| Forfatter |
|
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
TuningSpaceCountryCode="desperate" er helt klart et tegn på at man har valgt forkeret land et eller andet sted.
Og ja... /f er meget vigtig.
Man kan kører MCE Setup forfra fra Settings menupunktet (husker ikke præcist hvor).
Torben... du skal også sikre dig at du har valgt rigtig i SmartGuide Config og MCE hvad angår Antenna/Cable.
Venligst Thomas
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter
Nu virker det !!! 
Jeg - tumbe - havde valgt cable i stedet for antenna i smartguide config.
Tak hjælpen Thomas og Mads 
Hurra hurra !!
Nogen gange kan man ikke se skoven for bare træer ....
mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
TecDax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke ikke komme videre fra step 2.2. Jeg får denne fejl:
An unhandled exception has occured ... [...] Could not find the file "D:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\guide_data\schema.xml
Kan nogen hjælpe med det. Kataloget findes, og jeg har fulgt beskrivelsen stavisk.
· Install WebGuide using default settings.
· Optional: Update xmltv. You can get xmltv separately from SourceForge (see www.xmltv.org). Replace the filse in C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\XML_TV with the downloaded files.
· Configure the WebGuide using the “MCE WebGuide 2 Configuration” program.
1. Selected your country and click configure to select which channels you want guide data for.
2. Click “Download Data”.
|
| Til top |
|
| |
TecDax Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fulgt guiden (Sendt: 17 Januar 2005 kl. 13:32 ), og alt går nu som beskrevet (kopierede nyeste XMLTV ind i katalog).
Når jeg starter MCE er der bare ingen live TV eller guides... Hvad kan være galt? Jeg har D: som systemdisk, og har ændret filen SmartGuide.exe.config til:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <configuration> <appSettings> <!-- Defines the location of the WebGuide2 database --> <add key="WebGuide2DSN" value="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\inetpub\wwwroot\webguide2\guide_data\guide.mdb" /> <!-- Defines the location of the xml parts to be included --> <add key="EPGXMLWriterPartsPath" value="EPGXMLWriterParts\" /> <!-- Defines the output directory where to store (intermediate) xml files) --> <add key="EPGOutputPath" value="{APPDIR}\output\" /> <!-- When saving the channels in the Channel Editor, a frequency registry file is created. --> <!-- Here, you can set the name of that file and the TuningSpace that it uses --> <add key="FrequencyRegSettingsFile" value="{APPDIR}\output\frequencies.reg" /> <!-- As an example: Setting TuningSpaceCountryCode to 49 and TuningSpaceSignal to 1, will --> <!-- result in a registry entry for: TS49-1. --> <!-- Note: Set TuningSpaceCountryCode to "desparate" if you want all codes from 0 till 99 --> <add key="TuningSpaceCountryCode" value="45" /> <!-- Use 1 for cable or 0 for analog depending on how you have setup your tv signal in MCE --> <!-- Note: Use "desparate" for 0 and 1 --> <add key="TuningSpaceSignal" value="0" /> <!-- The numeric id that is used for 'no data' programs (i.e. the program that fills a timegap) --> <!-- DO NOT CHANGE, UNLESS YOU GET CONFLICTING KEYS --> <add key="NoDataProgramID" value="2000000000" /> <!-- The texts that are used for 'no data' programs (e.g. "No Broadcast"). --> <add key="NoDataTitle" value=" " /> <add key="NoDataDescription" value=" " /> </appSettings>
</configuration>
Jeg bruger antenne.
2. Hvad er frekvens for TV2 i Nordsjælland?
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået et problem.
Jeg fik min EGP op at køre så det var lækkert. Men når jeg nu vil opdatere den går det galt. Her er min batfil:
"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\xmltv" tv_grab_dk --config-file
"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\tv_grab_ dk.conf" --output
"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\guide_data\new_schem a.xml" --days 1
"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\xmltv" tv_grab_dk --config-file
"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\tv_grab_ dk.conf" --output
"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\guide_data\new_guide .xml" --days 9
"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard\MCE_Wizard.exe" refresh
cd C:\WINDOWS\ehome\
C:\WINDOWS\ehome\smartguide.exe /f
del C:\WINDOWS\ehome\output\*.xml
-------------------
XMLTV henter de nye tvdata helt fint. Jeg kan også se de nye data under /localhost
Her efter kan i se kørselloggen med fejlmeddelelsen.
C:\>"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard\MCE_Wizard .exe" refresh
C:\>cd C:\WINDOWS\ehome\
C:\WINDOWS\ehome>C:\WINDOWS\ehome\smartguide.exe /f
Encrypted epg file at: C:\WINDOWS\ehome\output\3a8fe55c-b0d6-4064-a83c-956ba0017a2e .xml.enc.xml
****** I am sorry, something went wrong. Unfortunately the error
cannot be more specific than this (because the exception has not
public, but internal visibility :-(
Importing frequencies in registry....
Done.
Finished.
Thank you for using SmartGuide!
&nbs p; SmartGuide - The smart MCE Guide Companion
C:\WINDOWS\ehome>del C:\WINDOWS\ehome\output\*.xml
----------------------------
Nogen der kan se hvad der går galt ?
Som sagt ser guiden helt fin ud under localhost/webguide2
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kirneh skrev:
Jeg har fået et problem.
Encrypted epg file at: C:\WINDOWS\ehome\output\3a8fe55c-b0d6-4064-a83c-956ba0017a2e .xml.enc.xml ****** I am sorry, something went wrong. Unfortunately the error cannot be more specific than this (because the exception has not public, but internal visibility :-(
|
|
|
Kører du den seneste version af SmartGuide.exe? Den er posted af en der hedder Alpha (også dansker), i SmartGuide threadden på thegreenbutton.com. Start på den sidste side og bevæg dig baglæns... kik efter attachments. Jeg mener den er fra omkring slutningen af november (måske lidt før).
Den fejl du får kan nemlig skyldes at der problemer med lange beskrivelser (derfor kan det også forklares at det har virket).
Venligst Thomas
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for infoen. kigger på det i aften. Jeg tror blot jeg hentede den version fra guiden.
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
TecDax skrev:
| Når jeg starter MCE er der bare ingen live TV eller guides... Hvad kan være galt? Jeg har D: som systemdisk, og har ændret filen SmartGuide.exe.config til: |
|
|
Hej...
Hvis den ikke melder fejl burde du have guide data og som minimum en skærm med "sne".
Prøv:
<add key="TuningSpaceCountryCode" value="desparate" /> <add key="TuningSpaceSignal" value="desparate" />
Kender ikke frekvens på TV2 Nordsjælland... men det er på formen xxx250000... tror jeg (har selv kun prøvet med kabel).
Går ud fra at du har prøvet at boote din maskine 
Venligst Thomas
|
| Til top |
|
| |
TecDax Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frekvensen for TV2 er 727 (727250000?) i Nordsjælland på antenne.
DR1 622500000
DR2 196250000
|
| Til top |
|
| |
Yohan Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu begynder jeg pludselig at have problemer. Kan det passe, at jeg skal lukke MCE ned mens jeg opdaterer EPG'en med Smartguide?
Det har tidligere virket, men nu kommer der ikke automatisk guidedata ind. Det lader til at filerne bliver opdateret og at alt kører som det skal, men guidedata bliver ikke opdateret i MCE.
Til gengæld når jeg lukker MCE ned og kører batch-filen virker det helt fint. Kan det passe, at det er nødvendigt at lukke MCE ned, og hvis ja: Hvordan laver jeg så et scheduled job der gør det?
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg det til at køre igen. Lækkert :)
Jeg har dog 1 problem nu. I guiden i MCE viser den kun 1 time pr side i
stedet for de 3 som i starten. Det betyder at der skal bladres en hel
del. Kunne meget bedre lide den gamle. hvordan ændre jeg det tilbage
til at indeholde 3 timer pr side ?
|
| Til top |
|
| |
lofvall Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er en smule i tvivl om punktet TuningSpaceSignal. Jeg har TDC Kabel TV, så jeg vil tro at der her skal stå 0 for Antenna, og at jeg skal vælge antenne i MCE TV Signal setup.
Er det rigtigt eller er jeg helt forkert på den.
Løffer
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
lofvall skrev:
|
Jeg er en smule i tvivl om punktet TuningSpaceSignal. Jeg har TDC Kabel TV, så jeg vil tro at der her skal stå 0 for Antenna, og at jeg skal vælge antenne i MCE TV Signal setup.
Er det rigtigt eller er jeg helt forkert på den.
Løffer
|
|
|
I så fald skal der stå 1 for Cable. Har selv TDC kabel. så jeg er sikker, selv om jeg også var forvirret i starten. Jeg ved ikke helt hvad det betyder, men det er vigtigt at du har valgt det samme i MCE TV Setup Guiden.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Niels_Laentver Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der kan henvise mig til en webside med frekvenser på tv kanalerne som skal bruges i SmartGuide ?? for dem jeg har fundet på www.kabeltv.dk virker ikke
På forhånd tak
Niels Læntver
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels_Laentver skrev:
| Er der nogle der kan henvise mig til en webside med frekvenser på tv kanalerne som skal bruges i SmartGuide ?? for dem jeg har fundet på www.kabeltv.dk virker ikke |
|
|
Prøv dit kabel TV selskab's hjemme side, eller se evt. frekvenserne på dit TV.
Men... normalt er det ikke det er er problemet i SmartGuide, men nærmere et spørgsmål om forkerte valg i SmartGuide.Exe.Config, evt. kombineret med forkerte valg i MCE TV Setup Guiden.
Fortæl os lidt mere... har du kunne se TV i MCE? Har du valgt kabel/antenne? Har du valgt det samme i MCE og SmartGuide.Exe.config? Skriver du frekvenserne på formen xxx250000? Andet?
Thomas
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kirneh skrev:
Jeg har dog 1 problem nu. I guiden i MCE viser den kun 1 time pr side i stedet for de 3 som i starten. Det betyder at der skal bladres en hel del. Kunne meget bedre lide den gamle. hvordan ændre jeg det tilbage til at indeholde 3 timer pr side ?
|
|
|
Det tror jeg desværre er helt rigigt. Jeg kan kun se 1½ time. Jeg kan kun se 20:00, 20:30 og 21:00. Det har altid irriteret mig at... 1. Man ikke kan udnytte hele skærmbredden og... 2. at teksten ikke er mindre, så man kan se hele titlen uden at bruge tooltip.
Desværre bliver der vidst ikke rigtigt udviklet på WebGuide mere, og det er ikke open source, så evt. hacks kan man ikke en gang tillade sig at publicere. Man kan nemlig decompile, og få noget man kan tilrette.
Thomas
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
|
Prøv dit kabel TV selskab's hjemme side, eller se evt. frekvenserne på dit TV.
Men... normalt er det ikke det er er problemet i SmartGuide, men nærmere et spørgsmål om forkerte valg i SmartGuide.Exe.Config, evt. kombineret med forkerte valg i MCE TV Setup Guiden.
Fortæl os lidt mere... har du kunne se TV i MCE? Har du valgt kabel/antenne? Har du valgt det samme i MCE og SmartGuide.Exe.config? Skriver du frekvenserne på formen xxx250000? Andet?
Thomas
|
|
|
Hej
Jeg har TDC Kabel TV og jeg bor i Ikast
Sådanne er min smartguide.exe.config
<add key="TuningSpaceCountryCode" value="31" /> <!-- Use 1 for cable or 0 for analog depending on how you have setup your tv signal in MCE --> <!-- Note: Use "desparate" for 0 and 1 --> <add key="TuningSpaceSignal" value="1" />
Ja, jeg har kunne se tv før der startede at installere Smartguide, dog kun på den ene tuner da jeg tror den ande er defekt.
Jeg skriver frekvenserne ind på denne måde xxx250000
Hilsen Niels Læntver
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels_Laentver skrev:
|
Sådanne er min smartguide.exe.config
<add key="TuningSpaceCountryCode" value="31" />
|
|
|
Prøv med value="45" ;-)
Thomas
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne ikke få det til at virke og efter at have lavet en masse kunne jeg heller ikke få Mediacenteret til at virke, så er til morgen reinstallerede jeg MCE og nu virker det.
Hilsen Niels Læntver
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, er der nogle af jer der kan side mig hvorfor den skriver dette når jeg køre download_guide.bat.
Citér:
C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard>"C:\Inetpub\wwwro ot\WebGuide2\xml_tv\xml tv" tv_grab_dk --config-file "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\tv_grab_dk.con f" --output "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\guide_data\new_schema.xml" --days 1 Timezone is +0100 fetching data: discarding information about the parts played by each actor ###################did not see any 'udsendelse' elements, skipping page at /Perl App/grab/dk/tv_grab_dk line 424. ##########did not see any 'udsendelse' elements, skipping page at /PerlApp/grab/ dk/tv_grab_dk line 424. ##################did not see any 'udsendelse' elements, skipping page at /PerlA pp/grab/dk/tv_grab_dk line 424. ###
C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard>"C:\Inetpub\wwwro ot\WebGuide2\xml_tv\xml tv" tv_grab_dk --config-file "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\tv_grab_dk.con f" --output "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\guide_data\new_guide.xml" --days 9 Timezone is +0100 fetching data: discarding information about the parts played by each actor ##################removing bad characters at /PerlApp/grab/dk/tv_grab_dk line 70 8. |
|
|
Min .bat se sådan ud:
Citér:
"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\xmltv" tv_grab_dk --config-file "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\tv_grab_dk.conf" --output "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\guide_data\new_schema.xml" --days 7 "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\xmltv" tv_grab_dk --config-file "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\tv_grab_dk.conf" --output "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\guide_data\new_guide.xml" --days 9 "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard\MCE_Wizard.exe" refresh cd c:\windows\ehome\ c:\windows\ehome\smartguide.exe /r del c:\windows\ehome\output\*.xml |
|
|
Hilsen Niels Læntver
|
| Til top |
|
| |