Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Kaptajnens ON Tech er ikke den værste jeg har hørt, men ellers måske den kommende KvK DAC
Ja, kunne være sjovt at dyste imod den Apolly 13...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
kyhn skrev:
Kaptajnens ON Tech er ikke den værste jeg har hørt, men ellers måske den kommende KvK DAC
Ja, kunne være sjovt at dyste imod den Apolly 13...
umiddelbart vil jeg mene at Apolloen lyder som en mellemting mellem min DAC1 og ON Tech´en. Den er egentlig ret neutral, men formår alligevel at give musikken et lille strejf af lytte glæde. Jeg var ret imponeret over den, da jeg hørte den, omend det ikke var hjemme under kontrollerede forhold!
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

1
Til top Vis cvo2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvo2010

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Tror ikke at det er filt, snarere kork

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

1

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

sualc skrev:

Ja, nogen kan lide moderen, andre datteren, men jeg er af den opfattelse, at i forhold til de krav jeg stiller til en effekt-forstærker, findes der ingen anden amp, uanset pris/fabrikat der bare når Gravity'en til bæltestedet, og jeg har lagt øre til rigtigt meget igennem de sidste 30 år.

Gryphon, Vitus, Plinius?

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

1

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
MGPProjectS skrev:
sualc skrev:

Ja, nogen kan lide moderen, andre datteren, men jeg er af den opfattelse, at i forhold til de krav jeg stiller til en effekt-forstærker, findes der ingen anden amp, uanset pris/fabrikat der bare når Gravity'en til bæltestedet, og jeg har lagt øre til rigtigt meget igennem de sidste 30 år.

Gryphon, Vitus, Plinius?

Hej MGP

Jeg har lyttet og prøvet mange effekttrin, og havde for nyligt en sort Plinius SA-100MKII stående i et stykke tid, så Plinius repræsenteret med denne amp er hørt. 

Gryphon Antillion'en har jeg hørt flere gange hos blandt andet Audio Magic, da de var bosiddende i Støvring.

Vitus har jeg ikke hørt.

De forskelle der er mellem Gravity'en og de ting jeg ellers har hørt, er så store, så diskutioner som den du lægger op til med dit indlæg, vælger jeg simpelthen, at glide af på.

Hilsen Claus  

Har heller ikke selv hørt Vitus og Plinius, men det var nu også ment som et spøgsmål om dem, jeg nævner, har strejfet dit åre lange bekendskab, og dermed må se sig slået af Gravity'en.

Jeg selv er ret begejstret for lyden af Antilion'en og den tiltaler mig mere end lyden af Gravity'en, men lad det være sagt med det samme, at setup'ene har ikke været de samme, så i princippet kan det ikke være konkluderende.

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:

Hej Kurt,

Jeg tillader mig lige, at sakse lidt imellem 2 tråde, da jeg har et enkelt spørgsmål omhandlende din lille "test" af Benchmark DAC1.

Hvilket HT-kabel brugte du under denne lille seance, SCS-6 eller Clearwater, når jeg spørger, er det fordi der jo er temmelig stor forskel på disse kabler, så dette spørgsmål blot for "forståelsen's" og overblikket's skyld. 

Så vil jeg give dig et lille hint i forbindelse med ovenstående billede af din S1, eller nærmere dit HI-FI møbel.

Du skal fjerne en af pladerne, anvend aldrig 2 eller flere plader ovenpå hinanden, og slet ikke med filtpuder (det ligner filtpuder) og træ(kiler) imellem.

Jeg håber du vil lege lidt med ovenstående møbeltip, da forskellen er særdeles markant og indiskutabel, men du kan jo kommenterer på det, hvis du får det prøvet.

Hilsen Claus

Hej Claus!
Først og fremmest tillykke med de nye amps. Det kan ikke overvurderes, hvor meget disse kommer til at betyde for din glæde ved hifi. Jeg har jo desværre kun en enkelt, men jeg forbløffes til stadighed over det sådan at bæst afstedkommer. Jeg behøver næppe sige mere, men disse forstærkeres evne til at formidle hvad som helst uden helt uden at tilføre dramatik, sovs, snask, skingert hyleri og andet uvedkommende er en sjældenhed.

I øvrigt hører jeg meget gerne nærmere om Plinius oplevelsen, de er trods alt noget af det mere velbyggede for tiden.

Mht. HT kabler sidder der lige nu SCS6 på, men jeg skifter jævnligt, og vil gøre det mens jeg har Benchmarken på bænken.

Jeg har også lige fulgt dit råd mht. pladerne som tingene står på. De var egentlig lagt dobbelt pga. belastningen. Det der lå imellem var kork. Det var placeret der for at fjerne virkningen af, at der lå flere plader ovenpå hinanden, for det har du ret i - duer ikke.
Filtdupperne var et forsøg, som heller ikke var godt, derfor lå der kork i stedet, så filten ingen kontakt havde. Lige nu er det spånplade på stenene, men med små stykker kork imellem. En direkte hård kobling mellem gulv og apparaterne, finder jeg lidt for markerende.
Kompromisets kunst er dog noget krævende i denneher sammenhæng, synes jeg.

Håber du har fået dine Gravityer helt op at ringe.

Må desværre sige, at WBT terminalerne ikke ligefrem gavner, men der findes alternativer der passer umiddelbart. Pomona 3770 er én mulighed. Måske Dali´s egne terminaler fra Euphonia kunne bruges. Hvis du altså vil skifte dem ud.
100mV bias sparker osse røv, men pyh hvor det varmer.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

1

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
[

Hej Kurt og Tak for det,

For at begynde med det sidste først, bruger jeg de ht-terminaler der oprindeligt sad på Namit'erne, jeg har prøvet disse på flere forstærkere, og ikke fundet noget, jeg har oplevet som værende bedre, kun entydigt dårligere.

Som du selv ved, er den mekaniske konstruktion af disse stort set identisk med Pomona'erne, men der er forskel rent lydmæssigt, sku jeg hilse og sige.

Med hensyn til Plinius'en skal jeg nok komme med et par, mere uddybende kommentarer senere,  men kan da på forhånd sige, at den nok er for letbenet til dig.

Med hensyn til rack'et, ville jeg simpelthen prøve med et stykke, ikke for tykt tæppe med en go' bagside, under de nederste sten.

Der hvor jeg oprindeligt så denne type rack(du ved hvor), stod/står det på et tæppebelagt betongulv, og så vidt jeg kan se, står dit direkte ovenpå klinkerne, og det er ikke optimalt!!.

Jeg har da iøvrigt bunker(overdrivelse fremmer forståelsen) af WBT ht-stik liggende, så du må råbe op, hvis du skal bruge en håndfuld (du skal få dem billigt).

Hilsen Claus

Båt der!
De der WBTér da ekstremt gode. Sidst jeg brugte mine, sad de som lod på min fiskesnøre, og jeg fangede da 2 små aborrer og en indkøbsvogn fra Otto Duborg, så kom ikke her.

I øvrigt troede jeg da egentlig, at de bøsninger du netop omtaler VAR Pomonaer i en lidt ældre fornicklet udgave. 3770 er en kende mindre, men så til gengæld lavet af næsten rent kobber, som kun er legeret for at øge styrken, hertil er de guldbelagte. Men bare det ikke er WBT og bare man kan finde noget der passer i hullerne, så er det jo max nice.

Mht. tæpper m.m. så har jeg prøvet lidt forskelligt og gør det sikkert igen en dag, hvor jeg ikke på anden vis kan overstå et anfald af arbejdsiver.

Jeg fornemmer at din opfattelse af en Plinius går lidt i retning af, at den er udmærket i tomrummet mellem 11 sal og en betonbelagt parkeringsplads. Vægtløs eller deromkring hedder det vist.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Dam it!

Man kan da heller aldrig have noget for sig selv nu om dage.
PPP_DK har lige været og hente min Daner Detal, og han truer med at beholde den.
I et svagt øjeblik var jeg kommet til at love ham forkøbsret til den, fordi jeg skulle flytte på den når der skulle gøres rent. Ak Ak! nu er den borte.
Det værste ved det er, at den rent faktisk er en bedre forforstærker end min Dali Detal er, pga. af en mere kompakt og indkapslet opbygning, som i udpræget grad er delt op i L/R signalvej og PSU. Alt sammen forbundet med ledninger fremfor printbaner.
Men nu har jeg jo Dali sættet, som jeg så må nedværdige mig til at lytte til.

Men hvad!
Jeg har 3 CD maskiner, 3 poweramps og så altså indtil nu 2 preamps, så det er vel OK, men mit hjerte bløder simpelthen. Den pre har betydet utroligt meget for mit liv som nørd.
Og når det nu skulle være, så kunne man da godt forestille sig en værre bandit end lige PPP_Vestjylland. Han har også garanteret, at den først kommer til salg igen, når genbrugsbutikken har afhentet hans brugte ligskjorte. Så til de misundelige, så varer det lige lidt.

Den eneste nørd jeg kender, som med den selvsamme klausul, ville kunne sælge den videre omgående er G&S. Han er den eneste nørd jeg kender, der har været død - øhhh! Eller måske er han faktisk den eneste nørd jeg kender, der har været levende - er der mon forskel?
Nå men hans kone gad ikke passe haven selv, så hun klaskede ham nogle på skallen, så han kom lidt igang igen - det bøvler vi andre så med nu om dage.

Nå men det jeg ville sige er, at jeg allerede savner min forforstærker, den skal være velkommen tilbage, om den ikke kan passe ind i krammet.

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 19 Februar 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

1

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har stor respekt for at man beholder sine ting og lærer dem at kende, så forbedringer i set-up'et, selv de små, kan spores og derefter nydes. Det må være en af mine svageste sider og det skal der nu arbejdes på. At gemme en amp man ikke bruger synes jeg er lidt skørt, der kan selvfølgelig være en vis affektionsværdi, men jeg synes da det er helt fint at sælge den - og så til den gode kaptajn, hvis det endelig skal være.

Desuden må det da være rigeligt () med følgende på lager:

Kurt von Kubik skrev:
3 CD maskiner, 3 poweramps og så altså indtil nu 2 preamps

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 19 Februar 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

1

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Trut der!

Daner Detal rules!

Men forfængeligheden fik overtaget.
Jeg lever med det - OK?
Please don´t ever mention.

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 19 Februar 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

1

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Dam it! Eller Namit?

Man kan da heller aldrig have noget for sig selv nu om dage. Nej...
PPP_DK har lige været og hente min Daner Detal, og han truer med at beholde den. Ja, det tror jeg på...
I et svagt øjeblik var jeg kommet til at love ham forkøbsret til den, fordi jeg skulle flytte på den når der skulle gøres rent. Ak Ak! nu er den borte. Du må da komme og besøge den - når jeg har fået fat i et lænkesæt...
Det værste ved det er, at den rent faktisk er en bedre forforstærker end min Dali Detal er, pga. af en mere kompakt og indkapslet opbygning, som i udpræget grad er delt op i L/R signalvej og PSU. Alt sammen forbundet med ledninger fremfor printbaner.
Men nu har jeg jo Dali sættet, som jeg så må nedværdige mig til at lytte til. Trist, men jeg tror du klarer den...

Men hvad!
Jeg har 3 CD maskiner, 3 poweramps og så altså indtil nu 2 preamps, så det er vel OK, men mit hjerte bløder simpelthen. Det gør mig ondt...Den pre har betydet utroligt meget for mit liv som nørd.
Og når det nu skulle være, så kunne man da godt forestille sig en værre bandit end lige PPP_Vestjylland. Han har også garanteret, at den først kommer til salg igen, når genbrugsbutikken har afhentet hans brugte ligskjorte. Så til de misundelige, så varer det lige lidt.

Den eneste nørd jeg kender, som med den selvsamme klausul, ville kunne sælge den videre omgående er G&S. Han er den eneste nørd jeg kender, der har været død - øhhh! Eller måske er han faktisk den eneste nørd jeg kender, der har været levende - er der mon forskel?
Nå men hans kone gad ikke passe haven selv, så hun klaskede ham nogle på skallen, så han kom lidt igang igen - det bøvler vi andre så med nu om dage.

Nå men det jeg ville sige er, at jeg allerede savner min forforstærker, den skal være velkommen tilbage, om den ikke kan passe ind i krammet. Den ryger IKKE ud af dit åsyn, mester!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Ja hvis man bare kunne finde en af de gode gamle Daner Detal men det er nok lidt svært.Da jeg hørte dem begge i den samme sammenhæng vidste jeg godt hvilken jeg ville vælge.

Lavede man bare sådan noget i dag men en del forstår det nok ikke.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Dam it!Man kan da heller aldrig have noget for sig selv nu om dage.PPP_DK har lige været og hente min Daner Detal, og han truer med at beholde den.I et svagt øjeblik var jeg kommet til at love ham forkøbsret til den, fordi jeg skulle flytte på den når der skulle gøres rent. Ak Ak! nu er den borte.Det værste ved det er, at den rent faktisk er en bedre forforstærker end min Dali Detal er, pga. af en mere kompakt og indkapslet opbygning, som i udpræget grad er delt op i L/R signalvej og PSU. Alt sammen forbundet med ledninger fremfor printbaner.Men nu har jeg jo Dali sættet, som jeg så må nedværdige mig til at lytte til.Men hvad!Jeg har 3 CD maskiner, 3 poweramps og så altså indtil nu 2 preamps, så det er vel OK, men mit hjerte bløder simpelthen. Den pre har betydet utroligt meget for mit liv som nørd.Og når det nu skulle være, så kunne man da godt forestille sig en værre bandit end lige PPP_Vestjylland. Han har også garanteret, at den først kommer til salg igen, når genbrugsbutikken har afhentet hans brugte ligskjorte. Så til de misundelige, så varer det lige lidt.Den eneste nørd jeg kender, som med den selvsamme klausul, ville kunne sælge den videre omgående er G&S. Han er den eneste nørd jeg kender, der har været død - øhhh! Eller måske er han faktisk den eneste nørd jeg kender, der har været levende - er der mon forskel?Nå men hans kone gad ikke passe haven selv, så hun klaskede ham nogle på skallen, så han kom lidt igang igen - det bøvler vi andre så med nu om dage.Nå men det jeg ville sige er, at jeg allerede savner min forforstærker, den skal være velkommen tilbage, om den ikke kan passe ind i krammet.

Bum-bum i kulkælderen hr. Auspufff,

Respekt for de halvdøde, respekt for de halvdøde!

Nutildags undgår Sürhlingen at blive afhentet til kremering ved hjælp af en pacemaker med tilhørende defilibrator. De nyeste modeller fås nu med rollatorbeslag, så man også kan få en smule frisk luft, når smog'en fra de cubanske cigarer bliver for tyk

Det var ellers i sidste øjeblik, fordi Gnavlingen stod med det ene ben i urnen og det andet på en banaskræl. Og fruen var godt igang med at hæve livsforsikringen, men så fik hun ud af husholdningsalmissen også lov til at betale bedemanden for de kun delvis ubrugte remedier

Tsk-tsk-tsk, hvorfor solgte du dog sådan et stykke dansk Guldalder hifi?

Har ppp_dk truet med at han ellers ville pifte Tomos'en, eller hwa'? Eller tog han under nøgenlytningen piktogrammer til senere fildeling på Indernettet? Og hwa' bliver mon det næste, der ryger? Bimsen eller monster-amp'en?

Problemet med printbanerne i Dali Detal er ellers nemt nok at løse. Et passende skvæt afkalker ned i tingesten, så er den klar. Mangler der stadig lige det sidste, så skyl efter med en flaske Arnbitter - en halv til Detal'en og en halv til halsen - så kan det ikke længere høres... hik!

Nu skal man jo i disse politisk korrekte tider også helst sige noget pænt, så det vil jeg lade være med. Dog skal i al medfølelse og barmhjertighed indhostes, at Dali Detal skam gør det nydeligt. Parringen mellem den og så monsteret synes velvalgt og ikke helt uden bagtanker

Med stadig levende aftenhilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes