| Forfatter |
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Hvis du ledte efter en integreret CD, ville jeg have foreslået Gryphon's Adagio eller Mikado. Det er begge diskret opbyggede med kl.a trin og uden modkobling - efter DAC'en, forstås  __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
Hmm... Hvis du ledte efter en integreret CD, ville jeg have foreslået Gryphon's Adagio eller Mikado. Det er begge diskret opbyggede med kl.a trin og uden modkobling - efter DAC'en, forstås  |
|
|
Lyder bestemt som en fin idé.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke vi får ham selv til at skifte 3560'eren til en integreret løsning, sådanne uden kamp.
DAC-jagten må gå ind! 
EDIT: Gad vide om de kan noget - http://www.msbtech.com/
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Jeg tror ikke vi får ham selv til at skifte 3560'eren til en integreret løsning, sådanne uden kamp.
DAC-jagten må gå ind! 
EDIT: Gad vide om de kan noget - http://www.msbtech.com/ |
|
|
Åh Åh! Der sidder små lynhurtige lakridsbanditter i den slags AD opamps - bvadr.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed noteret! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
BTW! Jeg har lige termineret et sæt SCS6 med Bayonet Plugs fra Eichmann, så jeg nu har et sæt med rørbananer og et sæt med Bayonet Plugs. Det var på det nærmeste helt umuligt at terminere SCS6 med disse stik, som er designet til 6-8 kvmm tværsnit. cm3 måtte i den grad være kreativ og hente fræserjernene frem til Dremmelfidusen og køre riller i plast m.m Til sidst lykkedes det alt til trods. Ømme hænder, håret fuld af affræset plast, rifter i nallerne, en enkelt vabel og efter 2 timers oprydning, kom der lyd igennem. Lyden af nyloddede kabler er som regel ikke til at bære. Det var disse her heller ikke. Der sker et eller andet absolut umagisk når man lytter til sådanne nye lodninger. Alligevel var der lidt fornuft at spore, specielt i grundregisteret - og nu????? Hvad dælen er det for noget?  . Må jeg have lov at anbefale disse her Bayonet Plugs. De er dælemig seje, men hvis andre har lyst til at proppe 13 kvmm ind i dem + jumper i HT enden, så enjoy herfra  . Fy for en klam kamelhørmer  . Princippet virker dog i mine ører rigtig godt. I forhold til rørfiduserne forsvinder der ganske enkelt noget spektakel, som gør det muligt at høre en del flere informationer på CDén og hertil er energifordelingen klart mere kødelig. Very nice! Sorry til alle dem der har investeret i rørfiduser, men det har jeg osse. Før dem havde jeg Dali bananer, som faktisk er vældig fine, men de sidder ikke voldsomt godt fast og skal spændes efter ret ofte. Før dem igen WBT -  . Det her ligner en våd drengedrøm for Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
BTW!
Jeg har lige termineret et sæt SCS6 med Bayonet Plugs fra Eichmann, så jeg nu har et sæt med rørbananer og et sæt med Bayonet Plugs.
Det var på det nærmeste helt umuligt at terminere SCS6 med disse stik, som er designet til 6-8 kvmm tværsnit. cm3 måtte i den grad være kreativ og hente fræserjernene frem til Dremmelfidusen og køre riller i plast m.m Til sidst lykkedes det alt til trods. Ømme hænder, håret fuld af affræset plast, rifter i nallerne, en enkelt vabel og efter 2 timers oprydning, kom der lyd igennem. Lyden af nyloddede kabler er som regel ikke til at bære. Det var disse her heller ikke. Der sker et eller andet absolut umagisk når man lytter til sådanne nye lodninger. Alligevel var der lidt fornuft at spore, specielt i grundregisteret - og nu????? Hvad dælen er det for noget? . Helle-du-sa-dig!? Må jeg have lov at anbefale disse her Bayonet Plugs. De er dælemig seje, men hvis andre har lyst til at proppe 13 kvmm ind i dem + jumper i HT enden, så enjoy herfra . Fy for en klam kamelhørmer .
Princippet virker dog i mine ører rigtig godt.
I forhold til rørfiduserne forsvinder der ganske enkelt noget spektakel, som gør det muligt at høre en del flere informationer på CDén og hertil er energifordelingen klart mere kødelig. Very nice!
Sorry til alle dem der har investeret i rørfiduser, men det har jeg osse. Argh, har lige købt endnu en sværm... Før dem havde jeg Dali bananer, som faktisk er vældig fine, men de sidder ikke voldsomt godt fast og skal spændes efter ret ofte. Før dem igen WBT - .
Det her ligner en våd drengedrøm for Sejbæk hehe!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Passer de fint i disse Pomona 3770 stik som du har sat på Gravity'en??
Er grunden at du ikke bare køber de tilhørende stik besværet med købet og toldvæsnet tror du ikke de kunne være lige så gode??Ja de er sikkert spinkle med det er Eichmann stikene vel også.
Er det lidt det samme igen som med mindre masse på udgangsterminalerne....mere dynamik sådan kort fortalt, det var det jeg oplevede da jeg skiftede de store klumper. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe  - godt fundet !!
|
| Til top |
|
| |
anders_aak Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mega fedt anlæg Den der effektforstærker ser bare vild ud... Og så vejer den 100 kg
Hilsen Anders
Mit Hi-Fi
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Quebics...
Længe siden og nu skærer du såmendt ned på metallet også! .. Det tog sin tid.. Har man været på BulletPlugserne også?
Bemærk: Wireworld har kørt med næsten samme stikfilosofi, længe inden vi fik løftet sløret for Eichmann. WW-kabler er vel den bedst bevarede hemmelighed i kabelverdenen - her samarbejder flere corer om musikgengivelse! Er det første gang? 
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
|
DAC-jagten må gå ind! 
|
|
|
Åh Åh! Der sidder små lynhurtige lakridsbanditter i den slags AD opamps - bvadr. |
|
|
Det gør nu ikke meget væsen af sig mht. at beskrive de analoge kredsløb . Tilgengæld skriver de side op og ned hvor perfekt deres digitale signal behandling er  __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
|
DAC-jagten må gå ind! 
|
|
|
Åh Åh! Der sidder små lynhurtige lakridsbanditter i den slags AD opamps - bvadr. |
|
|
Det gør nu ikke meget væsen af sig mht. at beskrive de analoge kredsløb . Tilgengæld skriver de side op og ned hvor perfekt deres digitale signal behandling er  |
|
|
cm3 får ørlekramper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Passer de fint i disse Pomona 3770 stik som du har sat på Gravity'en??
Er grunden at du ikke bare køber de tilhørende stik besværet med købet og toldvæsnet tror du ikke de kunne være lige så gode??Ja de er sikkert spinkle med det er Eichmann stikene vel også.
Er det lidt det samme igen som med mindre masse på udgangsterminalerne....mere dynamik sådan kort fortalt, det var det jeg oplevede da jeg skiftede de store klumper. |
|
|
Pomona er topklasse, men de kan ikke på nogen måde overtales til at snuppe 13 kvmm. eller mere - derfor. Eichmann ser i lighed med Pomona og i blændende modsætning til f.eks. WBT ud til, at han ved hvad han laver, eller også har han bare drukket mindre eller bedre.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
MGPProjectS skrev:
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
|
DAC-jagten må gå ind! 
|
|
|
|
|
Det gør nu ikke meget væsen af sig mht. at beskrive de analoge kredsløb . Tilgengæld skriver de side op og ned hvor perfekt deres digitale signal behandling er  |
|
|
cm3 får ørlekramper |
|
|
Hvis der sidder sådan en dupsenit i, som du ikke kan lide, kan du så ikke bare duppe lidt med sådan en loddedims man kan købe i Netto ? Jeg vil godt advare lidt; den bliver lidt varm.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
MGPProjectS skrev:
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
|
DAC-jagten må gå ind! 
|
|
|
|
|
|
|
cm3 får ørlekramper |
|
|
Hvis der sidder sådan en dupsenit i, som du ikke kan lide, kan du så ikke bare duppe lidt med sådan en loddedims man kan købe i Netto ?
Jeg vil godt advare lidt; den bliver lidt varm.  |
|
|
Jeg er ret sikker på, at når kødet er fordærvet, så kan ingen krydderier redde smagen af middagen eller for den sags skyld fornemmelsen i nummeren
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Byg en selv eller køb måske et eval. board og så lave en buffer selv.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
| Byg en selv eller køb måske et eval. board og så lave en buffer selv. |
|
|
En buffer er kun en lille del af det hele. I/V, filtrering eller ingen filtrering, differential, single ended, AC koblet, DC koblet og hvordan og jeg skal komme efter dig. Og så i det hele taget princippet aftastningen af DAC chippen og om det er en I out eller en V out DAC. Hvordan får man lige det til at virke? Stort set en hvilken som helst high end fabrikant nu om dage, retter sig blot efter application notes. Der findes endda eksempler på demonstration boards i færdige konstruktioner  . Mange DAC´s er rent faktisk tegnet og konstrueret på en enkelt dag, men chipsene har typisk været undervejs et stykke tid. Tænk blot på sidste nye multibit DAC - 1704 - den har snart 10 års jubilæum, og den bygger direkte ovenpå 1702, som nærmer sig de 15 år.
|
| Til top |
|
| |