| Forfatter |
|
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikkelp skrev:
|
Giver op. Jeg må indrømme at jeg troede at man bare skulle følge guiden og at den tog det skridt for skridt... Det gør den langt fra da der er alt for mange indforståede trin. Ærgerligt at man ikke har formået at lave en application der kan installere det automatisk...
Mikkel |
|
|
Hej Mikkel
Jeg er ked af at høre om dine problemer... men jeg har desværre ingen bud på hvad der er galt. Den fej ldu får er tilsyneladende med WebGuide2 og ikke SmartGuide... og WebGuide har jo faktisk en automatisk installation.
Men for at kunne hjælpe dig skal vi nok bruge lidt mere information: 1. Hvor har du WebGuide installeret (c:\inetpub\wwwroot\webguide2)?
2. Har du downloaded den seneste version af XMLTV? Hvilken version er det?
3. Kan du surfe hen til http://localhost/webguide2?
4. Når du konfigurere WebGuide, så prøv i første omgang kun at vælge 1 kanal (f.eks. DR1).
Teknik er noget rod, og dansk EPGi MCE er et mega hack, så derfor er det forståligt at det kan drille. Selv brugte jeg mange dage første gang (hvorfor jeg valgte at skriv installations vejledningen). Mht. til "alt for mange indforståede trin", så er jeg faktisk lidt i tvivl om, hvad du mener... men jeg skal da gerne redigere guiden, hvis der mangler noget. Indrømmet... den er helt klart skrevet til "nørder", som kender Windows mm.
Venligst Thomas
|
| Til top |
|
| |
pefo Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil lige starte med at sige at jeg har haft stor hjelp af denne traad... tak for det....
Kore den her bat automatisk C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard\ download_guide.bat eller skal man selv ind og kore den en gang i mellem.
et andet problem er at jeg synes LIVE tv delen hakker for meget og er lidt uklar i farverne. Jeg bruger.
PVR 350
NVIDIA DVD Decoder V1.00.67 (er bare installeret skal man gore mere)
PowerDVD 6
i mit asus pundit R
til sidst har jeg lige 2 tillegssporgsmaal. findes der et vejrudsigts program med satelitbilleder over det omraade man bor i . Kan man gemme det man har optaget under my video og rename det kun med fjernbetjeningen. findes der et MCE program der i en omgang ripper en dvd til divx og selv ligger dem i my video ..... det kunne vere kanon.....
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
mikkelp skrev:
|
Giver op. Jeg må indrømme at jeg troede at man bare skulle følge guiden og at den tog det skridt for skridt... Det gør den langt fra da der er alt for mange indforståede trin. Ærgerligt at man ikke har formået at lave en application der kan installere det automatisk...
Mikkel |
|
|
Hej Mikkel
Jeg er ked af at høre om dine problemer... men jeg har desværre ingen bud på hvad der er galt. Den fej ldu får er tilsyneladende med WebGuide2 og ikke SmartGuide... og WebGuide har jo faktisk en automatisk installation.
Men for at kunne hjælpe dig skal vi nok bruge lidt mere information: 1. Hvor har du WebGuide installeret (c:\inetpub\wwwroot\webguide2)?
2. Har du downloaded den seneste version af XMLTV? Hvilken version er det?
3. Kan du surfe hen til http://localhost/webguide2?
4. Når du konfigurere WebGuide, så prøv i første omgang kun at vælge 1 kanal (f.eks. DR1).
Teknik er noget rod, og dansk EPGi MCE er et mega hack, så derfor er det forståligt at det kan drille. Selv brugte jeg mange dage første gang (hvorfor jeg valgte at skriv installations vejledningen). Mht. til "alt for mange indforståede trin", så er jeg faktisk lidt i tvivl om, hvad du mener... men jeg skal da gerne redigere guiden, hvis der mangler noget. Indrømmet... den er helt klart skrevet til "nørder", som kender Windows mm.
Venligst Thomas
|
|
|
Hej Thomas
Har med lidt sparring fra Kasper fundet ud af at jeg ikke kan gå til localhost... Alt andet så ud til at være iorden. Derfor har jeg prøvet at afinstallere og geninstallere .net framework 1.1 men indtil videre uden held. Jeg har også åbnet port 80 under exeptions i SP2's firewall uden effekt. Derfor virker det som om at jeg først skal have den del til at virke før jeg kan gøre mere. Men hvis der er nogle gode råd om hvad jeg kunne kigge efter for at få localhost op at stå så er jeg lutter øren!
Mikkel
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
prøv at gå ind i host filen c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
i hostfilen kan du prøve at ændre localhost til din ip-adresse
eks.
192.168.1.2 localhost
det skulle gerne få din pc til at benytte navn lockalhost istedet for ip
du kan evt. prøve at gå ind i din Internet explorer og skrive \\127.1.0.0\webguide2
__________________ keep focus
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en lille rettelse til thebens indlæg herover.
\\127.1.0.0\webguide2 skal være \\127.0.0.1\webguide2, men kun hvis du vil accesse den mappe på dit drev. Vil du derimod se om din webserver/IIS kører så undlad \\ og skrive blot 127.0.0.1/webguide2 i adresselinien.
Håber du får det til at fungere Mikkel.
Ellers fang mig lige på det nr jeg gav dig (opkald eller sms) jeg er nemlig i københavn igen i morgen, så kunne vi evt. lige finde ud af noget med at jeg kommer forbi og kigger på det.
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor har jeg ikke følgende folder?
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\
Microsoft folderen indholder ikke ehome... Jeg har ominstalleret og afinstalleret webguide2 3 gange. Når jeg kører http://localhost/webguide2/ virker det fint. men jeg undrer mig over den manglende folder. Ellers har jeg før kørt guiden til ende uden andre mærkværdige fejl. Men når jeg så går ind i mce så er der ingen kanaler. Suk.
Bud?
Jeg kan da også lige tilføje at afspilning af allerede optagede programmer forløber problemfrit...
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry for 127.0.0.1 men kunne ikke huske rækkefølgen.
Har du slettet for meget under på punkt 6?
nedenstående taget fra opskrift.
6. Delete everything under C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\ (incl. prefs subfolders). Warning: This will delete anything configured in MCE including Secheduled Recordings, Channels Setup etc.
__________________ keep focus
|
| Til top |
|
| |
TecDax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Jeg har nu forsøgt at geninstallere alt vedr Webguide - kap. 1 og 2 i Binders indlæg (har tidligere skrevet indlæg om .NET fejl). Nu fås ny fejl:
Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable. Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.
Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the application event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.
Det værste er, at jeg har haft Webguide oppe tidligere, men måtte reinstallere maskinen pga. andre fejl!
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
theben skrev:
sorry for 127.0.0.1 men kunne ikke huske rækkefølgen.
Har du slettet for meget under på punkt 6? nedenstående taget fra opskrift.
6. Delete everything under C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\ (incl. prefs subfolders). Warning: This will delete anything configured in MCE including Secheduled Recordings, Channels Setup etc.
|
|
|
Nej. Fandt dog ud af at den ikke bruger "all users" folderen, men den bruger All Users.Windows folderen (ellers samme sti). Har fået det op at køre. Har dog her i morges stadig konstateret uregelmæssigheder (en tom guide) så jeg skriver lidt senere om mine erfaringer om at få det op at køre. Det skal siges at det aldrig var gået uden en stor hjælp fra Kasper...
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Her er lidt af mine erfaringer efter at have fået det til at virke. Jeg skriver i forhold til guiden på side 1. KasperP hjalp mig igennem så det er klart ham der skal have alt kredit for at have fået mit til at virke. Det er klart at siden jeg har formuleret denne post er han ikke ansvarlig for eventuelle fejl. Er der vitale fejl i det jeg har skrevet bedes i PM'e mig så retter jeg det til, istedet for at lave 1000 andre post som man så også skal læse...
-punkt 3.2. Jeg gjorde det at jeg downloadede SmartGuide.zip herfra:
http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=27&MessageID=72448&TopicPage=11
-Punkt 3.6: slet indhold af "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\" Den sti har jeg ikke selv. min hedder "C:\Documents and Settings\All Users.Windows\Application Data\Microsoft\eHome\"
Det gav da en forklaring på noget af mit problem i starten da jeg ikke fik slettet data. For da jeg ikke kunne finde folderen tænkte jeg at så var der nok ikke noget at slette... (wrong!).
-punkt 3.7 havde jeg ikke udført (ja, indrømmet, det var ikke smart)
-punkt 10. Smartguide/channeleditor er ulidelig korrekt i sin måde at håndtere data på (smart nok) så det jeg gjorde var at taste rækkefølgen ind i første felt. Der efter sortere den række så de rent faktsik står i den rækkefølge man vil have og derefter rette de to andre nummer felter til. Det gør det lidt nemmere at trykke "1" "ned" "2" "ned" etc. Har man valgt all i webguide skal man også nummerere de overskydende kanaler. Jeg skrev 250 for den første overskydende kanal jeg stødte på etc. Der er nemlig mange af de overskydende som kan have samme numre som dem du gerne vil bruge. Med andre ord, sørg for at alle kanaler har unikt nummer og at det er identisk i alle tre nummerfelter.
I starten fik jeg en fejlmeddelelse når jeg savede. så lukkede jeg editoren og åbnede den igen og så var det fint...
Så lidt flere råd:
Er det ikke første gang du prøver og gå guiden igennem så er det nødvendigt at slette de filer der ligger i C:\WINDOWS\EHome\output før du starter igen (vigtigt!)
Skal du ændre i kanalopsætningen har jeg uden problemer brugt nedenstående guide til at gøre det:
- Luk alle eh* processer i task manager.
- slet filer under C:\WINDOWS\EHome\output
- Kør c:\windows\ehome\smartguide.exe /i
- Channel editor, save (evt luk ned og gå ind I c.e. igen hvis den brokker sig og gem.)
- Tryk knap 1
- Tryk knap 2 og luk.
- Kør c:\windows\ehome\output\frequencies.reg
Opdateret mht. hvilken version af smartguide man bør downloade 2005.03.09
|
| Til top |
|
| |
Binder Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubiii og alligevel øv øv øv øv. 
Jeg har brugt 2 dage på og få MCE2005 op og køre, samt EPG. Det virker helt vildt godt, mennnn desværre har jeg meget sne på flertallet af kanalerne. DR1, DR2, og TV2 er upåklagelige, men de andre er der alt for meget sne på.
Jeg kan se, at det er de rigtige kanaler og freq er også hentet fra TDC kabel oversigten som xxx250000.
Nogen der har et bud på om jeg har lavet noget galt el. om man skal justere sig frem ved brugen af smartguide opsætningen af freq??
0g ja, jeg har tjekket mit kabel, alle kanaler virker 100% uden sne, hvis jeg bruger anden tuner SW.
Venligst Thomas Binder
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et bud kunne være at TDC har nogle andre frekvenser for nogle kanaler end dem der oplyst på deres hjemmeside?
Måske et longshot, men det er en mulighed.
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøvede du at scanne efter kanaler dengang du installerede MCE? Var der også sne dengang? I så fald kan du konkludere at det ikke har noget med frekvenserne at gøre, men mere noget hardwaremæssigt.
Jeg har samme problem med mit tv og der fik jeg at vide at det formegentlig var en af tunerne der var i stykker... Læs min tråd i TV-forumet...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19976&K W=mikkelp
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har problemer med at schedueld task ikke virker automatisk (er sat til at køre hver anden dag). Det er først når jeg manuelt går ind og kører tasken at den virker. Nogen bud hvorfor?
Mikkel
|
| Til top |
|
| |
Yohan Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et mindre, men relateret problem, men jeg vil ikke oprette en ny tråd, så jeg håber I bærer over med mig.
Jeg har prøvet både SmartGuide og QuickGuide, og begge dele virker rigtig fint - første gang jeg kører den efter hele installationen. Når den senere kører automatisk hver nat, eller hvis jeg kører batchfilen manuelt, bliver alle XML-filer, og de andre relaterede filer, tilsyneladende opdateret, og den skriver at det er en succes, men data i EPG'en i MCE bliver ikke opdateret.
Skal MCE være lukket når man kører guiden?
Jeg har fulgt alle instruktioner helt nøje, og som sagt virker det også fint, når jeg umiddelbart kører proceduren efter installationen. Jeg har lavet alle ændringer i regitreringsdatabasen, og jeg har husket at sætte den til "Manual download" i MCE. Lidt hovmodent vil jeg sige, at jeg er 99% sikker på at installation og indstillinger er korrekte, men jeg tror jeg gør et eller andet banalt forkert.
Pls help...
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at MCE skal være lukket ned, passer meget godt med min erfaring... Andre der kender til dette?
Mikkel
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at være sikker vil jeg mene at det sagtens kan være tilfældet, da MCE formentlig læser hvad der ligger i guiden når den starter op, og kun i det øjeblik. Kommer der så ny data til senere, vil det gamle stadig ligge i hukommelsen, og man vil derfor ikke se de ny data.
|
| Til top |
|
| |
Yohan Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig i at det giver mening at MCE skal lukkes, men i såfald skulle man jo mene det ville være nok at genstarte den på et tidspunkt efter opdateringen. Men det hjælper ikke. Det er i det hele taget meget underligt, for alt fungerer perfekt hele vejen.
Er der andre der har samme problem? Alt går godt (både "ok-meddelelser" og filer, der bliver opdateret), men den kommer ligesom ikke (altid) det sidste skridt. Nogle gange gør den. Det er det mest frustrerende... 
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er IKKE nødvendigt at MCE er lukket når importen køre.
MEN... MCE skal lukes og startes igen før de importede data er synlige i Guiden.
Jeg har min MCE maskine tændt 24/7, og har ikke haft problemer med EGP import i over 3 måneder. Men jeg lukke og og slukker MCE omkring hver anden dag (hvilket man jo heldigvis kan gøre meget nemt fra remoten).
Venligst Thomas
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Binder
Jeg har haft samme problem som dig, med meget dårligt TV signal. Jeg købte en antenneforstærker og det løste problemet delvist for mig. Nu er signalet acceptabelt men ikke super godt. Jeg vil anskaffe en antenneforstærker af bedre kvalitet en af dagene. Den jeg købte var en udgave til 75 kr. i Silvan.
Jeg har en hauppauge 500MCE kort.
mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |