Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 06:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Mere om burn-in på plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er også ved at blive godt gal  men det hjælper jo ikke nu.  de skal jo lige have en chance til at tænke sig om.

Lige nu venter jeg i telefon køen til giganten

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu også ved at blive lidt sur....

Man at gå amok hjælper nok ikke.

Sidste nyt:  Nu siger man at man vil sammeligne  med et andet 9966 for at se om det er en fejl. Desvære kan de først sammeligne i næste uge hvor de får endnu en 9966 ind til rep.   hmmmm   skulle nok ikke have købt et philips tv.

En TV tekniker der ikke kan se fejlene burde nok finde et sig andet job,   men jeg bliver nok desvære spist af med dårlige forklaringer fra Strax Danmark og ElGiganten

Mvh Hans

Holmes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hej hans123

Jeg er chokeret over at læse hvad du bliver udsat for. Det kan simpelthen ikke passe.

Min vurdering er at Strax Danmark ikke er kompetente til at reparere plasmafjernsyn. Jeg ved at der kun er få steder i DK, der kan reparere Philips plasma/LCD fjernsyn. Gad vide om Strax Danmark er én af dem? (Jeg tror det ikke).

Jeg tror desuden ikke (jeg har selvfølgelig ikke set dit 9966) at du har burn-in, men derimod image retention. Der er stor forskel. Image retentoion forsvinder igen - der gør burn-in ikke. Hvordan så det ud med dit TV?

Desuden forklarer overdreven brug af tekst-tv heller ikke, at du har skratten i højttalerne. På andre fora her jeg læst om andre med tilsvarende problemer (som dine) og da de fik deres TV igen kaldte Philips det en processerfejl. Jeg håber det kan hjælpe lidt.

Mvh.
John
Til top Vis Holmes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmes

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu bruger jeg kun text tv 10-15 minutter om dage og det burde et tv af den slags kunne holde til. ( Philips oplyste mig at det ikke var et problem at se tekst tv på plasma ) Men du har sikkert ret i at Strax Danmark ikke kan lave TV af plasma . De snakkede kun om burn in - men de har åbenbart skiftet meneing nu når de ændre forklaring vedr. diagnosen.

Mvh Hans

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

OPDATE 21/1-2005

ØV ØV   De uduelige teknikere hos Strax Danmark siger at sådan skal et Philips TV se ud.

Og jeg får det retur tirsdag uden at det er blevet rep

Har været rund de steder som har modellen kørende og der ses ikke de fejl som mit har. Dog brummer de alle lidt fra ambieligt  og det må nok jeg leve med.

Har lige snakket med phillips kunde service om sagen, men de kunne ikke lige svare   men skulle snakke med teknikere i tyskland om sagen - men de mente at det var en fejl på tv'et, men havde pt. ingen løsning for mig før de havde svar fra tyskland

MVH Hans

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Puha, nu er jeg da godtnok glad for at jeg valgte at købe en projektor istedet for et plasmafjernsyn - havde nu heller ikke lige de midler der skulle til for at få et plasma i en ordentlig kvalitet  .... eller hvad man nu skal sige oven på de erfaringer Hans har gjort. Ringe trøst selvfølgelig.

Men - mit kendskab til lovgivningen får mig nu til at tro, at Elgigantens afslag på rep ikke holder - er TV'et under ½ år gammelt ligger bevisbyrden hos Elgiganten, de skal så at sige dokumentere at TV'et ikke er defekt. Det bliver jo lidt svært hvis det har åbentlyse fejl uanset de skyldes "forkert" brug som tekst TV så længe det ikke fremgår tydeligt af brugsanvisningen.

Hvis jeg var Hans, ville jeg, såfremt henvendelserne til Elgiganten ikke fører til en løsning, ville jeg klage til forbrugerklagenævnet - det koster ca 150 hvilket efter min mening overkommeligt for at få prøvet en sag om et tv til 30K. Tjek evt http://www.klagetjek.dk/

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

OT...

Hvis I vil se et skræmmende eksempel på burn-in, så dyrk de nye plasmaskærme som DSB har hængt op på Hovedbanen. De er utroligt informative, men man kan snart ikke se hvad der står under Spor samt Tidspunkt, takket være en masse sorte burn-in rester.

Er der en ledig linie i listen over tog, spor osv.. Så er der en sort linie hvor der står alskens tal, bogstaver. Man kan undre sig over, hvad Banestyrelsen tænkte på da de indkøbte disse skærme. De viser næppe musikvideoer eller laver hvid-skærm på dem

Klart at det skal gå galt! 

Iøvrigt for at blive i tråden; jeg har selv et discount Alfa-view plasma tv, og jeg har ingen problemer haft. Dels grundet en glimragende burn-in protection i skærmen, dels fordi man skal være næsten sygeligt paranodi med pausebilleder når man skal på det lille hus, eller når man falder i søvn til pausebilledet til Discovery.

Derudover, så er det interessant at en tekniker i Tyskland erkender fejlen. Problemet er nok at de i visse tilfælde mener at de har taget forbehold for dette i deres brugsvejledning. Men løser de ikke problemet for dig, så må du jo tage dne absolut sidste udvej: Forbrugerklagenævent, hvor en uvildig fagmand vurderer dit produkt og den påståede fejl.

Holmes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Jeg synes netbjarnes forslag er godt (at klage til forbrugerklagenævnet). Man kan dog håbe på at Philips kommer dig til undsætning, hvilket jeg tror de gør.

Jeg tror der er mange der glæder os til at høre hvad der sker i sagen.

Mvh.

John

Til top Vis Holmes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmes

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

netbjarne skrev:

Puha, nu er jeg da godtnok glad for at jeg valgte at købe en projektor istedet for et plasmafjernsyn

Nu er det jo heldigvis ikke alle PDP'er der har de problemer.

Jeg vil også sige at du vil kunne hæve købet hvis de ikke vil makke ret, jeg mener du kan påberåbe dig "bristede forudsætninger" jf. gældende retspraksis omkring aftaler. Det må være ret og rimeligt at pålægge sælger ansvaret for dine "bristede forudsætninger" i og med at dit tv opfører sig sådan.
Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at samle sammen til at gå til forbruger styrelsen med klage.

Dog venter jeg på Philips og hører hvad de siger før jeg gør noget.

Det eneste er at TV'et komme  hjem igen tirsdag.  

Nogen der har forslag til en fagmand på sjælland der kan vudere fejlen for mig ?

Mvh Hans

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over denne tråd på avsforum.com :

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=488099537869 87cbb8be0b349afe502c&threadid=444258

Dejn er helt sikkert et kik værd i forhold til dette emne.
Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Takker for link   

hmmm ved snart ikke med plasma.

Nogen der vil købe mit ?   så køber jeg et lille 32'' lcd og en projektor igen....

Mvh Hans

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Takker for link   

hmmm ved snart ikke med plasma.

Nogen der vil købe mit ?   så køber jeg et lille 32'' lcd og en projektor igen....

http://www.panasonic.com/consumer_electronics/pressroom/cont 2.asp?Filter=12&cont_id=822

After one-thousand viewing hours, panels are much less likely to experience image burn-in.

Mvh Hans

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Det er vel ikke fair at skære alle PDP'er over en kam, jeg synes sgu mit det holder 100, jeg ville ALDRIG bytte det med et LCD (i hvert fald ikke dem der er på markedet i dag).

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Nej jeg har bare været uheldig - for det laver et rigtigt flot billede både fra kabel tv og dvd  - og det har ikke set endnu på lcd.

Jeg ønsker også bare at mit bliver 100% iorden  så er jeg glad.

Men jeg syntes at der er kommet mange interessante ting frem i denne tråd som kommende brugere kan have nytte af.

Mvh Hans

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

OPDATE 24/1-2005

Phillips kunde service har ringet og sagt at tv skal retur til service værksted

Phillips mener dog at der er en fejl på TV - men ingen tør sige noget.

Man er åbenbart ikke sikker i sagen .

Strax Danmark vil IKKE have det retur til service , men Strax Danmark oplyser mig pludselig at jeg har to valg med hensyn til retunering af tv fra dem.

De kan aflevere tv som aftalt i morgen på min privat adresse  eller det kan afleveres i ElGoganten Tåstrup hvor det er købt,  hvor jeg så skal bevise fejlen for dem. Hvad de så vil står i det uvisse

Jeg vælger at få TV hjem for selv at bringe det ud i Giganten en af dagene i denne uge for at bevise fejlene....

Mvh Hans

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Billeder af problemet findes i denne tråd side 2

da der ikke kan oploades billeder her

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17647&P N=1&TPN=2

Har været i ElGiganten Tåstrup i dag for at vise dem billeder af problemet.

Sælger kunne godt se at der er noget galt - men så når vil heller ikke videre, men han lovede at finde ud af noget - måske i morgen.

Vi testede deres i udstillingen med tekst tv  i 10 -15 minutter uden der kom fejl.

Men løsning vil de ikke komme med.

Mvh Hans

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

OPDATE  26/1

Endelig har Elgiganten sagt at der ER fejl på mit TV

Nu venter vi så bare om det skal laves eller byttes   og det kan jeg da leve med, bare det at de siger at der er klar fejl på mit tv.

Mvh Hans

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes