Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hvad tjener forhandlerne? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

Ved ikke hvorfor at så mange tror at forhandlere tjener kassen   normalt er avancen på alm. hi/fi og auto udstyr for forhandlernes vegne mellem 20 og 35% alt efter hvad for et fabrikat der er tale om, de nyere og mere ukendte mærker giver som regel mest   jeg ved ikke hvor meget selve producenten tjener men tror at det er meget svingende alt efter om det er en kvalli vare eller et skod af en kinesisk spilledåse.....importørerne er nok nogle af dem der tjener den største del af kagen, her er der sikkert i de flestes tilfælde noget der ligner 45% (med mere eller mindre ukendte mærker) men!!......det skal så også betale for evt. reklamationer, transport, en del af markedsføringen inden for nationale grænser osv. osv. osv.

Jeg har selv ret svært ved at se hvordan priserne i udlandet og her hjemme hænger sammen, men tror at det er fordi at den er gal med import delen af visse firmaer, jeg importerer selv noget anto hi/fi, og når jeg følger den overnævnte model, så er vores vejledende udsalgspriser her hjemme rent faktisk en del under det som tingene koster i udlandet  tror at der for den mere velkendte del af producenterne er en avance på ca 2-300 % på import delen "min."........ved det ikke med sikkerhed men ved ik lige hvordan det ellers skulle hænge sammen.....

Til top Vis Maxx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maxx Besøg Maxx's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes