| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps, et ja til begge spørgsmål, har selv bl.a. Das Boot Directors cut i Superbit....
jeg har dog endnu ikke haft mine hænder på en ikke-superbit udgave for sammenligning.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Lars37
Min egen Gladiator R2 "normale" udgave er i 24bit.
Ingen, og jeg gentager INGEN "SUPERBIT" DVD er i 24bit.
Så den må have været i 16bit hvis det var en "Superbit", eller også er det den normale R2 du så..
Jeg har skrevet en mail til "Superbit" angående hvorfor de kun køre 16bit, da 24bit jo er mange gange bedre (95dB dynamik ved 16bit, og 118dB ved 24bit på PR350B) men har aldrig fået svar.. Nok fordi de jo ikke rigtig har nogen god forklaring.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel fordi at det kun er billedet og ikke lyden det måske kører på at optimere, netop ved at fjerne ekstra materiale osv. Eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Master and Commander i DTS lyder godt! Ihvertfald herhjemme hos mig... Flere af de øvrige titler kan jeg også anbefale.
Et andet godt bud på en DTS udgivelse er Underworld som kan fås for 50 kr i Stereo Studio - det er et kup til de penge.
Happy Hifi
Daring Dane __________________ Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 03:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apollo 13 når de opsender "raketten"
Titan AE hvor de flyver rundt mellem krystal "bjergene"
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået set den nye udgave af Top Gun med DTS-ES og der sku knald på! __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har allerede være op til flere gode bud, og jeg er enig i dem alle, men her er et par mere fra en gammel DVD-anmelder :
I, Robot. God film med stemningsfuld DTS-lyd. Dantes Peak (BOOOOOOOOM) Underworld. Filmen er ikke det vilde, men lyden er for lækker. Kill Bill. Der er mest action i vol. 1, men de er begge fede. Løvernes Konge. Noget af det bedste tegnefilm-lyd, du kan finde (men ikke så tung som monsterlyden på R1 af Titan AE) Gangs of NY. Filmen er en smagssag, men lyden er fremragende. Almost Famous. En fantastisk god film med en fantastisk god lyd Daredevil. Igen er filmen en blandet oplevelse, men lyden er forrygende. The Fifth Element. En lyd- og billedklassiker. Die Another Day. Måske ikke den bedste 007-film, men den har den klart bedste 007-lyd. Atlantis (Disney). Den danske R2 stinker big-time, men R1 er en af de bedste tegnefilmsudgivelser EVER! xXx. Hjernedød action med superlyd. The Bourne Identity. Intelligent action med superlyd. Minority Report. Måske den bedste Sci-fi film længe, og lyden er næsten lige så god. Moulin Rouge. En af de bedste film fra de sidste 10 år. Og lyden er helt utrolig. U-571. Super-U-båds-lyd i en middel film.
Andre "boblere": The Scorpion King, Blade II, Speed SE., Resident Evil, Die Hard 1 og 2, Se7en, Pearl Harbor, King Arthur, Rembrandt o.m.a.
Rigtig god fornøjelse med dine kommende DTS-oplevelser
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det forstår jeg ikke Neeper, for min R2 udgave af gladiator er købt i detailhandlen her i DK, og den er i 16 bit.
Lars
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten Neeper, så overvejer jeg at købe musik i 24 bit DTS, eftersom lydkvaliteten er ekstremt god i film i dette format. Men indtil videre kan jeg kun finde musik i flerkanalslyd. Eksisterer der musik i stereo i dette format ?
Lars
|
| Til top |
|
| |
SnowMann Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhada :) Så mange gode forslag - skal sku ha de store sedler igang hvis
jeg skal ha købt dem allesammen:) Bliver nok nød til at vælge :)
__________________ Cheers --> SnowMann // Martin Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes lige, at jeg vil nævne den nye udgave af TOP GUN, der indeholder et nyt 6.1 DTS-spor. Den er intet mindre end fremragende! Den udgivelse kan stærkt anbefales, og den er jo utrolig billig at købe.
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan anbefale den koreanske storkrigsfilm "Taegukgi", Brotherhood. Der findes 2 udgaver, een med DTS 6.1 ES.
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoda skrev:
| Jeg synes lige, at jeg vil nævne den nye udgave af TOP GUN, der indeholder et nyt 6.1 DTS-spor. Den er intet mindre end fremragende! Den udgivelse kan stærkt anbefales, og den er jo utrolig billig at købe. |
|
|
Hvor meget koster den nye version, og hvor kan den købes? __________________ min hjemmebiograf
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
| Personligt mener jeg Superbit bare bruger pladsen på en
DVD fuldt ud til lyd og billede. Dvs. alt ekstramateriale er fjernet.
Derved er der mere plads til data og en film afspilles med større
bitrate pr. sekund. |
|
|
Men gør de nu også det? Jeg checkede f.eks. en Superbit version af
Resident Evil, og der var kun lidt over 6 GB data på. Hvorfor var den
ikke fyldt ud? Det er jo netop formålet med at fjerne ekstramaterialet.
Når man så ikke engang udnytter den ekstra plads virker det næsten som
bedrag.
PS: Mht. 24 bit vs. 16 bit, er det så ikke kun nogle få specielle dekodere som overhovedet kan udnytte 24bit DTS?
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
Men gør de nu også det? Jeg checkede f.eks. en Superbit version af Resident Evil, og der var kun lidt over 6 GB data på. Hvorfor var den ikke fyldt ud? Det er jo netop formålet med at fjerne ekstramaterialet. Når man så ikke engang udnytter den ekstra plads virker det næsten som bedrag. 
|
|
|
Det er jo det der er latterligt ved SuperBit, som skulle være det bedste . DD-lyd i 448bps og DTS-lyd i 768bps. Total åndsvagt når det skulle være: DD i 2 kanaler i 192bps og DTS i 1536bps (gerne i ES-Discrete).
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
Men gør de nu også det? Jeg checkede f.eks. en Superbit version af Resident Evil, og der var kun lidt over 6 GB data på. Hvorfor var den ikke fyldt ud? Det er jo netop formålet med at fjerne ekstramaterialet. Når man så ikke engang udnytter den ekstra plads virker det næsten som bedrag.  |
|
|
Korrekt. Der er desværre enkelte Superbit titler som IKKE lever op til navnet. Af de jeg kender er det:
Navarones kanoner (kunne trænge til en total restaurering), Leon (den koreanske udgivelse er bedre) og Panic Room. En middelmådig film som Vertical Limit får en helt anden dimension som Superbit. Fantastisk lyd og billed.
Det er altid værd lige at checke kvaliteten ud på www.dvdcompare.net, www.dvdbeaver.com, www.dvdtimes.co.uk, www.dvdfile.com, www.dvdtherapy.com, www.totaldvd.com, www.dvdanswers.com, www.dvdtown.com, www.dvdtalk.com. Krydscheck imellem disse og man køber ALDRIG en dårlig DVD version. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Det er jo det der er latterligt ved SuperBit, som skulle være det bedste . DD-lyd i 448bps og DTS-lyd i 768bps. Total åndsvagt når det skulle være: DD i 2 kanaler i 192bps og DTS i 1536bps (gerne i ES-Discrete). |
|
|
Nogle Superbit titler er virkelig suveræne, men som regel er deciderede special editions eller ultimate editions, som restaurerer filmene, bedre.
Der er masser af Japanske og Koreanske udgivelser med DTS 768 og 1536, som giver smæk for alle pengene. Superbit KAN være godt. F.eks Jurassic Park i Superbit smadrer samtlige andre Jurassic Park udgivelser, men den kan ikke fås for øjeblikket. Black Hawk Down, Das Boot, The Fifth Element og ikke mindst Lawrence of Arabia er ligeledes i topklasse.
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man finde en liste over DTS 1536 udgivelser?
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|