| Forfatter |
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soma skrev:
|
Så købte jeg tv'et og har bestilt bordet hos tapeconnection. Håber på at få bordet inden for to måneder.
Mht tv'et er det rigtig lækkert men det er svært at få stillet billedet perfekt ind. Det er lidt grumset selv om jeg bruger pp2, men det har sikkert mere noget med min antenneforbindelser at gøre
|
|
|
PP2 skulle vist også være bedst til DVD... hvad hvis du slår det fra? Har du kabel-TV?
2 måneder??? Er det leveringstiden i øjeblikket?
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billedet på et højtopløseligt tv vil altid være grumset på lavopløselige og dårlige analog signaler, så det kan ikke fjernes ved justering af nogen art.
Men billedet skulle ikke gerne være grumset ved digitale signaler såsom dvd feks. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke muligt at ændre til 50 Hz når det bruges til TV? Får man noget ud af det?
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
Soma skrev:
|
Så købte jeg tv'et og har bestilt bordet hos tapeconnection. Håber på at få bordet inden for to måneder.
Mht tv'et er det rigtig lækkert men det er svært at få stillet billedet perfekt ind. Det er lidt grumset selv om jeg bruger pp2, men det har sikkert mere noget med min antenneforbindelser at gøre
|
|
|
PP2 skulle vist også være bedst til DVD... hvad hvis du slår det fra? Har du kabel-TV?
2 måneder??? Er det leveringstiden i øjeblikket?
|
|
|
Har prøvet diverse indstillinger men som Ikke Slipsefyr og mange andre tidligere har skrevet så tror jeg at en selector er vejen frem
Leveringstiden hos elgiganten siger ca to måneder men jeg har bestilt det hos Tapeconnection. De skriver i en mail til mig at der vil gå ca tre uger. Jeg håber de har ret.
I øvrigt, kræver det også gode antenneforbindelser hvis man har en selector? Det hedder vel noget med at der går et antennestik ind i boksen og fra boksen til tv'et et scartkabel?
mvh soma
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soma skrev:
|
I øvrigt, kræver det også gode antenneforbindelser hvis man har en selector? Det hedder vel noget med at der går et antennestik ind i boksen og fra boksen til tv'et et scartkabel?
mvh soma
|
|
|
Din antenneforbindelse fra TDC skulle gerne være i orden, ellers må du kontakte dem. Dette har jeg selv måttet gøre, så kommer de ud og måler og justerer signalet. Hvis de kommer ud og konstaterer at signalstyrken er ok, risikerer man en regning. Antennestik ind i Selector, og scart fra denne til TV.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
| Billedet på et højtopløseligt tv vil altid være grumset på lavopløselige og dårlige analog signaler, så det kan ikke fjernes ved justering af nogen art. |
|
|
Man kan så undre sig over at dette på magisk vis ikke gælder hvis der er tale om en projektor... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto: Hvor finder jeg en "manual" til at få et 9509 korrekt indstillet?? Vil gerne have noget at gå ud fra...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
| Billedet på et højtopløseligt tv vil altid være grumset på lavopløselige og dårlige analog signaler, så det kan ikke fjernes ved justering af nogen art. |
|
|
Man kan så undre sig over at dette på magisk vis ikke gælder hvis der er tale om en projektor...
|
|
|
Projektore har jeg ikke forstand på, har set et par stykker med dvd film på og billedet har stået ganske udemærket uden at kunne leve op til mit Sony LCD tv trods alt.
Men nu sidder du vel heller ikke og ser tv avis med en projektor eller hva.? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
| Otto: Hvor finder jeg en "manual" til at få et 9509 korrekt indstillet?? Vil gerne have noget at gå ud fra... |
|
|
http://shorterlink.com/?ZO4E6L __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Men nu sidder du vel heller ikke og ser tv avis med en projektor eller hva.? |
|
|
Jeg gør ikke, men nogen gør. Det var heller ikke for at få dig til at købe en projektor, blot for at påpege at alene det at det er digitalt, stort og i høj opløsning ikke betyder at billedet bliver dårligt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Men nu sidder du vel heller ikke og ser tv avis med en projektor eller hva.? |
|
|
Jeg gør ikke, men nogen gør. Det var heller ikke for at få dig til at købe en projektor, blot for at påpege at alene det at det er digitalt, stort og i høj opløsning ikke betyder at billedet bliver dårligt.
|
|
|
Nææ nej, det ved jeg da godt, jeg har selv et 32 tommer lcd skærm og jeg er meget mege tilfreds med billedet og har iøvrigt også selctor på, men det ER mere sart overfor dårlige signaler og jeg ville nødig sidde og se tv med det alm analog signal fra tdc på det. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
| Otto: Hvor finder jeg en "manual" til at få et 9509 korrekt indstillet?? Vil gerne have noget at gå ud fra... |
|
|
http://shorterlink.com/?ZO4E6L
|
|
|
Jamen det skulle jo være til at gå til... gælder det også for TV både med og uden selector?
Har vist spurgt før... får 9509 en afløser inden for den nærmeste fremtid?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
| Jamen det skulle jo være til at gå til... gælder det også for TV både med og uden selector? |
|
|
Det er nogenlunde det samme, ja. Der kan være lidt udsving specielt på sort-niveau (lys), indstillingerne er foretaget ud fra DVD. Det står jo én frit for at justere lidt ud fra egne præferencer også, men ovenstående er et mere fornuftigt udgangspunkt end standard-indstillingerne.
Zanetti skrev:
| Har vist spurgt før... får 9509 en afløser inden for den nærmeste fremtid? |
|
|
Ikke mig bekendt. Men jeg ved jo ikke alt... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |