Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Audia Flight One (Bl.a. test i HF 3/05) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 05 April 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Noget andet der undre mig er effekten der bliver målt, den passer ikke altid sammen med det producenten opgiver, er det fordi HF måler på anden måde end producenterne ??

Sorry for at lave rod i din tråd Dolkin

fordi producenterne lyver.

Ronni lavede jo også en eftermåling af eben, og den var sjovt nok ikke det samme som ebens egen målinger.

det er desværre mere og mere alm. at de specs der kommer ikke passer en døjt.

heldigvis er der stadig nogle få producenter tilbage der ikke overdriver, men der bliver færre og færre af dem...

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Det er ok Bjørn B. Det undrer også mig lidt. Men de 10 W i 4 Ohm skal vel ikke skille os ad - eller er det dér troværdigheden får et knæk for dig?

Kim: Nu er der jo stor forskel på at måle en højttaler med mikrofon i et andet rum osv., og så på at måle effektafgivelsen i en forstærker.

Jeg tror i hvert fald at muligheden for afvigelser er væsentlig større når det gælder måling af højttalere!!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Det er specielt på forstærkere i den billigere ende at specs er pumpede - bare sammenlign surroundreceivere. Det er helt ude i hampen - nu har jeg ikke læst testen af Audiaen i HF, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men der er trods alt stadig variabler i måden de måler på, og de seriøse producenter plejer som sådan nok at have styr på det.

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

TILLYKKE med den lille ny Ronin!!! (Måske lidt OT men hvad f*****)

Effektafgivelsen er oplyst til 2 X 100W i 8 Ohm og 2 X 180W i 4 Ohm fra Audias side - HF måler den til 2 X 100W i 8 Ohm og 2 x 170W i 4 Ohm.

For mig er det ikke en afvigelse, som gør firmaet utroværdigt!

Hvad siger I andre?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

nope, når det er den slags vi taler om, så er en afvigelsen på 1/17(18) del til at leve med.

bare mig der opfattede Bjørn B's spm som noget mere generelt

aprospros ot, Ronni, så er det slut med at spille højt..., men rart der er ting i livet der er vigtigere end hifi

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nej jeg tror da på hvad de "dyrer" mærker skriver, men mon det kunne have noget at gøre med det der THD er lavere når HF måler og måske lidt højere når producenten måler, men hvis jeg må komme ind på Bladelius Thor igen så bliver den fra producenten opgivet til 2x150W i 8Ohm men blev målt til 2x135W 8Ohm, det er self. ikke alverden til forskel, men alligevel, såkaldte High-End mærker burde vel ikke have grund til at opgive forkerte målinger, men igen det kunne måske have noget at gøre med at HF stiller større krav til THD og andet i den dur...

Men syns stadigvæk den test var under al kretik, det havde Audiaén ikke fortjent.. Basta

Men hva med Hifi4all skulle de ikke tage og teste dyret ??

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Må jeg lige understrege at jeg HELT enig med dig Bjørn - den Audia har fortjent bedre.

Er det mon muligt at lokke anmelderen til en kommentar om de prioriteringer HF har foretaget m.h.t. til test af Audia Flight One - bl.a. i forhold til MA 6900 og Bladelius Thor??

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 April 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig i at det i den større sammenhæng virker som en lidt mystisk test, sådan at forsøge at sammenligne 2 så vidt forskellige forstærkere,- også prismæssigt. Men så er det jo godt at man har tilgang til Hifi4all, så man kan få bekræftet sine egne sparsomme indtryk af den lækre Audia.

HF skriver jo flere gange at det er en god forstærker til prisen, men dvæler hele tiden ved det man kan få bedre ved at betale mere. Det samme synes jeg ikke de fokuserer på ved den anden forstæker.

Det havde nok gjort sig bedre som 2 adskilte tests.

PS:Ronin tillykke fra en der er igang med indkøring i vuggestue af min nr,2 på 1 år. Pyha. Og ja du kan godt skyde en hvid pil after de ralistiske lydniveauer for en tid.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 April 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hva fan' hvis manden er glad for sin nye amp, så hul i hvad andre skriver. Fed ser den ud. Prøv at læse testen igen om en uge - når den værste røg har lagt sig, eller imorgen. Man kan altid købe noget der er dyrere og spiller andreledes, og ligeledes billigere, men brug jeres egne høre og meninger.

Tillykke Ronin - så går volumen nok lidt ned, og tid til HIFI'en hva' (der skal jo soves og vokses + mades) 

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hej gli-.

Jamen der er da ingen der prøver at slå skår i Milus glæde her så vidt jeg kan se!

Jeg fik bare en tanke da jeg så hvor meget Milu mente at Audia'en tæskede MA6900 - sat i forhold til hvordan de begge er testet i HF. Og så gav jeg udtryk for min undren - hvilket står ved magt...

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 April 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt sikker totalt forudindtaget og vil nu bliver "spammet" langt ind i næste århundrede.  Alligevel vover jeg en arm og et ben. I HF's konklusion står der om Audia Flight One:

"Dette er simpelthen en virkelig god forstærker, ikke mindst set ud fra et rent hifi-mæssigt synspunkt".

Hvis ikke dette er positivt, så ved jeg ikke hvad der skal til?

Hvis nogen i øvrigt skulle have lyst til at læse mere om Audia Flight - nemlig den store effektforstærker Flight 100 (her op mod noget langt dyrere), så kig ind på den svenske nyhedsgruppe Euphonia:
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtop ic=1481

Når først i har læste det - får jeg sikkert endnu flere "fjender"

OBS!  Det er ikke mig der har testet Flight one og Kora Explorer, det er Sven Bilén.

Endu mere OBS!  Der kommer en test af Audio Flight 100 i HF i et af de kommende numre.

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Jeg er helt sikker totalt forudindtaget og vil nu bliver "spammet" langt ind i næste århundrede.  Alligevel vover jeg en arm og et ben. I HF's konklusion står der om Audia Flight One:

"Dette er simpelthen en virkelig god forstærker, ikke mindst set ud fra et rent hifi-mæssigt synspunkt".

Hvis nogen i øvrigt skulle have lyst til at læse mere om Audia Flight - nemlig den store effektforstærker Flight 100 (her op mod noget langt dyrere), så kig ind på den svenske nyhedsgruppe Euphonia:

OBS!  Det er ikke mig der har testet Flight one og Kora Explorer, det er Sven Bilén.

Endu mere OBS!  Der kommer en test af Audio Flight 100 i HF i et af de kommende numre.

Jeg synes bare snart der er for mange forstærkere der får den, med at de er virkelig gode, og når så mange får det, hvad skal man så tror på.... ikke at det her handler specielt om Audia One, men mere generalt anmeldelser..... specielt bruger anmeldelser på siden, måske rare at læse, men stjerne means sh*t to me :-) folk bruger dem forkert, men lad os ikke tage det op her, hvis folk vil diskuttere det mere, burde vi lave en  tråd til det.....

Men glæder mig da til at jeg kommer på biblioteket og får læst det review

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 April 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Med samme fare.

Vi har jo hver vores smag, og musikalsk holdepunkter, det har anmeldere også. Nogle gange harmonerer de med vores (læs dine) egne referencer i musiklivet, og andre ikke. Man kan bruge test og reviews som rettesnor, men at købe efter dem, det kan man ikke. Det kan give interessse for at prøve et nyt apparat, eller lignende. Jeg tror at Jensen vil være helt vild efter at mange vil prøve Audia forstærkerne, og sikkert med rette. Men der er også nogle som har en anden smag, og ikke, selv efter at have prøvet, syntes at de skal have plads i deres HIFI alter.

Dette er ikke hverken for eller imod Audia, for jeg har ikke hørt det omtalte produkt, blot en holdning til at forbrugerne bruger deres egne høre. Det er jo dem der i fremtiden skal lytte til det indkøbte apparat, ikk'.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Med samme fare.

Vi har jo hver vores smag, og musikalsk holdepunkter, det har anmeldere også. Nogle gange harmonerer de med vores (læs dine) egne referencer i musiklivet, og andre ikke. Man kan bruge test og reviews som rettesnor, men at købe efter dem, det kan man ikke. Det kan give interessse for at prøve et nyt apparat, eller lignende. Jeg tror at Jensen vil være helt vild efter at mange vil prøve Audia forstærkerne, og sikkert med rette. Men der er også nogle som har en anden smag, og ikke, selv efter at have prøvet, syntes at de skal have plads i deres HIFI alter.

Dette er ikke hverken for eller imod Audia, for jeg har ikke hørt det omtalte produkt, blot en holdning til at forbrugerne bruger deres egne høre. Det er jo dem der i fremtiden skal lytte til det indkøbte apparat, ikk'.

Kan slet ikke være være enig, synes bare for tit at alt for mange produkter bliver rost for meget, som du også selv skrive, men det er der jo ikke gøre noget ved, så må vi bruge "snoren" som du siger så flot

Godt svar btw

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

problemet er vel at man ikke vil træde evt ejere af produktet for meget over tæerne?

hvis nu dolkin havde valgt en bilka højttaler havde folk jo nok valgt ikke at kommentere hans setup overhovedet, eller nøjes med at sige hvad de mener om hans stuebord.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 April 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

<span style="font-style: italic;">"Dette er simpelthen en virkelig god forstærker, ikke mindst set ud fra et rent hifi-mæssigt synspunkt".</span>

Hvis nogen i øvrigt skulle have lyst til at læse mere om Audia Flight -
nemlig den store effektforstærker Flight 100 (her op mod noget langt
dyrere), så kig ind på den svenske nyhedsgruppe Euphonia:

Og det har han gjort godt .

fjender kan man ikke få at en hobby så er der noget galt .

Heldigvis kan vi alle ikke være enig , føj det ville ikke være sjovt .

Men jeg synes nu testen var ok .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Tak for indsparket Jan og andre!

Jeg vil lige understrege at jeg på intet tidspunkt har kommenteret på hverken indholdet eller konklusionen i testen af Audia'en!

Når et produkt bliver testet sammen med et andet - til ca. halvdelen af prisen - synes jeg det sender et signal om, at anmelderen ikke har fordybet sig i produktet på samme måde, som hvis det fik 5 sider alene - det er dét der er min pointe.

Med den konkurrence der for tiden er imellem integrerede forstærkere i 20-35.000 kr. klassen, er det interessant at Audia'en får så lidt tid og plads i forhold til MA6900 og Bladelius Thor. Det kunne jo være et signal fra HFs side - tilsigtet eller ej - om at dette produkt ikke er værd, at bruge mere tid/plads på end tilfældet er - og at det skal ses i sammenligning med langt billigere produkter (Uagtet konklusionens karakter). Det ville jeg som producent måske være lidt skuffet over.

Når så Milu samtidig bytter sin MA6900 ud med en Audia Flight One fordi den åbenbart - og efter hans mening - tæsker MA'en på alle parametre, så bliver jeg i hvert fald nysgerrig efter at få at vide, hvad der ligger til grund for at vælge, at give Audia'en så meget mindre tid og plads, end MA6900 har fået - Bladelius Thor blev så kastet ind i diskussionen i samme åndedrag.

Hele denne diskussion kan måske virke en smule barnlig og 'jeg vil ha' mit yndlingsprodukt på forsiden'-agtigt, men i bund og grund synes jeg den er relevant. Hvis ikke vi som forbrugere holder vores eneste hi-fi magasin i ørerne - hvem skulle så gøre det?

Desuden virker importøren jo tilfreds, så den helt store skade er vel ikke sket

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 April 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Tak for indsparket Jan og andre!

Jeg vil lige understrege at jeg på intet tidspunkt har kommenteret på hverken indholdet eller konklusionen i testen af Audia'en!

Når et produkt bliver testet sammen med et andet - til ca. halvdelen af prisen - synes jeg det sender et signal om, at anmelderen ikke har fordybet sig i produktet på samme måde, som hvis det fik 5 sider alene - det er dét der er min pointe.

Med den konkurrence der for tiden er imellem integrerede forstærkere i 20-35.000 kr. klassen, er det interessant at Audia'en får så lidt tid og plads i forhold til MA6900 og Bladelius Thor. Det kunne jo være et signal fra HFs side - tilsigtet eller ej - om at dette produkt ikke er værd, at bruge mere tid/plads på end tilfældet er - og at det skal ses i sammenligning med langt billigere produkter (Uagtet konklusionens karakter). Det ville jeg som producent måske være lidt skuffet over.

Når så Milu samtidig bytter sin MA6900 ud med en Audia Flight One fordi den åbenbart - og efter hans mening - tæsker MA'en på alle parametre, så bliver jeg i hvert fald nysgerrig efter at få at vide, hvad der ligger til grund for at vælge, at give Audia'en så meget mindre tid og plads, end MA6900 har fået - Bladelius Thor blev så kastet ind i diskussionen i samme åndedrag.

Hele denne diskussion kan måske virke en smule barnlig og 'jeg vil ha' mit yndlingsprodukt på forsiden'-agtigt, men i bund og grund synes jeg den er relevant. Hvis ikke vi som forbrugere holder vores eneste hi-fi magasin i ørerne - hvem skulle så gøre det?

Ja er jeg .

Det skal også siges , at den anmelder der skulle anmelde den blev syg så der gik lidt tid med , så fik sven den men i mindre tid end ellers normalt da jeg skulle bruge den til messen i kbh .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 07 April 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg må da vist lige komme med en kommentar til mit indlæg...

Angående MA6900:
Den er på ingen måder en ringe forstærker (det skulle da lige være de alm. elpærer der sidder i frontpanelet) - for den person der lige netop værdsætter dens spillestil, for neutral er den ikke.
Jeg tillader mig at sammenligne den med en gammel rørforstærker jeg engang ejede, Conrad-Johnson MV75. Den var nemlig lidt blød i toppen, lidt afrundet i bunden men en himmelsk mellemtone. Sådan spiller MA6900 også lidt, dog med langt flere kræfter, og jo, en bedre bas, men med denne super musikalske side som rørgrej ofte har. Og desværre også sådan at alle indspilninger kom til at lyde lige høflige om man vil, den blev aldrig agressiv. Det er nok ikke effektdelens skyld, men det kommer jeg til senere!
MA6900 har 2x200 watt på papieret, men de opfører sig lidt mærkeligt... Man føler hele tiden der er enorme kraft reserver at tage af, det er der også, især når man spiller på et par Snell E, men alligevel kan man tømme MA6900 selv på Snell E. Derfor går det på visse højttalere galt med MA6900, for den kan nemt tømmes.
Men inden jeg solgte min MA6900, lavede jeg et ganske lille eksperiment som, tror jeg, afslørede hvad der er mindre godt ved MA6900! Man kan på MA6900, loope forbi forforstærkeren direkte ind i effektdelen. Så jeg brugte i stedet min Wadia 830 som forforstærker (selvom det normalt er en ringe løsning), og vupti! så var der bare hul igennem, populært sagt, virkelig MEGET forskel, som en dyne nærmest. Jeg tror McIntosh har styr på deres effektforstærkere, men mindre styr på deres forforstærkere, i det her tilfælde trak den gevaldigt fra.
Hvad fik jeg så ved skift til Audia Flight One? Alt det jeg fik ved at køre direkte igennem til effekttrinnet på McIntosh + en betydelig mere detaljeret og dybere bas, noget bredere lydbillede, og langt flere detaljer, men samtidig bibeholdt musikaliteten... Åhh ja, så har jeg endnu ikke kunnet tømme Audia'en, selv ved kraftige dynamiske udladninger og det siges, at den kan trække de fleste højttalere.
Håber dette var uddybende nok, ellers sig til!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 April 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:

Ja det kan jo så undre én at MA6900 får de første 5 sider i ét af HFs numre (6/04), hvorefter Audia Flight One får en sammenligningstest på 6 sider - med en forstærker til ca. det halve - og på side 22 (3/05)......

MAC testen på 5 sider omfatter to produkter (AMP og CD), så de har vel fået 2,5 side hver i snit. Audio får hele 3....

Og angående MAC lyden kontra Audio er forklaringen måske i konklusionen:

MAC er for den voksne lytter der ikke vil tælle næsehårene på de udøvende, men høre MUSIK i kød og blod....

Hvad ved jeg, jeg faldt bare over bladet ved en bekendt....i HF er en test mindre tolkbar end dødehavsrullerne

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes