| Forfatter |
|
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min ven (også med A20) fik skiftet den omtalte IC-kreds, desværre uden at det hjalp. Nogle gange når han skruer op og ned ændrer tallene sig, men volumen forbliver det samme?
Har selv haft min A20'er til rep en gang, da den stod og brummede kraftigt (både i højttalerne og selve forstærkeren)
|
| Til top |
|
| |
thomas f Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er netop blevet kontaktet af Primare/system-audio. De vil ikke reparere min D20 for 3. gang De har følgende løsningsforslag:
1) give mig en 'ny' d20 kvit og frit
2) sælge mig en d21 for 1800,-
3) sælge mig en DEMO d30.2 for 5500,-
Hvad gør jeg? __________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mjaaa, jeg tror jeg ville have valgt nr. 4 give dig pengene tilbage. Lader til at de har for store kvalitets problemer til jeg gad lege betatester for dem.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
thomas f Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver ikke tale om løsning 4. Jeg skal have en faspiller - og det skal være en PRIMARE, da det skal passe til resten af mit system.
__________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tage en D21 til 1.800 kr. Jeg har hørt både d30.2 og D21 mod hinanden og der er MEGET lille forskel. D30.2 er lidt mere fysisk i lyden og lidt mere musikalsk, men de ligger tæt. Jeg købte en d30.2, men kun fordi jeg fik et godt tilbud sammen med en a30.1. Bemærk D21 er i større kabinet end D20.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående I 20.
Til den er der ny software.
Dernæst er det min oplevelse, at fjernbetjeningen i forbindelse med de andre Primare produkter kan lave problemer og skifter som det passer den.
Den fjernbetjening Primare sælger som tilbehør - utrolig flot sag i metal, har fjernet problemet fra mine Primare enheder - totalt. Til gengæld havde jeg mange problemer med de små billige plastic fjernbetjeninger der følger med.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Jakob Branchemedlem

Jakob, System Audio
Bruger siden: 23 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi blander os normalt ikke diskussioner i dette forum. Jeg vil dog alligevel kommentere på denne sag.
Jeg har blandt andet ansvaret for alle Primare Reparationer, og synes ikke at Thomas fremstiller sagen helt fair.
Thomas har købt afspilleren brugt (privat) uden Garanti eller lign. Afspilleren er uden for fabriksgarantien, fordi den er 3 år gammel.
Når man køber et produkt brugt(privat), har man ingen rettigheder til at få noget repareret, hvis det virker på købstidspunktet.
Går produktet i stykker senere, kan man vælge at indlevere det til reparation i en forretning, eller på et værksted. Det er ikke en mulighed at indlevere sit produkt på System Audio, for vi handler ikke med private. Men da Thomas bor lige i nærheden og virker som en flink fyr, vælger vi lade Thomas indlevere sin afspiller her.
Thomas ytrede ønske om at få produktet ombyttet. Vi tilbyder at ombytte hans apparat til en nyere udgave uden beregning (vi snakker stadig om det produkt uden garanti). Vi giver ham endda også en byttepris på en CD21, den helt nye Model.
Thomas spørger om han kan få en byttepris på en D30.2.
D30.2 er udgået, men vi giver ham et tilbud om at købe vores egen demomodel, til en meget billig pris. D30.2 er 8500 kr. dyrere end den D20 han har indleveret (Uden Garanti).
Jeg vil ikke kommentere de andre sager i denne tråd, men opfordre til at skrive til System Audio (info@system-audio.com), så vil jeg svare på jeres spørgsmål på mail.
Med venlig hilsen
Jakob Jensen
|
| Til top |
|
| |
Jacob E Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også min I20'er skifter nogle gange kanal når jeg skruer op eller ned. Jeg fik svar fra Primare i Sverige. De er godt klar over problemet og som nævnt tidligere skulle deres metalfjernbetjening løse problemet.
Problemet skulle skyldes reflektioner og blive mindre jo mere direkte man peger fjernbetjeningen mod fronten.
Set i lyset af at Primare selv kender til problemet, virker det uhæderligt at en forhandler benægter at der skulle findes problemer .
Desuden virker det forkert at man skal have en ekstra udgift til en fjernbetjening, for at det skal fungere ordentligt.
Bortset fra det virker min I20 og min D20 upåklageligt. Og jeg er rigtig glad for begge dele, de lyder godt og ser godt ud
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående PRIMARE
Personligt har jeg haft en overoprdentlig flot service fra Primare - jeg har kun oplevet de yder mere service end de er berettiget til, det er noget med at de ønsker tilfredse kunder og de har så en god moral til at udføre det.
At en forhandler lirer et eller andet af, det gør de alle mere eller mindre- de ved ikke altid så meget om det hele ud i alle detaljer omkring fejl og problemer - enkelte gør selvfølgelig.
Jeg vil bakke om at disse fjernbetjeninger kunne være bedre, og tro mig Primare gør det også - de vil gøre alt for at gøre det bedre, så godt kender jeg dem, de ønsker kun at gøre det optimalt for os kunder.
Dernæst skal man være klar over problemet og finde den virkelige årsag, man laver ikke bare en fjernbetjening fra dag til dag. Faktisk tror jeg de har udviklet en ny fjernbetjening her på det senest, ganske givet i forbindelse med den nye serie og modeller.
Køb den fjernbetjening af metal og løs problemet - der kan sikkert gives et godt tilbud - ud fra påviste og gentagne problemer.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
thomas f Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstå mig ret. Jeg er MEGET tilfreds med den service jeg har modtaget. Det har ikke været meningen at give udtryk for andet!
__________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Thomas O. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også godt lige pointere, at jeg er meget glad for min I20, og at jeg generelt opfatter Primares produkter som værende af højt kvalitet.
Hvis problemet er fjernbetjeningen, kan det jo "let" løses, og er ikke en fejl i selve apparatet.
Mht. deres metalfjernbetjening: Er det så ikke en tung og klodset og ikke mindst dyr sag? Hvad koster sådan en egentlig?
Thomas O.
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
da jeg havde et primare A20 D20 T20 for 4 år siden havde jeg det problem at mine apparater tændte af sig selv. det kunne ske midt på dagen ell. om natten.løsningen var at jeg købte et netstøjsfilter til 350 kr det kan være at det kan hjælpe jer af med nogle af de probs. i nævner
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare produkter.
fjernbetjening.
Primares fjernbetjening af metal - tilbehør, er i et særdeles flot design som alt andet fra deres forskellige serier, den er på ingen måde klodset - det stik modsatte.
Og igen, jeg er den glade ejer af sådan en og vil ikke af med den, jeg frygter at skulle købe en ny CD og den ikke kan bruges igen. En god investering og en nødvendighed hvis man vil have design og stil - og hvad fanden vi kaster så mange penge i så meget andet grej i vores musiske glæder og hobby.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da godt gang i den mht deres produktkvaliteter...
Kender godt til det sidste der blev nævnt mht. at det kan tænde selv. Har oplevet det et par gange. En god ven som også har Primare, har oplvet det samme.
Primare burde tilbyde os en ny fjernbetjening til kostpris... De er jo åbentbart klar over problemet... Og det skal forhandleren ikke benægte..
Det er godt vi får belyst sagen(problemerne) her. Det kan ende med noget positivt. Også for Primare selv. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min A10 tænder af sig selv, når jeg sidder i nærheden med min IBM Thinkpad T21. Så det er nok noget med den ifrarøde port, der sender noget der kunne ligne signalet fra fjernbetjeningen. Den skruer også lidt op for volumen.
Det har jeg bare lært at leve med. __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu ændret holdning og skal med mindre der sker en holdingsændring hos Primare ikke have flere af deres produkter ind af døren!
Ja godt nok er de fleste af de produkter her klages over ældre end de 2 år, som reklamationsretten tilskriver os, men burde man ikke kunne forvente at produkter i denne prisklasse fungerer bare en smule bedre end det er tilfældet? Ingen skal komme og fortælle mig at Primare først nu er blevet opmærksom på problemet og det kan i den grad undre mig at man ikke har sørget for at løse problemerne i hhv. MK II, III (+I20) udgaverne af specielt 10 og 20'er serierne
Jeg savner i den grad handlekraft fra Primare, som ellers har ydet en god service ved reklamationerne, trods manglende effekt i mindst de to tilfælde jeg personligt kender til. At man fra Primares side undskylder sig med at produktet var købt brugt og uden for de reklamationsrettens gyldighed, samt udmelder at man ikke vil ikke kommentere de andre sager i denne tråd og i stedet opfordrer til at skrive til SA/Primare for svar, bringer sgu lidt mit pis i kog! Lover Primare så til gengæld at skrive uden på deres produkter, at de lider af uoprettelige fejl, samt at man ikke skal forvente at de holder længere end de 2 års reklamationsret/fabriksgaranti?
Det er sådan set fint nok at man tilbyder at svare folk på mail, men hvad er det man kun vil svare på, på mailen og ikke her på forummet? Måske har man slet ikke en fungerende løsning hos Primare?, og en fjernbetjening til 1500kr, som foreslået af Toftdal løser jo kun knapt halvdelen af problemerne...
Hermed en opfordring til Primare om at komme ud af hullet og leve op til den service, som de ellers er kendt for!
PS Der er svjv. iflg. reklamationsretten 5 års garanti på reperationer, så bare kom i gang...
|
| Til top |
|
| |
Jesper_911 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har haft I20, SPA20 og en v20, jeg oplevede også at den ikke altid gjorde som den skulle. Jeg skiftede derimod baterierne i remoten og så var det ude af verden. lige indtil at den igen blev strømsvag.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ANG. PRIMARE
Jeg har haft en stak af Primare tingene, og da jeg købte den fjernbetjening som købes som ekstra tilbehør, forsvandt problemerne. Dernæst kan jeg også genkende at batterier er nødvendige at skifte, måske de er lidt følsomme der???
Men der er en e-mail adresse i Primares indlæg, så skab en dialog med dem på et sagligt og høfligt niveau, det plejer at give et fint resultat.
info@system-audio.com
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoh fjernbetjening hjæper bare ikke så meget på alle problemerne med d20eren :-(
| |
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har tidligere skrevet at jeg ingen problemer har med I20, V10 og T20, men jeg anvender også C31 "metal remoten", så måske er der noget om hvad Toftdahl skriver ?! (Jeg har aldrig anvendet de medfølgende plastic dimser)
Vh/Bob
|
| Til top |
|
| |