Emne: Hvad skal der bruges på kabler ? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 757
|
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Som ny i denne spændende HIFI verden vil jeg nu stille et, måske for nogle dumt, dumt spørgsmål.
Jeg har samlet lidt forskelligt, og mellem mange af delene stadig "lakrids" kabler, disse vil jeg selvfølgelig gerne skifte, med med hvad ?
Da jeg er fattig studerende, havde jeg kigget på lidt af det billige taralabs, evt noget brugt.
Men, jeg læste i nogle andre indlæg, kan ikke huske hvilke, at der var nogle der mente at man ikke kunne høre forskel på et kabel til 200 - 400 og et lakrids.
Så mit spørgsmål er, hvor meget skal der investeres for at det giver en hørbar forksel ?
Mvh
Nikolaj __________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nikolaj
Ja kabler giver stor hørbar forskel, faktisk mere end mange går og tror, man kan faktisk farve sit anlæg i den retning man ønsker ved ens kabelvalg.
Det er svært at rådgive folk om hvilke kabler de skal købe, for kablet skal passe til dit anlæg, således det passer til din opfattelse af rigtig lyd, og her er det så folk bliver uenige, da vi jo har lidt forskellig smag.
Så min anbefaling er at du må prøve noget kabel i dit setup, for at finde det du syntes bedst om, til mest fornuftig pris, og der er mange alternativer både nyt og brugt.
Min personlige holdning til hvor meget man skal investere i kabler, er at man ca. skal bruge 10-20% af prisen på ens anlæg til kabler, og du får ikke ret meget signalkabel for under 500,-kr.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
XenoCypraZ Forum Bruger

|