Emne: Kubikkens set-up ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Bum-bum i kulkælderen hr. Auspufff,
Respekt for de halvdøde, respekt for de halvdøde!
Nutildags undgår Sürhlingen at blive afhentet til kremering ved hjælp af en pacemaker med tilhørende defilibrator. De nyeste modeller fås nu med rollatorbeslag, så man også kan få en smule frisk luft, når smog'en fra de cubanske cigarer bliver for tyk
Det var ellers i sidste øjeblik, fordi Gnavlingen stod med det ene ben i urnen og det andet på en banaskræl. Og fruen var godt igang med at hæve livsforsikringen, men så fik hun ud af husholdningsalmissen også lov til at betale bedemanden for de kun delvis ubrugte remedier
Tsk-tsk-tsk, hvorfor solgte du dog sådan et stykke dansk Guldalder hifi?
Har ppp_dk truet med at han ellers ville pifte Tomos'en, eller hwa'? Eller tog han under nøgenlytningen piktogrammer til senere fildeling på Indernettet? Og hwa' bliver mon det næste, der ryger? Bimsen eller monster-amp'en?
Problemet med printbanerne i Dali Detal er ellers nemt nok at løse. Et passende skvæt afkalker ned i tingesten, så er den klar. Mangler der stadig lige det sidste, så skyl efter med en flaske Arnbitter - en halv til Detal'en og en halv til halsen - så kan det ikke længere høres... hik!
Nu skal man jo i disse politisk korrekte tider også helst sige noget pænt, så det vil jeg lade være med. Dog skal i al medfølelse og barmhjertighed indhostes, at Dali Detal skam gør det nydeligt. Parringen mellem den og så monsteret synes velvalgt og ikke helt uden bagtanker
Med stadig levende aftenhilsen G&S
|
|
|
Som du dog kan jokke i det din gamle batteridrevne, pulserende gnavpot  . Hvis du ikke passer på, så kommer jeg fandemig og lukker luften ud af din lille røde dameskøjte. Hvad har vi her manner - en gammel gift bandit, som er dybt afhængig af rettidig strømforsyning, og som lader sig transportere rundt i landet i en turboladet brystvorteerigator  . Kan vi ikke lige få lov, at sørge i fred her i hovedlandet om jeg må be´? Et ord mere ,og jeg tager en alvorlig samtale med fruen omkring batteriudskiftningsrutinen i den dersens de*beep*libratorbandit.  Håber du er i stødet for tiden PS! Min svoger har lovet, at han godt vil blande dig i møgsprederen, hvis fruen ikke kan finde et passende sted, at stille urnen  . PPS! Hvis du skulle konvertere til islam før du havner i plovfuren, så har du mulighed for at selv at vælge, om det er gris eller kamel puhha du vil have selskab af
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
L.B. skrev:
|
Jeg har stor respekt for at man beholder sine ting og lærer dem at kende, så forbedringer i set-up'et, selv de små, kan spores og derefter nydes. Det må være en af mine svageste sider og det skal der nu arbejdes på. At gemme en amp man ikke bruger synes jeg er lidt skørt, der kan selvfølgelig være en vis affektionsværdi, men jeg synes da det er helt fint at sælge den - og så til den gode kaptajn, hvis det endelig skal være.
Desuden må det da være rigeligt ( ) med følgende på lager:
Kurt von Kubik skrev:
| 3 CD maskiner, 3 poweramps og så altså indtil nu 2 preamps |
|
|
|
|
|
Hej L.B
Det lyder ikke umiddelbart som om, du har haft fornøjelsen af, at lytte på disse to forforstærkere op imod hinanden, og det er da osse min helt personlige mening, jeg giver udtryk for i mit tidligere indlæg, når jeg skiver, at det er det dummeste jeg har hørt (kurt kan godt tåle, at høre det og vidste det formentligt i forvejen).
Og så synes jeg ikke det er skørt, at beholde en pre-amp, der er blandt de bedste der kan købes for penge, selv om man køber noget nyere, men det er selvfølgelig op til den enkelte, at vurderer med hensyn til økonomi osv.
Hilsen Claus
|
|
|
Hej Claus,
Nej, jeg har ikke haft fornøjelsen af dem op imod hinanden. Heldigvis, ellers ville jeg sikkert få søvnproblemer i lighed med da Gravity'erne var til salg herinde. Godt at du købte dem ellers var noget af grunden sku blevet solgt fra, børnene blevet sendt i arbejde og konen frataget Dankortet. 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
1
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
Det er præcis det, jeg har måttet gøre, så sig ikke, at det ikke kan lade sig gøre . |
|
|
Jeg tror dig og jeg ville dælemig gerne eje en Gravity til mine bætte Diva'er. Hvis du en dag synes det bliver for varmt med to og den ene skal afhentes så kalder du bare. Jeg giver både øl, mad og hvad ved jeg .
Indtil da må jeg nøjes med min gamle ML-bandit.
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
1
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
|
Hej Kurt,
Lige en lille indskydelse fra sidelinien.
Inden du evt. skulle finde på, at købe en D/A converter af en eller anden observans, bør du måske lige overveje, at give Audio Alchemy et lyt.
Jeg ligger inde med et pænt udvalg af AA, så skulle du have en interesse i, at høre disse, kan du kontakte mig.
Hilsen Claus |
|
|
Mega Nice!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
Hmm! Egentlig spurgte jeg en gammel bandit om råd i denneher yderst kritiske sag. Han sagde, at der jo her var tale om et valg, som jo måtte tages. Han bedyrede, at han ville vælge den nye, fordi det jo er et sæt, men som du sikkert ved, så er han også ved at falde lidt af på den . Sagen er så at jeg ikke holder mig selv som 1/4 så god, så hvis han kan, så kan jeg vel osse. Og stadigvæk voldtæsker den jo det meste i galaxen, så OK - life is like that. Man kan kalde det en fejltagelse med åbne øjne. Det værste er dog, at PPP_Vestjylland så mig gøre det - eller i hvert tilfælde hørte det. Faktisk begyndte han at snakke for sin syge moster, da det stod mere end almindeligt klart, at den bare kørte klatten - jeg har penge med - jeg har penge med og den slags ligegyldigheder. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
1
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
L.B. skrev:
cvo2004 skrev:
Det er præcis det, jeg har måttet gøre, så sig ikke, at det ikke kan lade sig gøre . |
|
|
Jeg tror dig og jeg ville dælemig gerne eje en Gravity til mine bætte Diva'er. Hvis du en dag synes det bliver for varmt med to og den ene skal afhentes så kalder du bare. Jeg giver både øl, mad og hvad ved jeg .
|
|
|
Hej LB,
Vi har hermed en aftale , og du bliver den første jeg kontakter ved et eventuelt salg .
Hilsen Claus
|
|
|
Hej Claus,
Meget flinkt af dig - så må jeg se om jeg har midlerne skulle det blive aktuelt.
Hvordan egentlig med lytter på sådanne en Gravity-kammerat - den er jo min. 10 år gammel. Kan man få nogle til udskiftning stadigvæk, eller skal man krydse fingre for at de holder i 100000 år . Det må slide lidt på dem at skulle mose derudaf i klasse A drift eller hur?
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B.:Jeg tror dig og jeg ville dælemig gerne eje en Gravity til mine bætte Diva'er. Hvis du en dag synes det bliver for varmt med to og den ene skal afhentes så kalder du bare. Jeg giver både øl, mad og hvad ved jeg .
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med "hvad ved jeg" , men sådan umidelbart, håber jeg ikke konen læser med herinde , eller måske burde hun alligevel, inden du lover for meget væk ! I øvrigt Lars skal jeg gerne overtage den Gravity hvis du ikke lige kan finde finde midlerne og den skulle komme tilsalg . __________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
1
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
| Hej LB,
De lytter der anvendes i den, er fra Rifa's serie PEH169. 105 grader, og det var og er stadig Rifa's top-serie i denne klasse af lytter.
De fås stadig i præcis samme udførelse, end ikke påskriften er ændret, selvfølgelig lige med undtagelse af produktions dato'en, og det er normalt ikke et problem, at skaffe dem.
Meeen, tror nu ikke, at udskiftning er noget, der bliver aktuelt de næste mange (20-25) år, da de jo ikke udsættes for nær den varme de er specificeret til, og iøvrigt nok er en af de mest hårdføre og slidstærke lytter der fås, men selvfølgelig kan uheldet være ude (det kender du jo lidt til  ).
Hilsen Claus |
|
|
Hej Claus,
Ja, det kender jeg, men sådanne er livet - man må videre. Jeg har ikke hørt Gravity i en del år efterhånden, men den er stadig noget af det lækreste i mine øjne (og ører)!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
Kurt von Kubik skrev:
cvo2004 skrev:
Hmm! Egentlig spurgte jeg en gammel bandit om råd i denneher yderst kritiske sag. Han sagde, at der jo her var tale om et valg, som jo måtte tages. Det har han jo sådan set ret i. Han bedyrede, at han ville vælge den nye, fordi det jo er et sæt, men som du sikkert ved, så er han også ved at falde lidt af på den . Lidt!!, hvis det er den samme bandit vi tænker på, begynder alderen for alvor, at trykke med middelsvære forkalkninger af det indre øre   . Sagen er så at jeg ikke holder mig selv som 1/4 så god, så hvis han kan, Det ved banditten ikke, han har aldrig været nødt til, at træffe det valg, in real life ,så kan jeg vel osse. Og stadigvæk voldtæsker den jo det meste i galaxen, så OK - life is like that. Man kan kalde det en fejltagelse med åbne øjne. Det værste er dog, at PPP_Vestjylland så mig gøre det - eller i hvert tilfælde hørte det. Ja, men Daneren er stadig ikke et sæt med Gravity - med mindre du er heldig og finde Daner Gravity... Faktisk begyndte han at snakke for sin syge moster (ja det sagde du), da det stod mere end almindeligt klart, at den bare kørte klatten (ja, men efter lidt netbrøndsfidlen blev det mere lige) - jeg har penge med - jeg har penge med og den slags ligegyldigheder. Det ville jeg godt ha' oplevet .
Hilsen Claus Ærbødigst Kubisten Stewart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaptajnen har desværre anvendt den BLUE, som burde være reserveret Onkel Kubbi...
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvaa Kurt von klubitubifex dér... ka' vi få et billede at den Namit med låget af, så vi kan se om den kun indeholder en sortmalet mursten, eller hva' ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
| Hvaa Kurt von klubitubifex dér... ka' vi få et billede at den Namit med låget af, så vi kan se om den kun indeholder en sortmalet mursten, eller hva' ? |
|
|
Hmm! Så skal jeg jo til at skrue??? NIXén. Er øm i håndleddet for tiden
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må man spørge herovre i Grand-ekspert-tråden... Er der forskel på enhederne i Coupé og Diva
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Må man spørge herovre i Grand-ekspert-tråden... Er der forskel på enhederne i Coupé og Diva  |
|
|
Det er vist kun diskanterne de har til fælles udover navnet og fineren:
http://www.dynavox.ch/de/dali/grand.htm
EDIT: Muligvis er basenhederne ens, men mon ikke der er en bette smule forskel, når de sidder i kabinetter af forskellig størrelse?
Dali har jo fået skræddersyet enhederne til deres egne data. Coupé er den der har lydt mest sammenhængende af alle de Dali jeg har hørt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
L.B. skrev:
Må man spørge herovre i Grand-ekspert-tråden... Er der forskel på enhederne i Coupé og Diva  |
|
|
EDIT: Muligvis er basenhederne ens, men mon ikke der er en bette smule forskel, når de sidder i kabinetter af forskellig størrelse?
Dali har jo fået skræddersyet enhederne til deres egne data. Coupé er den der har lydt mest sammenhængende af alle de Dali jeg har hørt. |
|
|
Jeg tænker inderst inde på, at jeg gerne vil beholde mine Diva'er i MANGE år endnu og man kan jo ikke regne med at kunne købe reservedele i en uendelighed og så kunne man på sigt overveje et sæt Coupé som reservedele, selvom det måske kunne lyde lidt skørt 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Spencer skrev:
L.B. skrev:
|
|
Dali har jo fået skræddersyet enhederne til deres egne data. Coupé er den der har lydt mest sammenhængende af alle de Dali jeg har hørt. |
|
|
Jeg tænker inderst inde på, at jeg gerne vil beholde mine Diva'er i MANGE år endnu og man kan jo ikke regne med at kunne købe reservedele i en uendelighed og så kunne man på sigt overveje et sæt Coupé som reservedele, selvom det måske kunne lyde lidt skørt  |
|
|
Hvis det er kantophænget du tænker på, så vil skummet desværre forvitre med samme hastighed, med mindre de er placeret i vacuum.
Så vil reserverne også være modne til nye kantophæng på det tidspunkt.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|