| Forfatter |
|
Dio` Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lenny, mht Gultronics læste jeg godt det med UK, og tror også at det har været tilfældet, men nu er det ændret. De sender både til private og til firmaer (uden moms) i udlandet. På AV forums fandt jeg flere der havde gode erfaringer med butikken, og de var hjælpsomme i telefonen. Når det er sagt, har jeg endnu ikke modtaget noget fra dem, men vil gerne vende tilbage når jeg gør det hvis det kan hjælpe nogen
Der er i øvrigt 10-12 dages ventetid på Sony's VPL-HS50 da de virkelig sælger mange grundet den gode pris..
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad napper de i fragt? og hvordan kan man betale? med Visa, efterkrav eller?
Gid det var mig som havde en HS50 på bestilling 
@Jørgen
Hvor højt har du til loftet?
/Lennart
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jens Jørgen Otk Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lenny100 skrev:
|
@Jørgen
/Lennart
|
|
|
Der er 2,5 m til loftet
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens Jørgen Otk skrev:
lenny100 skrev:
|
@Jørgen
/Lennart
|
|
|
Der er 2,5 m til loftet
|
|
|
Det var værre. Så ser vi på to mulige løsninger:
1. Et lærred med et stort dropdown felt. Problemet her er at det ikke er så godt at skulle kigge op på lærredet. Lærredets bundkant skal helst ikke være for meget over en meter fra gulvet. Jeg vil lige se om jeg kan finde nogle lærreder med et stort dropdown
2. En eller anden slags anordning som stikker ud fra væggen og holder lærredet. Kan det accepteres? (af konen?)
/Lennart
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
lenny100 skrev:
Jens Jørgen Otk skrev:
lenny100 skrev:
|
@Jørgen
/Lennart
|
|
|
Der er 2,5 m til loftet
|
|
|
Det var værre. Så ser vi på to mulige løsninger:
1. Et lærred med et stort dropdown felt. Problemet her er at det ikke er så godt at skulle kigge op på lærredet. Lærredets bundkant skal helst ikke være for meget over en meter fra gulvet. Jeg vil lige se om jeg kan finde nogle lærreder med et stort dropdown
2. En eller anden slags anordning som stikker ud fra væggen og holder lærredet. Kan det accepteres? (af konen?)
/Lennart
|
|
|
Ja det bliver konen nød til at aceptere hvis det første forslag ikke kan lade sig gøre, er der nogen mærker du-i vil anbefale. Efter hvad jeg forstår skal det være et gråt lærred man skal have hvis man vælger sony, skal det også være det hvis man vælger en af de andre.
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråt eller ikke gråt er der mange meninger om. Søg efter diverse tråde her i forummet eller på avsforum.com. Men jeg har hørt næsten kun godt om et gråt lærred, hvis man har LCD og sætter kontrast højt på dagsorden.
Mht. lærred kan jeg oplyse at Lissau (dansk lærred producent, se lissau.dk) kan lave lærreder med op til 80 cm dropdown. Det vil dig en fornuftig højde over gulvet på et 88 eller 92 tommer 16/9 lærred. Du kan se nogle vejledende priser her: http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=4 8&ClassID=170
/Lennart
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
lenny100 skrev:
|
Gråt eller ikke gråt er der mange meninger om. Søg efter diverse tråde her i forummet eller på avsforum.com. Men jeg har hørt næsten kun godt om et gråt lærred, hvis man har LCD og sætter kontrast højt på dagsorden.
Mht. lærred kan jeg oplyse at Lissau (dansk lærred producent, se lissau.dk) kan lave lærreder med op til 80 cm dropdown. Det vil dig en fornuftig højde over gulvet på et 88 eller 92 tommer 16/9 lærred. Du kan se nogle vejledende priser her: http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=4 8&ClassID=170
/Lennart
|
|
|
Tak for det gode link.
Jeg var inde og se sony hs50 i dag. Jeg er fuldstændig imponeret af det billede sony kan leverer, så det bliver helt sikkert den der skal bestilles.
Det skal være et gråt 92 tommer 16/9 lærred med 80 cm dropdown jeg skal have. De lærreder Lissau laver er de ok, eller er der nogen der er bedre. Ang pris, så må lærred godt koste 5000 kr. Kan Lissau lærred monteres på loftet, eller skal der noget extra beslag med for det.
|
| Til top |
|
| |
Dio` Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lenny, prisen for fragt er 75 pund, dvs den samlede pris er 1575 inc moms som i England er 17,5 %.
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste lærred du kan er (efter hvad mange siger) et Stewart, men priserne er meget høje (20.000 og opefter for et std. rullelærred)
Det næst bedste er et Tab tension lærred. Lissau laver nogle som Tapeconnection har hængende (Var det der du så HS50eren?) Prisen er fra 10.000 og opefter. Grunden til at tab tension er godt er fordi et alm. lærred uundværligt vil udvikle bølger eller buler i dugen. Med tab tension skulle det være mere eller mindre elimineret.
Om Lissau er godt eller ej ved jeg ikke og jeg ved heller ikke om de alle sammen kan loftmonteres. Send dem en mail.
*update* Fra ovenstående link kan man læse: "Lærrederne leveres som standard med en stilfuld rund C75 alu kasette, som kan monteres enten på vægen eller i loftet med de medfølgende beslag"
@Dio: til den fragtpris kan det næsten betale sig at hente det selv :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
lenny100 skrev:
|
Det bedste lærred du kan er (efter hvad mange siger) et Stewart, men priserne er meget høje (20.000 og opefter for et std. rullelærred)
Det næst bedste er et Tab tension lærred. Lissau laver nogle som Tapeconnection har hængende (Var det der du så HS50eren?) Prisen er fra 10.000 og opefter. Grunden til at tab tension er godt er fordi et alm. lærred uundværligt vil udvikle bølger eller buler i dugen. Med tab tension skulle det være mere eller mindre elimineret.
Om Lissau er godt eller ej ved jeg ikke og jeg ved heller ikke om de alle sammen kan loftmonteres. Send dem en mail.
*update* Fra ovenstående link kan man læse: "Lærrederne leveres som standard med en stilfuld rund C75 alu kasette, som kan monteres enten på vægen eller i loftet med de medfølgende beslag"
@Dio: til den fragtpris kan det næsten betale sig at hente det selv :-)
|
|
|
Det er i Tapeconnection i århus jeg så HS50eren i dag, jeg ved ikke hvilket lærred det var, andet end at det var gråt, motordrevet, 92 tommer 16/9 lærred. Nogen der ved hvilken mærke det lærred er?.
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var højst sandsynligt et Lissau Tab tension gråt lærred. Mener Otto har sagt at de har det hængende lige nu. Pris 10.800 kr.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken dvd afspiller vil i anbefale til sony HS50.
Jeg overvejer pioneer DV 668 AV med hdmi, men efter hvad jeg forstår virker hdmi ikke så godt på sony HS50, er det rigtigt?.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har testet 668 på AE700 og det virkede perfekt! 
Se evt. tråd om "Cambridge 79" eller den tråd der hedder "Billigste DVD-afspiller med HDMI" med info jeg tror du kan bruge...
|
| Til top |
|
| |