| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som lovet en update på mit I20 problem.
Smed den ind til min forhandler, som sendte den til Sverige. (det var Eprom´en i forstærkeren til styring af remoten der skulle skiftes). Den kom tilbage meget hurtig.
Glad mand Mennnnn..... Da jeg satte den til var den død som en sild
Strømforsyningen ect.
Det viste sig at de har sendt en anden I20 retur (serienummeret passede ikke). De svenskere...
Ind med den igen. Forhandleren blev sk... sur(på Primare). Kontaktede dem, men dagen efter stadig intet svar. Han besluttede sig for at gi´mig en spritny I20, og selv ta´ slagsmålet med Primare.
Og denne I20 virker 100%
Nu vil han så prøve(selv om den er udgået) at få fat i en C31 remote til mig. (da den passer i designet til 20 serien).
Summa summarum. Jeg er meget, meget tilfreds. Maskinen virker, og min hifipusher har et meget STORT + i min bog __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op sikke en flot service, må man spørge hvor?
"Den kom tilbage meget hurtig" - allerede der lyser alarmklokkerne... , jeg (+ven m. Primare) har ikke været under 6 uger - og op til 9-10 uger... )
Ej nu skal det jo ikke lyde som en hetz mod Primare, det ser jo ud til at de prøver at gøre det godt på nogle områder.
Bare de også en dag gider at indrømme at hele det fjernbetjeningspis (sender + modtager + chip), som de har proppet i de fleste af deres modeller er noget af det arveste l*rt der er skabt på denne jord Man fatter simpelthen ikke at de ikke har gjort noget ved det lang tid før! Alle de problemer -at de gider...! Da jeg skulle til rep m min første gang stod der allerede en kunde i forvejen, med en V10'er der skulle til rep. Her var det dog ikke kun fjerbetjeningsproblemer, men også en række andre ting (V10eren blev heldigvis pillet af programmet igen før de andre modeller, men kom vist igen i en opdateret/forbedret udgave?).
PS. Har selv stadig mit Primare og er forholdsvis glad for det...
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 04:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
|
Hold da op sikke en flot service, må man spørge hvor?
"Den kom tilbage meget hurtig" - allerede der lyser alarmklokkerne... , jeg (+ven m. Primare) har ikke været under 6 uger - og op til 9-10 uger... )
Ej nu skal det jo ikke lyde som en hetz mod Primare, det ser jo ud til at de prøver at gøre det godt på nogle områder.
Bare de også en dag gider at indrømme at hele det fjernbetjeningspis (sender + modtager + chip), som de har proppet i de fleste af deres modeller er noget af det arveste l*rt der er skabt på denne jord Man fatter simpelthen ikke at de ikke har gjort noget ved det lang tid før! Alle de problemer -at de gider...! Da jeg skulle til rep m min første gang stod der allerede en kunde i forvejen, med en V10'er der skulle til rep. Her var det dog ikke kun fjerbetjeningsproblemer, men også en række andre ting (V10eren blev heldigvis pillet af programmet igen før de andre modeller, men kom vist igen i en opdateret/forbedret udgave?).
PS. Har selv stadig mit Primare og er forholdsvis glad for det...
|
|
|
Hej Krikstar.
Det var hos Topsound. Et sted jeg har handlet hos igennem flere år. Og jeg har altid fået god service hos dem
Og det faktum at Topsound har handlet direkte med Primare igennem en årrække, såå. Den blev sendt til Sverige med TNT, deraf den hurtige expedit.
Bla. købte jeg også engang en Project 2.2 pladespiller, som havde intern stelfejl. den var på værksted flere gange. Da de ikke kunne lave den (Tekni-fi) blev jeg tilbudt en dyrere Project (RPM 4) kvit og frit (da den model jeg købte var udgået i mellemtiden). Det er sådanne firmaer (detail+importør) der skulle være flere af.
__________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare og reklamationer.
Jeg har personligt kun de bedste erfaringer med reklamationer hos PRIMARE. Først af alt er det ikke noget der er en mængde af, tværtimod.
Hvis reklamationerne tager lang tid, så kan det næsten kun skyldes at forhandleren er for sløv. Jeg havde lidt bøvl med nogle effektforstærkere - ikke noget man kunne laste PRIMARE for, men de stillede op og gjorde alt det der var muligt at gøre - tingene blev sendt frem og tilbage imellem Sverige og Danmark. Og ganske som vi ser nævnt før, med transportfirmaet TNT.
Fra reklamationens start og til jeg havde forstærkerne igen, var der gået lige under to uger. Kanon service, jeg har også kun oplevet at System Audio, som er importøren af PRIMARE i Danmark, yder alt det de kan omkring service og i tilfælde af reklamationer.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi havde begge fat i KT-radio flere gange, og det var bestemt ikke dem der var sløve! (med mindre vi begge er blevet fyldt med løgn?).
Så vidt jeg husker (det kan være forkert!), var en del af problemet at det først skal gennem SA, som ofte finder ud af at de ikke kan reparere udstyret, hvorefter det bliver sendt til Primare i Sverige. Primare havde så derudover meget travlt med? (- rep. af defekt udstyr???), så vores udstyr måtte tilbringe laaang tid i det svenske .
Resultat: Problemerne med kanalskift ved volumenændrig, volumen som ikke ændrer sig trods displayet viser at der bliver skruet op/ned, tænd og sluk uden videre, blev ikke bedre, trods Primare havde set på det . Den en del af min A20'ers problem, nemlig kraftigt brum i højttalerne blev dog løst, så noget fik jeg da ud af det, men imponeret blev jeg nu ikke ligefrem...
Min ven havde sin A20'er forbi dem igen, men efter at have undværet sin forstærker i 2½måned yderligere, og uden det var blevet bedre, valgte han at leve med det, den skulle IKKE! forbi primare igen! Også selv om reklamationretten kort efter udløb...
Jeg håber at Primare læser med her og får rettet de huller de har i deres service, så der ikke i fremtiden er så stor forskel på om man er heldig eller ej .
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR
Det må være et enkeltstående tilfælde - men KT kan nu også glemme og det står ude i baglokalet i længere tid. Men mine reklamationer kørte fra KT i København, og tingene blev samlet op af TNT hos KT.
Jeg har haft ting til reklamation / justering hos PRIMARE via System Audio samt KT i københavn flere gange. Jeg må sige jeg kan ikke genkende kritikken af System Audio eller PRIMARE, de har netop håndteret hele forløbet - særdeles tilfredsstillende.
Men nu er det jo slet ikke noget problem når du har handlet hos KT, for der får man jo en erstatningsting imens reparationer og lignenede står på.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Toftdal!
Jo det har netop været hos KT i københavn, og de har nu også været meget flinke til at ringe samme morgen, som de fik produkterne hjem fra Primare.
Men øh det med at låne produkter i mens ens egne er til rep. har jeg nu aldrig haft held med hos dem, til trods for at jeg har prøvet
Jeg læste lige at du tidligere i tråden har skrevet noget om at de hos Primare vist nok har udviklet et nyst fjernbetjeningssystem til de nye serier. Måske de alligevel har hørt vores (eller andres) bøn?
Edit: Mht service: Jeg finder ikke at tre forskellige tilfælde, med så ringe et udfald kan kaldes en tilfældighed.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR.
Ingen tvivl om at PRIMARE hele tiden lærer og udvikler, de lytter utroligt meget til dig og mig samt andre brugere. Når du handler hos KT i København, så skal du udelukkende handle med Peter Sejersen, han er meget venlig og seriøs, men jeg må sige, at butikken generelt er et godt sted at handle.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja KT har nu generelt har god service, især hvis man får fat i nogle af de rigtige folk Jeg kan dog ikke lige huske deres navne, men jeg ved efterhånden nogenlunde hvem jeg gerne vil betjenes af. Jeg venter også gerne ekstra på at komme til at blive betjent af den rigtige, men nok om det, hvis det ikke skal blive alt for off-topic...
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har med min A10 oplevet at det var SA der i første omgang trak tiden. De ksulle lige have den rette mand til at sikre sig at det ikke var noget de kunne lave her i DK. Han var der vist ikke lige de første par dage. Da de så ikke kunne lave den, røg den til Sverige. Så det tog 14 dage.
Til gengæld har jeg også oplevet den fremragende Kundeservice som Top Sound står for. Jeg købte en V20 hos HiFI Forum (som også ejes af Lars fra Top Sound). Den var defekt, så jeg fik en ny. Men den var så OGSÅ defekt. Sonny hos HiFI Forum havde ikke flere, men sørgede for at jeg kunne hente en anden hos Top Sound. Da denne så heller ikke virkede.... så kom Lars selv forbi med en som han havde været nødt til at teste inden han kørte hjemmefra!
De første 3 var i ubrudt Fabriks emballage, så her er det Primares slutkontorl der er svigtet. DEr var nemlig ingen tvivl om at de var defekte, allerede fra første færd. Der var dog ingen af dem der fejlede helt det samme. __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lang tid siden dette indlæg har været aktivt .. er der stadig problemer med primares produkter ?
og er Top Sound stedet hvor man skal handle ?
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene at du trygt kan handle hos både Topsound og KT Radio. Det er dog mit indtryk at KT er lettest at snakke med mht at få rabat på tingene
Gad vide hvordan kvaliteten er blevet på Primares nye produkter? Skal man stadig investere 1500kr i en fjernbetjening for blot at løse halvdelen af problemerne... - og hvad så med resten, er de forsvundet, eller er der kommet nye til?
Bliver sgu nød til at lave et nyt indlæg og se hvad folk siger om de nye Primare serier. Her er et link til tråden:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43147&P N=1&TPN=1
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, lad os tage tråden op igen. Jeg har haft diverse beskrivelser af problemer med I20/D20.
Siden tingene gik i orden februar 2005, har der været meget lidt med det. (det er jo elektronik) I december købte jeg C32 remoten. Den elliminerede næsten det hele. I20 kan (ved en sjælden lejlighed skifte kanal i stedet for volume). D20 har jeg ingen probs med. Ej heller T21.
Det som er kernen i 20 serien er følsomheden ved halogenbelysning. Der er nok ingen tvivl om at Primare forbedrer sig. Lige som andre producenter. Jeg har ikke hørt om probs. mht til deres 21 serie
Vedrørende handel: Som Krikstar siger kan du trygt handle hos Topsound eller KT Radio. Dog synes jeg ikke at KT yder den service som man skal i branchen. Bla. retur/ombytningsret. Meget i stil med HFK
Derfor jeg kun handler med Top Sound. Det har jeg gjort i ca. 15 år. (hvorfor ændre når det fungerer) __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har tidligere læst denne tråd og glædet mig over min I20 ikke har lavet problemer i de snart 2 måneder jeg har haft den, ikke éneste gang og altså hverken bøvl med den medfølgende remote eller halogenbelysning som nævnt tidligere.
Men men men, nu har jeg så fået en notebook og koblet den til anlægget, og nu tager fanden ved forstærkeren. den går konsekvent op i volumen, skifter indgang, slukker displayet samt selve apparatet i tide og utide...faktisk så meget så det slet ikke går an i længden 
Nogle der har oplevet det samme? Måske det har noget med den trådløse netforbindelse at gøre?
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æv, det var da surt
Jeg har ikke nogle konkrete bud eller forstand inden for området, men prøver alligevel at skyde lidt i tågen ud fra hvad jeg har hørt andre har gjort ved lignende problemer... Og så må vi blot vente og se om der er nogle eksperter der kan sige om det kunne være et bud på en løsning eller om det er helt ude i hampen?
En comp genererer svjv en masse elektrisk støj, især de billige/noname modeller skulle være slemme. Din comp og forstærker er elektrisk forbundet via kablet og derfor har du problemer.
- Jeg kunne forestille mig at en løsning kunne være at køre optisk ud til en D/A-converter og videre til forstærkeren, således at der ikke er nogen elektrisk forbindelse mellem de to apparater.
Måske man blot kunne løse problemet ved at få sat "jord" til din computer og forstæker?
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den trådløse netværksforbindelse var desværre ikke svaret, I20'eren opfører sig lige tosset selvom den er deaktiveret. Heldigvis hjælper det dog at flytte den bærbare længere væk fra forstærkeren, så der må være noget inteferens af en slags som ikke har noget med kabelforbindelser at gøre.
Og nej, min bærbare og forstærker er ikke elektrisk forbundet da jeg netop benytter mig af en optisk forbindelse til D/A converteren i min Minidisk...men takker da for forslaget 
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den infrarøde udgang på din Laptop er muligvis synderen? Jeg havde det samme problem med Primare og en IBM Thinkpad på et tidspunkt. Det begrænsede sig dot til at den tændte for CD'en, hvis den stod i Stand-by, samt skruede lidt opå for volumen på forstærkeren (A10). Så det er egentlig ikke Primares skyld i dette tilfælde, men snarere Laptop'ens.
__________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
sandorm Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også været ramt af div. småting med CD-21 og I-21 og remoten C-32.
Det er bla. at cd og forstærker kan ikke tændes hver for sig, de tænder og slukker på samme tid når man vil tænde eller slukke, ret irriterende. Men sådan var det iflg. Primare.
Det mest irriterende var dog at cdér med kopisikring, kom der nogle irriterende små lyde fra, det var især i stille passager det var hørbart, det kunne Primare heller ikke gøre noget ved.
Jeg syntes det er ret dårligt at en cdafspiller til 10k ikke kan aflæse en cd med kopisikring, uden at det kan høres i højttalerne. Det er alle deres cd og dvd drev der gør det.
Er der andre som har haft samme problem?
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjorslev skrev:
| Den infrarøde udgang på din Laptop er muligvis synderen? Jeg havde det samme problem med Primare og en IBM Thinkpad på et tidspunkt. Det begrænsede sig dot til at den tændte for CD'en, hvis den stod i Stand-by, samt skruede lidt opå for volumen på forstærkeren (A10). Så det er egentlig ikke Primares skyld i dette tilfælde, men snarere Laptop'ens. |
|
|
Efter at have placeret den bærbare på toppen af forstærkeren i stedet for ved siden af, har jeg faktisk ikke oplevet én eneste reaktion fra forstærkerens side af. Men måske kan det være den infrarøde port som du nævner der kan have generet. Kan den deaktiveres iøvrigt?
Om så Primare er helt undskyldt kan vist diskuteres. Mener selv man fra fabrikantens side burde være opmærksom på at andre digitale produkter kan have infrarøde porte og derfor burde konstruere forstærkeren så den ikke påvirkes heraf, såfremt det altså skulle være årsagen til problemerne.
|
| Til top |
|
| |