| Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen - vi kan godt blive enige om at det tunge grej generelt holder prisen, det er jo det samme med biler. Ang. rør - så bliver jeg aldrig BATmand (for kedeligt ) Men personligt synes jeg det er morsommere at få god lyd til så få penge som muligt - ikke fordi det skal være billigt, man kan jo købe grej til 1/4 millioner, uden det lyder bedre end et veltrimmet grej til 50-100 000... Og dér kommer ASP1000 (i mine øre) ind som en god "platform" til et (gud ved hvornår)veltrimmet anlæg
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Go4it.
Pioner på hvilket område - taler vi om Røde Kors eller talkshows.
Helt ærligt - hvornår rykker den kæreste ind du snakkede om.
Rolig - det var altsammen ment som fun.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
He he he - Jørgen, det var bare for at lige checke om du var online 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Jensen - vi kan godt blive enige om at det tunge grej generelt holder prisen, det er jo det samme med biler. Ang. rør - så bliver jeg aldrig BATmand (for kedeligt ) Men personligt synes jeg det er morsommere at få god lyd til så få penge som muligt - ikke fordi det skal være billigt, man kan jo købe grej til 1/4 millioner, uden det lyder bedre end et veltrimmet grej til 50-100 000... Og dér kommer ASP1000 (i mine øre) ind som en god "platform" til et (gud ved hvornår)veltrimmet anlæg  |
|
|
Kan sige de ice er meget mere kedelige i lyden end sådanne et par BAT , og hvis du havde hørt det ville du også sige det samme .
Jeg har aldrig hørt en mere kedelig top fra de icepinde jeg har hørt
Bare mellemtonen på sådanne et par BATTER er slemt godt .
men skal nok en dag holde åben hus med nogle icepinde og andet godt så man selv kan høre og ikke tro en dag
Meget rør kan være kedeliget men kan love dig det er BAT langtfra , problemet med BAT er bare af få power nok .
Sidder i dette sek og er ved at købe VK150SE
Næste gang der bliver holdt noget ice test så skal jeg sende dig en mail .
Den ene BAT skal skam afløse et par monoblokke fra AR af de dyre , for manden kan ikke holde ud at høre musik mere efter de kom ind , haha .
ej det er sjovt at drille , hvad i kan lide er jeg lige glad med jeg ved hvad jeg kan lide .
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepper - jeg ved også hvad jeg kan lide, og det er den rene usminkede sandhed, på godt og ondt - og i den verden hører rør altså ikke hjemme... 
Godt initiv med et træf - nye indput er altid velkommen 
Ja, gu er det sjovt at drille - vi skal have noget pjat ovenpå alt det alvorlige 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen 
Jeg synes at folk er begyndt at sælge deres eAR "trekanter".... hvorfor? 
Der er også en tendens til at tunge/dyre effektforstærkere fra mærkevareproducenter er på UDsalg i øjeblikket...
Møj irriterende at der ikke er et par billige ASP1000 til salg 
High end markedet i Danmark er i forvejen ikke noget at råbe hurra for - så der skal ikke meget til at ændre på udbud/efterspørgsel = prisjustering 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen - er der noget nyt om kabler til mine ASP1000
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt et gammelt nummer af Higfidelity (nr. 7 2002), og det var faktisk lidt skægt at læse en test af eAR Ear Two - nu hvor jeg har fået "ICE" indendøre, godt nok som ASP1000 - som dog skulle være bedre end "Two"! Det er lidt uhyggeligt, så enig jeg er, med Kim Petersen som har lavet testen: han har virkeligt formået at beskrive hele dette nye lyd univers - som jeg ikke har kunnet 
Jeg citerer:
"Lyden glemmer man til gengæld ikke - især ikke når først man får ørene op for det" ja, det er lige dét at få ørene OP 
"Først og fremmest er lyden så anderledes i forhold til det vante, at det er vanskeligt at vende tilbage til de fleste "analoge" forstærkere - og det er uanset prisniveau"
"For det er tydeligt at forstærkeren farver langt, langt mindre end traditionelle forstærkere - og samtidig er langt mere præcis i sin spillestil... I direkte sammenligning virker vores gennemprøvede forstærk. nærmest svampede i bassen, tågede i mellemtonen og med en kraftig nedblændet diskant - som om der bliver kikket igennem solbriller. Med eAR er det som man tager solbrillerne af: lyset bliver skarpere og farverne mere rigtige" (yes) "Desuden gengives lydbilledet med langt mere overbevisemde dybde, og dynamikken er øget voldsomt" (yes, yes) "Det er langt lettere at finde rundt i lydbilledet, fejl, rumfornemmelse, perspektiv, osv,alt fremlægges nærmest lysende klart" (yes yes yes)
"eAR Two er altså en fuldstændig utilsløret og usminket musikgengiver". "Det er naturligvis ikke alle (Toftdahl ), som vil synes om denne spillestil - ligesom det heller ikke er alle, der kan lide at gå i solskind uden solbriller... "
Resten af den ret spændende test, kan læses ved at købe bladet..
Testen er ikke nødvendigvis "sandheden", men jeg ville mene at den kommer tæt på. Jeg tror at denne "nye" lyd skræmmer nogle da de jo har gået med "solbriller" i hele deres liv - og når de så bliver flået af, bliver man da blændet og skræmt - forståeligt nok... 
Det handler vel i bund og grund om at gå med "solbriller" - eller ikke 
Anyway - jeg synes ikke man får noget ud af at være ignorant - tværdig imod, man går glip af en masse... 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersls:
Har du fået dine eAR1001 - og hvad synes du så...
|
| Til top |
|
| |
Simone Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 23 Februar 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk lidt interssant med dette tweak - det kan jo være prikken over i,et, som gør at ASP lyder kanon - i dette tilfælde eAR1001. Er der ikke nogen af jer drenge som har et par eAR1001 - der lige ville kikke ned i "kassen" 
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Simone,
Velkommen til - rart med en kvinde, som kan høre og værdsætte god lyd. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Simone Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|
Hej Simone,
Velkommen til - rart med en kvinde, som kan høre og værdsætte god lyd.
|
|
|
Tak du. Jeg var dog lidt betænkelig over at deltage i et så mandsdomineret forum som dette Men Hifi er faktisk også for kvinder - og disse ASP1000 er jeg faktisk ret tæt på at købe!! Mærke: det kommer an på div. tweaks, oa. 
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it... er du med endnu...har ikke været på tråden længe pga arbejde!
Jeg har ikke modtaget dem endnu....men bekræft venligst en ting for mig....når du tænder og slukker dine asp´er...kommer der så "speaker-thumps"?
(vil gerne have haft trigger på mine!)
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersls skrev:
|
Go4it... er du med endnu...har ikke været på tråden længe pga arbejde!
Jeg har ikke modtaget dem endnu....men bekræft venligst en ting for mig....når du tænder og slukker dine asp´er...kommer der så "speaker-thumps"?
(vil gerne have haft trigger på mine!)
|
|
|
Er ikke helt klar over hvad du mener, men hvis det er mislyde du hentyder til, så kan jeg berolige dig med, at der kun er et meget lille "klik" (ved tænd/sluk) at høre - hvis man stikker ørene helt hen til diskanten...
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køber et par 1001 blokke, så kan også snart melde tilbage om dem
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
GgozZ skrev:
Køber et par 1001 blokke, så kan også snart melde tilbage om dem  |
|
|
Er det efter at have hørt noget på messen?
Jeg hørte de Norske ASP1000 "Embala"(tror jeg nok de hedder) på¨Dynaudio standen - lød rigtig godt - og så er designet rigtig flot... KT radio skulle efter sigende komme til at forhandle dem
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til alle dem der genre vil have en test: Find en test af B&O 's
lille "havenisse" (linse-højtaleren). Den bruger 1000 watts udgangen i
bassen og 250 watts udgaverne til mellemtone og diskant!
Så vidt jeg husker har den da fået rigtig gode anmeldelser. Jeg er ikke
selv vanvittigt imponeret, men den spiller da absolut hæderligt.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm - nu har jeg haft mine eAR 1001 i 2 måneder, og de åbner sig mere og mere - dynamikken er ufattelig, og så er lyden blevet så "analog" som nogen "rør"forstærker... (overdrivelse fremmer forståelsen )
De har spillet ca. 200 timer, og der er stor forskel i forhold til starten - så vær tålmodig inden du sender den retur
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jge er også en glad eAR 1001 ejer, og selvom mine stakkels isblokke skal trækkes med et mere tvivlsomt setup, så er jeg meget glad for dem. Det står klart at de stiller meget store krav til resten af afspilningskæden, hvorfor jeg måske halter lidt bagefter på det samlede resultat.
Men det skal ikke komme ICE blokkene til hinder. Dog kan jeg ofte savne min eAR Two amp, som lød fantastisk. Men måske er blokkene mere neutrale, åbne og ærlige hvor eAR Two er tweaket hen imod det lyse og røragtige som jo også lyder fabelagtigt. Men når alt kommer til alt, så er det jo et spørgsmål om smag.
Og åbenheden, dynamikken og neutraliteten i disse blokke er secon to none! __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Jge er også en glad eAR 1001 ejer, og selvom mine stakkels isblokke skal trækkes med et mere tvivlsomt setup, så er jeg meget glad for dem. Det står klart at de stiller meget store krav til resten af afspilningskæden, hvorfor jeg måske halter lidt bagefter på det samlede resultat.
Men det skal ikke komme ICE blokkene til hinder. Dog kan jeg ofte savne min eAR Two amp, som lød fantastisk. Men måske er blokkene mere neutrale, åbne og ærlige hvor eAR Two er tweaket hen imod det lyse og røragtige som jo også lyder fabelagtigt. Men når alt kommer til alt, så er det jo et spørgsmål om smag.
Og åbenheden, dynamikken og neutraliteten i disse blokke er secon to none! |
|
|
Det fedeste - synes jeg, er at lyden på ASP 1000 er så behagelig - altså ingen kold/klinisk/lys lyd her - kun naturlig lyd, og lyttetræthed er en by i Rusland...
|
| Til top |
|
| |