Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: ICEPower ASP1000 lyd ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har erfaring med at sætte en ældre 779 eller 707ES sony cd-afspiller direkte på via xlr? eller er der nogen som tør sige noget om resultatet? Hvis er en anden model jeg bør vælge, ville jeg gerne hører om jeres forslag!

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:
Gode trafoer, har jeg hørt fra pålidelig kilde (USA)......

Snakker vi her ICE std. eller ASP?

Erfaringsmæssigt er det en god idé at holde diller-dalleret før indgangen på et minimum på netop 1000-børgerne, men måske idéen med modstandene skal prøves...

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

jholesen skrev:

Ghammel & Suhr skrev:

Ofrer man en 25-35K på en god, strømstærk preamp, så vil jeg da mene, man er kommet et stykke af vejen mht. at løse "problemet".

OK, hvordan identificerer man så en strømstærk preamp? Det er vel mest en specifikation der ses i forbindelse med effektamps. Jeg har kigget lidt i manualerne for mit diverse udstyr, og det eneste jeg kunnet finde (udeover diverse udgangsniveauer) var at den variable udgang på min CD har en udgangsimpedans på 10 ohm - siger dette noget om en udgangs evne til at drive ICE modulerne tilfredsstillende?

MVH Jacob

Daws jholesen,

Nej, strømstyrke er ikke en specifikation, der kun ses med power amps. High end preamps har også focus på dette.

Som eksempel, tag en kigger ned i denne her, den har større "energy storage" end de fleste moderne mid-fi power amps: (og jo, det ER en preamp)

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Westergaard skrev:

Er der nogen som har erfaring med at sætte en ældre 779 eller 707ES sony cd-afspiller direkte på via xlr? eller er der nogen som tør sige noget om resultatet? Hvis er en anden model jeg bør vælge, ville jeg gerne hører om jeres forslag!

Hej Westergaard,

Det er prøvet og det dutter sq ikke rigtigt. Den variable udgang er ikke god nok til formålet, den klinger skingert i forhold til "fixed output".

Dog har nogle herinde haft godt held med at bruge hovedtelefonudgangen i stedet, men det kræver et indgreb i apparatet.

Med høflig aftenhilsen
G&S

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

G&S

Nu er det jo sådan, at de dersens ASP moduler ikke bare er noget man skiller og lodder i, de er faktisk både besværlige og ikke det bedste at rode i, alt efter indgrebets omfang, risikerer man faktisk at ødelægge printet - er set. 
Egetligt tror jeg ikke det tager så meget af dynamikken og musikken, hvis man forsøgsvis prøver med de modstande som et impedans indgreb, kan det have sin rigtighed at det giver en ændring på 3db. Men om modstandene så får den ønskede effekt/indvirkning, det vides ikke med sikkerhed.
Jeg ved godt man ikke behøves at lodde i modulet for at sætte de modstande i, jeg så bare der var nogen som troede at man bare lodder løs.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Westergaard skrev:

Hej Westergaard,

Det er prøvet og det dutter sq ikke rigtigt. Den variable udgang er ikke god nok til formålet, den klinger skingert i forhold til "fixed output".

Dog har nogle herinde haft godt held med at bruge hovedtelefonudgangen i stedet, men det kræver et indgreb i apparatet.

Med høflig aftenhilsen
G&S

Kan man overhovedet bruge XLR udgangen, er den ikke fixet? Det er da vist kun RCA udgangene hvor man kan vælge mellem variabel og fixed?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Westergaard skrev:

Hej Westergaard,

Med høflig aftenhilsen
G&S

Kan man overhovedet bruge XLR udgangen, er den ikke fixet? Det er da vist kun RCA udgangene hvor man kan vælge mellem variabel og fixed?

kun rca der er fixed .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
jholesen skrev:

Ghammel & Suhr skrev:

Ofrer man en 25-35K på en god, strømstærk preamp, så vil jeg da mene, man er kommet et stykke af vejen mht. at løse "problemet".

OK, hvordan identificerer man så en strømstærk preamp? Det er vel mest en specifikation der ses i forbindelse med effektamps. Jeg har kigget lidt i manualerne for mit diverse udstyr, og det eneste jeg kunnet finde (udeover diverse udgangsniveauer) var at den variable udgang på min CD har en udgangsimpedans på 10 ohm - siger dette noget om en udgangs evne til at drive ICE modulerne tilfredsstillende?

MVH Jacob

Daws jholesen,

Nej, strømstyrke er ikke en specifikation, der kun ses med power amps. High end preamps har også focus på dette.

Som eksempel, tag en kigger ned i denne her, den har større "energy storage" end de fleste moderne mid-fi power amps: (og jo, det ER en preamp)

Det ligner mest af alt varm luft og kejserens nye klæder. Komponenter valgt ud fra farve, form og æstetik. Har konstruktøren valgt komponenter efter farve her ?

Og hvad er det for noget fis med en strømstærk forforstærker til 25.000 som er nødvendig for at trække en ICE ordentligt? Pga. indgangsimpedans? Grønne grise? 

OM´er

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 04:03 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
jholesen skrev:

Ghammel & Suhr skrev:

MVH Jacob

Daws jholesen, Nej, strømstyrke er ikke en specifikation, der kun ses med power amps. High end preamps har også focus på dette. Som eksempel, tag en kigger ned i denne her, den har større "energy storage" end de fleste moderne mid-fi power amps: (og jo, det ER en preamp)

Det ligner mest af alt varm luft og kejserens nye klæder. Komponenter valgt ud fra farve, form og æstetik. Har konstruktøren valgt komponenter efter farve her ?

Og hvad er det for noget fis med en strømstærk forforstærker til 25.000 som er nødvendig for at trække en ICE ordentligt? Pga. indgangsimpedans? Grønne grise?

OM´er

Uhadaosse kramer71,

Kan du nu heller ikke tåle at se en vellignende quinde uden kluns på?

Jeg går stærkt ud fra, at du har hørt den viste dims, når du sådden uden videre kan sable den...?

Kom da endelig frisk med nogle alternativer til det førhen beskrevne. Blot bør de virke - også i praksis.

Og det er absolut ikke noget fis mht. en strømstærk preamp til 1000-børgerne - eller også har jeg (og mange andre) prøvet de helt forkerte af slagsen. Jeg har efterhånden prøvet en del. Hvor mange har du selv prøvet?

Hvad er efter din mening den "rigtige"?

En grøn gris? Med eller uden tøj på?

Jeg er bange for OM'eren er din, Mr. 71

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

til G&S

Kan man modifisere den variable udgang? Jeg har set mange eksempeler på folk der har lavet om med anden clock, up-amps osv? Er der ellers forslag til en god forforst. til max 4000kr brugt

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Den er god nok med den strømstærke preamp til ASP1000, dog behøver den ikke at koste 25.000 kr for at virke. En Acurus til 1500,- i DBA.dk er fin til formålet. Men har prøvet at trække den med en mere udhungret pre, og det gik slet, slet ikke...

Hverken på de gamle A moduler eller de nye ASP.

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
kramer71 skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
jholesen skrev:

Ghammel & Suhr skrev:

MVH Jacob

Daws jholesen, Nej, strømstyrke er ikke en specifikation, der kun ses med power amps. High end preamps har også focus på dette. Som eksempel, tag en kigger ned i denne her, den har større "energy storage" end de fleste moderne mid-fi power amps: (og jo, det ER en preamp)

Og hvad er det for noget fis med en strømstærk forforstærker til 25.000 som er nødvendig for at trække en ICE ordentligt? Pga. indgangsimpedans? Grønne grise?

OM´er

Uhadaosse kramer71,

Kan du nu heller ikke tåle at se en vellignende quinde uden kluns på?

Jeg går stærkt ud fra, at du har hørt den viste dims, når du sådden uden videre kan sable den...?

Kom da endelig frisk med nogle alternativer til det førhen beskrevne. Blot bør de virke - også i praksis.

Og det er absolut ikke noget fis mht. en strømstærk preamp til 1000-børgerne - eller også har jeg (og mange andre) prøvet de helt forkerte af slagsen. Jeg har efterhånden prøvet en del. Hvor mange har du selv prøvet?

Hvad er efter din mening den "rigtige"?

En grøn gris? Med eller uden tøj på?

Jeg er bange for OM'eren er din, Mr. 71

Jeg er trods alt blevet så klog om livet at jeg ved at en lækker kvinde uden tøj på, ikke nødvendigvis betyder at hun er intelligent. Selvom min krop konsekvent siger til mig at det er hun og at hun vil have mig

Jeg behøver da absolut ikke have hørt på den sag, for at vide at den er konstrueret for at blive set indvendig. Om den så lyder ordentlig med alle sine elendige trebenede regulatorer, opamps ?, og unødvendige lytkapacitet (tydeligvis stor men sikkert langsom), skal jeg da stå hen i det uvisse, men motivationen for konstruktionen er da tydelig nok.

Den ice skal tydeligvis køres med en god buffer foran, men jeg kan da se at der allerede er billigere forslag på banen.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

kramer71

Det gør jo ikke noget at det ser pænt ud, det fortæller lidt om dem der har lavet, og den måde de griber tingene and på, og hvilken farve amn vælger for kondensatore og forskellige ting, koster jo ikke ekstra. Og nu har så små produktioner det jo med at blive meget dyre uanset om det er BAT, specielt når de skal fra USA og videre til en importør og igen videre til en forhandler.

Men ingen tvivl om, at ICEpower ASP forstærkere, kræver forforstærkere af en helt anden karakter, end de fleste, da der er de impedans problemer - hvilket man kun kan klandre ICEpower forstærkerens konstruktion.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hej alle:

Go4it, efter lyser udtagelser fra folk som har haft ICEpower i en længere periode.
Jeg har nu i snart et år brugt IP 205 KV Stainless, 2X500W. ASP stereo trin fra Jazz.

Min pre-amp har kostet 52.000 kr. Ha ha BeoVision Avant 32" TV. Og det spiller forrygende.
Jeg har prøvet at låne et sæt BeoLab3  aktive HT'er for at sammenline lyden, og her vil jeg sige
at de spiller godt, men ikke så detaljeret som det mit ICE trin kan præstere sammen med mine
ikke aktive BeoVox Penta og en aktiv sub.

En ting jeg tidligt erfarede er  hvis et ICE trin bliver slukket går der ca. tre timer før man får
den rigtigt Detaljeret lyd igen. Rummet bliver ikke fyldt med lyd på samme måde, (det er lidt
svært at beskrive) og stereo perspektivet falder også først rigtigt på plads når trinet er varmt.
Nu indgår mit ICE trin i et surround setup via Avant 32, og jeg bruger XLR stik til trinet,
i det første kabel jeg lavede var ben 2 + og ben 1 og 3 ført sammen til minus, og det gav efter
en periode problemer. Hvis du tager liniesignalet til ICE trin fra et TV eller en fladskærm skal
du med XLR forbindelse lodde ben 2 + ben 1 minus og ben 3 stelstrømpe fra kablet. Det der
ellers sker er at den sorte om billedet bliver rødlig i farven. der er en teknisk forklaring :

Kabel skærmen bør forbindes til ben 1 i XLR stikket og den retur minus skal kun forbindes til
ben 3. På denne måde bliver ICEPower kabinettet også en del af skærmen.
Som det var først, så løber returstrømmen fra kabinettet til både ben 1 og 3, hvilket er uheldigt
og går ud over CMRR (Common Mode Rejection Ratio).
http://www.jensen-transformers.com/an/an003.pdf  Og brug twisted-pair kabel med skærm.

På dette link vil i kunne følge to billede serier, af opbygning med ICEpower trin, hvor den ene
bruger LC Audio's netfilter ved net indgangen.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

kramer71

Det gør jo ikke noget at det ser pænt ud, det fortæller lidt om dem der har lavet, og den måde de griber tingene and på, og hvilken farve amn vælger for kondensatore og forskellige ting, koster jo ikke ekstra. Og nu har så små produktioner det jo med at blive meget dyre uanset om det er BAT, specielt når de skal fra USA og videre til en importør og igen videre til en forhandler.

Men ingen tvivl om, at ICEpower ASP forstærkere, kræver forforstærkere af en helt anden karakter, end de fleste, da der er de impedans problemer - hvilket man kun kan klandre ICEpower forstærkerens konstruktion.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Nemlig Toftdahl, og det kan da ikke være så svært for B&O at lave en "high gain" udgave til hifibrug. De nuværende ASP er jo tiltænkt meget lange kabler (PA. oa.), så det må være logisk at lave ASP til korte kabler. Jeg vil vove den påstand at der må være solgt flere ASP til hjemmebrug, end til PA.
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Go4it, det da ikke umuligt at jeg ikke kan genkende ovenstående problem. fordi b&o har konstrueret ICEpower til deres egne produkter, og dem har jeg.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Tak Peter Pan: Det virker som at Svenskerne er mere på forkant med ASP - det være sig div. tweaks, men også at evnen til at skaffe ASP engros...   Og ifl. div. fotos bliver der loddet frygtløst her, der, og alle vegne - uden problemer

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Go4it, det da ikke umuligt at jeg ikke kan genkende ovenstående problem. fordi b&o jo har konstrueret ICEpower til deres egne produkter, og dem har jeg.

Men lige med ASP, som jo er et "ud af huset" produkt, må man kunne forvente en vis tilpasning til kundernes behov - vi kan jo ikke alle leve i et "B&O univers" 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Det der først falder mig ind er HVORFOR, men alligevel.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Det der først falder mig ind er HVORFOR, men alligevel.

Mener du ikke: Hvorfor ikke 

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum