| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der!  Lavede et lille eksperiment her forleden. Jeg hlavede mig et sæt D502 med Bullet Plugs på. Kablerne blev loddet og eftersom Bullet er beregnet til meget meget tykkere kabel end D502 er, så var jeg nødt til at fylde hylsteret op med varmlim, så der kom lidt hold på tingene. Det endte med at se rigtig godt ud, faktisk blev finishen fornem. På med dem og lytte lidt - du milde.  Nyloddede kabler er absolut ikke noget jeg kan anbefale - sikke noget spektakel. Der skal faktisk helst gå et par døgn, før det bliver hverdag igen. Nu har jeg så haft lejlighed til at lytte dem under lidt mere normale forhold. De er seje det er de, faktisk begynder de så småt at lyde i retning af mine SME stik. Der er forskel, men der må hellere gå lidt mere tid, før det sådan bliver helt seriøst vurderet.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice, men mon det er smeltelimen eller stikket der gør det? jeg tror nemlig at resonans bekæmpelse er ret væsentligt
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener du - Edgeport'en er da også en seriel-to-USB converter 
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| Nyloddede kabler er absolut ikke noget jeg kan anbefale - sikke noget spektakel. |
|
|
Du skal nok bare lade være med at hvile ørerne imens du lodder. Så bliver de nemlig for følsomme.
Kurt von Kubik skrev:
| Der skal faktisk helst gå et par døgn, før det bliver hverdag igen. |
|
|
Præcis sådan er mine weekender også !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lovende nyt fra DAC projektet! Hurtig kom forbi yesterday med DACén - nu skulle der lyttes. 1702, NPC, CS1812 og andet gammelt skrammel, men efterfulgt af en rigtig nice analogdel uden filtrering og med masser af kræfter - hertil en rigtig snedig I/V. WOW for første gang. Faktisk var der 3 forskellige - en single ended - GLEM DET! En push pull  Og min elskede opamp NE5532   . Men altså PP trinnet har virkeligt kvaliteter i sig - substans - easynes - naturlighed, så jeg egentlig var lidt imponeret. Den må jeg lige bruge lidt tid på - sagde cm3. OK sagde konstruktøren - gør du bare. 1 time efter han gik sprang den i luften   . Totalt nice brag og liflig duft. Èn af ensretterbroerne røg sig en tur. Dog ingen brandsår, ingen stikflamer over 2 meter og lydtrykket fra skraldet var under smertegrænsen - dog lige over puhha i bukserne græns  en Vi er snarest tilbage, når der er nyt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej nej nej nej nej..... Jeg forstår det ikke.......!!!!!! Det være umulig!!
Men... jeg har snakket med kubik. Det lyder lidt som om, at der er stået en lyt af i forsyningen. Men med min hæderlige dimensionering, må den have haft en fabrikationsfejl..... . Det kan UMULIGT være min fejl...         Nu må vi bare håbe, at de små PCM1702'ere ikke har trukket splitten. De sidder rocker-trælst, og det tager en krig at skifte dem.
Men sket er sket.... Og Kubik har lovet selv at skifte lytten og evt ensretteren. Vi må håbe han kan styre den gamle Weller loddekolbe....  
Ellers var indtrykket af DAC'en ganske fint. Den er slet ikke helt ved siden af, når jeg nu selv skal sige det. Jeg tror faktisk der er ganske meget potentiale i det vi har kørende pt. Men da det er på "prototype" stadiet, er alt lavet med lange ledninger osv, og det hæmmer den sikkert lidt.
Næste skridt bliver helt sikkert, at vi skal have lavet en komplet DAC på et enkelt print. Så sker der ting og sager!!
Så mangler vi bare at finde en fin kasse og et smart navn......       Navnet skal helt sikkert indeholde noget med ULTRA High performance, low jitter, natural sound, linear, class-A og version!      __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Somebody just bought my S1                        |
|
|
"Tillykke"   
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Men... jeg har snakket med kubik. Det lyder lidt som om, at der er stået en lyt af i forsyningen. Men med min hæderlige dimensionering, må den have haft en fabrikationsfejl..... . Det kan UMULIGT være min fejl...         Nu må vi bare håbe, at de små PCM1702'ere ikke har trukket splitten. De sidder rocker-trælst, og det tager en krig at skifte dem.
Men sket er sket.... Og Kubik har lovet selv at skifte lytten og evt ensretteren. Vi må håbe han kan styre den gamle Weller loddekolbe....   
Ellers var indtrykket af DAC'en ganske fint. Den er slet ikke helt ved siden af, når jeg nu selv skal sige det. Jeg tror faktisk der er ganske meget potentiale i det vi har kørende pt. Men da det er på "prototype" stadiet, er alt lavet med lange ledninger osv, og det hæmmer den sikkert lidt.
Næste skridt bliver helt sikkert, at vi skal have lavet en komplet DAC på et enkelt print. Så sker der ting og sager!!
Så mangler vi bare at finde en fin kasse og et smart navn......       Navnet skal helt sikkert indeholde noget med ULTRA High performance, low jitter, natural sound, linear, class-A og version!      |
|
|
Har I fået JA-DAK'en op og køre med de skøre igen eller tog den splitten?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hej der!
Lavede et lille eksperiment her forleden. Jeg hlavede mig et sæt D502 med Bullet Plugs på. Kablerne blev loddet og eftersom Bullet er beregnet til meget meget tykkere kabel end D502 er, så var jeg nødt til at fylde hylsteret op med varmlim, så der kom lidt hold på tingene. Det endte med at se rigtig godt ud, faktisk blev finishen fornem. På med dem og lytte lidt - du milde. Nyloddede kabler er absolut ikke noget jeg kan anbefale - sikke noget spektakel. Der skal faktisk helst gå et par døgn, før det bliver hverdag igen. Nu har jeg så haft lejlighed til at lytte dem under lidt mere normale forhold. De er seje det er de, faktisk begynder de så småt at lyde i retning af mine SME stik. Der er forskel, men der må hellere gå lidt mere tid, før det sådan bliver helt seriøst vurderet. Ja, prøv det godt af inden vi hopper med på vognen (igen)...
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Så mangler vi bare at finde en fin kasse og et smart navn......       Navnet skal helt sikkert indeholde noget med ULTRA High performance, low jitter, natural sound, linear, class-A og version!      |
|
|
Hmm... der må nok testes lidt, før den sendes på markedet. I den nuværende version, kan jeg ikke bruge den, da jeg har mange CD'er der er på omkring 74min.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos mig er det aldrig blot tid til udskiftning. En S1 kan ikke slides op, så eneste grund til at skifte er, at den er taget ud af brug. Som løbeværk er den egentlig usædvanlig god - faktisk overraskende meget bedre end jeg oplever den, når man hooker den op med et eksternt løbeværk som 3560. Det er ligesom om, at når disse 2 maskiner konkurrerer ind i DEN SAMME dac via SPDIF, da står det betydeligt mere lige. 3560 har ligesom sin tilgang og S1 sin. Her må man vælge - og det er så det. S1 er marginalt lysere og rundere, 3560 er lidt voldsommere og i mine ører mere emotionelt involverende. Det har jeg så gjort, og nu ryddes der så lidt op. Nu er jeg nede på 3 CD maskiner i parken  . AA sættet er temmeligt meget anderledes end DACén i S1. S1 er klart præget af de opamps der indgår. Dvs. en rimeligt neutral lyd, men uden den substans, der præger AA sættet. AA har opløsning og udstrækning med sig, ligesom det sæt bare gør en forskel på dynamikområdet. Dynamisk kontrast, autoritet og en ubestikkelig evne til at være stille helt uden den kunstige sorte baggrund, der ellers præger meget udstyr. Jeg er meget glad for den, og jeg ved jeg kommer ikke til at bruge den anden mere, så i oprydningens navn blev den solgt til en gut, der så ud som om han satte pris på den. I øvrigt havde han selv sin egen AA DAC med - en DDE2.0, som dog fik smæk af S1 DACén, som havde både klangbalance og autoritet som fordel. 2.0 har i øvrigt en besynderlig bas - som jeg mener at huske stammer fra AD711 opampsene i den.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hej der!
Lavede et lille eksperiment her forleden. Jeg hlavede mig et sæt D502 med Bullet Plugs på. Kablerne blev loddet og eftersom Bullet er beregnet til meget meget tykkere kabel end D502 er, så var jeg nødt til at fylde hylsteret op med varmlim, så der kom lidt hold på tingene. Det endte med at se rigtig godt ud, faktisk blev finishen fornem. På med dem og lytte lidt - du milde. Nyloddede kabler er absolut ikke noget jeg kan anbefale - sikke noget spektakel. Der skal faktisk helst gå et par døgn, før det bliver hverdag igen. Nu har jeg så haft lejlighed til at lytte dem under lidt mere normale forhold. De er seje det er de, faktisk begynder de så småt at lyde i retning af mine SME stik. Der er forskel, men der må hellere gå lidt mere tid, før det sådan bliver helt seriøst vurderet. Ja, prøv det godt af inden vi hopper med på vognen (igen)...
|
|
|
|
|
|
Jeg skulle mene, at der næppe bliver grund til den slags. Opfat det som et kuriøst intermezzo. Flyt din HT 5 cm i stedet, om du mangler forandring
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hej der!
|
|
|
|
|
|
Jeg skulle mene, at der næppe bliver grund til den slags. Opfat det som et kuriøst intermezzo. Flyt din HT 5 cm i stedet, om du mangler forandring Syret at du nævner det! Er du synsk? Det var præcist det jeg gjorde igår (5 cm tilbage), men det var nu mest pga. af konen ikke kunne se TV'et i hendes henslængte stil på divanen! |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det så 1.1'eren som indgår i kubiksterens anlæg, eller én af de andre ? Der er ikke billeder af den på side 1 endnu.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Er det så 1.1'eren som indgår i kubiksterens anlæg, eller én af de andre ? Der er ikke billeder af den på side 1 endnu.  |
|
|
DTI, XDP, PSII - forbundet via I2S
|
| Til top |
|
| |