Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 20:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Tja...var i ikke ved at lave en eller er det strandet?

Det er vist ikke bare lige at lave et print ang. stelplaner og lign. ifølge Hurtig så ryger de gode data sig hurtig en tur ved et dårlig layout.Du kender vel godt www.diyaudio.com her kunne du diskutere sagen, herinde døde den diy dac vist nok.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

I forlængelse af termineringsdebaten, så vil jeg lige kort indsparke, at jeg har fornemmelsen af, at vigtigheden af termineringen stiger omvendt proportionalt med højttalerkablets seriemodstand.
Jeg har aldrig på den måde tidligere oplevet, at terminering skulle være så kritisk, og jeg har trods alt prøvet en del efterhånden.
WBT var meget tidligt ude hos mig - det er bare noget ørl.
Dali´s bananer har altid gjort et rigtig godt job her hos mig, men de skal efterspændes ofte, og man overraskes hver gang af effekten, specielt hvis de sidder bag på en ret varm effektbørge.
Men gennemgående er de helt OK!
RørBørgerne er også OK, de virker generelt opstrammende, men de har også noget nærvær over sig. Bayoneterne har en betydeligt mere kødelig fremtoning, hvilket ville få enkelte til at skrige "fed lyd fed lyd" men det er der ikke tale om. Der er faktisk hul igennem langt højere op, det oplever man blandt andet når man zapper, eller når man søger gennem et nummer - lyden stopper bare ASAP man har trykket på zapperen

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Husk. Volt DAC'er er også små sorte opamp banditter man ikke har styr på.
Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Maj 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

FHWac skrev:
Husk. Volt DAC'er er også små sorte opamp banditter man ikke har styr på.

Ja typisk sidder der bare en op-amp og I/Vér internt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

kibri skrev:

Hej Quebics...

Længe siden og nu skærer du såmendt ned på metallet også! .. Det tog sin tid.. Har man været på BulletPlugserne også?

Bemærk: Wireworld har kørt med næsten samme stikfilosofi, længe inden vi fik løftet sløret for Eichmann. WW-kabler er vel den bedst bevarede hemmelighed i kabelverdenen - her samarbejder flere corer om musikgengivelse! Er det første gang?

Hejsa der!
Jamen ingen har da lavet stik i den rette ånd som SME, og han (Aikman) ved sørme godt hvad man gør for at holde et signal intakt, selvom det er ultrasvagt.
Lige nu bruger jeg alene SME stik overalt. De har gang på gang vist sig at være 110% tilforladelige. Men jeg har n æske Bullet liggende, som jeg endnu ikke har monteret. Jeg har det lidt skidt med dem, idet jeg kan se de har lidt svært ved at hænge sammen. De falder fra hinanden, når jeg sætter dem på mine RCA bøsninger -uden dog at være monteret med kabel endnu.
Måske varmen fra lodningen vil sætte den lille stelfidus på plads - helt og aldeles.
Ellers mener jeg nu SME kan alt det de også kan + lidt til. Men SME stikkene er beregnet til D501/502 og ikke andet. Tykke kabler er ikke en mulighed med SME stikkene.
Bayonetterne indeholder vel egentlig mere metal end rørbananerne, men det er til gengæld rent telurium kobber - ligesom i SME og Pomona. Rørbananerne er vel lavet af noget springfidus med lidt kobber i og samtidig med ta de er hule, så er der vel lidt eller meget der ksn gå galt.
Jeg vil dog ikke overdrive betydningen af termineringen, fordi jeg har fornemmelsen af, at det hænger meget sammen med kablernes og forstærkernes øvrige egenskaber. Mao mener jeg ikke der er så megen idé i at gå op i termineringen på et 2-3 kvmm HT kabel. Altså forstået på den måde, at ordentlig forbindelse er ordentlig forbindelse.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
kibri skrev:

Hej Quebics...

Længe siden og nu skærer du såmendt ned på metallet også! .. Det tog sin tid.. Har man været på BulletPlugserne også?

Bemærk: Wireworld har kørt med næsten samme stikfilosofi, længe inden vi fik løftet sløret for Eichmann. WW-kabler er vel den bedst bevarede hemmelighed i kabelverdenen - her samarbejder flere corer om musikgengivelse! Er det første gang?

Hejsa der!
Jamen ingen har da lavet stik i den rette ånd som SME, og han (Aikman) ved sørme godt hvad man gør for at holde et signal intakt, selvom det er ultrasvagt.
Lige nu bruger jeg alene SME stik overalt. De har gang på gang vist sig at være 110% tilforladelige. Men jeg har n æske Bullet liggende, som jeg endnu ikke har monteret. Jeg har det lidt skidt med dem, idet jeg kan se de har lidt svært ved at hænge sammen. De falder fra hinanden, når jeg sætter dem på mine RCA bøsninger -uden dog at være monteret med kabel endnu. Jeg har faktisk oplevet det fuldstændig omvendte! Mine daværende Silver Bullits var så stramme som bare pokker at jeg faktisk ikke kunne få den ind - til at starte med!
Måske varmen fra lodningen vil sætte den lille stelfidus på plads - helt og aldeles.
Ellers mener jeg nu SME kan alt det de også kan + lidt til. Men SME stikkene er beregnet til D501/502 og ikke andet. Tykke kabler er ikke en mulighed med SME stikkene.
Bayonetterne indeholder vel egentlig mere metal end rørbananerne, men det er til gengæld rent telurium kobber - ligesom i SME og Pomona. Rørbananerne er vel lavet af noget springfidus med lidt kobber i og samtidig med ta de er hule, så er der vel lidt eller meget der ksn gå galt.
Jeg vil dog ikke overdrive betydningen af termineringen, fordi jeg har fornemmelsen af, at det hænger meget sammen med kablernes og forstærkernes øvrige egenskaber. Mao mener jeg ikke der er så megen idé i at gå op i termineringen på et 2-3 kvmm HT kabel. Altså forstået på den måde, at ordentlig forbindelse er ordentlig forbindelse.
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hvad så med et sæt Wadia Mono DAC's med diskret opbygget kl.a analog trin

Tror sq jeg kan høre adrenalinen pumpe rundt i kubikkens krop, mens han klikker ind på linkene

http://www.hifi-musik.dk/?page=visnyhed&id=296 

http://www.wadia.com/products/921_931/9series_home.htm

(De kære producenter skal jo finde på noget nyt engang i mellem )

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hej KvK!

Hvad med al den hersens plastik som omgiver Bullets/bajonets...?
Der er/var jo folk der mente man skulle undgå dette?
Og man kan vel sige at VdH netop har valgt en kappe matriale der ikke skulle påvirke lyden?

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

Hvad så med et sæt Wadia Mono DAC's med diskret opbygget kl.a analog trin

Tror sq jeg kan høre adrenalinen pumpe rundt i kubikkens krop, mens han klikker ind på linkene

http://www.hifi-musik.dk/?page=visnyhed&id=296 

http://www.wadia.com/products/921_931/9series_home.htm

(De kære producenter skal jo finde på noget nyt engang i mellem )

Det ser bestemt ikke dumt ud.
Jeg har i princippet ingen mening om dem for nuværende, men jeg har hørt en Wadia tidligere, og det har egentlig holdt mig lidt på afstand af dem. Jeg synes de var liige lidt vel fede i lyden på daværende tidspunkt.

Men en monodac ser da i den grad seriøs ud.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Hej KvK!

Hvad med al den hersens plastik som omgiver Bullets/bajonets...?
Der er/var jo folk der mente man skulle undgå dette?
Og man kan vel sige at VdH netop har valgt en kappe matriale der ikke skulle påvirke lyden?

Mvh.

Eichmann bruger polyethylen, hvilket jeg ret beset bifalder. Et eller andet er de jo nødt til at bruge, og det duer ikke at det er for hårdt, så vil det helt klart brække. I mine øjne er tension og ledermateriale af større betydning på et ht stik. Husk at både spænding og strøm er ret høje her, og et evt. restbidrag fra plast vil du næppe bemærke ret ofte.
Det er måske anderledes ved svagere signaler.
Jeg hænger mig i hvert tilfælde ikke i det på nuværende.
I øvrigt er der også PE i isoleringen på mine signalkabler, og dem vil jeg ikke bytte til noget med naturmaterialer.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Halløj!

Er der nogen der ved hvor man kan købe de bajonetter billigst?

Mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Halløj!

Mvh.

Jeg er bange for, at distributionen er ret organiseret i DK.
Tilmed ligner priserne til forveksling dem der kræves udenbys.
I øvrigt synes jeg da egentlig prisen er fair - vel at mærke i sammenligning med så meget andet.
De koster 300 dask for 4 stk. altså en femoghalvfjerdsmand pr. stk. Det er alt for dyrt, men andre er jo vildere end det. Avancer idéer osv. Jeg gider ikke tage stilling til det, idet posten er af mindre betydning i den store sammenhæng.
Så det er vel det, men lad være med at klaske dem på et sæt halvdårlige kabler, hvor de alligevel ingen forskel gør, og overvej endnu engang om pengene ikke kan anbringes bedre.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Milu skrev:

Halløj!

Mvh.

I øvrigt synes jeg da egentlig prisen er fair - vel at mærke i sammenligning med så meget andet.
De koster 300 dask for 4 stk. altså en femoghalvfjerdsmand pr. stk. Det er alt for dyrt, men andre er jo vildere end det. Avancer idéer osv. Jeg gider ikke tage stilling til det, idet posten er af mindre betydning i den store sammenhæng.
Så det er vel det, men lad være med at klaske dem på et sæt halvdårlige kabler, hvor de alligevel ingen forskel gør, og overvej endnu engang om pengene ikke kan anbringes bedre.

Mon ikke Clearwater er god nok til disse?
Hvor har du fundet dem til 300,- kender desværre kun til 400,-?

Mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Milu skrev:

Halløj!

Mvh.

Mvh.

Øhhh!
Måske jeg husker dårligt.
CW er perfelt til dem.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Milu skrev:

Halløj!

Mvh.

Mvh.

Jo helt sikkert er CW 100% fornuftig til BP.
Jeg ved ikke lige hvor jeg fik prisen fra, men sådan en stribe pakker må da give lidt rygstød til forhandling. Spørg evt. Bent Medlyd hvad den rette pris egentlig er. I princippet skulle den gerne være forskellig fra den ene butik til den anden, ellers har vi jo karteldannelse

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Maj 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Halløj der!

Så kom dagen hvor Svend P fik sine Tact amps.
En RCS 2.0 og en S2250.
Begge står her hos mig nu, Svend har venligst lånt dem til mig, og ønsker min hudløst ærlige mening om dem. 2250 skal indgå i en shootout med 3020.
Lige nu er min udfordring så at få Tactén op og synge, og det er d.d. nok lidt mere udfordring end det var engang, fordi nu om dage har bærbare PCér ikke længere RS232 seriel udgange. Alt er blevet til USB i disse moderne tider.
Dog kunne kablet nå ind til sønnikes stationære PC, som så kunne tjene som host for Tactén.
Der var så lidt biks med diverse forskellige CDér med software, før det kørte. Men nu har jeg altså fået målt på rummet, og jeg har ganske kort prøvelyttet den korigerede lyd.
Beskrivelse af det skal nok følge senere.
Set-uppets response i rummet var egentlig ikke så dumt endda. Under 200Hz kan man ikke undgå stående bølger og udfasninger i et rum som mit, så det var egentlig ventet. I rum lavet af blødere byggematerialer, kunne man måske håbe på en lidt bredere og mere jævn fordeling af problemerne, mod at betale med lidt impulsresponse. Opefter kører det bare flot.
De stående bølger og udfasningerne ved lave frekvenser, havde jeg selv regnet lidt på. Jeg regnede mig frem til 68Hz for én af frekvenserme, den blev målt til en anelse mere end 70Hz, 120 for en anden, som blev målt til 122. Man skal dog vide, at flytter man blot en lille smule på tingene, f.eks. mikrofonen, så bliver det anderledes.
Alt i alt er det foreløbigt en lidt sjov ting at lege lidt med. Jeg efterlyser dog lidt brugervenlighed a´la B&O. Tryk på en knap og så er den flyvende. Men det er ikke her, først skal der etableres kommunikation med en PC. Hvor den rette software er installeret og opdateringerne til denne i øvrigt også i rette rækkefølge er installeret. Mildt sagt er det besværligt.

Nå men lyden vender vi tilbage til senere.
Hvis nogen har fif jeg bør kende til her og nu, så ville det såmænd være dejligt

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Ja i de gode gamle dage var tingene til at forstå sæt kablet i tænd og så kører det.

Spændende bliver det om der bliver dømt moderne tider i det gode hjem,det tror jeg dog ikke.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Maj 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Ja i de gode gamle dage var tingene til at forstå sæt kablet i tænd og så kører det.

Spændende bliver det om der bliver dømt moderne tider i det gode hjem,det tror jeg dog ikke.

Det gør der ikke.

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Lige nu er min udfordring så at få Tactén op og synge, og det er d.d. nok lidt mere udfordring end det var engang, fordi nu om dage har bærbare PCér ikke længere RS232 seriel udgange. Alt er blevet til USB i disse moderne tider.

FYI: http://industrialcomponent.com/ionetworks/301100208.html

Let at sætte op og bruge.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Maj 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

Kurt von Kubik skrev:

FYI: http://industrialcomponent.com/ionetworks/301100208.html

Let at sætte op og bruge.

Nice!

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes