Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Udvikling - pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Har nu prøvet div. løsninger, og selv helt uden kontravægt går den helt i bund.

Ja, Selvfølgelig. Så "vejer" PU'en jo mere. Kan du sætte armen i "nul" så PU'en "svæver" uden at falde nedad?

Citér:

Er min pick up slidt ned eller passer den form for nål ikke til Denons pladespillere?

Kan armen ikke hæves? MC20 er en høj PU.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Ja, Selvfølgelig. Så "vejer" PU'en jo mere. Kan du sætte armen i "nul" så PU'en "svæver" uden at falde nedad?

Ja det har jeg gjort nu, og kontravægten sidder helt ude for enden. Bagpå sidder der en man kan dreje rundt til at stille vægten med. Den kan drejes tre omgange inden den går i bund med 1 gram pr omgang. Jeg prøver at kører den 1,8 omgang, og ser hvad der sker.

Citér:

Er min pick up slidt ned eller passer den form for nål ikke til Denons pladespillere?

Det kan den formentlig, men der er ikke nogen direkte skrue? eller er der

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Har nu efter bedste evne sat den på 1,8 g. Da kontravægten sidder helt ude (5 mm mere så falder den af) kan jeg ikke se måleenheden, men nu er der ca. 1 mm fra plade til pick up hus, lyder det rigtigt?

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 15 Januar 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Citér:

Ja det har jeg gjort nu, og kontravægten sidder helt ude for enden. Bagpå sidder der en man kan dreje rundt til at stille vægten med. Den kan drejes tre omgange inden den går i bund med 1 gram pr omgang. Jeg prøver at kører den 1,8 omgang, og ser hvad der sker.

Av.. jeg ville ikke være sikker på det med et gram pr. omgang.
Det lyder ikke logisk. Så vidt min trætte hjerne kan regne ud, må der være forskel på hvor meget en omgang på kontravægten giver, alt afhængig af hvad PU'en vejer.

Du har brug for en nåletryksvægt.

Citér:
Citér:

Det kan den formentlig, men der er ikke nogen direkte skrue? eller er der

Måske. Hvad laver den rille i armbasen til højre? Er der ikke en skrue for enden ind mod armen?

/vilmann

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

vilmann, du er sku en guttermand. Tusind tak for hjælpen.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Måske. Hvad laver den rille i armbasen til højre? Er der ikke en skrue for enden ind mod armen?

Jo det er og har også prøvet at skrue, men kun et par omgange. Er det meningen at hele armbasen skal af for at justere den?

Den sidder pt. helt inde, og er halvstram.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 15 Januar 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

vilmann, du er sku en guttermand. Tusind tak for hjælpen.

Pas godt på med ikke bare at spænde den skrue for hårdt. Der kan være kuglelejer og andet godt i armen, og hvis du først får kværnet skuen ind i et kugleleje, er armen lige til at kyle ud.

/vilmann

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Har lige prøvet at skrue forsigtigt på den, og den kan skrues ca. 2 omgange. Syntes ikke der sker noget.... når man drejer den rundt.

sprinter
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 27 December 2004
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik 300

Tillykke med købet - smuk sag - meget enig. Hvis det volder for mange problemer, så prøv at ringe til HI-FI klubben og spørg om der er nogen der kan huske de gamle Denon grammofoner - måske inde på Åboulevarden i KBH eller deres værksted - de har jo solgt dem i læssevis. Jeg ville vælge en denon PU til en Denon grammofon, de passer som fod i hose på armen - du kan stadig købe dem forskellige steder. 103´eren kunne jeg godt lide, med der skulle trafo til - LO. 304´eren var en lækker ting, som jeg husker den og meget anmelderrost men dyr. 160´eren havde jeg et par stykker af i de år, jeg havde min Denon - HO-PU - ikke nødvendig med trafo og helt ok til prisen.

Venligst

Til top Vis sprinter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sprinter

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Tak sprinter

Hvordan skiller 304 sig ud i forhold til min Ortofon MC 20 Super ll. Ortofonen koster jo ca. en ½ gang mere end Denons?

sprinter
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 27 December 2004
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik 300

Uha, det er længe siden jeg har hørt den 304´er - men jeg husker den som meget udstrakt og med styr på hele lydbilledet - rolig og autoritær og åben. Hvordan den er i forhold til Ortofonen Det er sørme også lang tid siden - måske mere sammenhængende og korrekt -  Jeg har aldrig været så vild med de Ortoer - finder dem for for uengagerende. Men min ide var også, at med de problemer du har med PU´erne og du jo ifølge dine første oplæg, kun skulle spille lidt for goe gamle dages skyld og ikke seriøst lytte - så ville en Denon måske være en god løsning på dine problemer. Der er bare nogle PU´er, der ikke passer på nogle arme. Der var en af vennerne der havde en Orto MC 30 super(hed den vist) og den var sgi høj og den passede ikke så godt på hans Ariston - lød heller ikke så godt sammen. En anden havde en MC 15 super eller 20 - husker ikke lige - den fandt jeg for aggressiv. Måske de var monteret på de forkerte arme, og noget tyder på, at de umiddelbart heller ikke passer så godt på denonen med de vanskeligheder, du har med udbalancering.

304 er også en LO PU - så jeg lige på HI-FI klubbens produktside.

Venligst

Til top Vis sprinter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sprinter

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

Til dem som ønsker en vejledning til montering og justering af pick up

http://www.highend-sound.com/tips_tricks/print.asp?iType=1&a mp;iAd=7

Og så er den forståelig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes