorm tid på at teste de forskellige forforstærkere. CD spillen - det er lidt det samme, helst noget med dynamik og luft, for ICE modulerne kan godt fornemems lidt lukkede, hvis det øvrige grej ikke matcher, og med lidt hang til åbenhed. Personligt anbefaler jeg en komplet XLR løsning i forbindelse med ICEpower modulerne, idet de er konstrueret til at køre XLR, og jeg har kun oplevet XLR som det foretrukne i direkte sammenligninger. Men der kommer så mange andre ting ind i billedet med øvrige setup, i forbindelse med den enkeltes erfaringer og lytteoplevelser.
Icepower modulerne i standard udgave ASP 1000 spiller alle ens - om de kommer fra Bertram, JJaz eller AR og ligeledes forholder det sig med den "billige" udgave af JR monoblokkene, der vil man opleve stort samme lyd - så her er det at finde den fornuftigste pris på markedet. Tager du Jeff Rolands store monoblokke, som er baseret på A modulerne, så kan de levere en noget anderledes lyd, jeg har lyttet en del til dem og sammenlignet i et godt setup, men til 300.000 for to monoblokke, nej så meget anderledes og bedre er lyden ikke. Men en ting må man sige om JR grejet, det er dæleme flot håndværk og design.
Men tager man udviklingen med ICEpower, så er der ingen tvivl om at de er i fremgang, og tiden samt de kritiske ører, har vist dem at der kræves mere af udviklingen. Og ingen tvivl om at de har fået fat i HiFi markedet, hvilket betyder at vi må forvente at deres udvikling vil blive intensiveret, og man derfor også må forvente nye spændende ting på markedet.
Men kigger man ud over markedet, så vælter det jo frem med nye produkter i klasse D forstærker enden, forstærkere i mindre udgave og multimaskiner, hvor disse moduler og teknik egner sig godt, da de ikke bliver varme, som følge af det lille strømforbrug. Men som det ser ud, så er det mindre forstærkere og forstærkere i flerkanals udgaver, hvorfor man godt kunne anlægge den filosofi, at de koncentrerer sig om disse forstærkere og der hvor tingene sælges i kæmpe oplag og bunker - hvilket må siges at være meget naturligt og klogt hvis man vil tjene penge. Men det kan måske betyde at vi HiFi nørder med de store gyldne ører, bliver efterladt lidt med de kendte ASP moduler i en rum tid.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Go4it skrev:
kuncha skrev:
|
|
|
Ja, det ligner unægteligt noget man har set før: "ASP med hylster" - gud ved hvad de forlanger for disse? Skægt at læse div. tests på sitet. Der er efterhånden en "rød tråd" der går igennem... |
|
|
Deres effektblokke med ICE koster mellem $1600-3000. De er flotte, men igen; prisen ser "kunstig" ud. Mon ikk' AR's løsning til 5k kan og lyder det samme??
|
|
|
Sikkert - jeg vil prøve den billigste løsning: det er rent "plug and play" med ASP - det er hele fidusen
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
AM-E skrev:
Go4it skrev:
kuncha skrev:
|
http://www.belcantodesign.com/prod_eOneREF1000.html
|
|
|
|
|
Deres effektblokke med ICE koster mellem $1600-3000. De er flotte, men igen; prisen ser "kunstig" ud. Mon ikk' AR's løsning til 5k kan og lyder det samme??
|
|
|
Sikkert - jeg vil prøve den billigste løsning: det er rent "plug and play" med ASP - det er hele fidusen |
|
|
jo det er sikkert samme lyd, du betaler extra for navnet
bel cantoerne koster 2000 retail
bertrams er vist de billigste
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et er sikkert: hvis disse Ice moduler overhovedet bliver lavet i DK, så er det et spørgsmål om tid før de bliver masseproduceret i fjernøsten til en meget lav pris. spørgsmålet er så om det kommer forbrugerne tilgode?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it
De bliver ikke lavet i Danmark, de bliver allerede produceret, som alle andre ting, i den produktionsvenlige del af verdenen, hvor omkostningerne er væsnetligt mindre end i DK. Modulerne er jo i virkeligheden ikke så dyre, købt i et produktionsforløb - de bliver aldrig billigere, men de bliver sikkert bedre og mere målrettet til HiFi brug, rent lydmæssigt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
<SPAN =bold>Go4it: okey enig, tror jeg havde misforstået dig*S*....Jeg er af samme mening og ville da gerne lægge lidt penge på bordet for en ICE, om ikke andet, så bare for en periode for at finde ud af hvad jeg synes om det. Men når så dét er sagt, så kan jeg ikke se idéen i at lægge, hvad ved jeg 20K for en Jeff, hvis jeg kan få en hvilken som helst anden til under det halve, så vel er rimelig ens i indmaden. Det var det jeg mente </SPAN>
<SPAN =bold></SPAN> <SPAN =bold>Michael</SPAN> |
|
|
Basalt set har du ret i, at det er samme lyd, men det gælder nu alligevel mest for Bertram's og AR's standardversioner.
De andre producenter propper også forskellige former for "gain cards" ned i kassen, lige før indgangen på modulerne.
Andre hælder også indgangs- og udgangstranformatorer i, det gør f.eks. både Jeff Roulund og Bertram Audio i deres store modeller.
Bel Canto bruger så en form for gain card, ligesom PS Audio også gør det.
Det gør det bl.a. nemmere at bruge forstærkeren sammen med mindre strømstærke forforstærkere, da modulerne som standard har en indgangsimpedans, der ligger under det halve af, hvad der er normen (hhv. 12KOhm og 45-47KOhm).
Derfor er der ikke noget at sige til, at nogle har oplevet en klemt lyd eller "brevkasseperspektiv", som det også er beskrevet. Et standardmodul med nul og nix dikkedarer i en kasse (Bertram Beast og AR eAR 1001) kræver nemmerlig en ordentlig børge af en preamp for at yde optimalt. Ligeledes betyder den interne kabling en hel del mere, end de fleste har fantasi til at forestille sig - her kan forskellen være som nat og dag.
Et par gode bud på preamps, der kan klare mosten og har kræfterne, kunne f.eks. være Pass Labs 2.5, Audia Pre og i den klasse. Der er egentlig ikke så mange af dem, hvis der også skal være blot en lille smule økonomi i det.
Husk på, at en kæde ikke er stærkere, end de(t) svageste led. Og smækker man et sæt "usminkede" 1000-børger på sit setup, så kan resultatet meget vel være, at resten nu skal opgraderes for at kunne følge med. Har man i forvejen en go' og powerfuld preamp, så vil de svageste led nu typisk være kablerne og måske også højttalerne, da eventuelle svagheder ikke tilgives i form af sminket lyd, men kastes direkte op i ansigtet på én.
Det er med andre ord en lidt anden måde at tænke på end vanligt, da forventningen om måske at skulle opgradere resten af anlægget automatisk er til stede, hvis der er investeret i f.eks. en Krell, ML, Vitus, eller anden monster amp. Det kommer ligesom sammen med størrelsen og prisen
Med høflig hilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, der ramte du jo som sædvanlig sømmet lige på hovedet, Surling. Det er jo lige nøjagtig historien med indgangsimpedansen, der er humlen..
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Go4it
De bliver ikke lavet i Danmark, de bliver allerede produceret, som alle andre ting, i den produktionsvenlige del af verdenen, hvor omkostningerne er væsnetligt mindre end i DK. Modulerne er jo i virkeligheden ikke så dyre, købt i et produktionsforløb - de bliver aldrig billigere, men de bliver sikkert bedre og mere målrettet til HiFi brug, rent lydmæssigt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Ja Toftdahl, det må man håbe, og forhåbentlig med en noget højere indgangsimpedans som "G & S" så glimrende er inde på: der er ingen tvivl om det er et problem, dét har jeg selv måtte sande... Men om det er en "dyr" Pre der er løsningen ved jeg ikke - det kunne jo være at man skulle skifte ASP ud til de har overstået div. børnesygdomme
Eller en anden mulighed: hvad med (venlig assistance) af de mange dygtige elektroniknørder her i forum, at få lavet div. tweaks på disse ASPer, så de får lov til at yde optimalt! Det kunne blive et spændende kollektivt forløb her i forum, hvor folk løbende kom med indput fra deres erfaringer med et given tweak (f.eks. en trafo, og hvilken størrelse er så optimalt osv). Og hvis det kræver noget specielt elektronik, kunne ASPejere samles, og lægge en større ordre på dette.
Er jeg helt forkert på den, eller er det et rimelig realistisk projekt? Der må så laves en ny tråd al la "Tweak af ASP"
Jeg er klar med loddekolben...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Toftdahl skrev:
Go4it De bliver ikke lavet i Danmark, de bliver allerede produceret, som alle andre ting, i den produktionsvenlige del af verdenen, hvor omkostningerne er væsnetligt mindre end i DK. Modulerne er jo i virkeligheden ikke så dyre, købt i et produktionsforløb - de bliver aldrig billigere, men de bliver sikkert bedre og mere målrettet til HiFi brug, rent lydmæssigt. Med venlig hilsen Jørgen Toftdahl |
|
|
Ja Toftdahl, det må man håbe, og forhåbentlig med en noget højere indgangsimpedans som "G & S" så glimrende er inde på: der er ingen tvivl om det er et problem, dét har jeg selv måtte sande... Men om det er en "dyr" Pre der er løsningen ved jeg ikke - det kunne jo være at man skulle skifte ASP ud til de har overstået div. børnesygdomme  Eller en anden mulighed: hvad med (venlig assistance) af de mange dygtige elektroniknørder her i forum, at få lavet div. tweaks på disse ASPer, så de får lov til at yde optimalt! Det kunne blive et spændende kollektivt forløb her i forum, hvor folk løbende kom med indput fra deres erfaringer med et given tweak (f.eks. en trafo, og hvilken størrelse er så optimalt osv). Og hvis det kræver noget specielt elektronik, kunne ASPejere samles, og lægge en større ordre på dette. Er jeg helt forkert på den, eller er det et rimelig realistisk projekt? Der må så laves en ny tråd al la "Tweak af ASP" Jeg er klar med loddekolben... |
|
|
Godaften i tråden,
Ofrer man en 25-35K på en god, strømstærk preamp, så vil jeg da mene, man er kommet et stykke af vejen mht. at løse "problemet".
Jeg har tænkt lidt over, om det evt. ikke kan løses ved at sætte 3 stk. 33-35 KOhm modstande af god kvali på indgangen. Det vil så mindske følsomheden noget, det er klart, men om det også vil betyde tab af detaljer og dynamik må indtil videre fortabe sig i det uvisse. Og det vil unægteligt være nemmere at skulle lodde en modstand på de små ben på modulet, end det pilleri det er at lodde et signalkawel på.
Ellers er det ikke meget, der kan tweakes. Medmindre man altså har erfaring med at lodde SMD'ere.
Faktisk vil jeg næsten fraråde at tweake på andet end strømkablet og signal- og højttalerkablet i amp'en, da der allerede i høj grad er tale om en garbage-in/garbage-out amp, hvilket ikke ses alt for tit.
Og skal man endelig begynde at rode ved de interne kabler, så vil jeg stærkt tilråde, at man på forhånd ved nøjagtigt hvad det er man går efter rent lydmæssigt. For den er en regulær b*tch at rode med sådden indeni, og der skal ikke mange skæve bevægelser til med dypkogeren, førend det går mere end galt
Den fejl, de fleste 1000-børge ejere nok begår, er at smække en halvbillig (læs: halvdårlig) preamp foran. Og så bliver resultatet også derefter. Der skal kæles lidt for kvaliteten på det øvrige udstyr, ganske som hvis der var tale om en eller anden monster-amp - og ganske som et stykke vellignende fruentimmer også ser bedre ud, når hun er klædt på til at blive klædt af
Så i bund og grund er problemet måske ikke så meget 1000-børgerne, men måske nok mere den sum ejeren af børgerne er villig til at kaste efter dem
Min egen preamp klarer fint en indgangsimpedans på ned til 3KOhm, så jeg er lykkeligt befriet for problemet. Men hele setup'et er så også indkøbt med en helt klar idé om, hvad jeg ville opnå.
Som sådan synes jeg egentlig ikke, der skulle være grund til at kaste sin ASP på køkkenmøddingen. Glæden ved evt. at spare op til en muskuløs preamp vil nok langt overskygge ærgelsen over at have skrottet en dims, der trods alt nok kan klare sig en del år endnu.
Og skulle de næste generationer af klasse D amps så kunne byde på endnu mere, tjah-og-huh-hej, så står man jo med en preamp, der kan leve op til mosten, ikk'?
Med høflig aftenhilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
| Jamen, der ramte du jo som sædvanlig sømmet lige på hovedet, Surling. Det er jo lige nøjagtig historien med indgangsimpedansen, der er humlen.. |
|
|
Howdy, long time no see, hr. Æselhaj...
Har du evt. et løsningsforslag?
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode trafoer, har jeg hørt fra pålidelig kilde (USA)......  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Go4it skrev:
Toftdahl skrev:
|
Go4it
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Ja Toftdahl, det må man håbe, og forhåbentlig med en noget højere indgangsimpedans som "G & S" så glimrende er inde på: der er ingen tvivl om det er et problem, dét har jeg selv måtte sande... Men om det er en "dyr" Pre der er løsningen ved jeg ikke - det kunne jo være at man skulle skifte ASP ud til de har overstået div. børnesygdomme
Eller en anden mulighed: hvad med (venlig assistance) af de mange dygtige elektroniknørder her i forum, at få lavet div. tweaks på disse ASPer, så de får lov til at yde optimalt! Det kunne blive et spændende kollektivt forløb her i forum, hvor folk løbende kom med indput fra deres erfaringer med et given tweak (f.eks. en trafo, og hvilken størrelse er så optimalt osv). Og hvis det kræver noget specielt elektronik, kunne ASPejere samles, og lægge en større ordre på dette.
Er jeg helt forkert på den, eller er det et rimelig realistisk projekt? Der må så laves en ny tråd al la "Tweak af ASP"
Jeg er klar med loddekolben...
|
|
|
Godaften i tråden,
Ofrer man en 25-35K på en god, strømstærk preamp, så vil jeg da mene, man er kommet et stykke af vejen mht. at løse "problemet".
Jeg har tænkt lidt over, om det evt. ikke kan løses ved at sætte 3 stk. 33-35 KOhm modstande af god kvali på indgangen. Det vil så mindske følsomheden noget, det er klart, men om det også vil betyde tab af detaljer og dynamik må indtil videre fortabe sig i det uvisse. Og det vil unægteligt være nemmere at skulle lodde en modstand på de små ben på modulet, end det pilleri det er at lodde et signalkawel på.
Ellers er det ikke meget, der kan tweakes. Medmindre man altså har erfaring med at lodde SMD'ere.
Faktisk vil jeg næsten fraråde at tweake på andet end strømkablet og signal- og højttalerkablet i amp'en, da der allerede i høj grad er tale om en garbage-in/garbage-out amp, hvilket ikke ses alt for tit.
Og skal man endelig begynde at rode ved de interne kabler, så vil jeg stærkt tilråde, at man på forhånd ved nøjagtigt hvad det er man går efter rent lydmæssigt. For den er en regulær b*tch at rode med sådden indeni, og der skal ikke mange skæve bevægelser til med dypkogeren, førend det går mere end galt
Den fejl, de fleste 1000-børge ejere nok begår, er at smække en halvbillig (læs: halvdårlig) preamp foran. Og så bliver resultatet også derefter. Der skal kæles lidt for kvaliteten på det øvrige udstyr, ganske som hvis der var tale om en eller anden monster-amp - og ganske som et stykke vellignende fruentimmer også ser bedre ud, når hun er klædt på til at blive klædt af
Så i bund og grund er problemet måske ikke så meget 1000-børgerne, men måske nok mere den sum ejeren af børgerne er villig til at kaste efter dem
Min egen preamp klarer fint en indgangsimpedans på ned til 3KOhm, så jeg er lykkeligt befriet for problemet. Men hele setup'et er så også indkøbt med en helt klar idé om, hvad jeg ville opnå.
Som sådan synes jeg egentlig ikke, der skulle være grund til at kaste sin ASP på køkkenmøddingen. Glæden ved evt. at spare op til en muskuløs preamp vil nok langt overskygge ærgelsen over at have skrottet en dims, der trods alt nok kan klare sig en del år endnu.
Og skulle de næste generationer af klasse D amps så kunne byde på endnu mere, tjah-og-huh-hej, så står man jo med en preamp, der kan leve op til mosten, ikk'?
Med høflig aftenhilsen G&S
|
|
|
Tak, og Øv G&G. Nu hvor jeg lige troede at man kunne lave et hurtig og nemt tweak
Og nu var det ikke for at spare en god/dyr Pre, men mere for at løse problemet hvor det opstår, for så igen at kunne have flere Pre.valgmuligheder - med mulighed for endnu bedre lyd, end med de 2-3 omtalte Pre. Anyway denne trafo som vi har hørt så meget om gennem tiden, kan den give noget, og i såfald hvordan? Det kunne jo tyde på at det var én af de faste tweaks hos de kendte mærker når man ser på deres "ASPs" størrelse, og ikke mindst vægt. Men det kræver stadig lodning: er det virkelig så problematisk? - der må da være terminaler til pålodning?
Ha en god aften, nu skal jeg til koncert med Slade - og hvis jeg er heldig, en tur backstage 
|
| Til top |
|
| |
jholesen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
|
|
|
|
OK, hvordan identificerer man så en strømstærk preamp? Det er vel mest en specifikation der ses i forbindelse med effektamps. Jeg har kigget lidt i manualerne for mit diverse udstyr, og det eneste jeg kunnet finde (udeover diverse udgangsniveauer) var at den variable udgang på min CD har en udgangsimpedans på 10 ohm - siger dette noget om en udgangs evne til at drive ICE modulerne tilfredsstillende?
MVH Jacob
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|