[QUOTE=Kurt von Kubik]
Gedigent kram hva´?

Denon S1
Smukt smukt!!!

Pladestrammer
Ganske lækkert må man sige... synd drevet ikke er helt ik klasse med gode gamle 3560!
ellers dræbende lækkert !!

Pladestrammer igen igen + en pote.
Den S1 er bare lækker!.....

DCD3560 som slider i det som løbeværk.
MEGET!!! smukt!!... en dejlig "tøs"
stort bedre laves det ikke og spiller det ikke! og sådan laves det bestemt ikke mere!... den er bare GULD!!!

Dali Detal set forfra.
Lækkert!!!! savle savle!!............

Og her indeni. Kig nu godt folks.
Det du ser er EN kanal, den anden ligger under denneher.
Alle udgange til amp og tape har hver sine 4 stk. NEC lufttætte relæer.
De 6 aflange sorte banditter du ser, er specialfremstillede køleprofiler til transistorerne. Læg mærke til reguleringen der sidder udenpå hver eneste af dem.
Alle trin har egen regulering, hvilket giver 9 reguleringer pr. kanal.
ICérne oppe i venstre hjørne er logikkredse, der styrer relæerne i indgangene.
Stort bedre gøres det IKKE!!!!
Havde den så blot samme features som en Tact2,2 så havde man den ULTIMATIVE!! pre. amp!!!!
men sikkert UBETALELIG!! 

Tjaaaaaaaaa.... de Dali er ik lige min kop the!... der er da nice og spiller ganske fornuftigt!... meeeeen!!!!
Her er det meste af hemmeligheden bag Divaen. 11g svingende masse i hver basenhed inkl. svingspole.
Det i sig selv er ikke nogen ultimativ indikation på hvor godt og dynamisk enheden er!... der er en del andre vigtige faktore der spiller ind!!!..
Har hørt relativ "tunge" enheder spille røven ud af ganske lette og potencielt hurtige enheder!..... det på netop områder så som opløsning og dynamik og ikke mindst KONTROL!!!
Ca. 1/4 af mange andres masse, ophængt så blødt, at membranerne flytter sig synligt, når der åbnes/lukkes en dør.
Ikke lige absolut! ubetinget altid nogen fordel...
Faktisk er det besynderligt at iagttage den membran, den stopper undertiden helt op, når man spiller - og faktisk er det Divaens kendetegn, den kan bare stoppe på pletten.
Det er gode tegn! men andre gør det altså lige en tand bedre! og det endda med både støre membraner og tungere!... hifi og god lyd er ikke altid logisk!..
Disse enheder er modsat hvad mange tror, en teknisk bedrift.
Det er hverken gjort før eller siden..
Har er vi ik helt enige!!
de er gode men det er nu gjort bedre efterhånden!!!!!!!
Men!.. ellers.... OK! højtalere! men kun ok i min "bog" det gøres klart bedre!.. men så koster det også svine meget mere!! men JMLab & Focal enheder samt AudioTechs nye C-Quence (brugt fornuftigt og rigtigt!!) er da godt nok en del mere dynamiske og hurtige for ikke at tale om velopløste.. Samt liniære og korekte!!
Generelt mangler der detaljer, dynamik, opløsning, samt homogeniteten og timingen kunne være bedre!... disse ting går lidt ud over den musikalske timing! og de perspektivske egenskaber!..
(Her står Dali dog noget stærkere i dag!... men ik helt i mål i forhold til enkelte konkurenter )
MEN!! ok!!... kan man generelt bare godt lide lyden og netop DEN! lyd!... såååååå?!.
Jeg fortrækker dog mere dynamik, luft, opløsning samt især sammenhænge og timing!... og en noget mere kontroleret samt neuanceret bund... med andre ord mere "korekt" og IRL like... well!! smag & bahag!..
Og ellers RESPEKT for det!!!!!!!!!!!!

Gravity i al sin magt og vælde.
7 CD ér dyb - i alt 83 cm.
Bredden er 60 cm og højden lige omkring 30 cm.
Vægt 100 kg.
Bagunder sidder der hjul, så man kan håndtere den lidt nemmere.
Men det er ellers ikke én man bakser med, man kan ganske enkelt ikke løfte dyret pa. uhåndterlig udformning og vægt.
Udgangseffekt 2X100 Watt i 8 ohm.
STORT BEDRE GØRES DET IKKE!!!!!!!!!!

Her er overfrakken fjernet
Monsterklumpen forrest er trafoen til strømforstærkningen.
Den vejer 50 kg.
Den har separat forsyning til de spændingssvage trin inkl. forforstærkeren, der også fødes fra Gravity
Nede bagerst kan du ane de 2 stk. papst blæsere, der sender 170 kubik (der var han igen) meter luft igennem banditten hver time, for at holde temp. på ca 52-55 gr.

Bagsiden af banditten, hvor du i siden af den, kan ane indgangstrinnet og sine reguleringer. i midten hele vejen gennem forstærkeren sidder der alene strømforsyning. Helt forrest bag forpladen, sidder et stort print med sikringskredsløbene.
Når man tænder, så går Softstart automatikken igang med et smæld, efter ca. 1 min klikker udgangsrelæerne, først da har den fundet DC ballancen.
Servoerne er så træge, at de kun korrigerer for dc under ca. 1/60 Hz.
Det gør ampen til en ægte DC amp.
Detal er på lignende vis en DC amp.
Billeder og data taler næsten for sig selv!! men siger dog kun så uendeligt lidt om den absolut fremragende lyd!!!!!!!!!!!!!
Udgangstranserne i gravity kan man ikke se, de er monteret på printet langs siden og tæt på køleprofilerne. Der sidder så vidt jeg kan tælle 20 stk pr. side og hertil kommer drivertrinnet, der alene æder 1 ampere i tomgang.
Kølingen er meget snedigt lavet, blæserne øger trykket i ampen, luften slippes så ud lige under køleprofilerne med retning opad. Luften blæses altså direkte forbi profilerne, hvilket holder temp. nede på de ca. 50-60 gr.
til sommer tror jeg ikke jeg kan spille med den mere, da bliver der nok for varmt i lokalet. Lige nu er der 25 gr. uden anden opvarmning.
Har flere gange lagt øre til dali sættet!... og med forskellige højtalere ( ikke mindst Megaline!!) IGEN!! stort bedre gøres det ikke!!!!!!!!!!!!
De anvendte kabler er på Tomos én, de originale bremse, koblings - og gaskabler.
I stereoén er det Van den Hul MC The Clearwater, som er lagt dobbelt, men som singlewire.
Jeg har dog en del andre kabler også, men de her er aldeles tillidsvækkende rent lydmæssigt.
VdH Clearwater???
Disse er afprøvet og forkastet... mangler den sidste opløsning.. giver istedet for en lettere peaky eller ru gengivelse der af nogle kan lige ved første lytning opfattes fejlagtigt som luft og opløsning i toppen.. lidt for grov kornede gennem mid. og en lidt ukontroleret knap så neuanceret bas.. igen lidt grov kornet i lyden.. men ganske dynamisk og højt råbende af sig ellers...
Signalkablerne er Van den hul D501 anvendt som Coax i stedet for semiballanceret.
Har ikke det store kendskab til netop disse...
Jeg ville nok have brugt netop MC-Silver eller Furukawa i denne sammenhænge.. samt Furukawa højtaler kabler..
Netledningerne er til Gravity NKT PKA 2X1,0 og 2X1,5 kvmm.
Ganske fornuftigt!! bruger det selv nu fra måler til net udtag og fra udtag til stik dåse, hvor efter det går gennem noget lidt bedre og meget specielt net kabel der er skærmet med en fortindet kobber skærm og en bly / metal holdig plastik inderkappe.. de lukker ALT! inde & ude!!... og giver den reneste strøm... ved desverre bare ik hvad de er?? de er af ældre dato og jeg fik 20 m. af en pensioneret elektronik inginør, han husker ik hvad det heder, men det blev brugt til EKSTREM! følsomt måle udstyr!... dette spiller bedre end noget net kabel jeg har hørt til selv langt over 10kg.kr...
Til CD og løbeværk er det de originale der sidder på.
MEN!! ellers har du jo fat i den lange og rigtige ende her, hr. Kurt von Kubik 
De venligste hifi hilsener
miju