Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: ICEPower ASP1000 lyd ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Dav-dav!

Blot 2 stykker af slagsen kan faktisk spille væmmeligt højt!

For et stykke tid siden skulle jeg prøve at trykke dem helt af, og jeg fik ikke en gang skruet halvt op, før det blev decideret ubehageligt at være i stuen (ca. 65 kvm) på grund af bastrykket. Så det måtte jeg opgive

Skiven var Dig med Boz Scaggs - et must for enhver basnarkoman.

Med stadig rystet hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

hmmmm, altså 1000 watt spiller imponerende højt, det kommer ikke bag på mig

Spørgsmålet gik mest på, om det er nødvendigt med 1000 watt? Om de spiller renere end en asp500?

Inflationen rammer jo nok her, som alle andre vegne

Det ender nok med at jeg skal have bygget huset om, hvis jeg skal have mokket sådan et par karle inden for....

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Nope, de fylder ikke mere end end en Cigaræske, vejer ca. 2 kg
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Det var nu også taget der skulle modificeres, for at holde det på plads...
Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

Rockefoten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Norge
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

hvorfor er det ingen som bygger de så små som det går an? jeg mener, de burde jo gå an å teipe med dobbeltsidig teip bak på høyttaleren så små er de...
jeg vil ha to sånne så merker ikke dama at jeg har kjøpt ny forsterker :) hva er forresten pris på jjaz sine?

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Når jeg nu har startet denne tråd, må det være rimeligt at jeg selv melder tilbage med hvordan ASP1000 lyder

Ét ord: Fantastisk. Jeg havde frygtet at ICEpower var noget klinisk/kold i lyden, men det rygte er helt forkert . Der er al den saft og kraft der SKAL være - verken mere el. mindre. Og det er vel nok dét der er kendetegnet ved ASP1000: ingen unoder (lydfarvninger/forvrængning) og med fuld kontrol og dynamik = "sandheden" - og den er faktisk ikke så ringe endda    

Jeg tror, hvis man har været vant til/tilhænger af, én eller anden "sound"/lydfilosofi (forvrængning?), ja så vil ASP1000 lyde "helt forkert"   I den forbindelse kan jeg ikke lade være med at tænke på det berømte ordsprog: "sandheden er ilde hørt"  

Anyway

Så har jeg lige haft en Accuphase klasse A stående nogle dage , og det var STORT (også prisen: 6 x ASP): ro, kontrol og super dynamisk med et flot perspektiv - og så denne forførende "sound": alt virkede bare lækkert - uanset hvilken cd jeg spillede... altså en ikke helt neutral behandling af materialet   ASPerne har den samme superlyd, bare mere neutral - kald den mere ærlig, eller: "helt uden tilsætningsstoffer"

Forskellen på de 2 forstærkere var på "Amused to death" (se tråd om cden under "Afstemninger") ret stor: Accuphasen leverede varen med "lækker" lyd! Men du har ikke hørt A.T.D. ordentligt FØR du har hørt den på et par ASP: denne "Q-Sound" teknologi som cden er indspillet med kræver (øjensynelig) total kontrol/præcision (og hvad ved jeg): ALT stod mejslet i granit i alle 360grader - fantastisk. Jeg kunne med legene lethed, følge med- i alt, i dette fantastiske 3D univers

Jeg skal i den kommende uge prøve en masse kabler (signal/el/højtt), så jeg håber det (om muligt) kan blive endnu bedre ...og ASPerne de har kun spillet ca 50 timer  Er også ved at teste forforstærker kontra CDspille direkte til ASPerne, så der kommer snart nogle flere "rapporter" - see you

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hej Go4it...hvor har du købt dem? Kan du ikke poste et par fotos?

Efter at have læst om teknologien og set de nye produkter(fra CES) er disse forstærkere meget interessante....og DANSKE....WWWOOOWWW

Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Hej, er købt hos AR:http://www.acoustic-reality.com/ hvor der også er fotos

Jeg vil senere lejlighed vise mit setup under "mit anlæg" - nu skal der bare lyttes i lange baner

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Dav go4it...hvordan er byggekvaliteten af dine AR1001? Er der mulighed for "remote-turn-on/trigger"?

Jeg har ledt efter en manual...men akakak.  

Hvad er egentlig problemet med Bertram/jjaz contra AR? Er AR useriøse?

Også lige en anden ting til.....til alle os der ikke kan/vil modificere apparaterne..

vi vil gerne have en ganske almindelig beskrivelse af lyden fra den ganske almindelige maskine...er det ikke fair nok? 

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

andersls skrev:

Dav go4it...hvordan er byggekvaliteten af dine AR1001? Er der mulighed for "remote-turn-on/trigger"? ....... Hva fa.. er det - har det noget med god lyd at gøre?

Jeg har ledt efter en manual...men akakak.  -Ikke nødvendigt: det er bare tænd & sluk

Hvad er egentlig problemet med Bertram/jjaz contra AR? Er AR useriøse? Nope - Bertram er tandtekniker med interesse og talent for god lyd, Peter Thomsen (AR) er en dygtig og talentfuld herre indefor elektronik  Det, det hele drejer sig om er at mennesker er forskellige - ligesom politikere: der er tilhængere- og modstandere. Og hvad ang. de aktuelle ICE ASP moduler, så er de 100% identiske - det er kun navnet på "kassen" der er forskel på! (ja ja Toftdahl, jeg ved det godt - det er bare ikke relevant hér )

Også lige en anden ting til.....til alle os der ikke kan/vil modificere apparaterne.. De skal da ikke modificeres

vi vil gerne have en ganske almindelig beskrivelse af lyden fra den ganske almindelige maskine...er det ikke fair nok?  Undskyld: af hvilken "almindelig" maskine - mener du ASP?

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Ok andersls - nu skal jeg nok være lidt seriøs: denne tråd handler om ASP1000 der er en "almindelig" amp: Lyden af denne burde være ens da den ikke er modificeret... Jeg har været lidt inde på mine oplevelser med denne, og vil følge op på det de næste dage...

Én ting er helt sikkert: det er super lyd til små penge

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hey go4it...nej..trigger er bare "brugervenligt"!  Byggekvalitet...tjah...for mig...ja

så betyder det da noget!  Men tak for dit svar......som jeg ikke kunne bruge til noget....hva´ så...er der "gods" i dem og er de "BRUGERVENLIGE"?

Ang. modificeringer....der var en del snak om at udskifte trafoer og lytter...øh..

vent....var  det ZAP´en???????

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Go4it

Ja  ja - jeg må jo hellere markere nu når du er der og du synes jeg skal med.
Jeg er helt enig med Go4it - Bertram har talent.
Nej jeg mener helt afgjort i disse plug and play tider, så er det kun de få detaljer i ud og indgange der gør forskellen, og priserne viser hvor der er gjort lidt mere ud af tingene og valgt lidt dyrere materialer.

Andersls køb du trygt nogle ASP forstærkere, sådan et par monotrin vil gøre dig til en glad musik lytter, det mener jeg seriøst. Faktisk måtte jeg afmontere mine LCer her til aften og kaste nogle 1000 ASPer på. De var blevet ændret lidt i ind og udgange, et spørgsmål om pålodnings sted og kablingen fra- lad os sige alt fra bagpladen og ind til modulerne, andet materialevalg og teknik. 
En lidt anden måde at gøre det på. Jeg var overrasket over at det de alle sammen gør, men nu bare på en lidt anden måde, ændrede bunden og det hele så markant. Og helt ærligt var jeg endnu mere imponeret af ICEpower 1000 ASP denne aften - valget går mod permanent 4 moduler og bi- ampning. Det må vi se om der ikke kan komme en løsning på snarest, det skal prøves efter aftenens sene test. Naboerne har sikkert haft det sjovt med Krøniken og mit musik.

Go4it du er dagens mand, jeg har fulgt dig lidt det sidste stykke tid, det er faktisk derfor jeg måtte have disse ICEr ud af skabet igen. Vi må teste en dag.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

andersls skrev:

Hey go4it...nej..trigger er bare "brugervenligt"!  Byggekvalitet...tjah...for mig...ja

så betyder det da noget!  Men tak for dit svar......som jeg ikke kunne bruge til noget....hva´ så...er der "gods" i dem og er de "BRUGERVENLIGE"?

Ang. modificeringer....der var en del snak om at udskifte trafoer og lytter...øh..

vent....var  det ZAP´en???????

Ang. "kasserne" til AR 1001 (ASP1000), så er de helt ok - ikke noget med cm tykke frontplader oa. - men godt "Dansk design"

Ja de er brugervenlige - og jeg vil snart komme med en dybere beretning om mit "nye" liv med ASP.

Ang. div. mod. af ICE, så er der altid nogen der har begavelse/snilde til at ændre positivt på eksisterende konstr. .... bl.a. Bertram der har smidt en 20 kg psu i rø... på et par ASP1000

Men, med et par standard ASP - er du i Formel 1 klassen - så klap lige hæsten

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:

Spørgsmålet gik mest på, om det er nødvendigt med 1000 watt? Om de spiller renere end en asp500?

Det ender nok med at jeg skal have bygget huset om, hvis jeg skal have mokket sådan et par karle inden for....

Ganske kort: Ja, 1000 ASP spiller den tak bedre end 500 ASP, at det er prisen værd.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Go4it

Ja  ja - jeg må jo hellere markere nu når du er der og du synes jeg skal med.
Jeg er helt enig med Go4it - Bertram har talent.
Nej jeg mener helt afgjort i disse plug and play tider, så er det kun de få detaljer i ud og indgange der gør forskellen, og priserne viser hvor der er gjort lidt mere ud af tingene og valgt lidt dyrere materialer.

Andersls køb du trygt nogle ASP forstærkere, sådan et par monotrin vil gøre dig til en glad musik lytter, det mener jeg seriøst. Faktisk måtte jeg afmontere mine LCer her til aften og kaste nogle 1000 ASPer på. De var blevet ændret lidt i ind og udgange, et spørgsmål om pålodnings sted og kablingen fra- lad os sige alt fra bagpladen og ind til modulerne, andet materialevalg og teknik. 
En lidt anden måde at gøre det på. Jeg var overrasket over at det de alle sammen gør, men nu bare på en lidt anden måde, ændrede bunden og det hele så markant. Og helt ærligt var jeg endnu mere imponeret af ICEpower 1000 ASP denne aften - valget går mod permanent 4 moduler og bi- ampning. Det må vi se om der ikke kan komme en løsning på snarest, det skal prøves efter aftenens sene test. Naboerne har sikkert haft det sjovt med Krøniken og mit musik.

Go4it du er dagens mand, jeg har fulgt dig lidt det sidste stykke tid, det er faktisk derfor jeg måtte have disse ICEr ud af skabet igen. Vi må teste en dag.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Ja Toftdahl - sandheden er derude...

Ved ikke om disse "små" mods af et par cm kabel/stik kan gøre den store forskel - men nu vil jeg bruge krudt på at trimme mit setup med div. kabler, så jeg har en reference at gå ud fra - og så må tiden vise hvad der skal ske... Der er bare SÅ mange variabler lige i øjeblikket - så jeg er noget "forvirret"..... Glæder mig til bare at nyde musikken...                                                                                                                   

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:
Klan skrev:

Ganske kort: Ja, 1000 ASP spiller den tak bedre end 500 ASP, at det er prisen værd.

Ja, nu har jeg ikke travlt med at spille højt, men det der har overrasket mig, er at jeg kan skrue relativt højt op på vollumen - uden at det bliver "for højt" - det må være den manglende forvrængning der gør at det ikke lyder så højt...  

Basil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Jeg skal i den kommende uge prøve en masse kabler (signal/el/højtt), så jeg håber det (om muligt) kan blive endnu bedre ...og ASPerne de har kun spillet ca 50 timer  Er også ved at teste forforstærker kontra CDspille direkte til ASPerne, så der kommer snart nogle flere "rapporter" - see you

Hej Go4it.
Mht. kabler så vil jeg anbefale Audionote ANV eller Vx versionen fra cd til din NLE19/11 og Duelundskabel fra NLE`en til dine 1000ASP.
Denne kombination gør altså et eller andet...
Ja, der opstår næsten en synergi-effekt sammen med NLE`en.
Evt. kan Duelundkabel bruges hele vejen(billigere).

Mvh Basil.

Til top Vis Basil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basil

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Go4it.

Puha, det fik jeg tæsk for at skrive for en måned siden - at 1000 ASP er det bedste valg, du er en ven med gode ører - vi er enige, og tro mig også på det område, at kabel og udgange gør en forskel.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Hej Jørgen og go4it.

Er det ok med jer, at jeg bedre kan lide lyden fra 500ASP end 1000

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes