Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
[QUOTE=Alex E Nielsen]
Jeg er sikker på at det er én af to kanaler fra JEFF ROWLAND.
PS. Kubikken, det er i sandhed et meget nydeligt retro-anlæg du spiller på |
|
|
Tror jeg ikke!Først og fremmest tror jeg det er amp med meget høj effekt - 2-300 Watt.Det er en klasse AB amp. |
|
|
jo det er den ene af et sæt JR M7 monoblokke køre i klass A op til 80w 350w AB . De spiller godt , men også gammel . Hmm 80w kl. A - nixDen der holder ikke engang 25 før flammerne slikker op af den.Men det er det typiske, den annoncerede effekt i klasse A opgives i 32 ohm og uden omregning til RMS.Kig på Gravity - den har 100 watt klasse A, du kan kun lige holde hånden på køleprofilerne her om vinteren, tilmed snurrer der 2 blæsere for atholde heden på et acceptabelt niveau.Skulle den der give 80 watt, så ville den være brandfarlig. |
|
|
hop og dans som du vil den er på 80w i class A
har du prøvet dem har du mærket på dem ? næ sikkert ikke .
 |
|
|
Jamen så hopper jeg og danser. Men 80 Watt klasse A kommer der ikke ud af den. Mit bud vil være mellem 15 og 25watt. Prøv at måle tomgangsstrømmen på den, så kan kan man regne det ud.
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt andet lige så er klasse A ikke en garanti for bedre lyd.
PS. -og så vil jeg gerne se kubikken hoppe og danse, er det ikke muligt at kubikken kan uploade en steam af denne udfoldelse 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Alt andet lige så er klasse A ikke en garanti for bedre lyd. |
|
|
Det er rigtigt, men oftest er det 100% garanti for en højere pris. Folk er lidt mere villig til at slippe slanterne, når der står klasse A på et produkt. Gravityén tror jeg ikke ville være den samme med low bias, specielt hvis det var en meget stor højttaler der sad på den. Men hvis manhar mod på det, så kan man jo sådan set selv bestemme hvor meget klasse A man gerne vil have. Justeringen er jo ganske simpel, man bør dog tænkre ret meget i retning af køling  . Selv ganske få watt i klasse A, giver en utrolig varme fra sig. Metoden til dette har jeg før beskrevet, og der kan også findes én på engelsk på www.tntaudio.com . Så kan man få en god erfaring i, hvad den lydmæssige forskel er på low og high bias. Hvis du vil undgå ulykkelige hændelser, så kan man evt. finde sin el-vifte frem fra gemmerne, så kan du få kølet ampen lidt ned, om det bliver for vildt. mht. at hoppe og danse, så er jeg rimeligt dyr i drift. Det koster typisk et par flasker vellagret SM i startgebyr.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
[QUOTE=Alex E Nielsen]
|
|
Tror jeg ikke!Først og fremmest tror jeg det er amp med meget høj effekt - 2-300 Watt.Det er en klasse AB amp. |
|
|
jo det er den ene af et sæt JR M7 monoblokke køre i klass A op til 80w 350w AB . De spiller godt , men også gammel . Hmm 80w kl. A - nixDen der holder ikke engang 25 før flammerne slikker op af den.Men det er det typiske, den annoncerede effekt i klasse A opgives i 32 ohm og uden omregning til RMS.Kig på Gravity - den har 100 watt klasse A, du kan kun lige holde hånden på køleprofilerne her om vinteren, tilmed snurrer der 2 blæsere for atholde heden på et acceptabelt niveau.Skulle den der give 80 watt, så ville den være brandfarlig. |
|
|
hop og dans som du vil den er på 80w i class A har du prøvet dem har du mærket på dem ? næ sikkert ikke .  |
|
|
Jamen så hopper jeg og danser.Men 80 Watt klasse A kommer der ikke ud af den.Mit bud vil være mellem 15 og 25watt.Prøv at måle tomgangsstrømmen på den, så kan kan man regne det ud. |
|
|
Er gjort ca 675w pr blok , den blev varm , så varm at du kunne mærke det på netkabler .
Den blev så varm at den lavet mærker på undersiden af toppladen .
Bare tænk på den gammel gryphon DM100 /uden blæser
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
[QUOTE=Alex E Nielsen]
|
|
|
|
|
|
hop og dans som du vil den er på 80w i class A har du prøvet dem har du mærket på dem ? næ sikkert ikke .  |
|
|
Jamen så hopper jeg og danser.Men 80 Watt klasse A kommer der ikke ud af den.Mit bud vil være mellem 15 og 25watt.Prøv at måle tomgangsstrømmen på den, så kan kan man regne det ud. |
|
|
Er gjort ca 675w pr blok , den blev varm , så varm at du kunne mærke det på netkabler .
Den blev så varm at den lavet mærker på undersiden af toppladen .
Bare tænk på den gammel gryphon DM100 /uden blæser |
|
|
Gryphon DM 100 har samme problem. Den er specificeret højere i klasse A end den reelt er. Antilleon tror jeg endda er specificeret til 150 watt klasse A. Det du har målt er i øvrigt effektforbruget. 675 watt pr. side uden signal på indgangen er temmeligt højt. Men tomgangsstrømmen måles ved at måle spændingsfaldet hen over en emittermodstand, som man i øvrigt skal kende størrelsen på. Man skal også kende antallet af udgangstransistorer, forsyningsspændingen og så lige Ohms lov og RMS konstanten på 1,4141. Så kan man nøje beregne, hvor stor en effekt der afsættes i udgangstrinnet i tomgang. Det du har målt medregner tab i transformer, drivertrin og alt det andet der er nødvendigt for at holde dyret kørende.
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke med det dejlige grej.Hvordan vil du beskrive lyden i den nye setup i forhold til det du havde før?
Dali Diva var bedre end de andre modeller de solgte i sin tid.Den lille Grand var også temmelig god syntes jeg.
Skulle du så ikke have Megaline den ER imponerende det bedste jeg har hørt fra Dali.Den ville passe perfekt sammen med det øvrige.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er så at Kurt lige skal have fat i en Gravity til, da Megaline kræver to stereoforstærkere, og så kan det godt være der bliver liiiidt varmt ;-)
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Tilykke med det dejlige grej.Hvordan vil du beskrive lyden i den nye setup i forhold til det du havde før?
Dali Diva var bedre end de andre modeller de solgte i sin tid.Den lille Grand var også temmelig god syntes jeg.
Skulle du så ikke have Megaline den ER imponerende det bedste jeg har hørt fra Dali.Den ville passe perfekt sammen med det øvrige. |
|
|
Well! Diva er den mest monitoragtige ht Dali nogensinde har lavet. Megaline er forrygende på alle måder, men også for stor til mit lokale. Derfor har jeg ikke Megaline, de kan ikke være her. Man skal for den sags skyld også bruge 2 stk Gravity til dem - har kun én. Desuden varmer de bare for vildt, jeg tror ikke eg vil kunne høre musik uden at være badet i sved samtidig så. Megaline er ellers lidt smart, idet den egentlig er en tovejs højttaler der er lagt ned. Det gør, at enhederne integreres langt bedre end hvis de sad over hinadnen. Tilmed er de så høje, at det bliver en line source, hvilket f.eks. bevirker, at der ovenover dem og for den sags skyld neden under dem, næsten ingen lyd er. Loft og gulv reflektioner forsvinder fuldstændigt. Max smart, men de er stadig for store. Lyden med den nye amp i forhold til den gamle er naturligt nok anderledes. Gravity specielt er totalt ligeglad med hvad den skal lave, den gør det såmænd bare. Og det er nok det der er forskellen. Den pynter ihvert tilfælde ikke på noget.
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med varmen kender jeg godt, de Vincent jeg har varmer jo også godt, nærmest som to radiatorer.Der kan blive op til ca.28 grader om sommeren på mit værelse og det er ikke så rart, det skal man lige tage i betraktning ved de typer forstærkere.
Gravity må da æde en masse strøm.....godt for Viby Elværk. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fine sager K. ccm,
Skulle tro at du arbejdede for Dali, med alle deres lækre sager! 
Nu mangler du "bare" Megaline...
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke helt nyt, men et fint set up 
når du nu for skiftet olie på Nikonen, kan du så ikke tage et billede af det hele ! __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
ikke helt nyt, men et fint set up Nej det er ikke helt nyt. Men det ændrer ikke så meget på performance af det. Og selvom det måske nok kunne nå indenfor rækkevidde som nyt, så tror jeg end ikke selv på, at jeg ville have købt det for den pris de forlangte for det. Ikke fordi det var for dyrt, men simpelthen fordi jeg ikke VIL smide den slags penge efter et set-up no matter what.
I øvrigt husker jeg ikke rigtigt priserne på det.
når du nu for skiftet olie på Nikonen, kan du så ikke tage et billede af det hele !
Det ser jeg på. |
|
|
|
Til top |
|
|
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Prøv at måle tomgangsstrømmen på den, så kan kan man regne det ud. |
|
|
Hvordan vil du regne det ud...? Efter som der mig bekendt ikke er nogen specifikation om "hvornår" en forstærker kører klasse A vs. AB (minimum tomgangsstrøm/effekt eller andet...!), så siger tomgangsstrømmen jo ikke noget om udgangseffekten... right...?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knudsen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Hvordan vil du regne det ud...? Efter som der mig bekendt ikke er nogen specifikation om "hvornår" en forstærker kører klasse A vs. AB (minimum tomgangsstrøm/effekt eller andet...!), så siger tomgangsstrømmen jo ikke noget om udgangseffekten... right...? Det er da nøje specificeret hvad klasse A er for noget. Højere tomgangsstrøm end der afleveres til belastningen. |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Technoglitz" Features of the Model 7 (5)
• No nested or overall negative feedback. • Compound Class A/Class AB design. • Individual testing and matching of each transistor. • Constant impedance over the entire audio range. • All voltage amplification uses FET devices. • No capacitors, inductors, tuses, or protection devices in the signal path. • Separate front-end power supply without negative feedback. • Regular and balanced inputs; adjustable input impedance. • 2500 watt toroidal power transformer and 132,000 microfarads of total capacitance. • 360 square inches of nickel-plated 0.125 inch copper plate over ths heat sinks. – AHC |
Lidt om JR M7
|
Til top |
|
|
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer klasse A også and på højttaler impedans
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
3DX skrev:
ikke helt nyt, men et fint set up Nej det er ikke helt nyt. Men det ændrer ikke så meget på performance af det. Og selvom det måske nok kunne nå indenfor rækkevidde som nyt, så tror jeg end ikke selv på, at jeg ville have købt det for den pris de forlangte for det. Ikke fordi det var for dyrt, men simpelthen fordi jeg ikke VIL smide den slags penge efter et set-up no matter what.
I øvrigt husker jeg ikke rigtigt priserne på det.
nej, det bliver hurtigt, hvad David Price kalder "silly money"
når du nu for skiftet olie på Nikonen, kan du så ikke tage et billede af det hele !
Det ser jeg på.
med slave blitz, og unge piger tilfældigt henkastet rundt i lytte rummet  |
|
|
|
|
|
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
<TABLE cellSpacing=0 width=640 border=1>
<T>
<TR>
<TD>
"Technoglitz" Features of the Model 7 (5)
• No nested or overall negative feedback. • Compound Class A/Class AB design. • Individual testing and matching of each transistor. • Constant impedance over the entire audio range. • All voltage amplification uses FET devices. • No capacitors, inductors, tuses, or protection devices in the signal path. • Separate front-end power supply without negative feedback. • Regular and balanced inputs; adjustable input impedance. • 2500 watt toroidal power transformer and 132,000 microfarads of total capacitance. • 360 square inches of nickel-plated 0.125 inch copper plate over ths heat sinks. – AHC </TD></TR></T></TABLE>
Lidt om JR M7 |
|
|
Ja et par rigtig heer amps , der er lavet godt
Har helt ond i kroppen over jeg solgte dem .
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Knudsen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Hvordan vil du regne det ud...? Efter som der mig bekendt ikke er nogen specifikation om "hvornår" en forstærker kører klasse A vs. AB (minimum tomgangsstrøm/effekt eller andet...!), så siger tomgangsstrømmen jo ikke noget om udgangseffekten... right...? Det er da nøje specificeret hvad klasse A er for noget. Højere tomgangsstrøm end der afleveres til belastningen. |
|
|
Ja det er vel nærmest logik for burhøns.
|
|
|
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke så sært vi ingen vinter har. Kurt har lune og lune amps. Glæder mig til en snarlig session, det er nemlig osse god musik Kurt har. .
Kurt grundregel er den oprindelige mening med high fidelity, og dette må meget være tæt på.
|
Til top |
|
|