| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Der er ikke billeder af den på side 1 endnu.  |
|
|
Ja, som en fuldgyldig AA-member-tråd må man forvente dette som et minimum 
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
Er det så 1.1'eren som indgår i kubiksterens anlæg, eller én af de andre ? Der er ikke billeder af den på side 1 endnu.  |
|
|
DTI, XDP, PSII - forbundet via I2S |
|
|
Det var da vist den stabel, som Hifi-Klubben solgte i sin tid ? Vist nok, var der en æske mere, men jeg husker ikke helt hvad den gjorde. EDIT: Skal der ikke stå en DDE v. 1.0 i den stabel ? Det gør der her: http://yves13.free.fr/convpage2.jpeg
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| DTI, XDP, PSII - forbundet via I2S |
|
|
Se nu har jeg ikke hørt denne kombination, men jeg har en pålidelig kilde der har og han påstår at DTI, DDEv1.1, PS1 skulle være bedre 
Det svage led skulle være PSII og skal den endelig bruges skal der være en pr. apparat. Som sagt 3. mands info. Det er vist det man kalder AA-mylder. Et fænomen der må indskrives i AA-club-member-ordbogen 
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
Er det så 1.1'eren som indgår i kubiksterens anlæg, eller én af de andre ? Der er ikke billeder af den på side 1 endnu.  |
|
|
DTI, XDP, PSII - forbundet via I2S |
|
|
Det var da vist den stabel, som Hifi-Klubben solgte i sin tid ? Vist nok, var der en æske mere, men jeg husker ikke helt hvad den gjorde.
EDIT: Skal der ikke stå en DDE v. 1.0 i den stabel ? Det gør der her: http://yves13.free.fr/convpage2.jpeg
|
|
|
Den der her tænkes på, er vist den der hed Analog Transmission Interface, som bortfiltrerede 44,1 residuals. Den klarer jeg mig OK uden tror jeg.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Se nu har jeg ikke hørt denne kombination, men jeg har en pålidelig kilde der har og han påstår at DTI, DDEv1.1, PS1 skulle være bedre 
Det svage led skulle være PSII og skal den endelig bruges skal der være en pr. apparat. Som sagt 3. mands info. Det er vist det man kalder AA-mylder. Et fænomen der må indskrives i AA-club-member-ordbogen  |
|
|
Da jeg ikke har prøvet de pågældende kombinationer kan jeg ikke kommentere det. PSII er reguleret - som den eneste af alle Powerstations i øvrigt. Det første udtag på PSII har alene forbindelse til de 2 øvrige via netkablet, idet de har hver deres transformer internt i PSII. Der er således tale om en delt sikring og et delt netkabel. De øvrige Powerstations er mere simple typer, som alene indeholder ensretning og måske et udglatningsbatteri. Men om det så ender med at være den bedre lydmæssige løsning, kan jeg ikke udtale mig om. Jeg har PSII til DTI og XDP og lige umiddelbart vurderer jeg ikke det som et decideret svagt led. Jeg tror mere på en helt ny DAC fra A til Z, hvor i øvrigt hver eneste forsyning vil være reguleret en del mere end AA. Men mystiske ting sker jo
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Se nu har jeg ikke hørt denne kombination, men jeg har en pålidelig kilde der har og han påstår at DTI, DDEv1.1, PS1 skulle være bedre  Problemet er bare at det kun er PS2, som har strøm til mere end én enhed (3 faktisk). Så, hvis man vil køre DTI og DDE samtidig med én strømforsyning er man bundet til en PS2. Selvfølgelig kan man da "bare" anskaffe en PS1 mere! 
Det svage led skulle være PSII og skal den endelig bruges skal der være en pr. apparat. Så dum er den PS2 altså ikke! Som sagt 3. mands info. Det er vist det man kalder AA-mylder. Et fænomen der må indskrives i AA-club-member-ordbogen  |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Har lige haft besøg af Svend P! Han hærgede lige mit lokale til med en ekstra stikkontakt uden afbryder og altså direkte forbundet til tavlen. Idéen var så, at jeg skulle kunne forbinde Gravity direkte til vægudtaget uden om min stjerneboks. Det kan jeg så nu, og samtidig er den jo så jordforbundet OG afskærmet via mit skærmede respiratorkabel.
Holy Tolino!
Efter en times tid er der nu ret tydelige tegn på betydningen. Det er ikke helt at kimse ad, nu skal jeg så blot have eksperimenteret lidt med skærm og ingen skærm, jord og ingen jord. Lige nu er der i forhold til turen omkring stjerneboksen tale om lyd der er en del renere - no more for now.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Men mystiske ting sker jo |
|
|
Ja, hele tiden 
ppp_dk skrev:
| Så dum er den PS2 altså ikke! |
|
|
Det tror jeg nu slet ikke, at den er, men det er som altid den evige søgen after de sidste % der kan vrides ud af systemet. Jeg melder mig frivilligt som hifi-
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!
Har lige haft besøg af Svend P! Han hærgede lige mit lokale til med en ekstra stikkontakt uden afbryder og altså direkte forbundet til tavlen. Idéen var så, at jeg skulle kunne forbinde Gravity direkte til vægudtaget uden om min stjerneboks. Det kan jeg så nu, og samtidig er den jo så jordforbundet OG afskærmet via mit skærmede respiratorkabel.
Holy Tolino!
Efter en times tid er der nu ret tydelige tegn på betydningen. Det er ikke helt at kimse ad, nu skal jeg så blot have eksperimenteret lidt med skærm og ingen skærm, jord og ingen jord. Lige nu er der i forhold til turen omkring stjerneboksen tale om lyd der er en del renere - no more for now. |
|
|
Hører meget gerne yderligere, da jeg netop har trukket to udtag frem for at have de samme muligheder.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!
Holy Tolino!
Efter en times tid er der nu ret tydelige tegn på betydningen. Det er ikke helt at kimse ad, nu skal jeg så blot have eksperimenteret lidt med skærm og ingen skærm, jord og ingen jord. Lige nu er der i forhold til turen omkring stjerneboksen tale om lyd der er en del renere - no more for now. |
|
|
Hører meget gerne yderligere, da jeg netop har trukket to udtag frem for at have de samme muligheder. |
|
|
Av for dælen hvor det bare rykker! Oplev det selv er mit bedste råd. We are talking about serious asskicking.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så begynder der at tegne sig et billede af ændringen her.
Det der faktisk er foregået er at der er installeret endnu en stikdåse med direkte forbindelse til tavlen. Den ene bringer strøm til min fordelerdåse, som igen føder mit løbeværk og min DAC. Den anden bringer strøm til min Gravity, som jo altså føder min Detal osse.
Resultatet er ren nydelse. Rum på min Andreas Shiff og Miklós Perényi CD med Beethovens samlede værker for cello og klaver er fantastisk. Og der er en usædvanlig renlighed at spore, ligesom dynamikken nedefter specielt er bemærkelsesværdig. Det tydeligste er dog spændstigheden i hele grundregisteret. Fraværet af det sidste opleves som regel som lidt for tyk bas og lidt for meget "hifi top" Man får altså totalt nice tempo og liv ved det og det er helt uden lyse tendenser. Tilmed så skal man bare lige opleve at stoppe midt i en CD. DAK siger det bare, når membranerne tvinges på plads med overlydsfart.
Jeg mener so far at det er vældig godt i hvert tilfælde.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå!
Så har jeg fået prøvet noget Tact af så det gør noget. Jeg har nu prøvet RSC 2.2 som både preamp med rumkorrektion og som "ren digital rumkorrektion"
Først vil jeg lige berette lidt om mine oplevelser med den som preamp. Svend som har lånt den til mig har vist nok bedt mig om at være hudløst ærlig, så her kommer det: Preampen i den er ikke bevendt - ganske enkelt - det kan de dælemig ikke være bekendt til den pris. Det der skuffer mig allermest er dog, at jeg her i min hule har en Dali preamp, som blev lavet i 93 tror jeg. Den er lang mere stram og så har den en musikalsk mening, når alt kommer til alt. Tactén er simpelthen for langt ude i min optik. Var det mig der havde lavet den, så ville jeg have hemmeligt nummer. Brede snavsede sybiller, badeværelsesklang og fuldstændig mangel på nuancering er det gennemgående træk - hvor er det dog ærgerligt.
Som rumkorrektionsenhed, hvor den alene anvendes digitalt, da sker der trods alt en del. Her er den mere bevendt. Hvis man sammenligner bypass mode med correction mode, så må man erkende, at den kan ét eller andet i området under 3-400 Hz. Man oplever klart, at den får fat i bundoktaverne og fjerner langt den største del af problemerne fra den. Opefter er det lidt så som så, iflg. min måling korigeres der ingenting. Så hvis man skal vælge mellem bypass mode og correction mode, så tror jeg de fleste ville foretrække correction mode, og måske diskussionen så ville stå om hvilken target kurve der ville være den foretrukne.
Hele det diskussionsforum vil jeg dog vælge at holde mig lidt på afstand af, fordi helt afmonteret er den klart at foretrække. Jeg vil hellere end gerne leve videre med alle mine rumproblemer, nu da jeg kender alternativet. Og jeg skal da lige her til sidst tilføje, at jeg som alle andre, har peaks and dips på 7-9 dB under 200 Hz, men hvordan slipper man lige af med det?
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basfælder i dine hjørner bag højttalerne. Evt undgå hårde flader på bagvæg og frontvæg  eller 300m/s /200hz=1,5meter problemer eller 0,75 meter mellem højttaler og bagvæg
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pladereoler med masser af LP'er er noget der er rigtigt godt, efter min mening. Valget af møbler kan der også tænkes lidt på. Jeg foretrækker selv bløde møbler, men det kan også overdrives. De her http://www.teresaudio.com/haven/traps/traps.html kan også rense ud i noget bulder. Jeg har et sæt Black Holes, som Hifi-Klubben solgte i sin tid, lavet af VM-acoustics. De tager en del af det værste, og hjælper til, især ved filmkiggeri. Jo dårligere rum, jo mere forbedring vil de give.
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten KvK. Når du nu har hver sin fase til DAC løbeværk og Gravity Detal, hvilke af apparaterne tror du så forbedringen virker på.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
FHWac skrev:
| Forresten KvK. Når du nu har hver sin fase til DAC løbeværk og Gravity Detal, hvilke af apparaterne tror du så forbedringen virker på. |
|
|
Alt er på samme fase. Jeg kunne ikke drømme om at dele det ud på flere. Lige nu er jeg blot overrasket over effekten af Tactén.
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK samme fase. Men hvilken af dine apparater tror du det har indflydelse på?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
FHWac skrev:
|
OK samme fase. Men hvilken af dine apparater tror du det har indflydelse på? |
|
|
Se det er et rigtig godt spørgsmål, og jeg har intet konkret og håndgribeligt at bygge et svar på. Jeg tror dog, at det har at gøre med, at powerampen stresser de øvrige komponenter mindre. Powerampen skal bruge meget strøm, og hvis en eller flere af apparaterne kobler kapacitivt til nettet, kunne der være forskydninger i fase, som gør at der på visse tidspunkter er tale om udmagring somme steder. Jeg ved det ikke faktisk. Hertil fulgte der jo jord og skærm med, idet powerampen nu er tilsluttet direkte til en stikkontakt med jord, og netkablet er med jord og skærm, hvor skærmen vist alene er forbundet i kontaktenden. Der er altså ikke tale om en "ren", simpel og forståelig ændring af forholdene, men snarere et sammensurium.
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet den gode kendte: vende netstikket. Jeg tror din cd-afspiller og/eller dac er følsom for "støj" på nettet. Det er typisk ved støjsvage/forstærkende forforstærker signaler problemet kan høres. Hvis forstærkeren køre i kl.B eller AB bliver netspændingen både AMog FM moduleret af musikken. Det signal kan godt mikrofoneres af forstærker kredsløb pga af for dårlige strømforsyninger der ikke isolere netspændingsvariationer godt nok fra forsyning. Mange forforstærker kredsløb er også alt for følsomme for "støjen" signaler på strømforsyningen. Ved sådanne forforstærkere kan man få en selsvingsagtig lyd i toppen ved medfase af netspændingsmusik eller ullen og sløv top ved modfase. Det kan afsløres ved at vende netstikket.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
FHWac skrev:
Har du prøvet den gode kendte: vende netstikket. Jeg tror din cd-afspiller og/eller dac er følsom for "støj" på nettet. Det er typisk ved støjsvage/forstærkende forforstærker signaler problemet kan høres. Hvis forstærkeren køre i kl.B eller AB bliver netspændingen både AMog FM moduleret af musikken. Det signal kan godt mikrofoneres af forstærker kredsløb pga af for dårlige strømforsyninger der ikke isolere netspændingsvariationer godt nok fra forsyning. Mange forforstærker kredsløb er også alt for følsomme for "støjen" signaler på strømforsyningen. Ved sådanne forforstærkere kan man få en selsvingsagtig lyd i toppen ved medfase af netspændingsmusik eller ullen og sløv top ved modfase. Det kan afsløres ved at vende netstikket.  |
|
|
Nu har jeg forsøgt en hel time, at presse stikket omvendt i, men åbenbart sidder der et lille ben i vejen  . Nogen siger det er jord, men såvidt jeg kan se er det da lavet af metal  . Det er i hvert tilfælde meget hårdt når man bider i det.
|
| Til top |
|
| |