Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: ICEPower ASP1000 lyd ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Jensen - vi kan godt blive enige om at det tunge grej generelt holder prisen, det er jo det samme med biler. Ang. rør - så bliver jeg aldrig BATmand  (for kedeligt ) Men personligt synes jeg det er morsommere at få god lyd til så få penge som muligt - ikke fordi det skal være billigt, man kan jo købe grej til 1/4 millioner, uden det lyder bedre end et veltrimmet grej til 50-100 000... Og dér kommer ASP1000 (i mine øre) ind som en god "platform" til et (gud ved hvornår)veltrimmet anlæg
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Go4it.

Pioner på hvilket område - taler vi om Røde Kors eller talkshows.Wink

Helt ærligt - hvornår rykker den kæreste ind du snakkede om.

Rolig - det var altsammen ment som fun.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

He he he - Jørgen, det var bare for at lige checke om du var online 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Jensen - vi kan godt blive enige om at det tunge grej generelt holder prisen, det er jo det samme med biler. Ang. rør - så bliver jeg aldrig BATmand  (for kedeligt ) Men personligt synes jeg det er morsommere at få god lyd til så få penge som muligt - ikke fordi det skal være billigt, man kan jo købe grej til 1/4 millioner, uden det lyder bedre end et veltrimmet grej til 50-100 000... Og dér kommer ASP1000 (i mine øre) ind som en god "platform" til et (gud ved hvornår)veltrimmet anlæg

Kan sige de ice er meget mere kedelige i lyden end sådanne et par BAT , og hvis du havde hørt det ville du også sige det samme .

Jeg har aldrig hørt en mere kedelig top fra de icepinde jeg har hørt

Bare mellemtonen på sådanne et par BATTER er slemt godt .

men skal nok en dag holde åben hus med nogle icepinde og andet godt så man selv kan høre og ikke tro en dag

Meget rør kan være kedeliget men kan love dig det er BAT langtfra , problemet med BAT er bare af få power nok .

Sidder i dette sek og er ved at købe VK150SE

Næste gang der bliver holdt noget ice test så skal jeg sende dig en mail .

Den ene BAT skal skam afløse et par monoblokke fra AR af de dyre , for manden kan ikke holde ud at høre musik mere efter de kom ind , haha .

ej det er sjovt at drille , hvad i kan lide er jeg lige glad med jeg ved hvad jeg kan lide .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Jepper - jeg ved også hvad jeg kan lide, og det er den rene usminkede sandhed, på godt og ondt - og i den verden hører rør altså ikke hjemme...

Godt initiv med et træf - nye indput er altid velkommen

Ja, gu er det sjovt at drille - vi skal have noget pjat ovenpå alt det alvorlige

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg synes at folk er begyndt at sælge deres eAR "trekanter".... hvorfor?

Der er også en tendens til at tunge/dyre effektforstærkere fra mærkevareproducenter er på UDsalg i øjeblikket...

Møj irriterende at der ikke er et par billige ASP1000 til salg

High end markedet i Danmark er i forvejen ikke noget at råbe hurra for - så der skal ikke meget til at ændre på udbud/efterspørgsel = prisjustering

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Jensen - er der noget nyt om kabler til mine ASP1000

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt et gammelt nummer af Higfidelity (nr. 7 2002), og det var faktisk lidt skægt at læse en test af eAR Ear Two - nu hvor jeg har fået "ICE" indendøre, godt nok som ASP1000 - som dog skulle være bedre end "Two"! Det er lidt uhyggeligt, så enig jeg er, med Kim Petersen som har lavet testen: han har virkeligt formået at beskrive hele dette nye lyd univers - som jeg ikke har kunnet

Jeg citerer:

"Lyden glemmer man til gengæld ikke - især ikke når først man får ørene op for det" ja, det er lige dét at få ørene OP

"Først og fremmest er lyden så anderledes i forhold til det vante, at det er vanskeligt at vende tilbage til de fleste "analoge" forstærkere - og det er uanset prisniveau"

"For det er tydeligt at forstærkeren farver langt, langt mindre end traditionelle forstærkere - og samtidig er langt mere præcis i sin spillestil... I direkte sammenligning virker vores gennemprøvede forstærk. nærmest svampede i bassen, tågede i mellemtonen og med en kraftig nedblændet diskant - som om der bliver kikket igennem solbriller. Med eAR er det som man tager solbrillerne af: lyset bliver skarpere og farverne mere rigtige" (yes) "Desuden gengives lydbilledet med langt mere overbevisemde dybde, og dynamikken er øget voldsomt" (yes, yes)  "Det er langt lettere at finde rundt i lydbilledet, fejl, rumfornemmelse, perspektiv, osv,alt fremlægges nærmest lysende klart" (yes yes yes) 

"eAR Two er altså en fuldstændig utilsløret og usminket musikgengiver". "Det er naturligvis ikke alle (Toftdahl ), som vil synes om denne spillestil - ligesom det heller ikke er alle, der kan lide at gå i solskind uden solbriller... "

Resten af den ret spændende test, kan læses ved at købe bladet..

Testen er ikke nødvendigvis "sandheden", men jeg ville mene at den kommer tæt på. Jeg tror at denne "nye" lyd skræmmer nogle da de jo har gået med "solbriller" i hele deres liv - og når de så bliver flået af, bliver man da blændet og skræmt - forståeligt nok...

Det handler vel i bund og grund om at gå med "solbriller" - eller ikke

Anyway - jeg synes ikke man får noget ud af at være ignorant - tværdig imod, man går glip af en masse...

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Nu er annoncen her igen fra "AR" hvor de beskriver et tweak der er lavet på eAR1001:http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=4138

Er der nogen der ved noget om dette...

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

andersls:

Har du fået dine eAR1001 - og hvad synes du så...

Simone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Nu er annoncen her igen fra "AR" hvor de beskriver et tweak der er lavet på eAR1001:http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=4138

Er der nogen der ved noget om dette...

Det er faktisk lidt interssant med dette tweak - det kan jo være prikken over i,et, som gør at ASP lyder kanon - i dette tilfælde eAR1001. Er der ikke nogen af jer drenge som har et par eAR1001 - der lige ville kikke ned i "kassen"

Til top Vis Simone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simone

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej Simone,

Velkommen til - rart med en kvinde, som kan høre og værdsætte god lyd.

Simone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:

Hej Simone,

Velkommen til - rart med en kvinde, som kan høre og værdsætte god lyd.

Tak du. Jeg var dog lidt betænkelig over at deltage i et så mandsdomineret forum som dette  Men Hifi er faktisk også for kvinder - og disse ASP1000 er jeg faktisk ret tæt på at købe!!  Mærke: det kommer an på div. tweaks, oa.

Til top Vis Simone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simone

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Go4it... er du med endnu...har ikke været på tråden længe pga arbejde!

Jeg har ikke modtaget dem endnu....men bekræft venligst en ting for mig....når du tænder og slukker dine asp´er...kommer der så "speaker-thumps"?

(vil gerne have haft trigger på mine!)

Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

andersls skrev:

Go4it... er du med endnu...har ikke været på tråden længe pga arbejde!

Jeg har ikke modtaget dem endnu....men bekræft venligst en ting for mig....når du tænder og slukker dine asp´er...kommer der så "speaker-thumps"?

(vil gerne have haft trigger på mine!)

Er ikke helt klar over hvad du mener, men hvis det er mislyde du hentyder til, så kan jeg berolige dig med, at der kun er et meget lille "klik" (ved tænd/sluk) at høre - hvis man stikker ørene helt hen til diskanten...

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Køber et par 1001 blokke, så kan også snart melde tilbage om dem
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

GgozZ skrev:
Køber et par 1001 blokke, så kan også snart melde tilbage om dem

Er det efter at have hørt noget på messen?

Jeg hørte de Norske ASP1000 "Embala"(tror jeg nok de hedder) på¨Dynaudio standen - lød rigtig godt - og så er designet rigtig flot... KT radio skulle efter sigende komme til at forhandle dem

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Til alle dem der genre vil have en test: Find en test af B&O 's lille "havenisse" (linse-højtaleren). Den bruger 1000 watts udgangen i bassen og 250 watts udgaverne til mellemtone og diskant!

Så vidt jeg husker har den da fået rigtig gode anmeldelser. Jeg er ikke selv vanvittigt imponeret, men den spiller da absolut hæderligt.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hmmm - nu har jeg haft mine eAR 1001 i 2 måneder, og de åbner sig mere og mere - dynamikken er ufattelig, og så er lyden blevet så "analog" som nogen "rør"forstærker... (overdrivelse fremmer forståelsen   ) 

De har spillet ca. 200 timer, og der er stor forskel i forhold til starten - så vær tålmodig inden du sender den retur  

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Jge er også en glad eAR 1001 ejer, og selvom mine stakkels isblokke skal trækkes med et mere tvivlsomt setup, så er jeg meget glad for dem. Det står klart at de stiller meget store krav til resten af afspilningskæden, hvorfor jeg måske halter lidt bagefter på det samlede resultat.

Men det skal ikke komme ICE blokkene til hinder. Dog kan jeg ofte savne min eAR Two amp, som lød fantastisk. Men måske er blokkene mere neutrale, åbne og ærlige hvor eAR Two er tweaket hen imod det lyse og røragtige som jo også lyder fabelagtigt. Men når alt kommer til alt, så er det jo et spørgsmål om smag.

Og åbenheden, dynamikken og neutraliteten i disse blokke er secon to none!

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Jge er også en glad eAR 1001 ejer, og selvom mine stakkels isblokke skal trækkes med et mere tvivlsomt setup, så er jeg meget glad for dem. Det står klart at de stiller meget store krav til resten af afspilningskæden, hvorfor jeg måske halter lidt bagefter på det samlede resultat.

Men det skal ikke komme ICE blokkene til hinder. Dog kan jeg ofte savne min eAR Two amp, som lød fantastisk. Men måske er blokkene mere neutrale, åbne og ærlige hvor eAR Two er tweaket hen imod det lyse og røragtige som jo også lyder fabelagtigt. Men når alt kommer til alt, så er det jo et spørgsmål om smag.

Og åbenheden, dynamikken og neutraliteten i disse blokke er secon to none!

Det fedeste - synes jeg, er at lyden på ASP 1000 er så behagelig - altså ingen kold/klinisk/lys lyd her - kun  naturlig lyd, og lyttetræthed er en by i Rusland...

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes