Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Kunne ikke dy mig!
Jeg skal teste Belden 1505 og 1694 som audiokabler osse, så jeg har lige hjemkøbt et par sæt med Canare stik.
Hvis man ikke kan lide, at kablerne ser ganske almindelige ud, så kan du få overtrukket med techflex.
Canare stikkene er ikke et showoff stik, men bygget efter præcise specs.

Jeg håber faktisk de sparker røv på en helt down to earth måde, men lad os nu lige se.

Nu er de bestilt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Båt der da!
Det her skulle de fleste prøve.
Belden 1694A med Canare 75 ohm terminering.

På Bornholm og sikkert mange andre steder, vil det blive kasseret og heldigvis for det.

??????????????????????????????????

Hvorfor skulle det dog det???

Min mening er at digital kabler er der noget at vinde ved og store forskelle på op til en grænse..

Mange deciderede flere tusinde kr. specielle Audio/hifi Digital kabler er ikke stort bedre end et RG59!... 

Impedansen på de 75 ohm. er det kritiske her, samt stikkene!...  (så her i er der sgu ingen uenighed fra min side...!)

Jeg vil ikke blive det mindste smule forbavset hvis det her omtalte kabel sparker røv på endda flere hunde (svine) dyre highend digital kabler.. (der da lyder godt og fungere som de skal men ikke er pengene værd, da billigere gør nøjagtigt det samme!)

Har selv prøvet et godt Furukawa 75 ohm. digital kabel til en flad tudse.. (med specielle 75 ohm. koldsvejsede stik. og her er det tale om egen fremstillede REELT! 75 ohm stik!) der sparkede seriøst røv på langt dyre kabler.. selv et Taralabs AIR1 Digital eller The One digital (fra min ellers kabel favorit Taralabs) kunne ikke justeficere sin pris overfor dette!... der var stort set ikke forskel!..

Forskellen på et Audioquest digital kabel til næsten 2000 kr. og et hjemmelavet RG59 var da også til at over se (høre)....

Og et 700 kr. Clear Stream (det der med den "mystiske runde cylinder på!?) banker også røv på det meste!.. (selv 10 gange så dyre kabler! det er IKKE! prisen det kommer an på!)

Har tidligere prøvet et balanceret Belden 110 ohm. kabel til min Audiolab 8000 CDM/DAC kombi der har balanceret digital udgange..

Dette var langt mere naturligt lydende end et tilsvarende fra Audioquest der var noget dyre.. (og dette Belden var det MEDFØLGENDE kabel.. (det hede noget med Belden Data Twist 110 ohm. og så nogle tal??) tror faktisk det var dette?? :

http://www.bluejeanscable.com/pages/technicaldocs/1800Ftech. htm

Det var faktisk lige før, at jeg også dømte det som decideret påtrængende, men det var sådan set bare ampsene der ikke var varme endnu.
Man må nok bedst selv opleve dette digikabel, jeg mener det er så direkte som noget kan være.
Canare´s eget kabel med samme stik er straks mere venligt og "agreeable". Men Belden er bare nok den tand mere ægte. Dynamikken er næsten overvældende, faktisk virker det som om MSB er rykket en ekstra plads op i hierakiet, så man nu får ægte 16 bit dynamik.

Pyhha!
Man bliver nødt til at rode lidt rundt i sine indvolde efter det her.
I øvrigt synes jeg dog det har prisen lidt imod sig, 1m koster faktisk hele 18,20$ inkl shipment og det hele.
Jeg er benovet, men tro ikke det her vil passe ind ret mange steder. Jeg vil tro det vil få enorm, vedvarende, måske endda tiltagende negativ kritik.

Mine ubetydelige ord er i retning af " vis mig det digikabel der voldbanker det her"

Så skal det da være ualmindelig dårligt!??... der er sgu ikke mange digital kabler der over en hvis kvalitet banker noget andet end de dårligst fungerende!...

Det der sandsynligvis sker, om én eller anden tosse rent faktisk finder ét der er bedre, så vil han kassere det, hvilket jeg også nær havde gjort til fordel for Canare´s eget kabel, men det her bør opleves, selvom det er lidt scary.

Kunne da godt tænke mig at prøve dette Belden 1694A... (hvad var det det kostede excat i DKR. at få fat i??)

Hvad iøvrigt med Belden 1695A???

Så det her : http://www.bluejeanscable.com/store/digital-audio/index.htm

Er DET! ikke noget???

Stikkende ser grov seriøse ud!... 

http://www.bluejeanscable.com/pages/technicaldocs/canarercap .pdf

kan man reelt montere dem selv??

Det med at lodde er rigtignok ik nogen god ide da det jo "piller" ved impedansen..... (har nogle gode 75 ohm stik! OG JO!! de ER! 75 ohm.. målt og checket ud!..  MEN! de er til at lodde!.. that's a problem!.. selv med næsten ren sølv mm..)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Gad vide om disse "rykker"???

http://www.bluejeanscable.com/store/speaker/index.htm

og disse??

http://www.bluejeanscable.com/store/audio/index.htm

nogen der ved??

mvh.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen, som kan fortælle mig, hvorfor at en lodning skulle pille ved impedansen - hvormeget taler vi om i ohm?

Alternativet er jo en krimpning og er den virkelig meget bedre?

Lidt Off topic (måske) I min bog er den bedste forbindelse, den som foretages med wire-wrapning teknikken. Her presses de to emner sammen på en sådan måde at de nærmest er én enhed. Dog findes wire-wrap stifter jo ikke i fx RCA/phono stik, men måske er en krimpning næsten ligeså god???

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

ku da os godt tænke mig en lille test af deres højtaler og signal kabler..

så følger spændt med her til en har købt det

Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Gad vide om disse "rykker"???

http://www.bluejeanscable.com/store/speaker/index.htm

og disse??

http://www.bluejeanscable.com/store/audio/index.htm

nogen der ved??

mvh.

Jeg har hørt 4S11'erne, og de er da OK til prisen - dog ikke noget, der kan få hele kroppen til at stritte på mig

De andre har jeg ikke hørt, da jeg generelt holder mig fra Belden. Men holdninger er jo til for at blive ændret...

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Er der ikke nogen, som kan fortælle mig, hvorfor at en lodning skulle pille ved impedansen - hvormeget taler vi om i ohm?

Lidt Off topic (måske) I min bog er den bedste forbindelse, den som foretages med wire-wrapning teknikken. Her presses de to emner sammen på en sådan måde at de nærmest er én enhed. Dog findes wire-wrap stifter jo ikke i fx RCA/phono stik, men måske er en krimpning næsten ligeså god???

Alle termineringsmetoder har fordele og ulemper. Spørgsmålet er blot, hvilke af ulemperne, man foretrækker

Ved crimpning er ulempen, at den stabile kontakt kun bevares i et relativt begrænset tidsrum. Skal det holde og være stabilt, så er der ingen vej uden om loddekolben - og her kan der jo loddes, så det næsten minder om crimping.

Jeg har dog aldrig prøvet at måle på de to forskellige forbindelser, men det er der sikkert andre der har?

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Impedanstilpasning har ikke så meget med fysisk kontakt at gøre, som det har med den rigtige kontakt i gøre.
Hvis du vil lodde et coax kabel,så skal du strippe skærmen og sno den sammen, så du kan lodde i et afgrænset område, også er den impedanstilpasning væk.
Crimpning gør det muligt at få skærmen til virtuelt at fortsætte igennem stikket og derved holde impedansen uændret - sådan da.
Kontaktpunkterne i stikket må i øvrigt ikke være FOR stramme - a´la WBT, så går det galt igen.
Hvor meget impedansen skrider, ved jeg ikke, det er ikke helt så ligetil at måle.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Miju!

75Ohmstik er ikke helt almindelige.
Faktisk er der hårdnakkede påstande om, at det eneste der faktisk findes er Canares stik.
Noget kunne endda tyde på det, selvom selv det heller ikke holder 75 Ohm helt og aldeles.

Men én ting er jeg efterhånden ret sikker på.
Det er et digitalkabel, som jeg oprigtigt mener man bør prøve.
Det første døgn er det noget vildt spektakel, men efter det har sat sig lidt, så mener jeg oprigtigt, at det har betydelige kvaliteter.
Også er der lige prisen. 18$ med fragt.
Det har bl.a. gjort, at jeg har bestil audiokabler osse, blot for at teste dem. Man kan jo altid pløje dem ned, hvis de ikke duer. Men jeg har en lumsk mistanke om, at de også der kan nogle helt bestemte ting, som ellers forlængst var glemte. Mange har gennem årene sikkert vænnet sig til den lidt bløde forfinede hifikabel lyd, som da ganske vist er hyggelig og rar, men som decideret er en forhindring for, at få det ægte klask fra trommerne, når den tungere del af Varde pigegarde trækker op til rammasjang når igennem set-uppet. Prøv lige at stå op ad den tromme, som pigen med den kraftige knoglestruktur slæber rundt på. Det slam den siger, kan et rigtig godt hifianlæg faktisk godt diske op med, hvis det er påkrævet.

spraycleaner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

er jeg dum hvis jeg nu spørger f.eks. Kurt v. Kubik om OPTISK digital så slet ikke duer siden i alle snakker om elektriske digitale kabler...

forresten tak for alt den meget fino info omkring de kabler, rart at vide at for ikke ret mange penge får man noget super godt med korrekt impedans...

Til top Vis spraycleaner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spraycleaner

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

Impedanstilpasning har ikke så meget med fysisk kontakt at gøre, som det har med den rigtige kontakt i gøre. Den fik jeg ikke lige helt...
Hvis du vil lodde et coax kabel,så skal du strippe skærmen og sno den sammen, så du kan lodde i et afgrænset område, også er den impedanstilpasning væk. Hvorfor?
Crimpning gør det muligt at få skærmen til virtuelt at fortsætte igennem stikket og derved holde impedansen uændret - sådan da. hmmm? uddyb venligst!
Kontaktpunkterne i stikket må i øvrigt ikke være FOR stramme - a´la WBT, så går det galt igen. Hvad går galt - og hvorfor er one-pin-point ala Eichman bullits så gode - deres filosofi er i hvert fald anderledes...
Hvor meget impedansen skrider, ved jeg ikke, det er ikke helt så ligetil at måle. Der findes helt sikkert måleinstrumenter, som ELSKER den slags!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Båt. Du har fat i noget af det rigtige. Ikke ordentlig tilpasse kabler og stik til digital overførsel skaber jitter.
Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Miju!

Faktisk er der hårdnakkede påstande om, at det eneste der faktisk findes er Canares stik.
Noget kunne endda tyde på det, selvom selv det heller ikke holder 75 Ohm helt og aldeles.

Har nogle typer liggende der er målt på..  (har 4 stk. og de måler 75,17 ohm. 74,73 ohm. og 75,32 ohm. samt 74,96 ohm.)

Mit Furukawa kabel måler 75,43 ohm. ( 1m. med stik)

Mit Clear Stream kunne vi ikke få en precis måling på... (den der mystiske cylinder gør et og andet?) men det skulle nok så vidt vi ku se ligge tæt på 76 ohm.

Et medfølgende RG59 med BNC. der medfulgte mit Audiolab8000CDM/DAC sæt i sin tid måler 79,27 ohm. (noget afvigende må jeg sige..)

Det ligeledes medfølgende balancerede Belden 110 ohm. kabel måler 111.13 ohm. (med Neutric XLR) stik.

(JA! "vi" her ganske precist måleudstyr)

Hvor meget +/- 1 til 0,5 ohm. eller 1,5 ohm for den sags skyld??.. betyder her ved jeg ærligt talt ikke?? (om det overhoved har nogen betydning???)

Det første døgn er det noget vildt spektakel, men efter det har sat sig lidt, så mener jeg oprigtigt, at det har betydelige kvaliteter.

Må helt sikkert prøve det!... (til den pris kan det jo ik gå helt galt!)

Det har bl.a. gjort, at jeg har bestil audiokabler osse, blot for at teste dem. Man kan jo altid pløje dem ned, hvis de ikke duer. Men jeg har en lumsk mistanke om, at de også der kan nogle helt bestemte ting, som ellers forlængst var glemte. Mange har gennem årene sikkert vænnet sig til den lidt bløde forfinede hifikabel lyd, som da ganske vist er hyggelig og rar, men som decideret er en forhindring for, at få det ægte klask fra trommerne, når den tungere del af Varde pigegarde trækker op til rammasjang når igennem set-uppet. Prøv lige at stå op ad den tromme, som pigen med den kraftige knoglestruktur slæber rundt på. Det slam den siger, kan et rigtig godt hifianlæg faktisk godt diske op med, hvis det er påkrævet.

Jo tak! har ingen problemer med at få det frem i mit! og mede mine Tara Decade kabler, de er heller ikke just nogle der giver sukker lyd!.. eller noget blødt og forfinet (andet end det der skal væer hvis påkrævet)  her får man råt for usødt!...  (En Linn'inist ville nok krakelere emaljen på sine tænder  )

Spændende at høre hvad du syntes om Analog/Audio udgaverne af disse Belden kabler..

Har du tænkt over at prøve deres højtaler kabler??

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Miju!

Har nogle typer liggende der er målt på..  (har 4 stk. og de måler 75,17 ohm. 74,73 ohm. og 75,32 ohm. samt 74,96 ohm.)

Mit Furukawa kabel måler 75,43 ohm. ( 1m. med stik)

Mit Clear Stream kunne vi ikke få en precis måling på... (den der mystiske cylinder gør et og andet?) men det skulle nok så vidt vi ku se ligge tæt på 76 ohm. Der sidder en pulstrafo i den..

Et medfølgende RG59 med BNC. der medfulgte mit Audiolab8000CDM/DAC sæt i sin tid måler 79,27 ohm. (noget afvigende må jeg sige..) Det synes jeg da er ret godt, eftersom RG59 er et 50 Ohms kabel

Det ligeledes medfølgende balancerede Belden 110 ohm. kabel måler 111.13 ohm. (med Neutric XLR) stik.

(JA! "vi" her ganske precist måleudstyr) Hvilke frekvenser er der målt ved og hvordan?

Hvor meget +/- 1 til 0,5 ohm. eller 1,5 ohm for den sags skyld??.. betyder her ved jeg ærligt talt ikke?? (om det overhoved har nogen betydning???) Ved meget korte bølgelængder er det vigtigt.

Må helt sikkert prøve det!... (til den pris kan det jo ik gå helt galt!) Næh! Det virker ikke specielt dyrt.

Jo tak! har ingen problemer med at få det frem i mit! og mede mine Tara Decade kabler, de er heller ikke just nogle der giver sukker lyd!.. eller noget blødt og forfinet (andet end det der skal væer hvis påkrævet)  her får man råt for usødt!...  (En Linn'inist ville nok krakelere emaljen på sine tænder  ). Jeg har faktisk prøvet et Tara digikabel engang, da er det her en noget anden historie. Og jeg forstår sagtens om det kaseres. Kan det de samme ting som analogt interconnect, så vil det sikkert igen blive kaseret mange steder.

Spændende at høre hvad du syntes om Analog/Audio udgaverne af disse Belden kabler..

Har du tænkt over at prøve deres højtaler kabler?? Faktisk ikke, fordi jeg egentlig er stjernegladfor mine SCS6 for tiden. De er 13,5kvmm i tværsnit og det gør altså, at de kan ét og andet. Det tror jeg næppe jeg får i lige mål med et tyndere kabel. Sjovt nok virker det lidt derhenaf, at der helst ikke må tilføres yderliggere dæmpning, så  jeg tror ikke det er godt at gå op i større tykkelser i mit line-up. Den slags tykkelser har jeg forsøgt mig med i NKT kabel, og det er altså bare ikke det samme. Hvorforskulle Belden gøre det bedre?
Jeg tror på de har langt mere styr på korrekte impedanser end noget hifikabelsnedker nogensinde får, fordi hæren, NASA, NSA og mange flere lægger mega billion bugs hos dem, netop fordi disse forhold er totalt i orden. Så deres Coax tror jeg på - også til hifi på den digitale side. Til audio ved jeg det ikke, HT kabler er et helt andet område, som måske måske er rimeligt nok.
Men gentligkunne jeg unde mange at prøve disse store tværsnit. Man står pludseligt med et helt andet line-up end det man kender. Det er ikke så sikkert, at man stadig er forelsket i det.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 02:58 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
ppp_dk skrev:

Alle termineringsmetoder har fordele og ulemper. Spørgsmålet er blot, hvilke af ulemperne, man foretrækker

Ved crimpning er ulempen, at den stabile kontakt kun bevares i et relativt begrænset tidsrum. Skal det holde og være stabilt, så er der ingen vej uden om loddekolben - og her kan der jo loddes, så det næsten minder om crimping.

Jeg har dog aldrig prøvet at måle på de to forskellige forbindelser, men det er der sikkert andre der har?

En lodning er ikke i sig selv en hindring for impedanstilpasning.
Typisk så er centerlederen i lodbare stik ikke centreret korrekt i forhold til skærmen, og så røg den tilpasning. Selv hvis loddetinnet følger tyngdeloven, og marginalt samler sig på undersiden af lodningen, så er det bye bye.
Impedanstilpasningen kræver helt ensartede afstande mellem lederne på hele strækningen, også gennem stikforbindelser m.m. Så et brat knæk på kablet ødelægger også impedansforholdene.
Hvor vigtige disse forhold er til SPDIF ved jeg ikke, men jeg kan på nuværende meddele, at der i hvert tilfælde er forskel, tilmed er forskellene så store, at det kræver stillingtagen.
Belden kablet har helt bestemt kvaliteter, som jeg mener man bør opleve, før man kaster mange penge efter ét eller andet eksotisk digitalkabel med utilpassede stikforbindelser. Se bare mange af dem man kender, hvad de gør.
NO bruger bl.a. Neutrik Phonostik på digikabler, som aldrig har haft 75 Ohm egenskaber, Tara ligeså, Bertram, MIT og mange flere. VdH udtaler at hans stik er optimerede, men jeg har lidt svært ved at forstå det dog. Så jeg tror man her vil opleve med Canare stikkene, at det forhold i hvert tilfælde har fået ekstra opmærksomhed.
Crimpning som sådan er jo egentlig ikke helt ideel, idet der altid vil kunne oxyderes på kobber overflader der ikke er forseglede. Canare stikkene er tæt på forseglede, men med tiden måske der kan komme luft til samlingerne. I digital audio er det dog ikke lige det forhold, som er det afgørende - sådan da. Hvis oxyderingen er jævnt fordelt, burde den kun virke dæmpende, og dett svarer blot til et længere kabel, hvilket burde være ligegyldigt.
Så når alt andet er lige, så bør man nok undlade at lodde påde stik.
Til analoge forbindelser kunne man nok bedre forsvare det, måske enddog anbefale det, bortset fra at det er møgbesværligt, at lodde hele vejen rundt om et kabel. Jeg tror man ikke kan undgå at få halvkolde områder, og så er crimpning måske alligevel bedre.
Jeg elsker grundlæggende lodninger i analog teknik, specielt på steder, hvor der altid vil stå lidt DC. Koldsvejsning er jeg ikke vild med, idet kobberet er ødelagt efter den behandling. En nice lodning, der er lavet ved så lav en temp som muligt er at foretrække.
Her vil jeg lige fremhæve dte håndarbejde Søren Bertram laver - du milde hvor er det flot lavet, og læg mærke til hvor flot lodningerne fremtræder. Det er pga. den meget lave temp. han anvender. Jeg tror han lodder ved 250 gr. eller deromkring, måske han også polerer lodningerne bagefter

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

[QUOTE=Kurt von Kubik]Et medfølgende RG59 med BNC. der medfulgte mit Audiolab8000CDM/DAC sæt i sin tid måler 79,27 ohm. (noget afvigende må jeg sige..) Det synes jeg da er ret godt, eftersom RG59 er et 50 Ohms kabel

.....rimeligt præcist måleudstyr !

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Kurt von Kubik skrev:

[QUOTE=Kurt von Kubik]Et medfølgende RG59 med BNC. der medfulgte mit Audiolab8000CDM/DAC sæt i sin tid måler 79,27 ohm. (noget afvigende må jeg sige..) Det synes jeg da er ret godt, eftersom RG59 er et 50 Ohms kabel

.....rimeligt præcist måleudstyr !

Helt så galt var det dog ikke, eftersom det faktisk var mig der tog fejl.
RG58=50Ohm
RG59=75Ohm

Princippet er lige nummer = 50 Ohm.
Dog er der den besynderlighed at RG6 er 75 Ohm og RG11 er 50 Ohm
Forvirret?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

yep!... you're wrong...   RG59 ER! et 75 ohm kabel!... (det er RG58 der er 50 ohm.)

Hvordan der er målt?? ANER det ikke! det er ik mig der måler.. kender en der har 100 gange mere check på det en jeg har!... (og han ved hvad han gør skal jeg lige sige! så hvis han siger noget er 75,37 ohm. eks. SÅ ER DET DET! tro mig!...  dette har jeg INGEN grund til at tvivle på..) jeg siger bare hvad der skal måles.. og det bliver gjort (hvis han ik allerede har målt det selv!.. at måle alt mellem himmel og jord er en slags hobby for ham og gamme arbejdes "skade" tror jeg   og KAN! det måles?? så kan han!....)

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

KvK. skriver : Koldsvejsning er jeg ikke vild med, idet kobberet er ødelagt efter den behandling.

Jeg forbavses ofte over den klogskab og bedre vidende der ligges fordagen .. (ikke bare som her fra KvK. dog! men også mange ander i mange andre sammenhænge...)

Når nogen bruger koldsvejsning og mener at det fungere og er helt fint i deres produkter (så som de Furukawa kabler jeg har nogle af gør..) formoder jeg at de ved hvad de gør??  og at det jo så IKKE! ødelægger kobberet og dets egenskaber?  

Noget de netop går meget op i fra Furukawa's side. (efter mine informationer er det faktisk dem der har opfundet/udviklet LCOFC (LCOFC efter hvad jeg har hør i samarbejde med Hitachi) og især PCOFC processerne i sin tid. ) og at de har en måde at gøre dette på der lever op til deres ekstreme krav om netop en så ubrudt signalvej som muligt gennem lederen /kablet fra ende til anden, og en så ensarete og precis impedans (uanset hvilken dette så skal være?) som opnåligt.

Furukawa Electric er faktisk en af Japans største kabel producenter, (hvis ikke verdens?? ) og hvor hifi kabler kun er en bitte nice produktion.. (hvor iøvrigt største delen laves til andre, og lancheres under andre navne verden over..) de er hvad NKT er for Norden og Belden for USA mf.

Jeg går stærkt ud fra at de inginøre og eksperter der arbejder der ikke er fuldkommen amatøre og idioter??  og nok faktisk kan og ved ET OG ANDET!??.. 

Men generaliserende udsagn som det KvK her kommer med her vedrørende koldsvejsningen, får det jo til at virke som om de var!.. og at de bare ikke ved en skid!.. men bare så'n "knalder" stik på med koldsvejsening, og herved f**ker det kobber op de har brugt usigelige resurcer på at udvikle og få så rent som muligt, samt egen fabrikerede speciel stik af samme kobber type mm. specielt tilpasset hver enkelt kabel type og impedans mm....???

Her menes man altså bare at vide bedre end dem??

Derfor må jeg undre at han (og flere ander "eksperter" på alt inden for elektronik og ledere mm.) ikke forlængst er blevet head huntet til et af disse firmaer og med en årsløn over en mill. for at frembringe de ultimative kabler og stik, uden nogen form for lodninger, krympning eller koldsvejsning!??   

Bare lige en tanke!...   (og sagt i all venlighed med glimt i øjet!)

mvh.

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Hej....

Er der ikke mulihed for at du kan tage nogle flere billeder af dit system?

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum