Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 04:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: DANMARK ER ET HIFI ULAND.!!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

hej og tak for svar .

jeg har fået indtryk af der er noget forskellige meninger om dette emne

men jeg har været meget uheldig med dyrt hifi tidligere.for l**tet gik hele tiden i stykker og brændte af.og mener at man godt må stille krav til udstyr i 30til 50kg kr klassen.Det må da være nogle dårlige forhandlere,eller du har misbrugt udstyret.

både hvad service angår men også stabilitet i al almindelighed.hvad nytter det at købe en jaguar hvis l**tET står på værksted havldelen af tiden.Kunne tyde på at det var en rusten Fiat du har valgt i stedet.

jeg forventer når man køber noget til en rimelig høj pris at det VIRKER hver dag og altid.Klart man må forvente en fornuftig levetid.  

intet mindre

og der er et rimelige forhandlernet i landet ellers har det ingen interesse for mit vedkommende.

så derfor er mange varer kasseret for mit vedkommende.af den simple grund at der enten ikke er en forhandler på sjælland eller også at det ikke findes.

men der må være andre som har været denne mølle igennem med udstyr som bare er hamrende ustabilt.Jeg tror egentlig at det er begrænset,kunne dog godt forstille mig at evt. rørforstærkere er følsomme.

jeg kan sagtens remse de første 10 ting op jeg har haft som bare var noget l**t.

mvh kenn

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Man kunne godt komme på den tanke at græsset er grønnere på naboens mark men ER det nu også tilfældet.

Rart at se nogle har erfaring fra det store udlandet hvor det ikke nødvendigvis er bedre.Jeg var selv lidt naiv og havde den opfattelse at eks. USA der var der en masse muligheder for at handle,men så enkelt er det nok ikke.

Det er jo så nemt at brokke sig måske er vi bare utaknemmelige nogle gange,

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Man kunne godt komme på den tanke at græsset er grønnere på naboens mark men ER det nu også tilfældet.

Rart at se nogle har erfaring fra det store udlandet hvor det ikke nødvendigvis er bedre.Jeg var selv lidt naiv og havde den opfattelse at eks. USA der var der en masse muligheder for at handle,men så enkelt er det nok ikke.

Det er jo så nemt at brokke sig måske er vi bare utaknemmelige nogle gange,

Rettelse. Der findes helt sikkert velassorterede butikker i USA også, men der er fa.... langt imellem dem. Jeg har aldrig haft held til at finde én, der hvor jeg har været. Det har jeg til gengæld i Tyksland, men her er ligeledes LANGT mellem dem!

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Ironisk nok er Danmark dét land i verden der har det største antal fabrikanter af seriøst/tungt/dyrt/godt (kald det hvad du vil) HiFi grej, og det være sig elektronik men så sandelig også højttalere - i forhold til indbyggertallet

En anden ting er, at der alt for lidt salg i det rigtige dyre grej - så det at være impotør kan hurtigt give grå hår/søvnløse nætter

Hr & Fru Danmark (99%) har noget billigt Denon/Sony stående - og er glade for det

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

jeg ved ikke om jeg er den eneste som er godt og grundigt fustreret over at man ikke kan finde info om de emner man ønsker at læse om på HIFI markedet.

lige så snart der bliver tale om lidt dyrt grej så kan man enten ikke finde en forhandler som har apparaetet hjemme eller også findes det bare ikke i landet.

tænk hvis du var på udkik efter en dejlig bil til 300,000 til 600,000 kr så havde de enten ikke modellen eller også kunne du ikke få en prøvetur med mindre du lande 300,000kr i deposigtum.

jeg regner bestemt med at jeg ikke er den eneste som har været ude for det.

mvh kenn

Hej HiFi is fun

Jeg har efterhånden købt en del Hifi. Jeg har ikke oplevelsen af at det er noget problem, at få selv meget dyre ting hjem og prøvelytte på.

Jeg tror bare at mange forhandlere, af dyrt HiFi, for mange gange har oplevet kunder, der kan og vil det hele lige indtil der skal skrives under. Derfor vil forhandlerne gerne have en sikkerhed for, at det kunden siger er rigtigt.

Jeg har aldrig lagt depositum på udstyr jeg har lånt med hjem. Det er en tillidssag af handle med hinanden, så hvis forhandleren har tillid til dig som kunde kan alt lade sig gøre.

Hvis du som kunde kom i en anden meget dyr sportvogn, ville det ikke være noget problem at prøvekøre en Ferrari, men kom du en i en Fiat 128 ville det nok være lidt anderledes. Hermed ikke sagt at kunden i en Fiat 128 ikke kunne have råd til en Ferrari, men sælgerens tillid til denne kunde ville forståeligt nok være lidt mindre.  

Hilsen

Gufle

PaleRider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Nøkkelen er at have de rette bekjendtskaber. Kommer man ret fra hifi-klubben eller tilsvarende og søger "noget fiinere" vil man knapt vide hvor man skal lede.  Man må tage seg tid til at blive fortrolig med "de rætte" personer for efterhvert at blive inlemmet i deres rækker og dermed viset ind i de indre rum. (- der det glimrer i guld & 300b-rør..)

Dette er imidlertid en tildels tidkrevende procæss, det handler meget om å bygge opp fortrolighed. Med diskresjon å hænge seg på bekjændtskaber med længre fartstid kan være tidsbesparende.  Er man først inkluderet vanker der flere fordeler, som inbydelser til eksotiske demoaftener og engageret konsulentbistand. 

Mvh.   RS

Til top Vis PaleRider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PaleRider

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Tungt high-end grej i DK sælges som oftes fra små enthusistiske firmaer der tit har salg/import hjemme i stuen, så det er bare at ringe og tage bilen (det har man vel råd til hvis man er i den prisklasse) så kan man også få demonstreret tingene i nogenlunde optimale omgivelser. hvis man så sammenligner DK med eks. Sverige så er der squ ikke langt imellem seriøse forhandler i Danmark.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Der er mere high-end i dk end i SE meget mere .

man ser bare ikke noget til det , jeg ved da her i odense er der 2 hjemmebio til over 2mill pr setup samt mange med setup over 250k .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

jeg ved ikke om jeg er den eneste som er godt og grundigt fustreret over at man ikke kan finde info om de emner man ønsker at læse om på HIFI markedet.

lige så snart der bliver tale om lidt dyrt grej så kan man enten ikke finde en forhandler som har apparaetet hjemme eller også findes det bare ikke i landet.

tænk hvis du var på udkik efter en dejlig bil til 300,000 til 600,000 kr så havde de enten ikke modellen eller også kunne du ikke få en prøvetur med mindre du lande 300,000kr i deposigtum.

jeg regner bestemt med at jeg ikke er den eneste som har været ude for det.

mvh kenn

Bevares, for 20-30 år siden var lagerbeholdningen en del større (gælder stort set alle brancher) i forretningerne, så store at det i dag ville være økonomisk selvmord, men i et vellforsynet land som Danmark kan man da få nærkontakt med næsten hvad som helst  - hvis man kommer "den rigtige vej" ind af døren

Biler er en bestillingsvare så det vil oftest være en prøvetur i "en der ligner". Selv almindelige familiebiler sættes først i produktion når den kommende ejer har skrevet under på slutsedlen.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

hej og tak for svar .

jeg har fået indtryk af der er noget forskellige meninger om dette emne

men jeg har været meget uheldig med dyrt hifi tidligere.for l**tet gik hele tiden i stykker og brændte af.og mener at man godt må stille krav til udstyr i 30til 50kg kr klassen.

både hvad service angår men også stabilitet i al almindelighed.hvad nytter det at købe en jaguar hvis l**tET står på værksted havldelen af tiden.

jeg forventer når man køber noget til en rimelig høj pris at det VIRKER hver dag og altid.

intet mindre

og der er et rimelige forhandlernet i landet ellers har det ingen interesse for mit vedkommende.

så derfor er mange varer kasseret for mit vedkommende.af den simple grund at der enten ikke er en forhandler på sjælland eller også at det ikke findes.

men der må være andre som har været denne mølle igennem med udstyr som bare er hamrende ustabilt.

jeg kan sagtens remse de første 10 ting op jeg har haft som bare var noget l**t.

mvh kenn

Det er da beklageligt når noget går istykker, specielt hvis det er dyrt, men jeg kan ikke forstå hvorfor det gør Danmark til et HiFi U-land.

1. Var de produkter som gik i stykker af Dansk oprindelse, eller var de produceret i udlandet? Hvis de var af udenlandsk oprindelse kan du vel ikke klandre hverken Danske forhandlere el. producenter.

2. Eftersom det IKKE er forhandlene som producerer produkterne, har de ikke skylden for at produktet går istykker. Forhandlerens opgave er at servicere produktet, og evt. låne dig et andet produkt i mellemtiden. Hvis du har haft 10 forskellige produkter købt fra ny som er blevet defekt, er der noget alvorligt galt, enten med dit elnet, som omtalt eller der er tale om modificerede produkter som er ustabile.

3. Du kan ikke forvente at finde en forhandler i Danmark på næsten alle produkter som bliver produceret i verden. I USA er mange Europæiske produkter ikke repræsenteret. Du skal også tænke på at dyre produkter er til en begrænset skare, og at det handler om udbud og erfterspørgsel. Hvor mange forhandlere af Ferrari, Aston Martin, Porche mm. findes der i DK. Endvidere at alle produkter også skal være tilgængelig på Sjælland er noget pjat. Tænk hvis du boede i Norge el. Sverige hvor langt du så skulle bevæge dig for at høre det du var interesseret i. Fx. den eneste krell forhandler i Norge ligger i Oslo - trist hvis man bor 1200 km nordpå.

Danmark har måske de fleste seriøse hifi producenter iforhold til indbyggertallet i verden. Desuden findes der over 40 hifi butikker i Danmark med normal åbningstid ,dertil kommer dem som sælger Hifi efter aftale derhjemme.De fleste forhandlere af tungt grej vil endda bevæge sig over til dig, hvis du er seriøs i en købsfase.

Danmark er bestemt med i toppen hvad Hifi angår, og hele branchen er inde i en positiv udvikling. Se bare hvor succesfuld Hifi4All er blevet på relativt kort tid. Læs de Engelske blade og se de mange test af Densen, Gamut osv. Læs La nouvelle revue du son i Frankrig og se hvor velestimeret Copland er.

Danmark kunne være bedre på mange punkter, men hvad Hifi angår er det ikke så dårligt endda.....

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

hej igen.

her er de ting/apparater.

jeg har haft problemer med.

første gang var da jeg købte VTL monoblokke på 100WATT.21000kr og en musikal fidelity.mvt.forforstærker 15000kr

vtl.forstærkeren gik i stykker 9dage efter jeg havde købt det.

blev enige om forhandleren at bytte det til nogle andre ting det blev en elektrokompaniet 100effekt og en nacamishi kasertte model 202 den som vender båndet.ret genialt.forresten.

jeg fik elektro forstærkeren hjem.og spillede på mine magneplanar højtalere.

det spillede godt i flere mdr og så en dag røg det simpelthem i luften med fed røg og dejlige gnister ud af apparatet.

totalt nedsmeltning.

til rep igen hvor jeg brokkede mig godt og grundigt.

han havde tilfældigt en audioinnovation serie 800 som jeg handlede med og fik penge penge.i diference.

den fungerede fint og lød da rimeligt.

men passede ikke rigtigt til stater.

i 1997 hvor ovc havde kørt deres sejresgang i flere udstillinger hvor de vandt for bedst lyd .

besluttede jeg at investere i det helt unikke system og var jo selvfølgelig besnæret at man kunne få det bygget og at det lyd meget godt.

faktisk rigtigt godt.

MEN kort efter jeg havde fået det hjem gik det i stykker..

til rep men taxa på foretningens regning. 

såden gik det 6gange med alle mulige ting såsom punteret rør og skrumpede rørsokler,spændingsregulatorer som gik i stykker og forplader og stelskruger som gik løs og  hvad ved jeg efter 6 gang var det nok. l**tET blev solgt og jeg er overbevist om at jeg ikke er den eneste som har haft bøvl med denne mærke.for udvalget og de modeller der var dengang i 1997 er det ikke mere.jeg tror det har været en rigtig dårlig forretning for dem som har bygget det.eller også har konstruktøren ikke rigtig forstand på elektronik.

håber derfor i har fået et rimeligt svar på dette.

mvh kenn

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Du har da haft nogle ganske udmærkede og velspillende produkter, så du har da ørene skruet rigtig på.

Rørforstærkere kan være lidt mere ustabile end deres transistor fætre, og det er lidt ligesom at have hang til Italienske biler, man er nødt til at indstille sig på muligheden for at man skal til service. VTL forstærkeren har øjensynligt været behæftet med en fejl fra fabrikken, hvis den blev defekt efter 9 dage. OVC``en er det da beklageligt at den kan gå istykker 6 gange(!), og her må jeg da medgive dig at det er for dårligt - overvejede du ikke at få den byttet til et andet mærke?

Har du haft problemer med de produkter du har haft sidenhen?

Du har tydeligvis været uheldig, men husk at der var tale om et produkt , som mere eller mindre var et kælder projekt, og der ikke kan drages paraleller til andre danske producenter idag. Eneste Danske producent af rør/hybrid grej, Copland, har ikke problemer med stabiliteten.

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige dele mine erfaringer ang. OVC, jeg har haft en integreret OVC forstærker i snart 4 år med 300B trioder, uden det mindste problem!!!, hvad der tidligere måske har været af problemer med OVC, ved jeg ikke men de nuværende produkter virker og ikke mindst lyder rigtigt godt!
Det var lige min mening.
(ps. kælder projekt er lidt negativt ladet, er det ikke???)

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

hej pihl.

så har du været heldig.

er det en 43watter du har.???

og godt for dig.

om det var en mandagsmodel ved jeg ikke men det var skide irreterende for den lyder jo fedt.

hvilke højtalere har du så til.

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke forstå, at DK skulle være et HiFi uland. Vi har mange små forretninger med specialudstyr. Og da DK er så lille, tager det aldrig mere end 3-4 timer, at komme dertil.

Jeg har selv arbejdet i hifi klubben, og har jævnligt været ude med dyrt grej hos kunder der gerne ville høre det derhjemme (gratis udskørsel og installation til en usikker handel!). Hvis vi tog depositum (ukendte kunder) bestod det af Dankort via "slæden". Dankort notaen blev kun indløst, hvis kunden ikke returnerede på aftalte dato. Jeg er af den overbevisning, at mange hifi butikker yder denne service. Dog er der kunder der ikke virker seriøse, og derfor ikke får samme behandling. Der kan derfor være fejlvurderinger, det tror jeg ikke kan undgåes.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

hej pihl.

så har du været heldig.

er det en 43watter du har.???

og godt for dig.

om det var en mandagsmodel ved jeg ikke men det var skide irreterende for den lyder jo fedt.

hvilke højtalere har du så til.

se her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4492&KW=Pih l

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN.

jeg forstår intet af det du klage rover.

Der er masser af fed HI-FI i Danamark og en masse ordentlige butikker. Vi har en del dygtige producenetr / fabrikanter.

Jeg er ked af at skulle sige det - jeg tror du er det største problem iblandt dine problemer, du ved ikek nok om det og hvad du vil.

Hi-FI skal være en fornøjelse og glæde med masser af god musik, ikke et analytisk studium, hvor man skal finde ud af hvorfor det lyder af H....... til. Alle kan høre når det lyder godt - men hvis du køber noget der ikke lyder godt, så har du jo selv skabt problemet.

Der er maser af butikker hvor du kan sammensætte et anlæg til en rimelig pris og forretninger der har alverdens dyrt grej til en formue, ligesom der findes alt midt imellem det hele.

Men hvad er god lyd og hvem siger at den gode lyd lyder lige sådan. Brug dine egne ører og føl hvad din krop siger til musikken du spiller - bliv glad og i godt humør med nogle gode følelser når du lytter.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes