Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sualc
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

2
Til top Vis sualc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sualc

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Måske en kraftig MDF. plade med hjul under ville være et godt underlag??..

(Noget lignende har jeg til mine højtalere da de vejer tæt på 130 kg. og det er guld værd når man lige skal lave et og andet og flytte dem lidt... kan tænke mig det samme med amp's / udatyr der vejer over 50 kg...? og især med flere af slagsen!!!!)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

sualc skrev:

Ja, nogen kan lide moderen, andre datteren, men jeg er af den opfattelse, at i forhold til de krav jeg stiller til en effekt-forstærker, findes der ingen anden amp, uanset pris/fabrikat der bare når Gravity'en til bæltestedet, og jeg har lagt øre til rigtigt meget igennem de sidste 30 år.

Men det skal også lige med ind over, at der er en bagside, nemlig den, at en Gravity alene på grund af vægten og varmeudviklingen, er særdeles bøvlet at have med at gøre, her kan det altså ikke nytte noget, at råbe " kone, kom lige og gi' en hånd, vi skal lige flytte ampen ".

Hilsen Hans.

P.S. Jeg skal nok på et tidspunkt, lave en tråd med nogle billeder, for det er ikke min menig, at spamme K.V.K' ellers udmærkede tråd.

Hejsa Hansemand!
Du er ellers velkommen her i min ydmyge tråd.
Jeg bøjermig dybt for det amp sæt. Desværre kunne jeg ikke selv komme på tale til en ekstra, fordi jeg ganske enkelt bliver stegt, og jeg tror næppe der er særligt meget go på "fried cm3 burgers".

Nu ved jeg jo ikke så meget om dine erfaringer med sættet, men hvis de ikke er specielt lange, så kan jeg berette om, at såfremt du er lydfreak, så er der stor sandsynlighed for, at denne bliver din sidste amp. Som du selv er inde på, så er den helt anderledes end alt andet hifi.
Homogenitet er nøgleordet og så lige udstrakthed, ukunslethed, nulbøvlethed, nulreklamestunt, nulglasklarhed og ikke mindst jysk bonderøvslyd, hvor en ko lyder som om det var en ko med pels og puhha det hele, og ikke en habitklædt tyrekalv med konstant erektion.

Hvis du ikke allerede er veloplyst om den, så kan jeg fortælle dig, at det er den amp overhovedet, som er bygget helt og aldeles efter Otala´s teorier ned til den minndste detalje.
Hele forstærkeren kan afgive al den strøm der nogensinde vil blive krævet i enhver belastning og fasevinkel. Og dte er ikke bare udgangstrinnet, men hvert enkelt trin. Alle stages i den mærker simpelthen ikke det efterfølgende uanset hvad du hælder i hovedet på det. Tilmed vender signalet aldrig tilbage igen og forstyrrer.
Det betyder samtidig, at alle trin simpelthen styres med overvældende magt og lethed.
Det hører du som en usædvanligt forvrængningsfri forstærker, som bare gør det den er bestilt til. Så du bør være lidt på vagt med hvad du hælder i den. Et kabel eller en signalkilde med lidt tung lyd, bliver på den måde meget svær at leve med, idet det meget nemt kommer til at ruske rundt med hele dit hus.
Friheden for modkobling bevirker samtidig, at den ikke spiller som om den fortryder det hele.
Det giver en fantastisk dynamik, så man oplever kraftige passager udført overlegent og det svageste helt ned til blæserstøjen udført med selvfølgelig klarhed.

Jeg kan kun finde én ting, som jeg virkelig vil anbefale dig at prøve. Det er at fjerne WBT0700 terminalerne og montere Pomona 3770 i stedet. De passer i hullerne og besidder slet ikke den frygtelige filtervirkning, som WBT efterhånden er kendt for.
Og så er derlige den ting jeg aldrig kunne finde på.
Bias skal du nok få efterjusteret, om vinteren er det forsvarligt at skrue den op på 100mV. Jeg tror min ryger ned på 85mV til sommer. Fra fabrikken er de justeret til 85mV for at opnå godkendelse, men de er sådan set dimensioneret til at kunne køre med 100mV. Og den er bare den streg bedre med den lidt højere bias.

Nå!
Men jeg såønske dig tillykke med din nye amp.
Du har fået dig et apparat, som bare går til vaflerne helt uden dramatik og helt og aldeles uforstyrret. Faktisk minder den mig lidt om sergei Bubka i hans storhedstid - ny verdensrekord + at han var 30-40 cm fra at ramme overliggeren.

Det bliver ikke sejere.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

(Noget lignende har jeg til mine højtalere da de vejer tæt på 130 kg. og det er guld værd når man lige skal lave et og andet og flytte dem lidt... kan tænke mig det samme med amp's / udatyr der vejer over 50 kg...? og især med flere af slagsen!!!!)

mvh.

Aldrig MDF under Gravity.
Brug spånplade i stedet.

I øvrigt viljeg mht. Gravity lige sige, at hvis en lignende konstruktion skulle sælges gennem de samme distributionskanaler som f.eks.  ML, så taler vi om 750.000 kr i butikken.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:

mvh.

Aldrig MDF under Gravity.
Brug spånplade i stedet.

Ok...  what ever!?... bare et godt underlag med hjul.. vil være en hjælp og forsikring mod discuspolaps..

I øvrigt viljeg mht. Gravity lige sige, at hvis en lignende konstruktion skulle sælges gennem de samme distributionskanaler som f.eks.  ML, så taler vi om 750.000 kr i butikken.

Det vil slet ikke undre mig!!

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Hej Kubik.

Jeg beundrer din argumentation for Gravity.

og 3560..

og Dali Diva..(Dali MS 4/5 - ny reference for dynamiske ht.?)

Hvad er "all time's" bedste DAC og hvorfor? Jeg mener, den i 3560 er tiden vel løbet fra?

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

Hej Kubik.

Jeg beundrer din argumentation for Gravity.

og 3560..

og Dali Diva..(Dali MS 4/5 - ny reference for dynamiske ht.?)

Hvad er "all time's" bedste DAC og hvorfor? Jeg mener, den i 3560 er tiden vel løbet fra?

Takker!
Dit sprørgsmål er faktisk rigtig godt.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Kaptajnens ON Tech er ikke den værste jeg har hørt, men ellers måske den kommende KvK DAC
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Februar 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Kaptajnens ON Tech er ikke den værste jeg har hørt, men ellers måske den kommende KvK DAC

ONtechén har jeg oplevet som blød og rar. Nok lidt for blød og rar til mit gemyt.
cm3 dual differential oversampling discrete slight analog filtration digital processor er ikke helt i trøjen endnu. En første udgave er så småt på tegnebrættet.
Jeg håber den har noget at byde på, men det er nok lidt for tidligt at tro helt og aldeles på den. 

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Må man spørge hvor i fandt sådan en Gravity tilsalg???

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

@ Kubik

Der har gennem tiden været mange cd spillere og DACs  forsynet med rør. Gør de noget godt udover at tilføje "varme"? Bruges de til at sløre andre u-noder (ha) i konstruktionen?

Jeg spørger fordi det er tilsyneladende er en trend, der spænder fra billige kinesere til Audio Aero.

Mvh.

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

sualc
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

2
Til top Vis sualc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sualc

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

@ Kubik

Der har gennem tiden været mange cd spillere og DACs  forsynet med rør. Gør de noget godt udover at tilføje "varme"? Bruges de til at sløre andre u-noder (ha) i konstruktionen?

Jeg spørger fordi det er tilsyneladende er en trend, der spænder fra billige kinesere til Audio Aero.

Mvh.

Jeg mener ikke, at man bare kan sige, atrør tilfører varme. Faktisk kan de være yderst kontante i deres måde at præsentere sig på.
Jeg har aldrig oplevet dem være udstrakte, eller hvad man nu skal sige om udstyr, der virker noget filtreret. Men jeg har hørt dem være nærmest knaldhårde i mellemregisteret.

Jeg mener derfor, at de er af en særlig støbning, mere end de bare skal sløre unoder.
Maner nødt til at have en lytter, før man kan tage stilling. Jeg er ikke ligefrem rørfan, men jeg kan på én eller anden måde godt følge dem der er.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

sualc skrev:
yanomami skrev:

Må man spørge hvor i fandt sådan en Gravity tilsalg???

Jeg købte 2 stk. Dali Gravity + 1 stk. Dali Detal der var til salg her på HIFI4ALL.DK i køb, salg, bytte sektionen.

Hilsen Hans/sualc for dem som bakker snavvendt (Det gør du da, gør du ikke Kurt/Soe***).

Joeh på sin vis da hr. Claus.
Men mere end det bliver det sjældent til.
Men vi må vel høre lidt om, hvordan det går med de 2 stk. Gravity.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Lige et opklarende spørgsmål mht. dit 5x2,5kvmm strømkabel til stikkontakten er benyttet...

• 2 kabler til nul (brun og blå)
  • 2 kabler til fasen (sort og hvid)
  • 1 kabler til jord (gul/grøn stribet)

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Februar 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Lige et opklarende spørgsmål mht. dit 5x2,5kvmm strømkabel til stikkontakten er benyttet...

Øhh!
Nu var det Svend der lavede det, så han er vist den rigtige at spørge.
Men kender jeg Svend ret, så lyder dit forslag rigtigt, bortset fra at Svend sansynligvis har valgt 5 ens farver, blot for sportens skyld. Efter seest er det jo næsten ulovigt at slå gnister. Hvis du ikke kan finde dem ensfarvede, så prøv evt. at slukke lyset

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

dette er den løsning jeg har valgt
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar - det er så også det jeg vil gøre.

Bare for at blære mig har jeg trukket to kabler

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Februar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Det koster 10 min. karantæne fra det fornemme selskab at blære sig.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:

Det koster 10 min. karantæne fra det fornemme selskab at blære sig.

Tiden er nu gået og karantænen formodes overstået. Til trods for ømme arme og blødende tommelfingre er det nu skønt at kunne høre en forbedring. Jeg havde aldrig troet, at alt det kobber virkelig kunne høres, men det kan det nu. NKT længe leve

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes