Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hjælp mig !! EPG i MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Nå, nu har jeg kigget lidt på mit EPG opdateringsproblem. I sidste uge måtte jeg manuelt ind og køre batch-filen og så opdaterede den fint. I denne uge har jeg ikke kunne få den til at opdatere, desværre. Dvs. jeg har guide data til og med d. 10, men den nægter at opdatere længere ud selv om batch-filen er sat til 9 dage...

Jeg har så kørt batch-filen fra en command prompt og prøver her at beskrive hvad der sker.

For det første tager det ca. 25minutter at køre det hele igennem mod 10-15 minutter i sidste uge...

For det andet er der mange flere meldinger om "did not see any udsendelse...bla bla." end normalt, 27 for at være eksakt.

Her er hvad der sker til sidst i kørslen:

...

C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard>”C:\Inetpub\wwwro ot\WebGuide2\MCE_Wizard\MCE_Wizard.exe” refresh

C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard>cd C:\WINDOWS\ehome\

C:\WINDOWS\ehome> C:\WINDOWS\ehome\smartguide.exe /f

Encrypted epg file at C:\Windows\ehome\output\cb875524-c3d6-472b-8d4c-5906c9e6078c .xml.enc.xml

****** I am sorry, something went wrong. Unfortunately the error cannot be more specific than this (because the exception has not public, but internal visibility :-<

Importing frequencies in registry….

Done.

Finished.

Thank you for using Smartguide!

Smartguide - the smart MCE Guide Companion

C:\WINDOWS\Ehome>del C:\WINDOWS\Ehome\output\*.xml

C:\WINDOWS\Ehome>

...

Når jeg kigger i C:\WINDOWS\EHome\output folderen samtidigt med kan jeg se at der kommer 2 ens XML filer (sikkert fordi at smartguide har xml filen åben), de forsvinder dog meget hurtigt efter et par sekunder og jeg kan derefter ikke finde dem...

Går jeg ind i localhost/webguide2 ser jeg dagsdato og  pull downmenuen kan jeg se helt til den 14. guide.xml er opdateret, schema.xml er ikke... Jeg ved ikke hvad dette betyder. 

Sletter jeg data i c:\windows\ehome\output\ kører smartguide, saver editor, trykker knap 1 = succes. Men når jeg trykker knap 2 (loadguide from XML) får jeg ovenstående fejl "I am sorry...". Så det sker altså når man loader den krypterede xml-fil...

Går jeg ind i MCE viser den fortsat kun til d. 10...

Nogen bud på hvad jeg kan gøre?

Mikkel

PS: har et screen dump af hele kørslen hvis i er interesseret i at se næremere på den.

opdateret mht. guide data og .xml-filer... 2005.03.07 18:20

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Well, så må jeg jo ominstallere skidtet. Er der så en venlig sjæl der kan fortælle hvilken fil man skal lave backup af for at gemme kanalopsætningen? Er det guide.mdb? frequencies.reg eller hvad? Med andre ord, hvilken fil tager smartguide data fra når man trykker "load" i "Channel editor"?

Mikkel

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

Well, så må jeg jo ominstallere skidtet. Er der så en venlig sjæl der kan fortælle hvilken fil man skal lave backup af for at gemme kanalopsætningen? Er det guide.mdb? frequencies.reg eller hvad? Med andre ord, hvilken fil tager smartguide data fra når man trykker "load" i "Channel editor"?

Mikkel

Begge dele (guide.mdb og frequencies.reg) indeholder frekevenser, så du kan nøjes med den ene.

Se også tidligere i denne thread, hvor jeg har beskrevet lidt mere omkring denne manøvre.

Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Jo men hvis du henviser til selve guiden synes jeg det er lidt tvetydig hvilken fil man egentlig skal gemme. smartguide tager vel data fra guide.mdb filen og laver så frequencies.reg filen? Men jeg planlægger at tage kopi at begge filer kører det igennem igen. Men før jeg så kører smartguide så kopierer jeg de to filer ind i hver deres folder. Så må vi se om det virker.

Har du evt. noget bud på hvorfor smartguide nægter at loade .xml filen?

Vh, Mikkel

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

Jo men hvis du henviser til selve guiden synes jeg det er lidt tvetydig hvilken fil man egentlig skal gemme. smartguide tager vel data fra guide.mdb filen og laver så frequencies.reg filen? Men jeg planlægger at tage kopi at begge filer kører det igennem igen. Men før jeg så kører smartguide så kopierer jeg de to filer ind i hver deres folder. Så må vi se om det virker.

Det er fuldstændig korrekt forstået. Hvis du tager backup af .mdb "burde" du bare kunne kopiere den inde efter installation af web guide. Men vil du følge guiden step by step, er reg filen måske nemmere... men så skal du manuelt indtaste alle frekvenserne igen vha. SmartGuide's Channel Editor.

Som nævnt har jeg skrevet lidt mere om dette tidligere i denne thread.

mikkelp skrev:

Har du evt. noget bud på hvorfor smartguide nægter at loade .xml filen?

Ikke udmiddelbart. Med mindre du ikke køre den sneste version af SmartGuide. De første versioner havde problemer med lange descriptions. Jeg mener der er postet et link til den seneste version tidligere i denne thread... ellers må du gennemgå threaden på thegreenbutton.com (baglæns og kig efter attachments).

Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar Thomas. Jeg kunne ellers sværge på at jeg har downloaded den for DK, men jeg tjekker det iaften.

Til andre der leder efter den er linket her. Kig efter den fil som er posted af Alpha: http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=27&MessageID=72448&TopicPage=11

Jeg vender tilbage...

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Brugte smartguide fra side 11 på TGB og den har da implmenteret de data jeg havde lokalt. Men jag får ikke guide data for 9 dage når jeg kører bat-filen. Kan TV2 overhovedet give det 9 dage frem? Bruger man deres hjemmeside er der jo kun en uges data...

Vh, Mikkel

PS: Har rettet mit tidligere indlæg til vedr. hvilken version af smartguide jeg bruger...

---------------------------

Update 2005.03.10 23:30:

Nu har den opdateret data vha bat-filen og det eneste der skulle til var at lukke MCE ned og så starte det op. Så med den nyeste version af smartguide specielt designet til DK så ser det ud til at virke fint!

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hvordan fjerner jeg fremtidige optagelser i tv guiden ?

Jeg har en gang kommet til at sætte den til at optage alle regionalprogrammer :-)

Hver gang jeg opdatere tv guiden, skal jeg ind og slette disse optagelser manuelt. Hvor kan jeg se og slette alle de fremtidige optagelser jeg i sin tid har sat op ?

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Du går ind i det næste "schedueled" program og vælger "series info" og her kan du vælge "cancel series". Volia!

Mikkel

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Nu er det snart lige før jeg giver op her.

Denne gang kørte maskinen i en uge, så forsvandt alle tvsignaler pludselig. Den skrev der ikke var noget signal.

Den eneste måde jeg kunne komme på at prøve at se om kortet var røget eller hvad der skete var at lave MCE søge efter kanalerne. Vel vidende at det ville smadre min smartguide opsætning. Den kunne godt finde kanaler, så ved sgu ikke hvad der var gået galt.

Nu prøver jeg så at få guiden op at køre igen. Jeg har jo mine frekvens filer. Så det burde være temmelig nemt. Der sker bare ikke en fis.

Jeg springer direkte til punkt 3.5.

Punkt 3.6 hvor jeg skal slette alle filerne kan jeg ikke udføre. Jeg har ikke det bibliotek. Mine biblioteker er:

C:\Documents and Settings\All Users

Men der inde er der ikke noget  Application data bibliotek. Kun Desktop, Favorites, Shared documents og Start Menu.

Folderen ligger heller ikke under de 2 user mapper. Så jeg kan ikke slette de automatiske skannede kanaler MCE har lavet.

Jeg køre så blot resten af listen færdig og alt går godt. Min kanal liste findes og det hele. Men lige meget hvad, så kommer tingene ikke ind i MCE.

Aldrig har jeg dog haft så store problemer med en computer før...

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

På side 5 har jeg skrevet lidt om mine egne kvaler og jeg havde heller ikke den beskrevne sti. Her har jeg taget teksten vedr. stien, måske du kan bruge den?

"-Punkt 3.6: slet indhold af "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\" Den sti har jeg ikke selv. min hedder "C:\Documents and Settings\All Users.Windows\Application Data\Microsoft\eHome\"

Det gav da en forklaring på noget af mit problem i starten da jeg ikke fik slettet data. For da jeg ikke kunne finde folderen tænkte jeg at så var der nok ikke noget at slette... (wrong!)."

Meld tilbage hvad der sker!

Mikkel

PS: søg evt. efter eHome folderen og se hvad du finder...

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel

Jeg har prøvet at kigge alle users og alle biblioteker igennem i my documents.

Jeg prøvede også i går at søge efter ehome. Den fandt kun den under windows (mener jeg det er).

Nogen der ved hvad de datafiler med programmerne en scan i MCE heder ? Så kan jeg jo søge efter dem.

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Har du aktiveret at du skal kunne se skjulte filer? Såvidt jeg husker er "application data" folderen skjult...

Folderen indeholder følgende folere: EPG, logs, Recording. Det sjove er at lige meget hvordan jeg sætter min søgning op så nægter min computer at finde den pågælende eHome folder. Men går jeg ind manuelt så er den der altså...

Vh, Mikkel

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Det var lige precist fordi jeg stadig havde skjulte systemfiler :)

Nu er kanalerne så kommet ind.

Mit næste problem er at når jeg går ind under punktet TV i MCE, ser jeg kun live tv og recordings. Der er ikke noget punkt for GUIDE.
Hvordan får jeg dog det punkt tilbage. Har rodet rundt i MCE menuerne, uden held

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hej Kirneh

Det var da rart at hjælpe en, for en gang skyld :)

For at få guiden skal du gå ind i "my TV" menuen. Hvis ikke den er der har jeg ikke lige andet bud end at genstarte MCE og se om den ikke skulle have sneget sig ind. Virker localhost?

Vh, Mikkel

LeGuin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hej ville bare lige sige at jeg fulgte vejledningen og fik det hele op og køre på 4 timer... Cool!

Det eneste der gik galt var at jeg fik hentet en ældre smartguide ned og måtte bruge laaang tid på TGB for at finde den rigtige. Kunne det ikke være en idé med en lidt bedre versionsstyring. Alle andre kalder program releases for 1.0.1, 1.0.2 osv her er de alle med samme navn! Det er noget forfærdeligt rod..

Til top Vis LeGuin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeGuin

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Start “c:\windows\ehome\smartguide.exe /i”.

Hvad betyder det? Er kommet så langt, men kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal gøre. Den fil eksisterer ikke hos mig...Har prøvet at klikke på “c:\windows\ehome\smartguide.exe ”, men uden held.

Hvad skal jeg gøre?

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

en anden venlig sjæl har oversat guide

Start �c:\windows\ehome\smartguide.exe /i�.

·                  Klik "Channel Editor" og klik "Load" for og loade alle kanaler konfigureret via WebGuide fra ex. TV2 - Der skal bruges en TV2 konto og password.  Udfyld alle frekvenser for hver kanal (se evt. på TDC kabel for og få alle kanal nøgler for alle kanalerne. Formatet er for ex. 725,25 = 725250000.
Jeg bruger præcis det samme nummer for "number", "virtual channel" og "preset".

Vær sikker på alle kolonner udfyldes.
Klik "Save" (Dette vil lave en c:\windows\ehome\output\frequencies.reg fil og tilføje en extra tabel "channel_extra" til WebGuide's Guide.mdb. Denne table indeholder frekvenser for alle kanalerne, så det er en god ide og kopiere denne til backup, ved evt. senere installering. Luk "channel Editor".

·                  Klik "1. WebGuide2MCE!"

·                  Klik "2. LoadGuide from XML"... Dette skal gerne give en melding "Congratulations. It worked...". Dette vil lave en ny MCE EPG Storage fil som kun indeholder de ønskede kanaler der skal bruges og ingen andre.

·                  Luk SmartGuide.

unquote

du kan lave en shortcut af smartguide og tilføje /i
resten skulle give sig selv

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

madskruse skrev:
   Start “c:\windows\ehome\smartguide.exe /i”.

Hvad betyder det? Er kommet så langt, men kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal gøre. Den fil eksisterer ikke hos mig...Har prøvet at klikke på “c:\windows\ehome\smartguide.exe ”, men uden held.

Hvad skal jeg gøre?

MVH
Mads

Det betyder at du skal trykke på startknappen -> vælge Run (kør på dansk) og skrive c:\windows\ehome\smartguide.exe /i og trykke enter.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu reinstalleret, og har igen fået problemet med at guiden ikke er med i menuen under "My TV".
Der er kun live tv og recordings. Jeg kan se guiden under localhost.
Hvordan får jeg menuen ind i MCE igen ?

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes