Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 02:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
[QUOTE=Alex E Nielsen]

Jeg er sikker på at det er én af to kanaler fra JEFF ROWLAND.

PS. Kubikken, det er i sandhed et meget nydeligt retro-anlæg du spiller på  

Tror jeg ikke!Først og fremmest tror jeg det er amp med meget høj effekt - 2-300 Watt.Det er en klasse AB amp.
jo det er den ene af et sæt JR M7 monoblokke køre i klass A op til 80w 350w AB . De spiller godt , men også gammel . Hmm 80w kl. A - nixDen der holder ikke engang 25 før flammerne slikker op af den.Men det er det typiske, den annoncerede effekt i klasse A opgives i 32 ohm og uden omregning til RMS.Kig på Gravity - den har 100 watt klasse A, du kan kun lige holde hånden på køleprofilerne her om vinteren, tilmed snurrer der 2 blæsere for atholde heden på et acceptabelt niveau.Skulle den der give 80 watt, så ville den være brandfarlig.

hop og dans som du vil den er på 80w i class A

har du prøvet dem har du mærket på dem ? næ sikkert ikke .

Jamen så hopper jeg og danser.
Men 80 Watt klasse A kommer der ikke ud af den.
Mit bud vil være mellem 15 og 25watt.
Prøv at måle tomgangsstrømmen på den, så kan kan man regne det ud.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Alt andet lige så er klasse A ikke en garanti for bedre lyd.

PS. -og så vil jeg gerne se kubikken hoppe og danse, er det ikke muligt at kubikken kan uploade en steam af denne udfoldelse

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Alt andet lige så er klasse A ikke en garanti for bedre lyd.

Det er rigtigt, men oftest er det 100% garanti for en højere pris.
Folk er lidt mere villig til at slippe slanterne, når der står klasse A på et produkt.

Gravityén tror jeg ikke ville være den samme med low bias, specielt hvis det var en meget stor højttaler der sad på den.
Men hvis manhar mod på det, så kan man jo sådan set selv bestemme hvor meget klasse A man gerne vil have.
Justeringen er jo ganske simpel, man bør dog tænkre ret meget i retning af køling .
Selv ganske få watt i klasse A, giver en utrolig varme fra sig.
Metoden til dette har jeg før beskrevet, og der kan også findes én på engelsk på www.tntaudio.com .
Så kan man få en god erfaring i, hvad den lydmæssige forskel er på low og high bias.
Hvis du vil undgå ulykkelige hændelser, så kan man evt. finde sin el-vifte frem fra gemmerne, så kan du få kølet ampen lidt ned, om det bliver for vildt.

mht. at hoppe og danse, så er jeg rimeligt dyr i drift. Det koster typisk et par flasker vellagret SM i startgebyr.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
[QUOTE=Alex E Nielsen]

Tror jeg ikke!Først og fremmest tror jeg det er amp med meget høj effekt - 2-300 Watt.Det er en klasse AB amp.
jo det er den ene af et sæt JR M7 monoblokke køre i klass A op til 80w 350w AB . De spiller godt , men også gammel . Hmm 80w kl. A - nixDen der holder ikke engang 25 før flammerne slikker op af den.Men det er det typiske, den annoncerede effekt i klasse A opgives i 32 ohm og uden omregning til RMS.Kig på Gravity - den har 100 watt klasse A, du kan kun lige holde hånden på køleprofilerne her om vinteren, tilmed snurrer der 2 blæsere for atholde heden på et acceptabelt niveau.Skulle den der give 80 watt, så ville den være brandfarlig.
hop og dans som du vil den er på 80w i class A har du prøvet dem har du mærket på dem ? næ sikkert ikke .
Jamen så hopper jeg og danser.Men 80 Watt klasse A kommer der ikke ud af den.Mit bud vil være mellem 15 og 25watt.Prøv at måle tomgangsstrømmen på den, så kan kan man regne det ud.

Er gjort ca 675w pr blok , den blev varm , så varm at du kunne mærke det på netkabler .

Den blev så varm at den lavet mærker på undersiden af toppladen .

Bare tænk på den gammel gryphon DM100 /uden blæser
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
[QUOTE=Alex E Nielsen]

hop og dans som du vil den er på 80w i class A har du prøvet dem har du mærket på dem ? næ sikkert ikke .
Jamen så hopper jeg og danser.Men 80 Watt klasse A kommer der ikke ud af den.Mit bud vil være mellem 15 og 25watt.Prøv at måle tomgangsstrømmen på den, så kan kan man regne det ud.

Er gjort ca 675w pr blok , den blev varm , så varm at du kunne mærke det på netkabler .

Den blev så varm at den lavet mærker på undersiden af toppladen .

Bare tænk på den gammel gryphon DM100 /uden blæser

Gryphon DM 100 har samme problem.
Den er specificeret højere i klasse A end den reelt er.
Antilleon tror jeg endda er specificeret til 150 watt klasse A.

Det du har målt er i øvrigt effektforbruget.
675 watt pr. side uden signal på indgangen er temmeligt højt.
Men tomgangsstrømmen måles ved at måle spændingsfaldet hen over en emittermodstand, som man i øvrigt skal kende størrelsen på.
Man skal også kende antallet af udgangstransistorer, forsyningsspændingen og så lige Ohms lov og RMS konstanten på 1,4141. Så kan man nøje beregne, hvor stor en effekt der afsættes i udgangstrinnet i tomgang.
Det du har målt medregner tab i transformer, drivertrin og alt det andet der er nødvendigt for at holde dyret kørende.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Tilykke med det dejlige grej.Hvordan vil du beskrive lyden i den nye setup i forhold til det du havde før?

Dali Diva var bedre end de andre modeller de solgte i sin tid.Den lille Grand var også temmelig god syntes jeg.

Skulle du så ikke have Megaline den ER imponerende det bedste jeg har hørt fra Dali.Den ville passe perfekt sammen med det øvrige.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Problemet er så at Kurt lige skal have fat i en Gravity til, da Megaline kræver to stereoforstærkere, og så kan det godt være der bliver liiiidt varmt ;-)

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Tilykke med det dejlige grej.Hvordan vil du beskrive lyden i den nye setup i forhold til det du havde før?

Dali Diva var bedre end de andre modeller de solgte i sin tid.Den lille Grand var også temmelig god syntes jeg.

Skulle du så ikke have Megaline den ER imponerende det bedste jeg har hørt fra Dali.Den ville passe perfekt sammen med det øvrige.

Well!
Diva er den mest monitoragtige ht Dali nogensinde har lavet.
Megaline er forrygende på alle måder, men også for stor til mit lokale.
Derfor har jeg ikke Megaline, de kan ikke være her.
Man skal for den sags skyld også bruge 2 stk Gravity til dem - har kun én. Desuden varmer de bare for vildt, jeg tror ikke eg vil kunne høre musik uden at være badet i sved samtidig så.
Megaline er ellers lidt smart, idet den egentlig er en tovejs højttaler der er lagt ned. Det gør, at enhederne integreres langt bedre end hvis de sad over hinadnen. Tilmed er de så høje, at det bliver en line source, hvilket f.eks. bevirker, at der ovenover dem og for den sags skyld neden under dem, næsten ingen lyd er. Loft og gulv reflektioner forsvinder fuldstændigt.
Max smart, men de er stadig for store.

Lyden med den nye amp i forhold til den gamle er naturligt nok anderledes.
Gravity specielt er totalt ligeglad med hvad den skal lave, den gør det såmænd bare. Og det er nok det der er forskellen. Den pynter ihvert tilfælde ikke på noget.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Det med varmen kender jeg godt, de Vincent jeg har varmer jo også godt, nærmest som to radiatorer.Der kan blive op til ca.28 grader om sommeren på mit værelse og det er ikke så rart, det skal man lige tage i betraktning ved de typer forstærkere.

Gravity må da æde en masse strøm.....godt for Viby Elværk.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Fine sager K. ccm,

Skulle tro at du arbejdede for Dali, med alle deres lækre sager!

Nu mangler du "bare" Megaline...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

ikke helt nyt, men et fint set up

når du nu for skiftet olie på Nikonen, kan du så ikke tage et billede af det hele !

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

ikke helt nyt, men et fint set up  Nej det er ikke helt nyt. Men det ændrer ikke så meget på performance af det.
Og selvom det måske nok kunne nå indenfor rækkevidde som nyt, så tror jeg end ikke selv på, at jeg ville have købt det for den pris de forlangte for det.
Ikke fordi det var for dyrt, men simpelthen fordi jeg ikke VIL smide den slags penge efter et set-up no matter what.

I øvrigt husker jeg ikke rigtigt priserne på det.

når du nu for skiftet olie på Nikonen, kan du så ikke tage et billede af det hele !

Det ser jeg på.

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hvordan vil du regne det ud...? Efter som der mig bekendt ikke er nogen specifikation om "hvornår" en forstærker kører klasse A vs. AB (minimum tomgangsstrøm/effekt eller andet...!), så siger tomgangsstrømmen jo ikke noget om udgangseffekten... right...?

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Knudsen skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Hvordan vil du regne det ud...? Efter som der mig bekendt ikke er nogen specifikation om "hvornår" en forstærker kører klasse A vs. AB (minimum tomgangsstrøm/effekt eller andet...!), så siger tomgangsstrømmen jo ikke noget om udgangseffekten... right...? Det er da nøje specificeret hvad klasse A er for noget.
Højere tomgangsstrøm end der afleveres til belastningen.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

"Technoglitz" Features of the Model 7 (5)

•  No nested or overall negative feedback.
• 
Compound Class A/Class AB design.
  Individual testing and matching of each transistor.
Constant impedance over the entire audio range.
• 
All voltage amplification uses FET devices.
No capacitors, inductors, tuses, or protection devices in the signal path.
• 
Separate front-end power supply without negative feedback.
• 
Regular and balanced inputs; adjustable input impedance.
• 
2500 watt toroidal power transformer and 132,000 microfarads of total capacitance.
360 square inches of nickel-plated 0.125 inch copper plate over ths heat sinks.                                                   – AHC

Lidt om JR M7

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Nu kommer klasse A også and på højttaler impedans
Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
3DX skrev:

ikke helt nyt, men et fint set up  Nej det er ikke helt nyt. Men det ændrer ikke så meget på performance af det.
Og selvom det måske nok kunne nå indenfor rækkevidde som nyt, så tror jeg end ikke selv på, at jeg ville have købt det for den pris de forlangte for det.
Ikke fordi det var for dyrt, men simpelthen fordi jeg ikke VIL smide den slags penge efter et set-up no matter what.

I øvrigt husker jeg ikke rigtigt priserne på det.

nej, det bliver hurtigt, hvad David Price kalder "silly money"

Det ser jeg på.

med slave blitz, og unge piger tilfældigt henkastet rundt i lytte rummet

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
<TABLE cellSpacing=0 width=640 border=1>
<T>
<TR>
<TD>

"Technoglitz" Features of the Model 7 (5)

•  No nested or overall negative feedback. •  Compound Class A/Class AB design.   Individual testing and matching of each transistor. Constant impedance over the entire audio range. •  All voltage amplification uses FET devices. No capacitors, inductors, tuses, or protection devices in the signal path. •  Separate front-end power supply without negative feedback. •  Regular and balanced inputs; adjustable input impedance. •  2500 watt toroidal power transformer and 132,000 microfarads of total capacitance. 360 square inches of nickel-plated 0.125 inch copper plate over ths heat sinks.                                                          – AHC

</TD></TR></T></TABLE>

Lidt om JR M7

Ja et par rigtig heer amps , der er lavet godt

Har helt ond i kroppen over jeg solgte dem .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Knudsen skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Hvordan vil du regne det ud...? Efter som der mig bekendt ikke er nogen specifikation om "hvornår" en forstærker kører klasse A vs. AB (minimum tomgangsstrøm/effekt eller andet...!), så siger tomgangsstrømmen jo ikke noget om udgangseffekten... right...? Det er da nøje specificeret hvad klasse A er for noget.
Højere tomgangsstrøm end der afleveres til belastningen.

Ja det er vel nærmest logik for burhøns.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

ikke så sært vi ingen vinter har. Kurt har lune og lune amps. Glæder mig til en snarlig session, det er nemlig osse god musik Kurt har..

Kurt grundregel er den oprindelige mening med high fidelity, og dette må meget være tæt på.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes