Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Nybegynder med HTPC... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

vil lige smide et link 

htpc

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Hvad svarer til en 3GHz processor når vi taler om AMD. Link ville være rare. Der vil ikke blive tale om at "over clocke" så det nytter ikke noget at skrive noget om at skrue op for ditten og ned for datten, det har jeg altså ikke tid til.

Hvilke PCI-Express kort har passiv køling eller er dokumenteret til at kunne virke med div. passive kølingssystemer. Jeg skal ikke spille så det skal vel ligge i området 1000Kr...

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Det kunne være denne her: Athlon 64 3200+
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal det egentlig være PCI-Express? Selv hvis du vil spille, er AGP jo stadig mere end rigligt. Til HTPC kan jeg ikke se at APG skulle give problemmer performance mæssigt.

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Bluesky: Undskyld min uvidenhed, men har den ikke "kun" en clock frekvens på 2GHz?

Det skal heller ikke være PCI-express. Det er måske mere lønsomt at købe brugt. en 478'er, et billigt lydløst gfx kort og en P4 processor...

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Jo men den performer som en Pentium 3200 med et lille + i AMD's favour. Der er når det kommer til stykket ikke den store forskel om du vælger AMD eller Intel. Hvis det ene system har 5% mere eller mindre, er det ikke noget du mærker. En Athlon 3200 eller Pentium 3.2 er begge hurtige maskiner, og burde kunne håndtere HDfiler.

AMD har så at den er koldere til fordel som vel her er vigtigt. Generelt er bundkort til AMD også lidt billigere end tilsvarende til Pentium.

Det med fremtidsikre tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget om. Hvis det du køber idag kan HDfiler så kan jeg ikke se hvorfor du skulle have behov for at opdatere. Den dag hvor 3.2 ikke kan gøre det mere. Skal du jo alligevel skifte dit motherboard ud, til en med højre BUS f.eks. til Intel er 1066 på vej etc.. Endelig så er AMD jo 64 Bit en lille fremtidssikring over Northwood.

Brugt ved jeg ikke rigtig du skal jo oppe på min 3.0 og gerne en eller flere store harddiske. Men du kan selvfølgelig prøve at kigge og se hvad der.

fez_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

Nogen bud på passivt kølede gfx.kort med DVI-I og VGA udgang?

Vh, Mikkel

Jeg har købt et Radeon 9600 SE hos computerparts (http://www.computer-parts.dk/cgi-bin..) De har et par andre der også er passivt kølede, alt efter om du vil ha' 9800 eller 9200(uden DVI) - jeg valgte den mellemste løsning og det virker fint for mig (har dog ikke haft noget forbundet til DVI endnu).

Men derudover kan du jo altid kigge på edbpriser :)
Til top Vis fez_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fez_dk Besøg fez_dk's Websted

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har 9600 SE versionen og den fungerer fint, også med dvi-udgangen, dog var der problemer i starten. Da jeg først brugte et Oehlbach 10m kabel ville den slet ikke vise noget, men så skiftede jeg til et fra av-connection og så fungerede det helt fint. Det skal lige siges at det ligeså godt kunne have været min projektor der var noget galt med.
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Mht passiv køling:

Du kan også bare købe det Gfx kort du vil have og så montere en kølerprofil fra Zalman. Den skulle virke fint op til og incl ati 9800 pro kort.

Uanset om du vælger denne løsning eller noget andet, skal du huske at være opmærksom på, at der skal være luftcirkulation i kabinettet for at få den passive køling til at fungere.

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

fez_dk skrev:
mikkelp skrev:

Nogen bud på passivt kølede gfx.kort med DVI-I og VGA udgang?

Vh, Mikkel

Jeg har købt et Radeon 9600 SE hos computerparts (http://www.computer-parts.dk/cgi-bin..) De har et par andre der også er passivt kølede, alt efter om du vil ha' 9800 eller 9200(uden DVI) - jeg valgte den mellemste løsning og det virker fint for mig (har dog ikke haft noget forbundet til DVI endnu).

Men derudover kan du jo altid kigge på edbpriser :)

Hvad er forskellen på de 2 9600SE versioner de har (andet end prisen selvfølgelig)?

Det med edb priser. Jeg bruger siden meget, men de registrerer ikke om der er tale om passiv køling eller ej så derfor er den ikke helt god at bruge. Findes der andre site, evt. udenlandske hvor man kan få et godt overblik over passivt kølede grafikkort?

Hvilken passiv køler er god at bruge til AMD chippen (Athlon 3200+)?

Hvad er forskellen på Socket 754 og Socket 939? Er 939 nyere?

Vh, Mikkel

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

Hvad er forskellen på Socket 754 og Socket 939? Er 939 nyere?

Ja 939 er nyere. Det er den du skal gå efter. Den har dual RAM, AGP eller PCI-express, måske vil den også kunne bruges til næste omgang CPU'er med dual core.

Du kan evt. se her : Nine Socket 939 Athlon64 Motherboards

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes