| Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar fra ICEpower
Mailede ICEPower tidligere på dagen ang. hvad der var mest optimalt: balanceret el ubalanceret. Jeg citerer:
"ASP modulerne er designet til at køre balanceret da de er udviklet til professionelle applikationer hvor balanceret drift er normen pga. meget lange kabeltræk - og det står da enhver frit for at lytte sig frem til noget andet"
Intet nyt - og det var desværre et lidt tvetydigt svar - da det på den ene side bekræfter det balancerede princip - men dét er ud fra et professionet synspunkt hvor alt SKAL køre (være kompatibelt) balanceret pga. de mega lange kabelføringer... på den anden side er det ikke sikkert at det balancerede princip (nødvendigvis) er det bedste (eller bedre) til korte kabelføringer... (sådan læser jeg det)
Jeg er ikke elektronik sagkyndig, men (min) konklution er hvis det balancerede princip - også fungerer på korte afstande - ja så er jeg med på vognen 
Meeen gør det???? .... det koster alligevel at skulle skifte alt ud med XLR 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er tidligere blevet diskuteret lidt, men lydforskellen på alm/balanceret er så begrænset at jeg tvivler på at der eksisterer ret mange mennesker der er i stand til at høre forskel, og i så tilfælde kun på referenceudstyr der er så pinligt nøjagtigt at det ikke længere er musik, men et rent forsøg på korrekt gengivelse.
nu er xlr til rca stik ikke det dyreste i verden, så måske der er nogle med eks. jjaz forstærkere (der kører balanceret) der vil stille op til en lytte session, således at man kan afprøve med både alm. og balanceret (kræver samme kabel bortset fra stik...)??? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
det er tidligere blevet diskuteret lidt, men lydforskellen på alm/balanceret er så begrænset at jeg tvivler på at der eksisterer ret mange mennesker der er i stand til at høre forskel, og i så tilfælde kun på referenceudstyr der er så pinligt nøjagtigt at det ikke længere er musik, men et rent forsøg på korrekt gengivelse.
nu er xlr til rca stik ikke det dyreste i verden, så måske der er nogle med eks. jjaz forstærkere (der kører balanceret) der vil stille op til en lytte session, således at man kan afprøve med både alm. og balanceret (kræver samme kabel bortset fra stik...)???
|
|
|
Nope - det handler ikke kun om XLR stik - men om at skifte ALT ud: kabler, bøsninger - og evt. en ny forforstærker og cd... og hvis det kun giver 0 i lydforbedring, så er jeg til: 
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, så har jeg skiftet fra den ene eAR Two til den anden.
Den jeg har skiftet ud har spillet i ca. 1,5 mdr. Den anden 14 dage.
Og ja der er stor foreskel. Den som sidder der nu er i forehold til den anden: tilknappet over hele linien, bassen pumper i stedet for at flyde ud af ht. mellemtonen og diskant er hård ikke skinger men hård. Lyden er meget kort, klinger ikke rigtig ud, selve lydbilledet mangler højde, dybde og bredde i forehold til den anden.
Så for tvivlere af ICE lyden giv dem massere af spilletid. 1,5 mdr. er endda ikke lang tid for en ICE forstærker. Om to mdr. er forstærkerne ved at være klar til en ordentlig bedømmelse.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eriek skrev:
|
Hej, så har jeg skiftet fra den ene eAR Two til den anden.
Den jeg har skiftet ud har spillet i ca. 1,5 mdr. Den anden 14 dage.
Og ja der er stor foreskel. Den som sidder der nu er i forehold til den anden: tilknappet over hele linien, bassen pumper i stedet for at flyde ud af ht. mellemtonen og diskant er hård ikke skinger men hård. Lyden er meget kort, klinger ikke rigtig ud, selve lydbilledet mangler højde, dybde og bredde i forehold til den anden.
Så for tvivlere af ICE lyden giv dem massere af spilletid. 1,5 mdr. er endda ikke lang tid for en ICE forstærker. Om to mdr. er forstærkerne ved at være klar til en ordentlig bedømmelse.
mvh. Eriek
|
|
|
Ingen tvivl om de skal have nogle bank mine har kørt ca. 250 timer, og "åbner" stadig op kan ikke lade være med at tænke på om det også gælder med modsat fortegn: at de lyder dårliger med tiden - at elektronikken bliver "træt" / "slidt" ....... OK hvis det er tilfældet, er det nok først om mange år - hvor ICE har udviklet endnu bedre moduler 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen og andre.
Det er ikke helt den samme diskussion omkring balanceret (XLR) eller ubalanceret, og om hvordan det lyder. ICEpowers (B&Os svar er jo også meget klart og entydigt - balanceret.
Disse moduler er opbygget og konstrueret fuld balanceret, derfor opnår man også den bedste lyd hvis man kabler den sådan, ligeledes skla den også spille via en fuld balanceret forforstærker, hvis man vil have de sidste flotte detaljer, perspektiv og åbenhed.
Men hvis du nu F.eks. valgte en Densen som også spiller kanon flot, så er den kun Ubalanceret (RCA) for den er konstrueret og opbygget sådan. Jamen i den situation er jeg helt enig med dig / jer, så spiller den flot og det betyder intet - og der kommer den gamle diskussion klart ind.
Jeg / vi har lavet enormt mange test på området med ICEpower, og der gik faktisk et par måneder før jeg tog mig sammen til at køre det hele XLR og senere sætte jord på. Jord har en fantastisk flot indvirkning på det også - igen fordi det er noget der er bygget op til professionelt brug.
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke skriver hvis det er et citat fra andre... kan se noget af det lyder som om det er fra ice power tinge ling, men kan man jo aldrig være helt sikker...
men øhh, gogoog skriv og jeg læser med for sjov, har hat komma klap forstand på det
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
|
Kan du ikke skriver hvis det er et citat fra andre... kan se noget af det lyder som om det er fra ice power tinge ling, men kan man jo aldrig være helt sikker...
men øhh, gogoog skriv og jeg læser med for sjov, har hat komma klap forstand på det
|
|
|
Ja, undskyld - jeg troede at det fremgik tydeligt at jeg citerede - uden ligefrem at bruge ordet "citere".... Men nu har jeg rettet i indlægget 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
kim olsen og andre.
Det er ikke helt den samme diskussion omkring balanceret (XLR) eller ubalanceret, og om hvordan det lyder. ICEpowers (B&Os svar er jo også meget klart og entydigt - balanceret.
Disse moduler er opbygget og konstrueret fuld balanceret, derfor opnår man også den bedste lyd hvis man kabler den sådan, ligeledes skla den også spille via en fuld balanceret forforstærker, hvis man vil have de sidste flotte detaljer, perspektiv og åbenhed.
Men hvis du nu F.eks. valgte en Densen som også spiller kanon flot, så er den kun Ubalanceret (RCA) for den er konstrueret og opbygget sådan. Jamen i den situation er jeg helt enig med dig / jer, så spiller den flot og det betyder intet - og der kommer den gamle diskussion klart ind.
Jeg / vi har lavet enormt mange test på området med ICEpower, og der gik faktisk et par måneder før jeg tog mig sammen til at køre det hele XLR og senere sætte jord på. Jord har en fantastisk flot indvirkning på det også - igen fordi det er noget der er bygget op til professionelt brug.
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Fint nok Jørgen - jeg vil bare gerne være 110% - inden jeg går i gang med at opbygge det hele balanceret... Har faktisk mulighed for at sætte jord på også: skal det gøres skal det være 100% 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska
Go4it har skrevet til B&Os ICEpower afdeling, og de svarer som nedenstående ang. modulernes konstruktion.
Citat fra B&O til Go4it - som kan ses her i forum. "ASP modulerne er designet til at køre balanceret da de er udviklet til professionelle applikationer hvor balanceret drift er normen pga. meget lange kabeltræk - og det står da enhver frit for at lytte sig frem til noget andet".
Der står ordret - at de er designet balancerede - men man kan gøre hvad man vil-
Men ting der er designet og opbygget balanceret, spiller naturligvis også bedst balanceret. Har man konstrueret en Mercedes med 8 cylindre, kører den ikke bedre af at man hiver et tændkabel af, og lader den køre på syv cylindre.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen
Det eneste jeg har været i tvivl om, er, om det balanceret princip - fungerer optimalt over korte afstande - ligesom forskellen på en Mercedes 500 der "tumler" rundt på en lille skovsti eller cruser ud af motorvejen i overlegen stil...
Anyway - så er jeg "overbevist" 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilbage til dét, det hele handler om: Lyden på ASP1000:
I alle de ca. 30 år jeg har rodet med hifi, har jeg haft den oplevelse af, at når jeg skruede ned for lyden til "baggrundsniveau" - så mistede lydbilledet en masse: dynamik, bredde & dybte, og det opleves som frekvensgangen blev meget ujævn: bas og diskant "forsvandt" - den berømte laudness effekt 
Med ASP står hele lydbilledet - ved lav lydstyrke, lysende klart: ingen kompression - dog er bassen (selvfølgelig) mindre fysisk... Der er simpelthen så meget ENERGI i disse ASP
Får lyst til at kalde dem for "Atom"drevet 
ASP = Atom Supplyed Power 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it.
Du har ret, og det er ikke en provokation når jeg siger - netop dette bliver endnu mere markant, når man kører balanceret (XLR) og med en jord på, ligesom ind og udgange der er optimeret, bringer disse ting helt frem. HVis så man gider at bringe sine kabler og netkabler i overensstemmelse med god orden og skik, ingen fuglereder, så spiller det forrygende flot.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
...har jeg haft den oplevelse af, at når jeg skruede ned for lyden til "baggrundsniveau" - så mistede lydbilledet en masse: dynamik, bredde & dybte, og det opleves som frekvensgangen blev meget ujævn: bas og diskant "forsvandt" - den berømte laudness effekt 
Med ASP står hele lydbilledet - ved lav lydstyrke, lysende klart: ingen kompression - dog er bassen (selvfølgelig) mindre fysisk...
|
|
|
det er skam ikke for at dæmpe din glæde, men det er altså ikke noget usædvanligt fænomen, Odyssey's Khartago "kan" det samme, og ligeledes enhver effektforstærker af en bare nogenlunde kvalitet. (eneste grund til at nævne Khartago er at det er den billigste hvor "fænomenet" forekommer) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Go4it.
Du har ret, og det er ikke en provokation når jeg siger - netop dette bliver endnu mere markant, når man kører balanceret (XLR) og med en jord på, ligesom ind og udgange der er optimeret, bringer disse ting helt frem. HVis så man gider at bringe sine kabler og netkabler i overensstemmelse med god orden og skik, ingen fuglereder, så spiller det forrygende flot.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Jamen jeg kan da heller ikke vente Jørgen - og tiden er knap: der er vist en kvinde der er ved at liste sig ind i mit liv - og så er det slut med at sidde her... 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen.
Bravo - jeg er enig med dig og har nævnt 100 gange i de forskellige tråde, nu skal vi ikke glemme alle de andre strømstærke og kraftige forstærkere, de kan en masse og det samme, der er andet end ICEpower i denne verden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Go4it skrev:
|
...har jeg haft den oplevelse af, at når jeg skruede ned for lyden til "baggrundsniveau" - så mistede lydbilledet en masse: dynamik, bredde & dybte, og det opleves som frekvensgangen blev meget ujævn: bas og diskant "forsvandt" - den berømte laudness effekt 
Med ASP står hele lydbilledet - ved lav lydstyrke, lysende klart: ingen kompression - dog er bassen (selvfølgelig) mindre fysisk...
|
|
|
det er skam ikke for at dæmpe din glæde, men det er altså ikke noget usædvanligt fænomen, Odyssey's Khartago "kan" det samme, og ligeledes enhver effektforstærker af en bare nogenlunde kvalitet. (eneste grund til at nævne Khartago er at det er den billigste hvor "fænomenet" forekommer)
|
|
|
Fint nok - spørgsmålet er så, om ikke ASP gør det endnu bedre -til en brøkdel af prisen 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|

Toftdahl skrev:
|
kim olsen.
Bravo - jeg er enig med dig og har nævnt 100 gange i de forskellige tråde, nu skal vi ikke glemme alle de andre strømstærke og kraftige forstærkere, de kan en masse og det samme, der er andet end ICEpower i denne verden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Enig - ASP er ikke verdens bedste forstærker - men til prisen er den en klar "verdensmester"
|
| Til top |
|
| |
Snaphead Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad bruger alle i lykkelige ejer som forforstærker.
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snaphead skrev:
| Hvad bruger alle i lykkelige ejer som forforstærker. |
|
|
Hej pt. en næsten 20 år gammel Luxman C02. Lige nu lurepasser på AR.`s kommende eAR Master, eller hvis der viser sig noget andet.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |