Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 21:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

FHWac skrev:
Nu kommer klasse A også and på højttaler impedans

Yeds!
Man kan jo specificere i 100 Ohm om man vil, så er det meste sørme klasse A.
Generelt anvendes der 8 Ohm som udgangspunkt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

ikke så sært vi ingen vinter har. Kurt har lune og lune amps. Glæder mig til en snarlig session, det er nemlig osse god musik Kurt har..

Kurt grundregel er den oprindelige mening med high fidelity, og dette må meget være tæt på.

Hej SES!
Det er såmænd sådan det er forsøgt.
Det medfører så GIGO operation.
(GIGO=Garbage In - Garbage Out)
Og det kan være til megen glæde og plage.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Der må også i den grad være en enorm ejerglæde forbundet med Dali-sættet da det i sin tid var et "statement" fra Dali, der gerne ville vise det ultimative som de kunne frembringe.

Har du på nogen måde fået renoveret sættet, der tænker jeg på lyttebanken o.lig ?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Der må også i den grad være en enorm ejerglæde forbundet med Dali-sættet da det i sin tid var et "statement" fra Dali, der gerne ville vise det ultimative som de kunne frembringe.

Har du på nogen måde fået renoveret sættet, der tænker jeg på lyttebanken o.lig ?

Well!
Sagen er såmænd, at skulle de gøre det i dag, så blev det nok ikke meget anderledes. Jeg har fået at vide fra dem, at de har haft alternativer i tankerne og ligeledes haft dem i huset, men nej. Der blev slet ikke tale om, at indføre mere kendte forstærkere i deres demo line-up.
Det eneste jeg kunne tro de gerne gjorde om, er valget af højttalerterminaler. Der sidder de store klodsede WBT typer på den, som var spritnye dengang.
De bidrager ikke ligefrem med klarhed. De æder dog et hvilket som helst kabel, og det er jo trods alt en fordel.
Jeg e rpå jagt efter noget andet, der enten passer i hullerne, eller hvor jeg kan få lavet en slags hulstørrelseskonverter .
Renovering af sættet har ikke været foretaget, ligesom det heller ikke bliver aktuelt de næste 10 år. Der sidder Rifa lytter i den fra PEH 169 serien, allesammen i 105 gr. udførelse. Deres job i Gravity er "a walk in the park", idet den er blæserkølet og derved holder specielt det indre pænt køligt.
PEH 169 holder næsten i evigheder, ligesom de kan stå for meget hårdhændet brug.
I øvrigt bør drengerøve lægge mærke til lyttebankens størrelse - beskedne 4X22.000uF 100V 105 gr. i selve udgangstrinnet, og vist nok 4X10.000 uF PEH 169 100V 105 gr. til spændingsforstærkningen.
Der er end ikke antydningen af netbrum af nogen som helst art, hverken mekanisk eller elektrisk.
Magt over højttalerne kommer altså af helt andre ting end blot store lytter og tykke netledninger.
Mht. ejerglæde, så må jeg indrømme, at jeg faktisk er blevet meget glad for sættet. Både af færdiggørelsesmæssige årsager og også de lydmæssige.
Færdiggørelsen er på et niveau, så hvis man skruer dele af kabinettet af, så ligger de stadig bare helt fast i udfræsningerne. Det er paskram jeg ikke lige har set sådan før. Desuden er den mekaniske dimensionering rundhåndet og lækker.
Elektrisk set er sættet lavet ud fra en snusfornuftig tankegang.
Man har simeplthen tænkt på, hvordan man laver en forstærker, der i ro og mag kan behandle de modtagne signaler, helt uden indflydelse fra al den støj larm og storestrømme, som normalt banker ind i udgangen på et udgangstrin, som returstrømme fra højttaleren. Strømforstærkningstrinnet er et bolværk ud mod omverdenen, der er så kraftigt, at intet når igennem.
Forstærkeren har derved internt ro og stilhed til de vigtige opgaver.
Det virker rent faktisk. Og det er det man oplever ved den daglige brug. Upåvirket og ligeglad med hvad den skal lave, er vel det mest præcise jeg kan skrive.
Sætter man til eksempel en CD maskine på med en slasket bund, og så en skive i med lidt kul på, så trykker den bare så meget energi af, at du aldrig ville have troet et par Divaer kunne blot det halve.
Det skal opleves én gang og så helst ikke mere.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

hvorfor holdt de op med at lave det?

hvor mange blev der solgt?

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Ja jeg skal vist også en tur ud og se vidunderet hvis jeg må.

Nu er jeg jo selv en af dem der bidrager til den globale opvamning med Klasse A grej, også selvom det ikke helt er i din klasse Kurt........ 83cm vor herre bevares.....

Jeg synes min audia var stor, dette er jo kolosalt.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

hvorfor holdt de op med at lave det?

hvor mange blev der solgt?

Der blev ikke lavet ret mange.
Jeg tror grundene til at de ikke laver flere bl.a. er, at Dali er en højttalerfabrik og at økonomien i sådan en tamp først er tilstede ved en udsalgspris på 0,3-0,4 mill.
Måske endda mere.
Jeg ved med sikkerhed, at den var meget kostbar at bygge.
der sælges ikke meget af den slags udstyr i denne verden.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Det er surt IKKE at hedde Kurt!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Jens J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Knudsen skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Prøv at måle tomgangsstrømmen på den, så kan kan man regne det ud.

Hvordan vil du regne det ud...? Efter som der mig bekendt ikke er nogen specifikation om "hvornår" en forstærker kører klasse A vs. AB (minimum tomgangsstrøm/effekt eller andet...!), så siger tomgangsstrømmen jo ikke noget om udgangseffekten... right...? Det er da nøje specificeret hvad klasse A er for noget.
Højere tomgangsstrøm end der afleveres til belastningen

Det er forkert !!!. Push pull trin vil typisk levere det dobbelte af tomgangsstrømmen  før den går over i kl A/B. Dvs 3 A tomgansstrøm giver mulighed for at aflevere 6 A til belastning før det ene sæt transer i enten Negativ eller positiv halvperiode slipper. Hvis man er snedig kan man faktisk lave et kredsløb så man kan nøjes med endnu lavere tomgangsstrøm. Det var Nelson Pass for mange år siden da han arbejdede for Threshold. Han har et patent på kredsløbet, men benytter det ikke fordi høj tomgangsstrøm lyder bedre.

mvh Jens

Til top Vis Jens J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens J

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Citér:
Det var Nelson Pass for mange år siden da han arbejdede for Threshold. Han har et patent på kredsløbet, men benytter det ikke fordi høj tomgangsstrøm lyder bedre.

Var det Stasis kredsløbet vi taler om her, eller....?

OT: Har stadig våde drømme om de Threshold monoblokke, der optrådte i Klubbens undergrundsagtige aviser dengang. Er der stadig liv i Threshold om i de gode gamle dage, eller skal jeg investere i en oldssag?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Jo, Threshold eksisterer skam stadig:

http://www.threshold-audio.com/products.html

Mr. Von Kubik - hvad i alverden får dig til at tro at det kun er Gravity der kan afgive klasse A med høj effekt? Godt nok er den ekstrem, men det er der omvendt så mange der er på hver deres måde!

Kan Gravity køre som monoblok? (Her tænker jeg på hvis de f.eks. skulle køre med et sæt Megaline)

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Uppssss..

Glemte helt at hylde Kurt´s kubikanlæg, har drømt om Gravity/Detal siden jeg hørte dem til en demo for maaange år siden. Kan stadig huske den enorme magtdemonstration som Gravity gav mig. Kurt har helt ret, Gravity er som en raketslæde, den er helt ligeglad med hvad der spændes for den.

Hvor meget har du givet for det smukke Dali par? Eller med andre ord, hvordan skal man arte sig for at sikre sig et lignende sæt. Den har altid stået for mig som den ultimative pre/amp, ganske enkelt.

*Piiiift* 

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Det setup slår ihjel. Der er ikke mange i verden der
har sådan et setup. Pas på med at høre det. Man får bare
lyst til at smide sit eget i skraldespanden. På den anden side
finder man jo ud af hvordan reproduktion *kan* gøres.
Kommer til at tænke tilbage på messen jeg var på ikke
længe efter at have lagt ører til dette setup. Gad vide
om de folk nogensinde har hørt et setup som kurts.
Men ok, prisen skal jo også med og har man andre
lydidealer.

Nå, tak for billederne og inspirationen.

Ps. Til interesserede er her en side med
sparsomme data fra Audio
Audio om Dali Gravity

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Man kan kun sidde tilbage og beundre og drømme!....

Hvor er det SMUKT!!

Gid man havde råd og kunne overhoved finde et set amps. af disse!!

LcAudio lavede også engang nogle ekstreme effekttrin Zapserenety tror jeg de hed noget hend af!??..

Disse er nok nogle af de få man ser komme bare lidt i nærheden af disse..

Så dem i sin tid t hedengangende AnderAudio...  også 100W. ren klA..  og størelsels mæssigt noget der hen af!..  men heller ik dem havde jeg dengang råd til!.. suk!..  måtte nøjes med de alm. "små" modeller..

Ak ak.. hvis man nu bare kunne have en LC på bassen og en Dali på toppen!...  hvor dejlig grumt godt det kunne være!....

Nice nice nice!.. er hvad jeg kan sige til det!..  gad godt lige ligge øre til det!!...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Man kan kun sidde tilbage og beundre og drømme!....

Hvor er det SMUKT!!

Gid man havde råd og kunne overhoved finde et set amps. af disse!!

LcAudio lavede også engang nogle ekstreme effekttrin Zapserenety tror jeg de hed noget hend af!??..

Disse er nok nogle af de få man ser komme bare lidt i nærheden af disse..

Så dem i sin tid t hedengangende AnderAudio...  også 100W. ren klA..  og størelsels mæssigt noget der hen af!..  men heller ik dem havde jeg dengang råd til!.. suk!..  måtte nøjes med de alm. "små" modeller..

Ak ak.. hvis man nu bare kunne have en LC på bassen og en Dali på toppen!...  hvor dejlig grumt godt det kunne være!....

Nice nice nice!.. er hvad jeg kan sige til det!..  gad godt lige ligge øre til det!!...

mvh.

Det er da ikke langtid siden der var en tilsalg for 25k.

kik i den blå hver uge så kommer der nok en.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Det er da ikke langtid siden der var en tilsalg for 25k.

kik i den blå hver uge så kommer der nok en.

Hvad så du til 25K Jensen

CRISAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Flot og flot,

det er dejligt at se at også dem fra fast-landet gøre noget ud af estetikken!!!

Hvis jeg bare havde motocykel kørekort, skulle det være sådan en jeg havde!

Til top Vis CRISAA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRISAA

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup.

Lyttede på et tilsvarende setup hos Dali, Nørager - dog på MegaLine - for ca. 10 år siden. Selvom det var i et proppet lytterum, var der ingen tvivl om at Dali-sættet på MegaLine ingyder en vis respekt.

...og i øvrigt intet dårligt ord om Gryphon's lydmæssige egenskaber!

Foranlediges til at spørge dig, Kurt, om du har haft din daglige gang på Dali/Hifi-klubben - qua dit setup?

Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Det er da nøje specificeret hvad klasse A er for noget.
Højere tomgangsstrøm end der afleveres til belastningen.

Det er jeg SLET ikke enig i. Class A er pr. definition (i hværtfald da jeg sad og designede den slags Wink og tilmed fik penge for det LOL), at man hele tiden arbejder på den liniære del af karakteristikken (kurven) og ikke på noget tidspunkt "forlader" dette område...! Dette giver selvsagt set i det lys en relativ høj tomgangsstrøm hele tiden, men dette er alt andet lige, MEGET afhængig af karakteristikken på udgangstrinnet. Problemet er typisk at hvis man skal have nogle udgangstrin der kan leverer en hel del effekt, ja - så har de også den tilsvarende "svaghed" at man skal forholdsvis langt op på kurven for collectorstrømmen, for at man kommer helt op hvor karakteristikken er liniær...! At det giver for en given konstruktion en højre tomgangsstrøm end den der afleveres i belastningen har intet med klacificeringen at gøre...! - Derfor: har tomgangsstrømmen ikke direkte nogen relation med den effekt, forstærkeren kan leverer, men er mere et udtryk for karakteristikken på de valgte komponenter i udgangstrinnet... Wink

Jens J skrev:

Push pull trin vil typisk levere det dobbelte af tomgangsstrømmen  før den går over i kl A/B. Dvs 3 A tomgansstrøm giver mulighed for at aflevere 6 A til belastning før det ene sæt transer i enten Negativ eller positiv halvperiode slipper.

Du er inde på noget af det helt rigtige, bortset fra at den ene transistor ALDRIG må komme så langt ud at den slipper... i givet fald er man for LANG TID SIDEN kommet ud over den liniære del af karakteristikken, og du er for længst over i klasse AB.

Men bortset fra det "Kurt 4unn ccm.", så er dit setup megafedt, og det gad jeg eddermame godt lægge øre til...Clap Top nice...!

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Kurt von Kubik]

Gedigent kram hva´?

Denon S1

Smukt smukt!!!  

Pladestrammer

Ganske lækkert må man sige... synd drevet ikke er helt ik klasse med gode gamle 3560!   ellers dræbende lækkert !!

Pladestrammer igen igen + en pote.

Den S1 er bare lækker!..... 

DCD3560 som slider i det som løbeværk.

MEGET!!! smukt!!...    en dejlig "tøs"  stort bedre laves det ikke og spiller det ikke! og sådan laves det bestemt ikke mere!... den er bare GULD!!!

Dali Detal set forfra.

Lækkert!!!!  savle savle!!............

Og her indeni. Kig nu godt folks.
Det du ser er EN kanal, den anden ligger under denneher.
Alle udgange til amp og tape har hver sine 4 stk. NEC lufttætte relæer.
De 6 aflange sorte banditter du ser, er specialfremstillede køleprofiler til transistorerne. Læg mærke til reguleringen der sidder udenpå hver eneste af dem.
Alle trin har egen regulering, hvilket giver 9 reguleringer pr. kanal.
ICérne oppe i venstre hjørne er logikkredse, der styrer relæerne i indgangene.

Stort bedre gøres det IKKE!!!!

Havde den så blot samme features som en Tact2,2 så havde man den ULTIMATIVE!! pre. amp!!!!   men sikkert UBETALELIG!!

Tjaaaaaaaaa....  de Dali er ik lige min kop the!... der er da nice og spiller ganske fornuftigt!... meeeeen!!!!

Her er det meste af hemmeligheden bag Divaen. 11g svingende masse i hver basenhed inkl. svingspole.

Det i sig selv er ikke nogen ultimativ indikation på hvor godt og dynamisk enheden er!... der er en del andre vigtige faktore der spiller ind!!!..

Har hørt relativ "tunge" enheder spille røven ud af ganske lette og potencielt hurtige enheder!..... det på netop områder så som opløsning og dynamik og ikke mindst KONTROL!!!

Ca. 1/4 af mange andres masse, ophængt så blødt, at membranerne flytter sig synligt, når der åbnes/lukkes en dør.

Ikke lige absolut! ubetinget altid nogen fordel...

Faktisk er det besynderligt at iagttage den membran, den stopper undertiden helt op, når man spiller - og faktisk er det Divaens kendetegn, den kan bare stoppe på pletten.

Det er gode tegn! men andre gør det altså lige en tand bedre! og det endda med både støre membraner og tungere!...  hifi og god lyd er ikke altid logisk!..

Disse enheder er modsat hvad mange tror, en teknisk bedrift.
Det er hverken gjort før eller siden..

Har er vi ik helt enige!!   de er gode men det er nu gjort bedre efterhånden!!!!!!!

Men!.. ellers.... OK! højtalere! men kun ok i min "bog" det gøres klart bedre!.. men så koster det også svine meget mere!! men JMLab & Focal enheder samt AudioTechs nye C-Quence (brugt fornuftigt og rigtigt!!) er da godt nok en del mere dynamiske og hurtige for ikke at tale om velopløste.. Samt liniære og korekte!! 

Generelt mangler der detaljer, dynamik, opløsning, samt homogeniteten og timingen kunne være  bedre!... disse ting går lidt ud over den musikalske timing! og de perspektivske egenskaber!..

(Her står Dali dog noget stærkere i dag!... men ik helt i mål i forhold til enkelte konkurenter )

MEN!! ok!!... kan man generelt bare godt lide lyden og netop DEN! lyd!... såååååå?!.

Jeg fortrækker dog mere dynamik, luft, opløsning samt især sammenhænge og timing!... og en noget mere kontroleret samt neuanceret bund... med andre ord mere "korekt" og IRL like...  well!! smag & bahag!..

Og ellers RESPEKT for det!!!!!!!!!!!!

Gravity i al sin magt og vælde.
7 CD ér dyb - i alt 83 cm.
Bredden er 60 cm og højden lige omkring 30 cm.
Vægt 100 kg.
Bagunder sidder der hjul, så man kan håndtere den lidt nemmere.
Men det er ellers ikke én man bakser med, man kan ganske enkelt ikke løfte dyret pa. uhåndterlig udformning og vægt.
Udgangseffekt 2X100 Watt i 8 ohm.

STORT BEDRE GØRES DET IKKE!!!!!!!!!!

Her er overfrakken fjernet
Monsterklumpen forrest er trafoen til strømforstærkningen.
Den vejer 50 kg.
Den har separat forsyning til de spændingssvage trin inkl. forforstærkeren, der også fødes fra Gravity
Nede bagerst kan du ane de 2 stk. papst blæsere, der sender 170 kubik (der var han igen) meter luft igennem banditten hver time, for at holde temp. på ca 52-55 gr.

Bagsiden af banditten, hvor du i siden af den, kan ane indgangstrinnet og sine reguleringer. i midten hele vejen gennem forstærkeren sidder der alene strømforsyning. Helt forrest bag forpladen, sidder et stort print med sikringskredsløbene.
Når man tænder, så går Softstart automatikken igang med et smæld, efter ca. 1 min klikker udgangsrelæerne, først da har den fundet DC ballancen.
Servoerne er så træge, at de kun korrigerer for dc under ca. 1/60 Hz.
Det gør ampen til en ægte DC amp.
Detal er på lignende vis en DC amp.

Billeder og data taler næsten for sig selv!! men siger dog kun så uendeligt lidt om den absolut fremragende lyd!!!!!!!!!!!!!

Udgangstranserne i gravity kan man ikke se, de er monteret på printet langs siden og tæt på køleprofilerne. Der sidder så vidt jeg kan tælle 20 stk pr. side og hertil kommer drivertrinnet, der alene æder 1 ampere i tomgang.
Kølingen er meget snedigt lavet, blæserne øger trykket i ampen, luften slippes så ud lige under køleprofilerne med retning opad. Luften blæses altså direkte forbi profilerne, hvilket holder temp. nede på de ca. 50-60 gr.
til sommer tror jeg ikke jeg kan spille med den mere, da bliver der nok for varmt i lokalet. Lige nu er der 25 gr. uden anden opvarmning.

Har flere gange lagt øre til dali sættet!...   og med forskellige højtalere ( ikke mindst Megaline!!)   IGEN!! stort bedre gøres det ikke!!!!!!!!!!!!

De anvendte kabler er på Tomos én, de originale bremse, koblings - og gaskabler.
I stereoén er det Van den Hul MC The Clearwater, som er lagt dobbelt, men som singlewire.

Jeg har dog en del andre kabler også, men de her er aldeles tillidsvækkende rent lydmæssigt.

VdH Clearwater???

Disse er afprøvet og forkastet...  mangler den sidste opløsning.. giver istedet for en lettere peaky eller ru gengivelse der af nogle kan lige ved første lytning opfattes fejlagtigt som luft og opløsning i toppen.. lidt for grov kornede gennem mid. og en lidt ukontroleret knap så neuanceret bas..  igen lidt grov kornet i lyden.. men ganske dynamisk og højt råbende af sig ellers...

Signalkablerne er Van den hul D501 anvendt som Coax i stedet for semiballanceret.

Har ikke det store kendskab til netop disse... 

Jeg ville nok have brugt netop MC-Silver eller Furukawa i denne sammenhænge.. samt Furukawa højtaler kabler..

Netledningerne er til Gravity NKT PKA 2X1,0 og 2X1,5 kvmm.

Ganske fornuftigt!! bruger det selv nu fra måler til net udtag og fra udtag til stik dåse, hvor efter det går gennem noget lidt bedre og meget specielt net kabel der er skærmet med en fortindet kobber skærm og en bly / metal holdig plastik inderkappe.. de lukker ALT! inde & ude!!...  og giver den reneste strøm...  ved desverre bare ik hvad de er?? de er af ældre dato og jeg fik 20 m. af en pensioneret elektronik inginør, han husker ik hvad det heder, men det blev brugt til EKSTREM! følsomt måle udstyr!...  dette spiller bedre end noget net kabel jeg har hørt til selv langt over 10kg.kr...

Til CD og løbeværk er det de originale der sidder på.

MEN!! ellers har du jo fat i den lange og rigtige ende her, hr. Kurt von Kubik

De venligste hifi hilsener

miju

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum