Forfatter |
|
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også ved at blive godt gal men det hjælper jo ikke nu. de skal jo lige have en chance til at tænke sig om.
Lige nu venter jeg i telefon køen til giganten 
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu også ved at blive lidt sur....
Man at gå amok hjælper nok ikke.
Sidste nyt: Nu siger man at man vil sammeligne med et andet 9966 for at se om det er en fejl. Desvære kan de først sammeligne i næste uge hvor de får endnu en 9966 ind til rep. hmmmm skulle nok ikke have købt et philips tv.
En TV tekniker der ikke kan se fejlene burde nok finde et sig andet job, men jeg bliver nok desvære spist af med dårlige forklaringer fra Strax Danmark og ElGiganten
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
Holmes Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hans123
Jeg er chokeret over at læse hvad du bliver udsat for. Det kan simpelthen ikke passe.
Min vurdering er at Strax Danmark ikke er kompetente til at reparere plasmafjernsyn. Jeg ved at der kun er få steder i DK, der kan reparere Philips plasma/LCD fjernsyn. Gad vide om Strax Danmark er én af dem? (Jeg tror det ikke).
Jeg tror desuden ikke (jeg har selvfølgelig ikke set dit 9966) at du har burn-in, men derimod image retention. Der er stor forskel. Image retentoion forsvinder igen - der gør burn-in ikke. Hvordan så det ud med dit TV?
Desuden forklarer overdreven brug af tekst-tv heller ikke, at du har skratten i højttalerne. På andre fora her jeg læst om andre med tilsvarende problemer (som dine) og da de fik deres TV igen kaldte Philips det en processerfejl. Jeg håber det kan hjælpe lidt.
Mvh.
John
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu bruger jeg kun text tv 10-15 minutter om dage og det burde et tv af den slags kunne holde til. ( Philips oplyste mig at det ikke var et problem at se tekst tv på plasma ) Men du har sikkert ret i at Strax Danmark ikke kan lave TV af plasma . De snakkede kun om burn in - men de har åbenbart skiftet meneing nu når de ændre forklaring vedr. diagnosen.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
OPDATE 21/1-2005
ØV ØV De uduelige teknikere hos Strax Danmark siger at sådan skal et Philips TV se ud.
Og jeg får det retur tirsdag uden at det er blevet rep 
Har været rund de steder som har modellen kørende og der ses ikke de fejl som mit har. Dog brummer de alle lidt fra ambieligt og det må nok jeg leve med.
Har lige snakket med phillips kunde service om sagen, men de kunne ikke lige svare men skulle snakke med teknikere i tyskland om sagen - men de mente at det var en fejl på tv'et, men havde pt. ingen løsning for mig før de havde svar fra tyskland
MVH Hans
|
Til top |
|
|
netbjarne Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha, nu er jeg da godtnok glad for at jeg valgte at købe en projektor istedet for et plasmafjernsyn - havde nu heller ikke lige de midler der skulle til for at få et plasma i en ordentlig kvalitet .... eller hvad man nu skal sige oven på de erfaringer Hans har gjort. Ringe trøst selvfølgelig.
Men - mit kendskab til lovgivningen får mig nu til at tro, at Elgigantens afslag på rep ikke holder - er TV'et under ½ år gammelt ligger bevisbyrden hos Elgiganten, de skal så at sige dokumentere at TV'et ikke er defekt. Det bliver jo lidt svært hvis det har åbentlyse fejl uanset de skyldes "forkert" brug som tekst TV så længe det ikke fremgår tydeligt af brugsanvisningen.
Hvis jeg var Hans, ville jeg, såfremt henvendelserne til Elgiganten ikke fører til en løsning, ville jeg klage til forbrugerklagenævnet - det koster ca 150 hvilket efter min mening overkommeligt for at få prøvet en sag om et tv til 30K. Tjek evt http://www.klagetjek.dk/ __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT...
Hvis I vil se et skræmmende eksempel på burn-in, så dyrk de nye plasmaskærme som DSB har hængt op på Hovedbanen. De er utroligt informative, men man kan snart ikke se hvad der står under Spor samt Tidspunkt, takket være en masse sorte burn-in rester.
Er der en ledig linie i listen over tog, spor osv.. Så er der en sort linie hvor der står alskens tal, bogstaver. Man kan undre sig over, hvad Banestyrelsen tænkte på da de indkøbte disse skærme. De viser næppe musikvideoer eller laver hvid-skærm på dem 
Klart at det skal gå galt!
Iøvrigt for at blive i tråden; jeg har selv et discount Alfa-view plasma tv, og jeg har ingen problemer haft. Dels grundet en glimragende burn-in protection i skærmen, dels fordi man skal være næsten sygeligt paranodi med pausebilleder når man skal på det lille hus, eller når man falder i søvn til pausebilledet til Discovery.
Derudover, så er det interessant at en tekniker i Tyskland erkender fejlen. Problemet er nok at de i visse tilfælde mener at de har taget forbehold for dette i deres brugsvejledning. Men løser de ikke problemet for dig, så må du jo tage dne absolut sidste udvej: Forbrugerklagenævent, hvor en uvildig fagmand vurderer dit produkt og den påståede fejl. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Holmes Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes netbjarnes forslag er godt (at klage til forbrugerklagenævnet). Man kan dog håbe på at Philips kommer dig til undsætning, hvilket jeg tror de gør.
Jeg tror der er mange der glæder os til at høre hvad der sker i sagen.
Mvh.
John
|
Til top |
|
|
Vittel Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
Puha, nu er jeg da godtnok glad for at jeg valgte at købe en projektor istedet for et plasmafjernsyn
|
|
|
Nu er det jo heldigvis ikke alle PDP'er der har de problemer.
Jeg vil også sige at du vil kunne hæve købet hvis de ikke vil makke
ret, jeg mener du kan påberåbe dig "bristede forudsætninger" jf.
gældende retspraksis omkring aftaler. Det må være ret og rimeligt at
pålægge sælger ansvaret for dine "bristede forudsætninger" i og med at
dit tv opfører sig sådan.
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at samle sammen til at gå til forbruger styrelsen med klage.
Dog venter jeg på Philips og hører hvad de siger før jeg gør noget.
Det eneste er at TV'et komme hjem igen tirsdag.
Nogen der har forslag til en fagmand på sjælland der kan vudere fejlen for mig ?
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
Vittel Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for link
hmmm ved snart ikke med plasma.
Nogen der vil købe mit ? så køber jeg et lille 32'' lcd og en projektor igen....
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Vittel Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel ikke fair at skære alle PDP'er over en kam, jeg synes sgu
mit det holder 100, jeg ville ALDRIG bytte det med et LCD (i hvert fald
ikke dem der er på markedet i dag).
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg har bare været uheldig - for det laver et rigtigt flot billede både fra kabel tv og dvd - og det har ikke set endnu på lcd.
Jeg ønsker også bare at mit bliver 100% iorden så er jeg glad.
Men jeg syntes at der er kommet mange interessante ting frem i denne tråd som kommende brugere kan have nytte af.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
OPDATE 24/1-2005
Phillips kunde service har ringet og sagt at tv skal retur til service værksted 
Phillips mener dog at der er en fejl på TV - men ingen tør sige noget.
Man er åbenbart ikke sikker i sagen .
Strax Danmark vil IKKE have det retur til service , men Strax Danmark oplyser mig pludselig at jeg har to valg med hensyn til retunering af tv fra dem.
De kan aflevere tv som aftalt i morgen på min privat adresse eller det kan afleveres i ElGoganten Tåstrup hvor det er købt, hvor jeg så skal bevise fejlen for dem. Hvad de så vil står i det uvisse
Jeg vælger at få TV hjem for selv at bringe det ud i Giganten en af dagene i denne uge for at bevise fejlene....
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder af problemet findes i denne tråd side 2
da der ikke kan oploades billeder her
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17647&P N=1&TPN=2
Har været i ElGiganten Tåstrup i dag for at vise dem billeder af problemet.
Sælger kunne godt se at der er noget galt - men så når vil heller ikke videre, men han lovede at finde ud af noget - måske i morgen.
Vi testede deres i udstillingen med tekst tv i 10 -15 minutter uden der kom fejl.
Men løsning vil de ikke komme med.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
OPDATE 26/1
Endelig har Elgiganten sagt at der ER fejl på mit TV 
Nu venter vi så bare om det skal laves eller byttes og det kan jeg da leve med, bare det at de siger at der er klar fejl på mit tv.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|