| Forfatter |
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX.
Det er bare i orden, og der er efter min mening, bestemt ikke noget galt med ASP 500 lyd. Vi er heldigvis forskellige og der er plads til vores små forskelligheder, ligesom de forskellige anlæg / setup også er afgørende forskellige. Nogen kan lide moderen nogle datteren, og hvad fik de begge - lyd.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har snuppet dem begge 
mor og datter !
500 til top, 1000 til bunden !
mor til toppen, datter til bunden....
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen , ASPerne har nu stået og spillet konstant i ca. 100 timer - og ja det kan høres: det hele lyder mere rigtigt/naturligt, og der er ligesom faldet ro over det hele, hvor de i starten kunne lyde lidt indelukket/tamt. Lydbilledet er også blevet større og bedre defineret.
Lytter mens jeg skriver til Getz/Gilberto (20 bit) - med ryggen til, og det lyder alligevel fantastisk. Der er en dejlig livestemning i stuen, ligesom at være på Jazzklub..... så kan det s.. da ikke blive bedre 
Hov! hvis man er i en jazzklub skal man også have øl... ned til købmanden 
see you
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basil skrev:
|
Basil skrev
Hej Go4it. Mht. kabler så vil jeg anbefale Audionote ANV eller Vx versionen fra cd til din NLE19/11 og Duelundskabel fra NLE`en til dine 1000ASP. Denne kombination gør altså et eller andet... Ja, der opstår næsten en synergi-effekt sammen med NLE`en. Evt. kan Duelundkabel bruges hele vejen(billigere).
Mvh Basil.
|
|
|
Lyder spændende. Er det et must at der skal bruges 2 forskellige kabler Jeg tænker, om det ikke var en ide at finde ét optimalt kabel... også for at begrænse alle de lyttesessions med div. kabler. Jeg kommer til at bruge det meste af foråret med alt det jeg skal teste 
Men bare tanken om at gå glip af noget gør at man burde teste det meste på markedet - og helst samtidig (hold k... en ormegård) 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it.
Ja det er et stort arbejde, men samtidigt spændende og nødvendigt. Faktisk har jeg lige oplevet, at et SSPM udskiftet med et Valhalla kabel gav en meget bedre synergi - væsentligt. Det er Nordost kabler begge- CDspileren ville hellere have et SPM istedet for Valhalla. Og så kører jeg med Valhalla imellem PRE og effekt. Så der er mange hensyn at tage, brug du bare nogle måneder på det, det er som sagt lærerigt og spændende på samme tid.
PRE test tager nogle måneder - Effekt test tager nogle måneder - CDspiller test tager nogle måneder - Kabeltest tager nogle måneder - højtalertest tager nogle måneder. Men når man har højtalerne og CDspillen på plads, hvilket er vigtigt så bliver det ikke så svært, bare tidskrævende.
Jeg skylder dig lige en lidt bedre forklaring på de kabelstumper som du kalder dem. Højtalerkabel er vigtigt og gør en stor forskel, det tror jeg vi alle kan blive enige om. Derfor har det også samme betydning og vigtige funktion, på den anden side af bagpladen på dine effekt forstærkere - der kan man ikke nøjes med noget tyndt og billigt kabel, bare fordi det ikke ses og de fleste ikke komemr på den side.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basil:
Ang. NLE så har jeg lige målt den op mod den indbygget volume i min Accuphase CD - og den (NLE) er bare en klasse bedre, fantastisk high end lyd til ingen penge Nu skal jeg bare have lavet et ordentligt kabinet med WBT bøsninger - og hvad med den interne kabelføring, er der nogle specielt gode ledninger jeg skal bruge ?
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl
Jeg ved at det er nødvendigt med alle de tests - men er bange for, det tager over, dét det hele drejer sig om: musik
Men så længe det er skægt - drenge SKAL jo have noget at lege med 
Og nu du nævner Nordost, ja så er jeg rimelig nysgerrig for at høre om det er prisen værd... og hvis: uuuuuuuh der røg den bil 
Ang. interne kabler (som jeg er inde på i mit forrige indlæg) så skal dét da også være i orden: ingen svage led 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it.
Først af alt handler det alene om musik, men den bedste musik, og så kræver det lidt arbejde, og det kan ikke rigtig gøres på anden måde. Men det er jo også det du selv skriver - bruge hele foråret. Dine forstærkere er jo på plads og CDspilleren ligeså.
Ang. Nordost, så udgør det absolut forskel og er bedre, det viser gentagne test her i huset, med stakke af kabler. Jeg ved bare ikke i den sidste ende af prislejet, jeg har selv SPM og Valhalla i signal og SPM som højtalerkabel. Mit højtalerkabel er forrygende og bedre end Valhalla. Med hånden på hjertet, så ville jeg i dag satse på Nordost RED DAWN, det er til at komme i nærheden af og spiller forrygende. Med de nye engelske priser er det samtidigt forrygende billigt - 2.400 for et signalkabel.
Men vi har jo også en dansk producent af kabler- og så er det jeg ikke tør nævne navnet, med fare for at nogle får et hjerteslag. Jeg har prøvet nogle af hans signalkabler, fra den nye serie - de er fandeme også forrygende.
Med venlig hilsen
Jøren Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Jeg skal i den kommende uge prøve en masse kabler (signal/el/højtt), så jeg håber det (om muligt) kan blive endnu bedre ...og ASPerne de har kun spillet ca 50 timer Er også ved at teste forforstærker kontra CDspille direkte til ASPerne, så der kommer snart nogle flere "rapporter" - see you  |
|
|
Der er 2 kabler jeg kan anbefale:
Analysis Plus Golden Oval signalkabel: Jeg har aldrig hørt et kabel der i den grad formår at åbenbare dynamikken og alle frekvenserne i musikken der i den grad serveres og bl.a. servere luft-"farven" af diverse effekttilsætninger på især gode optagelser. Og så er der meget mere at opdage med tiden. Hvis man vil have det bedste er det dette kabel (ihvertfald iflg. mig selv). Og så kan jeg hilse og sige at dette kabel lyder endnu bedre med silke / linolie som yderisolering.
Duelunds 2,1 kvt. netkabel: Jeg har aldrig hørt et kabel der i den grad formår at åbenbare dynamikken, musikken og rummet i ens setup. Hvis man vil opleve førnævnte, er dette kabel utvivlsomt een af de allerbedste.
__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Der er 2 kabler fra min side jeg kan anbefale:
Analysis Plus Golden Oval signalkabel: Jeg har aldrig hørt et kabel der i den grad formår at åbenbare dynamikken og alle frekvenserne i musikken der i den grad serveres og bl.a. servere luft-"farven" af diverse effekttilsætninger på især gode optagelser. Og så er der meget mere at opdage med tiden. Hvis man vil have det bedste er det dette kabel (ihvertfald iflg. mig selv). Og så kan jeg hilse og sige at dette kabel lyder endnu bedre med silke / linolie som yderisolering.
Duelunds 2,1 kvt. netkabel: Jeg har aldrig hørt et kabel der i den grad formår at åbenbare dynamikken, musikken og rummet i ens setup. Hvis man vil opleve førnævnte, er dette kabel utvivlsomt een af de allerbedste. [/QUOTE]
- Tak, jeg får i løbet af ugen 3 styk Jorma 2,5 - bare for at starte et sted Hvordan få jeg fat i hr Duelunds 2,1 - det kunne være godt at sammenligne 
Får også Supra sword en af dagene 
|
| Til top |
|
| |
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er 2 kabler fra min side jeg kan anbefale:
Duelunds 2,1 kvt. netkabel: Jeg har aldrig hørt et kabel der i den grad formår at åbenbare dynamikken, musikken og rummet i ens setup. Hvis man vil opleve førnævnte, er dette kabel utvivlsomt een af de allerbedste.[/QUOTE]
- Tak, jeg får i løbet af ugen 3 styk Jorma 2,5 - bare for at starte et sted Hvordan få jeg fat i hr Duelunds 2,1 - det kunne være godt at sammenligne 
Du kan prøve at kontakte Frederik Carøe hos DCA. Jeg sender dig en PM.
Får også Supra sword en af dagene  [/QUOTE]
__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
| Til top |
|
| |
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Lyder spændende. Er det et must at der skal bruges 2 forskellige kabler Jeg tænker, om det ikke var en ide at finde ét optimalt kabel... også for at begrænse alle de lyttesessions med div. kabler. Jeg kommer til at bruge det meste af foråret med alt det jeg skal teste Nej, ikke nødvendigvis, måske er Duelundkablet godt begge steder, skal selv teste det nærmere, da jeg også har ICE og en NLE 19/11, der dog lige skal implanteres i min diy cd2pro med separat intern DAC(kortere signalvej). Det med kabler er lidt svært, det kommer meget an på hvilket side dit anlæg er på, her tænkes på neutral, mørk og lys. Hvis det er det førstnævnte vil jeg anbefale Duelunds, det er jo dejligt fri for farvning(plastik). Ellers så lån kabler, da det ellers bliver for svært at finde den rette kombination.
Men bare tanken om at gå glip af noget gør at man burde teste det meste på markedet - og helst samtidig (hold k... en ormegård) 
[/QUOTE]
Go4it skrev:
|
Basil:
Ang. NLE så har jeg lige målt den op mod den indbygget volume i min Accuphase CD - og den (NLE) er bare en klasse bedre, fantastisk high end lyd til ingen penge Nu skal jeg bare have lavet et ordentligt kabinet med WBT bøsninger - og hvad med den interne kabelføring, er der nogle specielt gode ledninger jeg skal bruge ?
|
|
|
Nu ved jeg ikke om du har brug for flere end en signalkilde og dermed har en omskifter, men hvis du kun bruger cd, så vil jeg anbefale, at du lodder kablerne direkte på NLE`en(evt. direkte på attenuatorens input ben), hvis ikke så prøv at bruge Duelunds keramik modificerede RCA bøsninger og stik, da de lyder meget bedre end WBT, der er for massive.
Hvis det skal være mere ekstremt, så fjern plastikken om de 4 Panasonic elektrolyttere og giv dem noget silke og linolie i stedet, samt lod +, gnd,- fra psu adapteren direkte på printet og fjern evt. plastikken omkring adapteren og giv den noget silke og linolie og byg den evt. ind i noget pertinaks eller træ. Eller lav en ny PSU. Mvh Basil.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
jeg har snuppet dem begge 
mor og datter !
500 til top, 1000 til bunden !
mor til toppen, datter til bunden....
|
|
|
3DX: bunden er nået... 
He he... hvad hedder dine "tøse"højttalere 
Er det nødvendigt med bi amping når vi taler om ASP? Én kan da trække hele kødbyen 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder spændende. Er det et must at der skal bruges 2 forskellige kabler Jeg tænker, om det ikke var en ide at finde ét optimalt kabel... også for at begrænse alle de lyttesessions med div. kabler. Jeg kommer til at bruge det meste af foråret med alt det jeg skal teste Nej, ikke nødvendigvis, måske er Duelundkablet godt begge steder, skal selv teste det nærmere, da jeg også har ICE og en NLE 19/11, der dog lige skal implanteres i min diy cd2pro med separat intern DAC(kortere signalvej). Det med kabler er lidt svært, det kommer meget an på hvilket side dit anlæg er på, her tænkes på neutral, mørk og lys. Hvis det er det førstnævnte vil jeg anbefale Duelunds, det er jo dejligt fri for farvning(plastik). Ellers så lån kabler, da det ellers bliver for svært at finde den rette kombination.
[/QUOTE]
Go4it skrev:
|
Basil:
|
|
|
Nu ved jeg ikke om du har brug for flere end en signalkilde og dermed har en omskifter, men hvis du kun bruger cd, så vil jeg anbefale, at du lodder kablerne direkte på NLE`en(evt. direkte på attenuatorens input ben), hvis ikke så prøv at bruge Duelunds keramik modificerede RCA bøsninger og stik, da de lyder meget bedre end WBT, der er for massive.
Hvis det skal være mere ekstremt, så fjern plastikken om de 4 Panasonic elektrolyttere og giv dem noget silke og linolie i stedet, samt lod +, gnd,- fra psu adapteren direkte på printet og fjern evt. plastikken omkring adapteren og giv den noget silke og linolie og byg den evt. ind i noget pertinaks eller træ. Eller lav en ny PSU. Mvh Basil.
[/QUOTE]
Ok Basil - dér knækkede MIN film Grunden til jeg jeg nævner WBT er at de er gode til at "sluge" HELE banan stikket - og de alt i alt er af god kval. jeg tror at jeg afholder mig fra at pille ved NLE som du skriver (er ikke elektronikkyndig - mm ) og nej, jeg har ikke brug for div. omskiftere, så mit setup er enkelt: CD/musik frem for alt... 
Ang. ledning til/fra NLE (fra print til RCAbøsning) er det kritisk ?
|
| Til top |
|
| |
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Go4it. O.k, da du nævnte WBT forbandt jeg det umiddelbart med RCA bøsninger/stik, da jeg jo mener, at du har 1000ASP og hvis du ændrer de eksisterende højttaler terminaler på Icepoweren med WBT, så ryger garantien vel? Og ja, hvis du spørger mig, så har kablet fra NLE`en og til RCAbøsningerne noget at sige. Jeg har også en kammerat der i sin tid købte eAR Pre One som jo er opbygget af NLE19 og desværre en billigere attenuator istedet for NLE11 og han har skiftet det interne kabel med stor virkning. Hvis jeg var dig og du ikke hiver kabler ud og ind hele tiden, så vil jeg, når du har fundet dit "drømmekabel" anbefale dig at hoppe over bøsningerne og lodde kablet helt ind i NLE`en, det giver altså meget. Mvh Basil
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basil skrev:
Hej Go4it.
O.k, da du nævnte WBT forbandt jeg det umiddelbart med RCA bøsninger/stik, da jeg jo mener, at du har 1000ASP og hvis du ændrer de eksisterende højttaler terminaler på Icepoweren med WBT, så ryger garantien vel? Ja - ærger mig over at jeg ikke bestilte dem med WBT + evt. bedre intern kabling... Har faktisk tænkt mig at høre PeterAR om det kan lade sig gøre De nuværende bøsninger på eAR1001 tager kun halvdelen af bananstikket 
Og ja, hvis du spørger mig, så har kablet fra NLE`en og til RCAbøsningerne noget at sige.
Jeg har også en kammerat der i sin tid købte eAR Pre One som jo er opbygget af NLE19 og desværre en billigere attenuator istedet for NLE11 og han har skiftet det interne kabel med stor virkning. Kan du fortælle mig hvilken der blev brugt og evt. hvor det kan fås - tak  Hvis jeg var dig og du ikke hiver kabler ud og ind hele tiden, så vil jeg, når du har fundet dit "drømmekabel" anbefale dig at hoppe over bøsningerne og lodde kablet helt ind i NLE`en, det giver altså meget. Kan godt følge denne løsning - jeg går ud fra at indgrebet er med den rå ende af kablet - altså uden stik 
Mvh Basil |
|
|
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os nu se "bagenden" af den 1001´er!!
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersls skrev:
Lad os nu se "bagenden" af den 1001´er!! |
|
|
Jeg kan ikke uploade noget billede, men gå ind på http://www.acoustic-reality.com/ klik på what´s new: nederst på siden står der med blå skrift: 1200w RMS, klik på linket, og du kan nu få alt med en PDF fil: billeder af bagplade og div. data...
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den PDF´er vil ikke på ´puter! Jeg har prøvet den mange gange. Hvad gør jeg forkert?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|