| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være BioCity (Bio 1 (Sal 1)) i Århus, som iøvrigt i "gamle" dage hed CineCity som der refereres til i et ovenstående indlæg. Lyden i Bio 1 har jeg kun hørt blive anmasende og skarp en enkelt gang og det var under nogle heftige dueller i StarWars, Imperiet slår tilbage. De andre sale (Bio 2-9) er dog noget mere konventionelle i deres performance, og tilfredsstiller nok kun det familliære biografpublikum til folkeperler som Min søsters børn osv. 
Min interesse for netop Bio 1-salen blev vakt med filmen Independece Day.....whauu, den satte altså lydstandarden dengang den gik i CineCity's Bio 1 . Der var ikke bare smæk for skillingen, nej det var et kontrolleret højt lydniveau med kvalitetslyd og sikke en kontrol de subs har derinde....ganske imponerende. Gad vide om denne Bio1 er Svend P's forbillede i hans voldsomme hjemmebif med 1 kW ICE til hver sin sub 
Siden Independence Day er alle de store blevet set i denne sal, Troja, de tre Ringenes herre film, Spiderman 1+2, Hulk, Pearl Harbor, StarWars, alle Matrix osv. __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
EMPIRE PÅ Nørrebro i København
Peter
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
cst1967 skrev:
|
.
Nu kommer så mit spørgsmål :
i hvilken biograf får man den største lyd oplevelse….?
Med dette mener jeg flot lyd,,, ikke kun lyd med bas der får det hele til at ryste.
|
|
|
Ja i hvert fald ikke Cinemaxx, mere elendige biografer skal man faktisk lede længe efter og bileldet er altid grumset grundet at lærredet skal være så forbandet stort.
Men lyden, tja sal 1 i de gamle scala biografer slog faktisk Imperial med flere længder, men de er jo desværre lukket nu, så jeg må nok forslå Imperial som mange andre .
Men vil du en tur til lyngby, så besøg Kinopalæet derude, de har også særdeles gode lyd og billedeforhold. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Mads Doss Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den biograf jeg kommer mest i er selvsagt også den bedste... nemlig min egen hjemmebio! Der er mange gode biografer rundt om i Danmark, men alle deres lydanlæg er beregnet og optimeret til filmbrug, så i tilfældet med "Phantom of the Opera" er det klart at det ikke lyder optimalt, hvis man forventer at kunne gå i biografen for at høre "musik" (musicals).
Jeg holder dog ligeså meget af musik som film, så jeg valgte at prioritere musik på ligefod med film da jeg købte hjemmebio, så hvis jeg skal se en "opera" (læs musical), vil jeg foretrække at se den hjemme... __________________ Nil satis nisi optimum - Kun det bedste er godt nok.
Rotel 7.1 Bi-Amp m/ Tannoy højtalere
Se min hjemmebio her
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke nogen andre biografer end Imperial i Kbh. området der duer, når det drejer sig om lyd og ikke kun billede...? __________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo da... BioCity (City 2) i Tåstrup, sal 1... Den er faktisk rigtig god... Det er en rimelig stor biograf og de har (tror jeg) noget af det sidste inden for lyd og billede.. Mener også de får det nye "digital medie" til film (harddisk).. Men Imperial er og bliver nok DK's bedste bif...
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
ShookOne Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Det må være BioCity (Bio 1 (Sal 1)) i Århus, som iøvrigt i "gamle" dage hed CineCity som der refereres til i et ovenstående indlæg. Lyden i Bio 1 har jeg kun hørt blive anmasende og skarp en enkelt gang og det var under nogle heftige dueller i StarWars, Imperiet slår tilbage. De andre sale (Bio 2-9) er dog noget mere konventionelle i deres performance, og tilfredsstiller nok kun det familliære biografpublikum til folkeperler som Min søsters børn osv. 
Min interesse for netop Bio 1-salen blev vakt med filmen Independece Day.....whauu, den satte altså lydstandarden dengang den gik i CineCity's Bio 1 . Der var ikke bare smæk for skillingen, nej det var et kontrolleret højt lydniveau med kvalitetslyd og sikke en kontrol de subs har derinde....ganske imponerende. Gad vide om denne Bio1 er Svend P's forbillede i hans voldsomme hjemmebif med 1 kW ICE til hver sin sub 
Siden Independence Day er alle de store blevet set i denne sal, Troja, de tre Ringenes herre film, Spiderman 1+2, Hulk, Pearl Harbor, StarWars, alle Matrix osv.
|
|
|
hørt!
Independece Day var for vild da den gik i biffen, var også inde at se den i Bio 1, jeg mener faktisk at det var deres første film med det nye anlæg, ret mig hvis jeg tager fejl...
det lød specielt godt da Will fløj ind i "muren", sikke en rungende bas der kom der! whoops...
|
| Til top |
|
| |
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 02:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
En oplevelse der fortsat står frisk i hukkommelsen er Master and Commander, sal 1 cinemaxx århus. Har ikke lige hørt/set den andre steder, men for dælen en dynamik og uhyggelig lækker reproduktion af kanonerne vi fik. :)
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ultimative Bio er Fakse Bio, lyden er ekstrem god, akustikken er helt i top og billede er noget af det bedste lige pt.
ang. sidepladser, så er Fakse Bio rigtig god, der er masser af benplads, bløde behagelige stole med flaskeholder og ikke mindst masser af albueplads.
Jeg har set LOTR II - III i Fakse Bio og det var i den grad en god oplevelse.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en af mine bedste oplevelser i DRIVE-IN i Lynge for dem der ikke har prøvet at være i drive-in, så det på tide for det ret sjovt "kræver naturlivis bil" og hvis man også er lidt til bil stereo! så bestæmmer man jo meget af lyden selv.
Peter
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det ikke bas og brag jeg søgte men detaljer og godt stereo billede.
Bas er ikke svær at opdrive i de forskellige biografer, men hvor bliver de lækre detaljer af som "ganske alm." højtaler der hjemme kan gengive.
Det er lige som om at biograferne kun er lavet til aktion film... __________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |
Wayne Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu jeg må give Alex E Nielsen ret. Fakse bio er fantastik. Jeg
har ikke forstand på akustik og diverse mærkelige ting, men det er
sikkert at lyden er god.
Og sæderne er dejlige.. Har faktisk tjekket hvad de bruger, og de
højttalere de har, hedder vist nok: EAW = Eastern Audio Works..
Men den kan nok ikk måle sig med Imperial..
|
| Til top |
|
| |
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
cst1967 skrev:
|
Nu var det ikke bas og brag jeg søgte men detaljer og godt stereo billede.
Bas er ikke svær at opdrive i de forskellige biografer, men hvor bliver de lækre detaljer af som "ganske alm." højtaler der hjemme kan gengive.
Det er lige som om at biograferne kun er lavet til aktion film...
|
|
|
Synes nu det er meget forskelligt hvordan bas håndteres i de biografer jeg jævnligt kommer i. :)
Lydbilledet er vel en af de ting biffen netop kan, hvor de fleste hjemmebiffer vist lider under at mangle akustisk transparente lærreder, og dermed må leve med forkert placering af højttallerne. Ligeledes er det vist de færreste der har ordentlig dæmpning på vægge og loft derhjemme. :(
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 05:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget skuffet over, at der ikke er adgang for cyklister i drive-in biografer
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ShookOne skrev:
Acer skrev:
|
Siden Independence Day er alle de store blevet set i denne sal, Troja, de tre Ringenes herre film, Spiderman 1+2, Hulk, Pearl Harbor, StarWars, alle Matrix osv.
|
|
|
hørt!
Independece Day var for vild da den gik i biffen, var også inde at se den i Bio 1, jeg mener faktisk at det var deres første film med det nye anlæg, ret mig hvis jeg tager fejl...
det lød specielt godt da Will fløj ind i "muren", sikke en rungende bas der kom der! whoops...
|
|
|
Det har du ret i....det var premieren på deres THX-lydanlæg og vist nok den første bif af sin slags i DK  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
ShookOne skrev:
Acer skrev:
|
|
|
|
hørt!
|
|
|
Det har du ret i....det var premieren på deres THX-lydanlæg og vist nok den første bif af sin slags i DK 
|
|
|
Hmm....så vidt jeg husker fra en gammel artikel, så var de hedgangene Scala biografer i købehavn de første der fik THX godkendte biffer i danmark, Ikke engang Imperial havde det på det tidpunkt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, så da den første THX-bif i det mørke Jylland da  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Acer skrev:
ShookOne skrev:
Acer skrev:
|
|
|
|
hørt!
|
|
|
Det har du ret i....det var premieren på deres THX-lydanlæg og vist nok den første bif af sin slags i DK 
|
|
|
Hmm....så vidt jeg husker fra en gammel artikel, så var de hedgangene Scala biografer i købehavn de første der fik THX godkendte biffer i danmark, Ikke engang Imperial havde det på det tidpunkt.
|
|
|
Såvidt jeg husker, sagde de at Cinecity var den første THX certificerede biograf i hele nord europa?
Hifi klubben lavede faktisk en kanon artikel omkring biografen lige da den blev bygget/restaureret! (de lovede godtnok at lave en fortsættelse, men den kom aldrig )
|
| Til top |
|
| |