Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Hej der!

Lavede et lille eksperiment her forleden.
Jeg hlavede mig et sæt D502 med Bullet Plugs på.
Kablerne blev loddet og eftersom Bullet er beregnet til meget meget tykkere kabel end D502 er, så var jeg nødt til at fylde hylsteret op med varmlim, så der kom lidt hold på tingene.
Det endte med at se rigtig godt ud, faktisk blev finishen fornem.
På med dem og lytte lidt - du milde.
Nyloddede kabler er absolut ikke noget jeg kan anbefale - sikke noget spektakel.
Der skal faktisk helst gå et par døgn, før det bliver hverdag igen. Nu har jeg så haft lejlighed til at lytte dem under lidt mere normale forhold. De er seje det er de, faktisk begynder de så småt at lyde i retning af mine SME stik. Der er forskel, men der må hellere gå lidt mere tid, før det sådan bliver helt seriøst vurderet.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Nice, men mon det er smeltelimen eller stikket der gør det? jeg tror nemlig at resonans bekæmpelse er ret væsentligt
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Erik D skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Lige nu er min udfordring så at få Tactén op og synge, og det er d.d. nok lidt mere udfordring end det var engang, fordi nu om dage har bærbare PCér ikke længere RS232 seriel udgange. Alt er blevet til USB i disse moderne tider.

FYI: http://industrialcomponent.com/ionetworks/301100208.html

Let at sætte op og bruge.

Nice!

Rolig nu, ingen grund til at bruge alle de dollars, usb fejler intet 

http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94390&am p;type=hardware

Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Erik D skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Lige nu er min udfordring så at få Tactén op og synge, og det er d.d. nok lidt mere udfordring end det var engang, fordi nu om dage har bærbare PCér ikke længere RS232 seriel udgange. Alt er blevet til USB i disse moderne tider.

FYI: http://industrialcomponent.com/ionetworks/301100208.html

Let at sætte op og bruge.

Nice!

Rolig nu, ingen grund til at bruge alle de dollars, usb fejler intet 

http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94390&am p;am p;type=hardware

Hvad mener du - Edgeport'en er da også en seriel-to-USB converter

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Nyloddede kabler er absolut ikke noget jeg kan anbefale - sikke noget spektakel.

Du skal nok bare lade være med at hvile ørerne imens du lodder.
Så bliver de nemlig for følsomme.

Kurt von Kubik skrev:
Der skal faktisk helst gå et par døgn, før det bliver hverdag igen.

Præcis sådan er mine weekender også !

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Maj 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Så er der lovende nyt fra DAC projektet!

Hurtig kom forbi yesterday med DACén - nu skulle der lyttes.
1702, NPC, CS1812 og andet gammelt skrammel, men efterfulgt af en rigtig nice analogdel uden filtrering og med masser af kræfter - hertil en rigtig snedig I/V.

WOW for første gang.

Faktisk var der 3 forskellige - en single ended - GLEM DET!
En push pull
Og min elskede opamp NE5532.

Men altså PP trinnet har virkeligt kvaliteter i sig - substans - easynes - naturlighed, så jeg egentlig var lidt imponeret.

Den må jeg lige bruge lidt tid på - sagde cm3.
OK sagde konstruktøren - gør du bare.
1 time efter han gik sprang den i luften.
Totalt nice brag og liflig duft.
Èn af ensretterbroerne røg sig en tur.
Dog ingen brandsår, ingen stikflamer over 2 meter og lydtrykket fra skraldet var under smertegrænsen - dog lige over puhha i bukserne grænsen
Vi er snarest tilbage, når der er nyt
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Maj 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
1 time efter han gik sprang den i luften.
Totalt nice brag og liflig duft.
Èn af ensretterbroerne røg sig en tur.

Kært.
I bygger altså efter devicen, at det lyder bedst uden sikringer ?  
I så fald må der indbygges et halonanlæg, som aktiveres af en røgalarm i stedet.
Halon er farligt for mennesker, men kan redde vigtig elektronik.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Nej nej nej nej nej..... Jeg forstår det ikke.......!!!!!! Det være umulig!!

Men... jeg har snakket med kubik. Det lyder lidt som om, at der er stået en lyt af i forsyningen. Men med min hæderlige dimensionering, må den have haft en fabrikationsfejl..... . Det kan UMULIGT være min fejl...  Nu må vi bare håbe, at de små PCM1702'ere ikke har trukket splitten. De sidder rocker-trælst, og det tager en krig at skifte dem.

Men sket er sket.... Og Kubik har lovet selv at skifte lytten og evt ensretteren. Vi må håbe han kan styre den gamle Weller loddekolbe....  

Ellers var indtrykket af DAC'en ganske fint. Den er slet ikke helt ved siden af, når jeg nu selv skal sige det.
Jeg tror faktisk der er ganske meget potentiale i det vi har kørende pt. Men da det er på "prototype" stadiet, er alt lavet med lange ledninger osv, og det hæmmer den sikkert lidt.

Næste skridt bliver helt sikkert, at vi skal have lavet en komplet DAC på et enkelt print. Så sker der ting og sager!!

Så mangler vi bare at finde en fin kasse og et smart navn......  Navnet skal helt sikkert indeholde noget med ULTRA High performance, low jitter, natural sound, linear, class-A og version!

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
I bygger altså efter devicen, at det lyder bedst uden sikringer ?  

Sikringer... Jeg er sikker på jeg har hørt det ord før.... Hvad er det nu lige det er??? Er det dem man skal vikle sølvpapir omkring???

Har en bekendt der er kleinsmed... Når han svejsede hjemme, sprang sikringere altid. Løsning: Han drejede en i massiv kobber. Mon ikke den ville være det vildeste tweak til alverdens forstærkere??

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Somebody just bought my S1

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Så bliver der ryddet op i den kubistiske stenovn

Gør AA-sættet det bedre eller var det bare tid til en udskiftning?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
"Tillykke"
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Men... jeg har snakket med kubik. Det lyder lidt som om, at der er stået en lyt af i forsyningen. Men med min hæderlige dimensionering, må den have haft en fabrikationsfejl..... . Det kan UMULIGT være min fejl...  Nu må vi bare håbe, at de små PCM1702'ere ikke har trukket splitten. De sidder rocker-trælst, og det tager en krig at skifte dem.

Men sket er sket.... Og Kubik har lovet selv at skifte lytten og evt ensretteren. Vi må håbe han kan styre den gamle Weller loddekolbe....

Ellers var indtrykket af DAC'en ganske fint. Den er slet ikke helt ved siden af, når jeg nu selv skal sige det.
Jeg tror faktisk der er ganske meget potentiale i det vi har kørende pt. Men da det er på "prototype" stadiet, er alt lavet med lange ledninger osv, og det hæmmer den sikkert lidt.

Næste skridt bliver helt sikkert, at vi skal have lavet en komplet DAC på et enkelt print. Så sker der ting og sager!!

Så mangler vi bare at finde en fin kasse og et smart navn......  Navnet skal helt sikkert indeholde noget med ULTRA High performance, low jitter, natural sound, linear, class-A og version!

Har I fået JA-DAK'en op og køre med de skøre igen eller tog den splitten?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hej der!

Kablerne blev loddet og eftersom Bullet er beregnet til meget meget tykkere kabel end D502 er, så var jeg nødt til at fylde hylsteret op med varmlim, så der kom lidt hold på tingene.
Der skal faktisk helst gå et par døgn, før det bliver hverdag igen. Nu har jeg så haft lejlighed til at lytte dem under lidt mere normale forhold. De er seje det er de, faktisk begynder de så småt at lyde i retning af mine SME stik. Der er forskel, men der må hellere gå lidt mere tid, før det sådan bliver helt seriøst vurderet.
Ja, prøv det godt af inden vi hopper med på vognen (igen)...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hmm... der må nok testes lidt, før den sendes på markedet.
I den nuværende version, kan jeg ikke bruge den, da jeg har mange CD'er der er på omkring 74min.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Så bliver der ryddet op i den kubistiske stenovn

Gør AA-sættet det bedre eller var det bare tid til en udskiftning?

Hos mig er det aldrig blot tid til udskiftning. En S1 kan ikke slides op, så eneste grund til at skifte er, at den er taget ud af brug.
Som løbeværk er den egentlig usædvanlig god - faktisk overraskende meget bedre end jeg oplever den, når man hooker den op med et eksternt løbeværk som 3560. Det er ligesom om, at når disse 2 maskiner konkurrerer ind i DEN SAMME dac via SPDIF, da står det betydeligt mere lige.
3560 har ligesom sin tilgang og S1 sin. Her må man vælge - og det er så det. S1 er marginalt lysere og rundere, 3560 er lidt voldsommere og i mine ører mere emotionelt involverende.
Det har jeg så gjort, og nu ryddes der så lidt op. Nu er jeg nede på 3 CD maskiner i parken.
AA sættet er temmeligt meget anderledes end DACén i S1. S1 er klart præget af de opamps der indgår. Dvs. en rimeligt neutral lyd, men uden den substans, der præger AA sættet.
AA har opløsning og udstrækning med sig, ligesom det sæt bare gør en forskel på dynamikområdet. Dynamisk kontrast, autoritet og en ubestikkelig evne til at være stille helt uden den kunstige sorte baggrund, der ellers præger meget udstyr.
Jeg er meget glad for den, og jeg ved jeg kommer ikke til at bruge den anden mere, så i oprydningens navn blev den solgt til en gut, der så ud som om han satte pris på den.

I øvrigt havde han selv sin egen AA DAC med - en DDE2.0, som dog fik smæk af S1 DACén, som havde både klangbalance og autoritet som fordel. 2.0 har i øvrigt en besynderlig bas - som jeg mener at huske stammer fra AD711 opampsene i den.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hej der!

Jeg skulle mene, at der næppe bliver grund til den slags.
Opfat det som et kuriøst intermezzo.
Flyt din HT 5 cm i stedet, om du mangler forandring

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hej der!

Jeg skulle mene, at der næppe bliver grund til den slags.
Opfat det som et kuriøst intermezzo.
Flyt din HT 5 cm i stedet, om du mangler forandring
Syret at du nævner det! Er du synsk?
Det var præcist det jeg gjorde igår (5 cm tilbage), men det var nu mest pga. af konen ikke kunne se TV'et i hendes henslængte stil på divanen!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Er det så 1.1'eren som indgår i kubiksterens anlæg, eller én af de andre ?
Der er ikke billeder af den på side 1 endnu.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Er det så 1.1'eren som indgår i kubiksterens anlæg, eller én af de andre ?
Der er ikke billeder af den på side 1 endnu.

DTI, XDP, PSII - forbundet via I2S

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes