Forfatter |
|
Kaasing Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
Hej Poul,
Fantastisk flot panorama udsigt du har fra dit vindue over Himmelbjerget. Fornuftigt at du ikke har købt et fastramme lærred, der dækker den smukke udsigt. 
Jeg husker dog Himmelbjerget væsentligt mindre, da jeg besøgte det i 7. klasse.
Det er et lækkert setup du har samlet sammen og valgt af Z3 lcd projektor er fornuftigt, man får utrolig meget for pengene. Skriv endelig om dit HTPC projekt, det altid spændende at høre andres erfaringer.
- torpedo
|
|
|
Takker for ordene, HTPC beskrivelse er ovenover nu.
/Poul
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud  , men jeg syndtes at billed størrelsen er bedst, på den uden lærede.
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Det ser godt ud , men jeg syndtes at billed størrelsen er bedst, på den uden lærede. |
|
|
'
Tak, ja, det gør jeg også, men min hustru synes at det lærred vi har er fint 
/Poul
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går med planer om at udskifte mine højttalere, da jeg ikke synes de gamle lyder godt nok i surround sammenhæng, for mange forskellige produkter blandet sammen. Jeg overvejer kraftigt DALI Helicon 800 eller 400 som fronter, og så tilsvarende fra Helicon serien til center og bag. Subben overlever nok i første omgang. Er der andre HT i samme prisklasse jeg bør overveje?
Det er vigtigt for mig at der er tale om et komplet sammenhængende system, altså at serien både indeholder fronter, center, bag og sub.
Og så er der også en kone der skal stilles tilfreds, så WAF er ikke uden betydning. Det betyder desværre at B&W som ellers er mit foretrukne valg er udelukket
/Kaasing
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt 6/12/05
Så er der endelig kommet nye højttalere, og de spiller fantastisk. Det blev efter adskillige lytninger DALI Helicon 400, som med mit setup lyder bedre end 800 modellen og alle de andre mærker vi lyttede til.
Jeg ahr så midlertidigt flyttet baghøjttalerne om som center og de gamle fronter er bevet baghøjttalere, så alt stå i large nu. Men det er vanedannende med så store baghøjttalere
Der skal nok komme billeder, når jeg engang har fået snakket min computer til rette ;-)
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 06 December 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaasing skrev:
Jeg ahr så midlertidigt flyttet baghøjttalerne om som center og de gamle fronter er bevet baghøjttalere, så alt stå i large nu. Men det er vanedannende med så store baghøjttalere |
|
|
ja det er den eneste løsning er ens (store ) højttalere hele vejen rundt . dog kører jeg selv med mine som small og deler til subs ved 84 Hz.
glæder mig til at se fotos
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 06 December 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke - Helicon 400 er en hammer lækker højttaler! 
Det kunne være et sæt Helicon 300 kunne gøre det som bagkanaler?
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Det kunne være et sæt Helicon 300 kunne gøre det som bagkanaler? |
|
|
nej da, et sæt 400 må da være vejen frem (bare fordi du er blevet stereo nørd skal vi andre da ikke lide )
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
L.B. skrev:
Det kunne være et sæt Helicon 300 kunne gøre det som bagkanaler? |
|
|
nej da, et sæt 400 må da være vejen frem (bare fordi du er blevet stereo nørd skal vi andre da ikke lide ) |
|
|
  Haha, den er god med dig. Hvis økonomien tillader det er der kun en vej frem:
4 ens højttalere "hjulpet" af 4 ens subs samt 2 subs til .1-kanalen = ultimativt! 
Glem alt om center hvis du ikke sidder for skævt for og brug pengene på ovenstående (hilsen en stereo-nørd, der gerne vil det hele )
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 06 December 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
4 ens højttalere "hjulpet" af 4 ens subs samt 2 subs til .1-kanalen = ultimativt! 
|
|
|
Det kan da ikke være ultamitivt med kun 4 højttalere, der er gået for meget stereo-nørd i dig 
7 ens store højttalere med 7 ens subs til hjælp og min 4 store sub'er til LFE så begynder det at ligne noget 
Til lykke med de nye højttalere! Helicon 400 er rigtig lækre, og det ser jo ud til at i kan give dem luft nok i stuen. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
Det kan da ikke være ultamitivt med kun 4 højttalere, der er gået for meget stereo-nørd i dig 
7 ens store højttalere med 7 ens subs til hjælp og min 4 store sub'er til LFE så begynder det at ligne noget 
Til lykke med de nye højttalere! Helicon 400 er rigtig lækre, og det ser jo ud til at i kan give dem luft nok i stuen. |
|
|
Uden at hive denne fine tråd helt OT, så er 4 ens højttalere nok til 99% af alle hjemmebiografer og 2 subs er nok hvis bare de er gode nok resten er "bare" opsætning og justering samt processor. 7 højttalere give alt for mange problemer. (heldigvis )
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Uden at hive denne fine tråd helt OT, så er 4 ens højttalere nok til 99% af alle hjemmebiografer |
|
|
kyhn skrev:
2 subs er nok hvis bare de er gode nok |
|
|
100% enig!
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
MichaelWB skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
Til lykke med de nye højttalere! Helicon 400 er rigtig lækre, og det ser jo ud til at i kan give dem luft nok i stuen. |
|
|
Uden at hive denne fine tråd helt OT, så er 4 ens højttalere nok til 99% af alle hjemmebiografer og 2 subs er nok hvis bare de er gode nok resten er "bare" opsætning og justering samt processor. 7 højttalere give alt for mange problemer. (heldigvis )
|
|
|
Ja ja men nu blev der sagt ultimativt og ikke nok sååe  (tror jeg mangler D.J. til at bakke mig op her ) __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra det synes jeg at 4 Helicon 400 lyder som en rigtig god, men dyr løsning  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for inputsene. Mine fremtidsplaner går nu i retning af et sæt 300 til bagkanaler og en C200 som center. Subben skal skiftes til en SVS PB12Ultra/2, bryder mig ikke om DALI'S Helicon sub, og SVS'en har jo fået en del ros. Men skal naturligvis høre den i aktion inden. Og så vidt jeg kan forstå på hustruen er det også ret langt ude i fremtiden.....
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Kaasing]Og så vidt jeg kan forstå på hustruen er det også ret langt ude i fremtiden.../QUOTE]
ikke let, men vis hende billederne af mine, så har sådan nogle små SVS stor WAF
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der billeder af den nye opsætning 
Og de spiller stadig supert. Dog gik de i knæ da jeg satte "A Perfect Circle på med The Package", men det er også en heftig basgang der er på det nummer. Skal lige ha leget med subben så den tager over ved 40Hz, eller hvad?

|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaasing skrev:
Så er der billeder af den nye opsætning 
Og de spiller stadig supert. Dog gik de i knæ da jeg satte "A Perfect Circle på med The Package", men det er også en heftig basgang der er på det nummer. Skal lige ha leget med subben så den tager over ved 40Hz, eller hvad? |
|
|
det ser godt ud
selv deler jeg ved 84Hz! og mine højttalere er ikke så små igen
på den måde aflaster jeg forstærkerne til front/rear og det giver en bedre lyd.
jeg bruger yello "the race" og Boston bass collection for at teste.
nå ja og så lidt gammelt Zapp Zapp "y better belive" og "heavy pooh" + ZZ top "rough boy"
og...
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver at lege lidt med omkring 80Hz så.
Tog lige et billede mere, det viser bedre helheden

|
Til top |
|
|