Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sanyo PLV Z3 vs. Sony VPL HS50 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Nu havde jeg endeligt sparet sammen til en Z3'er og den var så godt som købt. MEN, så fik jeg pludseligt nogle penge jeg ikke lige havde regnet. Det er sjovt nok ikke der problemet ligger, men nu har jeg fået råd til en Sony VPL HS 50. Jeg ved godt den er bedre, men den er jo også dyrere en Z3'eren. Jeg vil bare gerne høre jeres mening om den er de ekstra 7000,- værd. Selvfølgelig er det op til den enkelte og selvfølgelig kommer det an på ens krav, men jeg vil gerne lige høre jeres mening alligevel.

På forhånd tak

Guldlossen

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Hvis man kigger rundt omkring på anmelderserne, bl.a. Otto TC's tråd her på forummet, syntes jeg at svaret må være ja. Det satser jeg i al fald på :)
www.gultronics.co.uk har den til lige under 17000 danske inc fragt (75 £). Sony har europa/verdens garanti, så hvis der er problemer afleverer du bare til Sony DK. Det var i al fald hvad jeg fandt frem til
Til top Vis Dio`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dio`

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

17000... Det var sgu billigt! Tak for det. Vilket type lærrede vil være bedst. Det skal være 16/9 og omkring 2m bredt tror jeg. Gråt skulle være bedst til den projektor, så det skal det også være. Jeg har 2,5m til loftet. Jeg gider ikke betale penge for en motor og har regnet med omkring 3000,- Er det muligt?

Guldlossen.

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl der...Sony´en er IMHO Z3´eren total overlegen.

ProScreen & Lissau er begge anbefalelsesværdig, men i 3000,- klassen, har jeg ingen anbefalinger (Men hold dig fra QualityScreens....!)

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hvad er der galt med QualityScreens? Holdbarheden eller?.. Står også og skal købe lærred
Indtil nu har jeg en hvid masonit plade fra Silvan med sort malet kant (vil dog købe en velour strimmel...) Men tænker at hvis lærredet skal være gråt med den rigtige gain, så kan man ikke bare male det selv, og må købe et lærred? Havde tænkt på en fastramme Lissau.
Til top Vis Dio`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dio`

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Ja, hvad er der galt med QualityScreens lærreder?

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Blot et "surt opstød" ...en kammerat har ikke haft andet end problemer med hans "quality screen" lærred....han har haft det ombyttet 4 gange nu.....og har nu valgt at affinde sig med "buler", skævt ophæng mm.

Det er muligt at deres "dyrere" lærreder er gode...tør jeg ikke sige, men kvaliteten af det 2500,- lærred han købte er mildest talt ringe..

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

GuldLos skrev:
17000... Det var sgu billigt! Tak for det. Vilket type lærrede vil være bedst. Det skal være 16/9 og omkring 2m bredt tror jeg. Gråt skulle være bedst til den projektor, så det skal det også være. Jeg har 2,5m til loftet. Jeg gider ikke betale penge for en motor og har regnet med omkring 3000,- Er det muligt?

Guldlossen.

Hvorfor er det man glædeligt giver 20.000kr for en projektor men så ødelægger hele setup'et fordi man er for nærrig til at købe et ordenligt lærred? Mit lærred koster 11.000kr. hvilket da også er mange penge, men omvendt gider jeg ikke ærge mig over buler og bølger hver gang jeg ser en film.

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at man tit undervuderer lærredet.

Når man giver 15,000.- eller mere for en projektor  og så nøjes med en voks dug fra jysk

Det er helt sikkert at der også bør bruges en del penge på lærredet for at få et fornuftigt billede  - uden buler...

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

En ting der blev klar for mig igår er, at man skal kunne mørklægge rummet totalt. Ellers er projektoren intet værd. Jeg har ellers brugt 1500kr på mørklægningsgardiner, men det er ikke nok fordi der kommer lidt lys ind i siderne og over gardinerne. Derfor er jeg nu nødt til at have fundet på noget yderligere så jeg også kan se film når vi når til sommer.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Jeg tror at man tit undervuderer lærredet.

Når man giver 15,000.- eller mere for en projektor  og så nøjes med en voks dug fra jysk

Det er helt sikkert at der også bør bruges en del penge på lærredet for at få et fornuftigt billede  - uden buler...

Mvh Hans

Nemli' - kan kun tilslutte mig!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Det med total mørke er nok fordi at du bruger et gråt lærred.

Jeg brugte et hvidt lærred til min Z2  og havde faktisk OK billede med en del lys i stuen, dog går det med sollys ikke.

Men helt mørke er lig med super gode billeder.

Mvh Hans

per_zk skrev:
En ting der blev klar for mig igår er, at man skal kunne mørklægge rummet totalt. Ellers er projektoren intet værd. Jeg har ellers brugt 1500kr på mørklægningsgardiner, men det er ikke nok fordi der kommer lidt lys ind i siderne og over gardinerne. Derfor er jeg nu nødt til at have fundet på noget yderligere så jeg også kan se film når vi når til sommer.

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Til GuldLos: jeg tror ikke, du har brug for et gråt lærred til den Sony . Den er jo netop speciel grundet (blandt andet) sin dynamiske blænde, og har derfor fantastiske data for kontrast og sort-niveau. Jeg har selv en Panasonic 500, og her er det rart med gråt lærred, men det ændrer ikke ved det faktum, at en hvid dug giver mere knald på farverne. Jeg ville bruge hvid dug, hvis ikke sortniveauet var så ringe. Selv med gråt er det sørgeligt at se mørke film, som Rumrejsen år 2001. Det er fedt at billedet er stort, men det grå verdensrum ødelægger næsten oplevelsen for mig. Jeg er klart kunde til sådan en Sony så snart jeg har pengene. Den er stadig meget billigere end en god DLP-maskine.

Til per_zk: du skal have en lysfælde i hver side af gardinet og foroven. I siderne kan du gøre det med U-formede plastlister. Måske kan du bruge kabelkanaler uden låg. Øverst kan du forsøge dig med en fejeliste, altså sådan en til at sætte på bunden af en dør, i form af en lang børste.

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Klogesen: Tak for forslaget, men det er måske lige storm P-agtig nok til en stue?

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
Klogesen: Tak for forslaget, men det er måske lige storm P-agtig nok til en stue?

Brugte selv alu-profiler fra Bauhouse til at løse problematikken....ca 300,- så var det problem løst.

Mht. lærredet....så vil jeg faktisk mene, at contrast-gray netop giver Sony´en det "sidste"...så sort faktisk virker sort! - Jeg har igennem mange år benyttet en CRT projektor & har været forvent med en ordentlig contrast....det er for mig, netop det der skaber den "rigtige" filmfornemmelse. Og her må jeg sige, at Sony´en for mig at se pt. er den eneste acceptable LCD projektor.

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Miagi skrev:

Brugte selv alu-profiler fra Bauhouse til at løse problematikken....ca 300,- så var det problem løst.

Vil du ikke prøve at forklare lidt nærmere tak. Jeg er ikke med på hvad og hvordan du mener.

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Jo..da! - Købte selv mørklægningsgardiner(rullegarding).....men som du selv beskriver slap der alt for meget lys ind i siderne!

Jeg købte nogle alu-profiler hos bauhouse....de har dem i metermål (mange varianter). - Herefter monterede jeg dem på væggen (1cm) fra gardinet & vupti....problemet var løst! - Rullegardinet kører nu i en slags "slis" mellem vinduesramme & aluprofil, så alt genskær/uønsket lys er elimineret!

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jeg beklager, men jeg ved ikke hvad en "alu-profil" er  og der er ikke lige en Bauhaus i nærheden. Du gider vel ikke tage et par billeder?

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

jo da....men det kan tdesværre idligst blive engang imorgen eftermiddag...sidder & arbejder pt

En alu-profil er en.....alu-profil   - En aluminiums-liste bukket i vinkel som et L

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Miagi skrev:

Blot et "surt opstød" ...en kammerat har ikke haft andet end problemer med hans "quality screen" lærred....han har haft det ombyttet 4 gange nu.....og har nu valgt at affinde sig med "buler", skævt ophæng mm.

Det er muligt at deres "dyrere" lærreder er gode...tør jeg ikke sige, men kvaliteten af det 2500,- lærred han købte er mildest talt ringe..

Jeg kender ikke Quality screens lærreder. Udfra navnet skulle man da tro at det var et kvalitetsprodukt

Jeg har endnu ikke set et udtrækslærred, som ikke laver buler når der er gået et stykke tid. Jeg vil helt klart anbefale et fastrammelærred = 0 buler!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes