Emne: Kubikkens set-up ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Citér:
|
Man skal ikke være mere blå-øjet end tro, at alle engang imellem springer over hvor gærdet er lavest - også ML. Dialogen har været oppe i en anden tråd, men helt dumme kan de sku heller ikke være.
|
|
|
ML. har mange tilhængere! og selvfølgelig laver de fremragende amp's! (måske ikke absolut verdens bedste og mest rigtige? men klart blendt det ypperste!!.. ) selvfølgelig kan de et og andet!
Der er bare nogen der åbenbart ikke mener så.!??. / ikke tror så!??.. og herved også mere eller mindre inddirekte også hævder at de der så kan lidt ML. (blandt andre) og faktisk finder dette og den lyd mest rigtig og god mm... lader sig føre bag "lyset" og ikke ved bedre... altså ikke har lige så meget forstand på musik og rigtig lyd som de har...... 
(Jeg troede at denne opfattels og anskuelse og det en meget snæver anskuelse!!.. var noget der var værst førende og udbredt hos/blandt hvisse "Linn'inister" (ingen navne nævnt) men det lader til at have sprædt sig i bekymrende grad uden for disse rækker..) 

mvh.
|
|
|
Jeg tillader mig lige at citere mig selv fra en anden tråd...
L.B. skrev:
Der findes meget andet lækkert og sikkert også bedre. Jeg har langt fra hørt meget forskelligt, men det jeg har hørt er ML det bedste her i hytten. Servicen IMO har slet ikke været tilsvarende mærket og det er som jeg har nævnt før, meget synd. Hvis jeg skal prioritere, så er det amps fra ML jeg er mest vild med og går man efter udseende så er 300-serien simpelthen lækker. Ved 331-332-333 så køb en med dokumenteret skiftede lytter og ved 334-335-336 så bare køb .
Hvad angår preamp føler jeg der er langt større konkurrence til prisen. Men hvis du har lyst, så kom forbi og leg lidt med min No.38 - den oser langt væk af kvalitet (IMHO ). Findes der en bedre pre til mindre penge? Sikkert, meeeeen...... 
Hvad angår CD/DAC så er ML hammer dyrt. Når det endelig er til at betale efter en del år, er prisen stadig der hvor der er masser af alternativer med nyere teknik. "Value for money"? Nej! Mark Levinson design og byggekvalitet? Ja!
Det er sku ikke nemt det her og afhænger af dine prioriteter. Lyd, byggekvalitet, design, mærke-loyalitet osv. De fleste vil sige, at det er lyden det handler om og det kan jeg kun være enig i. Men det er ikke det eneste for mig. De andre parametre gælder også, dog i mindre grad. Og så kan I ellers begynde at høvle mig ned for "det er musikken det handler om". Ja ja det ved jeg godt, meeeen...  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Der er bare nogen der åbenbart ikke mener så.!??. / ikke tror så!??.. og herved også mere eller mindre inddirekte også hævder at de der så kan lidt ML. (blandt andre) og faktisk finder dette og den lyd mest rigtig og god mm... lader sig føre bag "lyset" og ikke ved bedre... altså ikke har lige så meget forstand på musik og rigtig lyd som de har...... 
(Jeg troede at denne opfattels og anskuelse og det en meget snæver anskuelse!!.. var noget der var værst førende og udbredt hos/blandt hvisse "Linn'inister" (ingen navne nævnt) men det lader til at have sprædt sig i bekymrende grad uden for disse rækker. |
|
|
Se nu er det altså dig der for det første har postuleret at en Gravity ikke er neutral - guderne ved i hvilken sammenhæng. Du har også postuleret at ML er ganske neutral og i øvrigt det mest neutrale af alt - guderne ved i hvilken sammenhæng. Jeff Rowland skulle så tillige være langt bedre end andre ICE maskiner -vurderet i guderne ved hvilken sammenhæng - osv. Tidligt er Klimax referencen - endda på et tidspunkt hvor ML såmænd da var rigeligt tilgængelige i dagens modeller osv. Du må forstå, at jeg som sådan ikke er ude på, at kritisere nogens opfattelse, men jeg finder ganske enkelt ikke seriøsitet i den tilgang til emnet, som du er eksponent for. Hvis jeg besøger nogen og lytter på deres ting, så kan jeg meget hurtigt pege på, hvad det måtte være jeg bliver opmærksom på af kvaliteter, tydelige mangler el. lign. Men om det er rummet, ampen der gør det, højttaleren, CDén eller hvad ved jeg, det kan jeg ikke sige noget om, og det kan du heller ikke, og faktisk kender jeg ikke nogen fornuftige mennesker der påstår de kan.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så DIN mening!...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
[Kubikken skrev: Ellers vil jeg da lige understrege, at de forhold du fremhæver ved netop ML er korrektheden selv, detaljeringsgraden, støjsvagheden og sikkert lidt mere. Det musikalske budskab når kun sjældent igennem, idet man netop sidder og fokuserer på de forhold du nævner.[/QUOTE]
Som mange årrig ejer af ML er jeg faktisk enig i kubikkens betragtninger af ML, de lyder faktisk sådan og det samme gør Proceed borset fra at de er knapt så analytiske anlagte. For mig er det ikke negative egeskaber, det er jo dem jeg købte Levison for i tiderne morgen og deres egeskaber passer perfekt til den musik jeg lytter til.
Selvom jeg er i besiddelse af både 2 mikrofonoptagelser, ja så galt 1 mikrofon optagelser , så er det stort set ikke noget jeg lytter til og dermed ikke den slags optagelser der danner grundlag for hvad jeg vælger af hifi udstyr. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Kurt von Kubik skrev:
Ellers vil jeg da lige understrege, at de forhold du fremhæver ved netop ML er korrektheden selv, detaljeringsgraden, støjsvagheden og sikkert lidt mere. Det musikalske budskab når kun sjældent igennem, idet man netop sidder og fokuserer på de forhold du nævner. |
|
|
Som mange årrig ejer af ML er jeg faktisk enig i kubikkens betragtninger af ML, de lyder faktisk sådan og det samme gør Proceed borset fra at de er knapt så analytiske anlagte. For mig er det ikke negative egeskaber, det er jo dem jeg købte Levison for i tiderne morgen og deres egeskaber passer perfekt til den musik jeg lytter til.
Selvom jeg er i besiddelse af både 2 mikrofonoptagelser, ja så galt 1 mikrofon optagelser , så er det stort set ikke noget jeg lytter til og dermed ikke den slags optagelser der danner grundlag for hvad jeg vælger af hifi udstyr. |
|
|
Jamen Slips! Så lykkes det igen! Vi er blevet enige om 2 ting i denne livstid forløbig: ML lyder som ML. Og Sadam er en skurk  . Dog vil jeg lige sige, at som regel har jeg rimeligt nemt ved at følge dig, vi har måske lidt forskellige udgangspunkter, men en el-spade ligner jo trods alt en el-spade. Såeh! Hvornår kan jeg få lov at lave lidt hjulspin på din amp?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt folks!
Så har jeg for alvor fået testet lidt digikabler igen. Der er faktisk endda lidt af en historie at fortælle om det.
Mit Canare kabel LV77 er dybt romantisk. Det er helt og holdent et kabel, som trækker fra frem for at lægge til,om man så kan sige. Det er helt klart til den runde side, hvilket mange nok vil finde ret sexet. Alt ialt et rent kabel, men med fokus på specielt det nedre område i min konstellation.
Belden 1694A er nok diametralt modsat. Dramatisk, dynamisk, neutralt og særdeles spændstigt. Nogle vil sige det er for meget, hvilket det nok ofte er. Det er i hvert tilfælde et kabel,som man bør tage stilling til. Det kan virke påtrængende, men aldrig uhæderligt.
D300MKII som altid har været min favorit, gør som sædvanligt aldrig noget forkert. Det er lidt af en drøm af et digitalkabel, fordi det er nærmest selvudslættende. Det har helt bestemt en vis udglattende effekt, men alligevel er detm et af de mest troværdige digitalkabler jeg er stødt på nogensinde.
I den sidste ende tror jeg lidt mere på 1694A, men for dælen da. Indtil jeg har en DAC, der bare kan håndtere hvad som helst er D300MKII godt nok et dejligt kabel. Sjovt nok er det tydeligt hvad det ikke kan, men alligevel sidder man der og priser det.
VdH The digicoupler er osse et fornemt digikabel. I mine ører lægger det sig imellem Canare LV77 og D300MKII. Væsentligt mere nærværende end Canare, men ikke så ukompliceret som D300MKII.
Valget er ikke nemt. Jeg kunne sagtens forestille mig situationer, hvor det ene villle være at foretrække frem for det andet og vise versa. Men for de modige, kan jeg da kun nævnedet prisbillige Belden 1694A som en mulighed, der ikke bør forkastes pga. forkert prissætning.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
[Kubikken skrev: Ellers vil jeg da lige understrege, at de forhold du fremhæver ved netop ML er korrektheden selv, detaljeringsgraden, støjsvagheden og sikkert lidt mere. Det musikalske budskab når kun sjældent igennem, idet man netop sidder og fokuserer på de forhold du nævner. |
|
|
Precis det samme her!...
Men nogle finder ikke en korekt gengivelse, musikalsk...
Selvom jeg er i besiddelse af både 2 mikrofonoptagelser, ja så galt 1 mikrofon optagelser , så er det stort set ikke noget jeg lytter til og dermed ikke den slags optagelser der danner grundlag for hvad jeg vælger af hifi udstyr.
Her gør ML. sig ofgså fint! man får det som DET ER!..
Men rigtignok... det er ik meget sådant man høre på... [/QUOTE] __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miju!
Jeg tror du måske jeg ikke har udtrykt mig helt klart. ML lyden er ikke et udtryk for, at man får det som det er. Men mere en beskrivelse af en overbehersket gengivelse, som er efterkorrigeret i alle ender og kanter af en amp, som faktisk har kræfterne til at efterkorigere. Ikke destomindre er det efterkorigeret lyd. Det bgiver et lidt anstrengt forhold til virkelighedstro optagelser, såsom 2 mikrofonoptagelser, af hvilke jeg har flere hundrede. Netop den præcission er en smule overdrevet og kan henføres direkte til graden af modkobling. Buens leg over strengene bliver vildt flot og detaljeret, men den mister desværre også sin forbindelse til violinkassen. ML spiller med magt og autoritet på en facon, så det er magt og autoritet man hele tiden kommer til at tænke på. En neutral amp spiller bare. ML er 100% lavet til at måle helt perfekt, og det gør de også. Deres lyd er nogenlunde på forhånd bestemt af de komponenter de har valgt at lade indgå. Altså AD
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kom der kabler fra bluejeanscable.com!
Nul told og ca. en uge undervejs.
Har lige fyret 1694A på og kan kun tilslutte mig Kubikken - det er et godt kabel.
Dog er det på ingen måde pågående eller lign. i mit setup. Her er der blot mindre gjalden, lyden er mere afslappet og præcis. Største forskel er frekvensekstremerne; bassen er dybere, klarere og mere tight, og diskanten er mere præcis og velopløst - nu lyder hi-hatte satanedme af metal!
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er 1505F røget på mellem for og effekt, og Ten white højttalerkablet er installeret. Et af gangen selvfølgelig...
No sh*t, det er sku' ikke dårligt - nu får de lige et par dage, hvorefter jeg lige smider en beskrivelse. Umiddelbart er der mere liv og spæller i musikken, baggrunden er mørkere, og lyden er generelt mere afslappet og nemmere at lytte til.
Jeg havde Audioquest og VDH digi-kabler på før, VDH signal mellem for- og effektforstærker, og Kimber 8TC højttalerkabel.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
Så er 1505F røget på mellem for og effekt, og Ten white højttalerkablet er installeret. Et af gangen selvfølgelig...
No sh*t, det er sku' ikke dårligt - nu får de lige et par dage, hvorefter jeg lige smider en beskrivelse. Umiddelbart er der mere liv og spæller i musikken, baggrunden er mørkere, og lyden er generelt mere afslappet og nemmere at lytte til.
Jeg havde Audioquest og VDH digi-kabler på før, VDH signal mellem for- og effektforstærker, og Kimber 8TC højttalerkabel. |
|
|
Nu har jegsåigen kastet 1505F på mellem pre og power og jeg må lige så stille overgive mig til det hersens discount kabel. Det er et bundærligt kabel helt uden pynt. Det er godt nok ikke tit jeg er stødt på den slags. Mit D501 er rent i særklasse,men det her har kvaliteter der slægter det på. Her er musikken tonet 1/175 tone ned, men en flot dynamik og sammenhæng. Ægte emotionel fremførelse er muligt med det her kabel. Der bliver bare ikke lagt fingre imellem - lynhurtigt og helt uden dikkedarer og ægte flot 3D. Det her duer - say no more. Prøv det til 15 bugs.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Miju!
Jeg tror du måske jeg ikke har udtrykt mig helt klart. ML lyden er ikke et udtryk for, at man får det som det er.
Sådan oplever jeg dem!..
Men mere en beskrivelse af en overbehersket gengivelse, som er efterkorrigeret i alle ender og kanter af en amp, som faktisk har kræfterne til at efterkorigere.
Det kan jeg overhoved ikke følge dig i pånogen måde!???
Ikke destomindre er det efterkorigeret lyd. Det bgiver et lidt anstrengt forhold til virkelighedstro optagelser, såsom 2 mikrofonoptagelser, af hvilke jeg har flere hundrede.
Det syntes jeg IKKE!!
Netop den præcission er en smule overdrevet og kan henføres direkte til graden af modkobling. Buens leg over strengene bliver vildt flot og detaljeret, men den mister desværre også sin forbindelse til violinkassen.
Sådan oplever jeg det langt fra!...
ML spiller med magt og autoritet på en facon, så det er magt og autoritet man hele tiden kommer til at tænke på.
Ikke mig!... jeg finder man kommer nærmere musikken...
En neutral amp spiller bare. ML er 100% lavet til at måle helt perfekt, og det gør de også. Deres lyd er nogenlunde på forhånd bestemt af de komponenter de har valgt at lade indgå. Altså AD
Pjat!...
De påde måler og spiller perfekt og neutralt og derfor rigtigt (og lyder samtidigt i mine øre korekt! og gennem musikalske i den grad musikken er det, hverken mere eller mindre..)
|
|
|
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor hører i ikke bare musik...
Novisad
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Ja! Din oplevelse er valid for dig. Jeg mener ikke at have mødt nogen tidligere, der har særligt divergerende opfattelser.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået lyttet lidt mere til de analoge kabler 1505F fra Belden. Det kabel virker faktisk ganske fornuftigt i mine ører. Det påfaldende ved det er faktisk dynamikken, som er langt over det forventede, når det monteres mellempower og pre. Jeg synes ikke helt jeg har den succes med det mellem Dac og pre, men jeg prøver igen, når jeg får et sæt mere. Kablet virker ægte lavkapacitivt, som jeg oplever det. Det virker som om det er let at sparke i gang. Som andre kobberkabler, så er der en helt fornuftig bund i det, der er oven i købet ægte slam i den. I forhold til min yndling, virker det som om, at tonearten sænkes en lille anelse, ligesom mit D501 helt klart har en vildt finkornet øvre ende. Dette her er lidt mere bastant, men det kan sagtens hænge sammen med f.eks. elektronikken i min DAC. Opamps har begrænsninger ja de har så. Jeg kunne også observere, at mine ører efter et par timers lytning "brændte lidt varme". Men jeg tror faktisk ikke det er kablet der gør det, det synes bare at formidle. Nå! Men min konklusion so far er lidt i retning af et meget ærligt kabel, som er i besiddelse af ganske unikke egenskaber i form af fornem dynamik og 3D, flot sammenhæng og saft og kraft så det er en fornøjelse. Reservationerne går i retning af den sammenhæng dte skal indgå i. Her kan det sagtens komme til at udgøre et problem.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Kurt von Kubik skrev:
Ellers vil jeg da lige understrege, at de forhold du fremhæver ved netop ML er korrektheden selv, detaljeringsgraden, støjsvagheden og sikkert lidt mere. Det musikalske budskab når kun sjældent igennem, idet man netop sidder og fokuserer på de forhold du nævner. |
|
|
Selvom jeg er i besiddelse af både 2 mikrofonoptagelser, ja så galt 1 mikrofon optagelser , så er det stort set ikke noget jeg lytter til og dermed ikke den slags optagelser der danner grundlag for hvad jeg vælger af hifi udstyr.
|
|
|
Jamen Slips! Så lykkes det igen! Vi er blevet enige om 2 ting i denne livstid forløbig: ML lyder som ML. Og Sadam er en skurk .
Dog vil jeg lige sige, at som regel har jeg rimeligt nemt ved at følge dig, vi har måske lidt forskellige udgangspunkter, men en el-spade ligner jo trods alt en el-spade. Såeh! Hvornår kan jeg få lov at lave lidt hjulspin på din amp? |
|
|
Hjulspin , tror sku ikke den går i stykker af det, den er bygget til at falde ned fra fra 5 sal tror jeg, men den vil fald tungt.
En meget sjov oplevelse jeg lige har haft iøvrigt. Da min far nu køre sin Benchmark Dac 1 direkte ned i sit effektrin , så er min ML 38 nu i overskud igen, derfor fik jeg den ide af tage dens netkabel med hjem hos mig selv og bruge det på Dappen da det er er en halvtyk madigal sag som også min 331 køre med.
Det er altså morsomt, nu er min Proceed nøjagtig ligeså stram i måsen som sine ML brødre og min kone. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
| [
Hjulspin , tror sku ikke den går i stykker af det, den er bygget til at falde ned fra fra 5 sal tror jeg, men den vil fald tungt.
En meget sjov oplevelse jeg lige har haft iøvrigt. Da min far nu køre sin Benchmark Dac 1 direkte ned i sit effektrin , så er min ML 38 nu i overskud igen, derfor fik jeg den ide af tage dens netkabel med hjem hos mig selv og bruge det på Dappen da det er er en halvtyk madigal sag som også min 331 køre med.
Det er altså morsomt, nu er min Proceed nøjagtig ligeså stram i måsen som sine ML brødre og min kone. |
|
|
En 331 er da klejn i det  . Som et skægt eksperiment, kunne du prøve Belden 1694A med Canare stik til SPDIF. De har også ballancerede 110 ohms typer, du kunne prøve begge fra Blue jeans, de koster under 100 kr. stykket.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Så har jeg fået lyttet lidt mere til de analoge kabler 1505F fra Belden. Det kabel virker faktisk ganske fornuftigt i mine ører. Det påfaldende ved det er faktisk dynamikken, som er langt over det forventede, når det monteres mellempower og pre. Jeg synes ikke helt jeg har den succes med det mellem Dac og pre, men jeg prøver igen, når jeg får et sæt mere. Kablet virker ægte lavkapacitivt, som jeg oplever det. Det virker som om det er let at sparke i gang. Som andre kobberkabler, så er der en helt fornuftig bund i det, der er oven i købet ægte slam i den. I forhold til min yndling, virker det som om, at tonearten sænkes en lille anelse, ligesom mit D501 helt klart har en vildt finkornet øvre ende. Dette her er lidt mere bastant, men det kan sagtens hænge sammen med f.eks. elektronikken i min DAC. Opamps har begrænsninger ja de har så. Jeg kunne også observere, at mine ører efter et par timers lytning "brændte lidt varme". Men jeg tror faktisk ikke det er kablet der gør det, det synes bare at formidle. Nå! Men min konklusion so far er lidt i retning af et meget ærligt kabel, som er i besiddelse af ganske unikke egenskaber i form af fornem dynamik og 3D, flot sammenhæng og saft og kraft så det er en fornøjelse. Reservationerne går i retning af den sammenhæng dte skal indgå i. Her kan det sagtens komme til at udgøre et problem.
|
|
|
Sjovt du lige smider det indlæg nu - jeg skulle lige til at skrive et tilsvarende.
Mine 1505F, 1694A og Ten-white har nu fået lov at spille non-stop siden i går, og det har hjulpet meget. Som Mr. Hjulspin er inde på, så er det meget ærlige kabler, de domonstrerer nemt forskellene på pladerne, har stort set ingen egenlyd, og er udstrakt i top og bund.
Jeg er specielt helt vild med, at der er så meget ro i lydbilledet, vel at mærke uden at det går ud over dynamikken og hastigheden. Det mener jeg er et generelt problem med kabler, der giver sort baggrund og "ro" i lydbilledet.
Næh, her er speed og punch uden det hele klasker sammen, med god afstand mellem instrumenterne.
Det er dog stadig lidt massivt i mellemtonen, men om det blot afslører noget tidligere i signalvejen, ved jeg ikke. Jeg har dog helt diskret opbygget analogdel i min Advantage DAC1, så det er ihf. ikke op-amp lyd, der er problemet!!! 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
| [
Det er altså morsomt, nu er min Proceed nøjagtig ligeså stram i måsen som sine ML brødre og min kone.
|
|
|
En 331 er da klejn i det . Som et skægt eksperiment, kunne du prøve Belden 1694A med Canare stik til SPDIF. De har også ballancerede 110 ohms typer, du kunne prøve begge fra Blue jeans, de koster under 100 kr. stykket. |
|
|
jeg har en 3560 monteret med lige netop det kabel, jeg forventer at erstatte det med standard kablet! jeg er lidt spændt på om det ændre lyden.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg også "landet" et 1694A.
Hummmm.... tjaaaa.... ØV!! tænk at jeg må sige dette!!... 
Må give hr. Kubik ret i sine betragtninger.. (og andres) 
Aldeles fremragende kabel.. fuldt på højde med mit Furukawa... ikke bedre ikke ringere.. kan faktisk ikke høre forskel.... og så til DEN! pris!.. skummelt!...
Sammenlignede med et Furukawa 7-9 Pcocc 75ohm. et RG59 (DIY.) samt et Taralabs AIR1 Digital.
Det var klart bedre end RG59... og mindst lige så godt som Furukawa & Tara...
Furukawa er faktisk en tand bedre end Tara kablet ( skummelt da Taralabs ellers er mit favorit mærke men ikke desto mindre! ) og jeg kunne faktisk ikke høre forskel på 1694A og det!... 
Så dette 1694A kabel kan jeg på det varmeste anbefale... det er så dynamisk og medrivende som man kan ønske! der er "hul" igennem... (hvilket her må betyde et absolut min. jitter / tab.)
Tara kablet er returneret til sin eger, med et medfølende klap på skulderen!... tænk hvad han kunne have fået for prisforskellen?
Det betyder dog ik at jeg udskifter mit Furukawa! da 1694A ikke er BEDRE!.. MEN! jeg har da nu et prisbilligt alternativ til andre digitale apperater jeg har, og til at anbefale..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|