| Forfatter |
|
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virker fint hjemme hos mig...
Og jeg følger stadig diskussionen fra sidelinjen... 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersls skrev:
Den PDF´er vil ikke på ´puter! Jeg har prøvet den mange gange. Hvad gør jeg forkert? |
|
|
Alt virker som jeg har beskrevet Man skal dog have Acrobat Reader 5.0 for at læse PDF filer. Kan downloades gratis på nettet 
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg Acrobat 6!
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
OKOK Jeg HAR Acrobat 6!
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersls skrev:
OKOK Jeg HAR Acrobat 6! |
|
|
Og ? 
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og og og....det virker stadig ikke med den pdf fil fra AR-web-siden.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@andersls
Den virker nu. Har lige været inde på siden og læst PDF'en.
Den virkede ikke tidligere i dag, der skrev den siden kan ikke vises.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drenge, velkommen til fagre nye (IT) verden...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at komme tilbage til tråden så er jeg stadig overrasket over, hvor højt jeg egentligt spiller på ASPerne - uden at det lyder "højt" - gud ved om naboerne mener det samme 
Får næsten lyst til at sige: "for kun en tåbe "frygter" ikke ICE" 
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det lykkedes at få pdf´en til at virke. Fint, fint...fik lige en acrobat 7 download!
STADIG IKKE NOGET BILLEDE AF BAGENDEN!
Jeg er på ventelisten alligevel!
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersls skrev:
|
Ok det lykkedes at få pdf´en til at virke. Fint, fint...fik lige en acrobat 7 download!
STADIG IKKE NOGET BILLEDE AF BAGENDEN!
Jeg er på ventelisten alligevel!
|
|
|
Hvis du har fået PDFen: "PDF eAR1001" - ja så er der et nydeligt foto af "numsen" - godt nok i "de luxe" udgaven med WBT/XLR 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEpower
Glem nu alt om den bagende, der er ikke så mange muligheder - ICEpower modulerne er opbygget og prioriteret XLR fra fabrikkens side, derfor skal den også kun være monteret med XLR stik.
Har man købt en Ferrari uden hjul - så må man også anskaffe sig hjulene for at komme ud at køre - sådan er det også med ICEpower (musikverdenens Ferrari).
Har nogen monteret RCA så er det fordi de også ønsker at sælge en PRE (forforstærker) og denne forforstærker er tilfældigvis eller desværre kun lavet som RCA. Fordi - hvis man skal lave den som XLR, så bliver den meget dyrere. Hvorfor det, det fremgår tydeligt af NLE hjemmesiden at XLR koster meget mere end RCA modellen. PRE forforstærkeren fra AR er samlet af de billigste NLE produkter, hvilket vi også har fået bekræftet her i tråden, tidliger i dag.
Køber man NLE som XLR og sætter det sammen med en ICEpower der kan spille XLR, så spiller det absolut langt bedre og detaljeret. Disse NLE priser og løsninger ses hos www.audiocompagniet.dk som iøvrigt er en okay og meget seriøs butik. Den XLR sag fra NLE er alle pengene værd og banker selv meget dyre forforstærkere.
Tro mig, løsningen med XLR som B&O har tænkt og bygget modulerne, er den rigtige løsning - diverse sammenligninger viser jo også at XLR og ICEpower er den rigtigste løsning, det giver lige det sidste og vigtigste, det der gør den store forskel - SORRY.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op...jeg må vidst være lidt blind eller dum! Den pdf jeg har downloaded er på 2 sider og der ingen "numse",,,,,,,,, .
Got to stop sniffin´AJAX!
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|

Toftdahl skrev:
|
ICEpower
Glem nu alt om den bagende, der er ikke så mange muligheder - ICEpower modulerne er opbygget og prioriteret XLR fra fabrikkens side, derfor skal den også kun være monteret med XLR stik.
Har man købt en Ferrari uden hjul - så må man også anskaffe sig hjulene for at komme ud at køre - sådan er det også med ICEpower (musikverdenens Ferrari).
Har nogen monteret RCA så er det fordi de også ønsker at sælge en PRE (forforstærker) og denne forforstærker er kun lavet som RCA. Fordi - hvis man skal lave den som XLR, så bliver den meget dyrere. Hvorfor det, det fremgår tydeligt af NLE hjemmesiden at XLR koster meget mere end RCA modellen. PRE forforstærkeren fra AR er samlet af de billigste NLE produkter.
Køber man NLE som XLR og sætter det sammen med en ICEpower der kan spille XLR, så spiller det absolut langt bedre og detaljeret. Disse NLE priser og løsninger ses hos www.audiocompagniet.dk som iøvrigt er en okay og meget seriøs butik.
Tro mig, løsningen med XLR som B&O har tænkt og bygget modulerne, er den rigtige løsning - diverse sammenligninger viser jo også at XLR og ICEpower er den rigtigste løsning, det giver lige det sidste og vigtigste - SORRY.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Jørgen nu har jeg talt med en masse "geniér" om balanceret contra ubalc. (jeg er ikke noget géni selv , så derfor spørger jeg "de kloge") og den generelle holdning er at det balancerede er "udtænkt" til lange kabelføringer, typisk til PA brug el. pladestudier, hvor der kan være mange m. kabler fra indput til output (DR har hele deres hus bygget op omkring XLR (100 vis af m. kabler) MEN hr. Toftdahl når kablerne kun er ca. 1m - ja så skulle der ikke være nogen mening/fordel med at køre balanceret - så det er lidt af et gemmick med XLR! (men det er godt nok nogle flotte maskuline stik... )
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it har IKKE xlr mulighed...I presume  hæhæhæ
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersls skrev:
Go4it har IKKE xlr mulighed...I presume hæhæhæ |
|
|
Ikke nødvendigt - men kan let laves som Toftdahl er inde på...
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ellers lige kommunikeret med PT ved AR ang, asp1000/1001.. det var fint! e
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener du "promoveringen" af Bertram...
Læg mærke til, at JEG ikke går ind og fortaler for nogen "fabrikant" dvs. JEG er objektiv... (jeg har ikke nogen dagsorden - kun god lyd )..... MEN når nogen begynder at agitere for ét bestemt produkt - så pas på... (du vil da ikke forføres af en mand, med mindre... ) He he he
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it.
Jeg er enig i alt det du skriver i diskussionen om XLR og RCA med lange kabelføringer til PROF anlæg.
Du skal bare huske at disse ICE ASP moduler oprindeligt også er produceret til disse PROF anlæg med lange kabelføringer. De var aldrig tiltænkt HI-FI verdenen fra begyndelsen. Derfor er de også konstueret og bygget derefter- XLR.
Glem alt om garanti og det fis, ingen kan dræbe et 1000 modul, det kan uden problemer ændres til XLR.
Nu var indlægget ikke for at gøre dig ked af det, men kun for at gøre opmærksom på problematikken.
ICEpower og XLR hører ubetinget sammen -Der er en hørbar forskel, til det bedre.
HOV - HOV, jeg taler ikke om nogen bestemt producent og agiterer heller ikke for nogen bestemt - jeg har ikke nævnt det med et ord, men taler om kendsgerninger. Der bør sidde XLR på alle ICE forstærkere og det gør der også med meget få undtagelser. Så den indgangsvinkel med pågældende forhandler synes jeg ikke vi skal starte op.
Iøvrigt tester jeg på egen forstærker model, så ingen reklame.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Go4it.
Jeg er enig i alt det du skriver i diskussionen om XLR og RCA med lange kabelføringer til PROF anlæg.
Du skal bare huske at disse ICE ASP moduler oprindeligt også er produceret til disse PROF anlæg med lange kabelføringer. De var aldrig tiltænkt HI-FI verdenen fra begyndelsen. Derfor er de også konstueret og bygget derefter- XLR.
Glem alt om garanti og det fis, ingen kan dræbe et 1000 modul, det kan uden problemer ændres til XLR.
Nu var indlægget ikke for at gøre dig ked af det, men kun for at gøre opmærksom på problematikken.
ICEpower og XLR hører ubetinget sammen -Der er en hørbar forskel, til det bedre.
HOV - HOV, jeg taler ikke om nogen bestemt producent og agiterer heller ikke for nogen bestemt - jeg har ikke nævnt det med et ord, men taler om kendsgerninger. Så den indgangsvinkel synes jeg ikke vi skal starte. - var bare et gæt - ved af gode grunde ikke vad PM gik på 
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Sådan som JEG har forstået det, så har alt det med "balanceret" - intet at gøre med selve forstærkeren - men noget med et "elektronisk stunt" (tilpasning), så forstærkeren ikke ser/føler/oplever "modstand" i kablet over længere afstande, så den kan yde det optimale... og dét er jo ikke nødvendigt når vi taler om 1m...
Må i seng - god nat 
|
| Til top |
|
| |