Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Acoustic Reality (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Snaphead.

Jeg tror faktisk den nye LC forforstærker er kanon fed med en rigtig klang og en god lyd filosofi. Men som du nok har opdaget, så er det balanceret / XLR, hvis vi taler om ICEpower. Jeg ved ikke om det er ud fra ICEpower du spørger, hvis ikke, har du ramt en forkert tråd. En neutral lydende forforstærker er at foretrække, men det koster jo også lidt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Nogen der har prøvet at parre den med en Densen DM-20?

mvh
Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Det er ikke helt den samme diskussion omkring balanceret (XLR) eller ubalanceret, og om hvordan det lyder. ICEpowers (B&Os svar er jo også meget klart og entydigt - balanceret.

Toftdahl, jeg har respekt for dine mange tests, og hvis XLR i dine ører lyder bedre end RCA, så har jeg også fuld respekt for dét.

Men lad nu være med at begrunde valget af XLR i ICEpowers/B&0's svar. Hvis du gør det, skal du simpelthen på et kursus i semantik for begyndere .

ICEpower skrev:

Citér:

"ASP modulerne er designet til at køre balanceret da de er udviklet til professionelle applikationer hvor balanceret drift er normen pga. meget lange kabeltræk - og det står da enhver frit for at lytte sig frem til noget andet"

Jeg giver gerne første lektion: de med rødt markerede ord indikerer, at nu kommer der en BEGRUNDELSE. Og denne begrundelse er, sammenskrevet, at ASP er designet til balanceret drift, fordi dette er bedst ved anvendelse af meget lange kabler, hvilket man typisk anvender i de proffesionelle applikationer, hvortil ASP er udviklet.

Mht. lyden står der intet andet end, at XLR er bedst ved anvendelse af meget lange kabler. ICEpower/B&Os's svar er ikke entydigt om noget som helst andet - det fremsætter slet ingen holdning til det spørgsmål, vi diskuterer her i tråden, nemlig om der er nogen forskel på XLR og RCA ved kort kabling i et hifi-system.

Endvidere giver det heller ikke rigtig mening at påstå - som noget generelt - at ting altid er bedre, når de bliver anvendt på den måde/med den montering, de er designet til. Du har da sikkert ret i, at en 8-cylindret Mercedes ikke kommer til at køre bedre ved at få pillet et tændrørskabel af - men det kunne meget vel tænkes, at den gjorde det ved at komme en tur forbi Kleeman eller AMG og få nogle af stardardkomponenterne byttet ud! Sådan en 220 CDI er sgu' en lam slæde ab fabrik  . Noget lignende kunne man sige om uendelig mange ting, der sagtens kan fungere lige så godt - eller bedre - ved at blive brugt på en anden måde, end de er "designet til".

Det svar jeg har fået fra Acoustic Reality i dag, nemlig at der teoretisk, men absolut ikke hørbart er mindre forvrængning ved XLR, vejer i hvertfald for mig tungere end B&O's antisvar. AR har trods alt lagt ører til begge løsninger i mange, mange timer.

Til top Vis Celziam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Celziam

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Celziam.

Jeg frembringer ingen postulater, og der er hørbar forskel. Selvfølgelig har du fået det svar, det betvivler jeg ikke og jeg betvivler heller ikke din ærlighed. Det handler ikke om teori, men i en klar reference opsætning er der markant forskel - testet et utal af gange. Dernæst er det klart, at prioriteret balanceret og hele vejen igennem, spiller bedre, på samme måde som når tingene er prioriteret RCA, så spiller det også bedre sådan.

ICEpower er ikke digital og er produceret som prioriteret balanceret (XLR).

Der er ikke noget antisvar fra B&O, der er et klart svar og de står bag patenterne og udviklingen, ligesom nogle af verdens førende producenter i Hi-Fi branchen anvender produktet. Dernæst er vi da også nogle stykker der kan lytte, og vi gør det også i mange og jeg siger rigtig mange timer, flere end pågældende du refererer til. Måske pågældende producent ikke kan høre forskel på den måde han producerer produktet, det skal naturligvis være usagt.

Igen ikke for at sværte nogen, men et svar der er baseret på baggrund af erfaring og udvikling i mange timer og dette i et bredt kompetent forum. Det kompetente ICEpower forum / folk er bredt, det består ikke kun af en enkelt person og dennes ører, der er mange rundt omkring.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Toftdahl, jeg er ikke lige med på, hvilke "postulater" det er, du ikke vil deltage i. Men anyway, jeg vil gerne understrege, at jeg ikke underkender dine tests og det, dine ører fortæller dig. Slet ikke. Jeg påstår heller ikke, at XLR ikke er bedre end RCA i forbindelse med ICEpower.

Min pointe var blot, at det er forkert, når du skriver, at man "entydigt" kan slutte dette ud fra B&O's svar. Som Go4it skriver i sit oprindelige indlæg, tilfører B&O's svar intet nyt til diskussionen.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Celziam.

B&O tilførte netop det afgørende til debatten, de bekræftede at det var prioriteret balanceret (XLR), hvilket det gik på. Dernæst er der en mening med at nogle laver tingene fuldt balanceret (XLR). Andre vælger at prioritere ubalanceret RCA, det er der også en mening med. Et mix af balanceret og ubalanceret har et utal af gange vist, at det ikke er optimalt.

Jeg har været med til at lytte / teste et utal af de forskellige muligheder og opstillinger, fuldt balanceret (XLR) vinder ubetinget hver gang, hvorimod de ICEpower modeller (modelelr) der er ført til RCA, ikke spiller så åbent, luftigt og præcist ligesom perspektivet bliver mindre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Ok, det kan være, at vi havde en forskellig opfattelse af, hvad vi allerede vidste. Min opfattelse gik ud på, at vi allerede inden B&O svarede var enige om, at ICEpower er balanceret prioriteret. Det åbne spørgsmål var så, hvilken konsekvens det har i et hifi-anlæg med kort kabling.

Men lad os ryge fredspiben over denne sag og finde noget andet og mere spændende at være uenige om . Om man kan læse det ene eller andet ud af B&O's svar, er for såvidt et akademisk spørgsmål, som slet ikke handler om hifi.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Snaphead skrev:
Hvad bruger alle i lykkelige ejer som forforstærker.

Bruger en NLE 11/19 til ca. 3000,- , den matcher mine eAR1001 perfekt, dvs: lyden slipper igennem uden farvning oa. stemmer/instrumenter står kniv skarpt i lydbilledet som også har fint bredde og dybde   tror faktisk at denne kombination er optimal da Niels Larsen der har lavet NLE 11/19 er modstander af "farvet" lyd (eks. rørgrej), Niels mener at en pre skal være helt neutral - og det mener jeg i den grad er lykkedes  Og lyden bliver på intet tidspunkt for kedeligt eller lys (hvad jeg faktisk frygtede), kun naturlig/neutralt  Der er nogen der påstår at bassen på NLE kan være lidt for "tight" - det mener jeg bestemt ikke er tilfældet, den står (mærkes) så flot

Og man skal ikke lade sig afskrække af prisen - den er latterlig lav i forhold til ydelsen - og så kan den udbygges til balanceret drift, koster så ca. kr 5000,-

Kan varmt anbefales

NL Elektronik: telf. 45884412

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Snaphead skrev: "Hvad bruger alle I lykkelige ejere som forforstærker."

Jeg har A.R. EAR ONE monoblokkene, og jeg har også valgt en forforstærker fra acoustic Reality, (Pre One). Et godt neutral match, til en fornuftig penge!!!

Og så en lille kommentar til "Krigen" mellem Celziam og Hr. Jørgen "ORAKEL" Toftdahl!! At have forskellige meninger om noget så subjektiv som God/rigtig Lyd er en selvfølge!! Hvorfor er der så nogen, jeg nævner ingen navne, der benytter dette forum til at profilere deres egne "Kæpheste" igen og igen!! Der findes mere end EN´menig og andre der også har ører der virker!! Jeg synes personligt at det er kanon ærgerlig, at så mange gode tråde er blevet "Ødelagt", fordi nogen altid skal have det sidste ord!! Hvorfor påstå, at fordi nogen har opfundet noget/har patent, så er deres Formel den eneste rigtige eller for den sags skyld, den bedste!! Jeg tror, at der er mange bilejere der er rigtig glade for, at nogen videreudviklede de hjul, som en smart stenaldermand fandt på!! (Mange andre eks. kunne nævnes). Måske nogen skulle bruge lidt mere energi på at lytte til god musik i stedet for at skrive mavesure indlæg i dette forum!! Det handler ikke om tal på et stykke papir eller teoretiske formler!! Det der lyder bedst i mine ører, er det bedste for mig, uanset hvad andre kloge hoveder mener!!

HUSK DET HANDLER OM GOD MUSIK

MVH. HIFIDO

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

hifido skrev:

Snaphead skrev: "Hvad bruger alle I lykkelige ejere som forforstærker."

Jeg har A.R. EAR ONE monoblokkene, og jeg har også valgt en forforstærker fra acoustic Reality, (Pre One). Et godt neutral match, til en fornuftig penge!!!

Og så en lille kommentar til "Krigen" mellem Celziam og Hr. Jørgen "ORAKEL" Toftdahl!! At have forskellige meninger om noget så subjektiv som God/rigtig Lyd er en selvfølge!! Hvorfor er der så nogen, jeg nævner ingen navne, der benytter dette forum til at profilere deres egne "Kæpheste" igen og igen!! Der findes mere en EN´menig og andre der også har ører der virker!! Jeg synes personligt at det er kanon ærgerlig, at så mange gode tråde er blevet "Ødelagt", fordi nogen altid skal have det sidste ord!! Hvorfor påstå, at fordi nogen har opfundet noget/har patent, så er deres Formel den eneste rigtige eller for den sags skyld, den bedste!! Jeg tror, at der er mange bilejere der er rigtig glade for, at nogen videreudviklede de hjul, som en smart stenaldermand fandt på!! (Mange andre eks. kunne nævnes). Måske nogen skulle bruge lidt mere energi på at lytte til god musik i stedet for at skrive mavesure indlæg i dette forum!! Det handler ikke om tal på et stykke papir eller teoretiske formler!! Det der lyder bedst i mine ører, er det bedste for mig, uanset hvad andre kloge hoveder mener!!

HUSK DER HANDLER OM GOD MUSIK

MVH. HIFIDO

Word up, hørt hørt.... hvorfor bruger timer og timer, og selvf også penge på noget nyt hvis man ikke kan høre forskel? Så kunne man jo ligeså godt spare de penge og bruge dem på noget andet...

Så jeg giver dig 101% ret HIFIDO

// I'm out

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

hifido

Jeg er helt enig med dig, det er faktisk det jeg har forholdt mig til og gjort, og når så kæphestene er kommet frem, har jeg tilladt mig at korrigere lidt på det og fremkomme lidt med oplevelserne og erfaringerne. 
Her lytter jeg / vi til kanon musik og bruger også meget / enorm tid på at udvikle og teste ICEpower forstærkere (privat regi ) i mange forskellige udgaver og varianter, samt meget andet grej. Når så nogen spørger eller ønsker oplysninger, så er jeg naturligvis venlig og ikke bange for at bidrage lidt til debatten, da det er et nyt og spændende område for mange.

Samtidigt kan man jo se mange spørger fordi de ingen erfaring har med det, så er det jo rart at have sådan nogen som dig og mig, der har anlæg der er i den øvre ende og har kæmpe erfaring på området. 

Derfor er der helt naturligt enorm plads til alles mening og lyd, det er det der skaber de store fremskridt. Men når så nogen fremfører noget der er urigtigt / forkert opfattet, så synes jeg da også at det er på sin plads, at jeg / andre / du lige retetter det lidt til. Samtidigt bidrager andre jo også til din og min viden - hvor er det dejligt at vi alle, altid kan blive bedre og få bedre lydoplevelser.

Og så lige til sidst - der er meget stor forskel på Balanceret og Ubalanceret, når vi taler om ICEpower forstærkere - rent lydmæssigt, forudsat man har produceret dem korrekt. Dem der måtte påstå andet, kan umuligt have hørt og sammenlignet det. Balanceret spiller klart bedre.

Du har en spøjs indgangsvinkel til Zelsiams og mine udvekslinger og du fremfører det som krig - helt forkert opfattet og ude af proportationer.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

True that

Toftdahl: Hva' så hvis prisen også skal tages i betragtning her, hvad spiller så bedst? ment på den måde hvis man konstruere et Anlæg fuldbalanceret og et anlæg til RCA, hvis det SKAL koste det samme at producere, kan det gøres? eller koster balanceret bare mere at lave, altså sådan at RCA giver et bedre pris/kvalitet forhold end RCA? Hvis RCA når toppen og ikke kan gøres bedre stopper Balanceret pris selvf også der....

Håber du forstå... for når jeg laver indkøb er de pris beviste da jeg nok ikke så skide mange penge.... 

// I'm ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Kære Hr. Toftdahl!!!

Jeg er da glad for, at vi er enige om noget!!! Men debatten om Balanceret  kontra Alm. tilslutning, kan altså ikke bare afgøres af at DU siger det lyder bedst!! Jeg har godt ligget lidt i "Hifi Dvale" de sidste 4-5 År, men jeg har da haft mange Bal. systemer. Faktisk så har jeg stadig et High End system fra MUSICAL FIDELITY. (F 15 & F 22) som kan begge dele. Jeg har også Sirius 7 C. Nu Kører jeg, som du ved ICE POWER fra din ærkefjende!! Jeg har ligeledes været ejer af en af danmarks helt store mobildiskoteker, med både alm. og digitale amps! Derfor tror jeg, måske, at jeg kan tillade mig at komme med en anden og MINDST lige så rigtig Version af sandheden!! Grunden til at man kører Bal. er ikke så meget lydkvaliteten, men pga. commen Mote, støjreduction ved lang kabelføring!! Du VIL uanset om det er PA eller Hifi have dobbel Elektronik i signalvejen, hvis du kører Bal. Derfor mener rigtig mange, at der er mindre hul igennem ved bal. drift fremfor singel ended!!Men Nu er jeg altså ikke lige så HÅRDNAKKET som f.eks. dig, så jeg derfor mener, at Alm tilslutning altid er den bedste løsning, Men min erfaring viser mig, at hvilket slags kabel du benytter betyder langt mere end tilslutningsformen!!

Mvh. HIFIDO

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

soren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Toftdahl er så skråsikker. Bal. er den eneste sande vej. Sjovt nok, når produktet ikke er egentlig balanceret, men kun pseudobalanceret. Balanceret input. Single ended modulator/regulering. Balanceret output.

I et almindeligt hjem med realistiske afstande mellem apparaterne, hvad skulle man kunne vinde? Rent teoretisk. En subjektiv vurdering kan ikke bruges til noget her, da selv ikke en imponeret ICEpower ejer kan garantere at være objektiv.

En blindtest kunne stables på benene, eneste måde at validere udsagnene på. Og så kunne vi i samme omgang tage phono og bananstik, og i særdeleshed digital og powerkabler med.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

syska + hifido

Prisen på balanceret og ubalanceret - jamen da, det er jo lavet fra fabrikken ICEpower (B&O). Samleren / producenten skal så bare vælge at følge den linie hele vejen igennem. Dernæst skal man vælge en balanceret (XLR) forforstærker, og signalkablerne køber man naturligvis i balanceret (XLR).

Vi skriver formodentlig sammen her i forum, netop for at opnå det bedste og også til den billigste / fornuftigste pris - hjælper hinanden lidt med råd og vejledning, derfor frembringer jeg mine erfaringer. Så inden man kaster sig ud i disse køb, er det jo meget bedre hvis man ved man skal investere i. Ballanceret (XLR) - her med ICEpower koster ikke mere fra starten. Balanceret koster generelt lidt mere at opbygge og producere, men igen - B&O har jo produceret det, stikkene til XLR koster nok mindre end et sæt ekstreme RCA.

Skulle man så have RCA kabler, kan de jo let laves om med nye stik. Jeg fik en prof til at skifte mine stik frem og tilbage på et tidspunkt, og det er meget dyre Nordost kabler (gammel pris - øv), det nævner jeg kun for at sige, der er ikke noget at være bange for, hvis man vil ændre sine kabler. 

Debatten om balanceret og ubalanceret er da ikke noget jeg har afgjort, jeg fortæller bare om de facts der er omkring fuldt balanceret og de alenlange test der foreligger. Det er ikke en fordel at konvertere og ændre på noget der er prioriteret fudt balanceret til ubalanceret.

Men igen som jeg nævnte sidst, en Densen der spiller forrygende godt, som er prioriteret ubalanceret, spiller da også meget bedre ubalanceret, da den er bygget sådan - og det ville være helt galt at ændre / lodde i den til at spille balanceret. 
På den måde er jeg enig i debatten om ubalanceret eller balanceret, og at det på den måde er ligegyldigt om det er balanceret eller ubalanceret - bare ikke den anden vej rundt med ICEpower, det er en anden sag og snak.

Og så vil jeg gerne pointere - jeg har ikke nogen ærkefjende, det er jo ren vrøvl at komme med sådan noget. Jeg ved ikke hvor du har det gas fra.

Jeg er ikke hårdnakket - men hvis der ved gentagne test og sammenligninger på referencegrej, er markant forskel - så kan jeg nu ikke udtrykke andet, men det må jeg tilsyneladende ikke.

Hvor mange sammenligninger med hvor mange forskellige opsætninger af ASP 1000 har hifido f.eks. testet og sammenlignet - lad os høre, da du nu angriber tingene ???????

Med venlig balanceret hilsen

Jørgen Toftdahl

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Bare et lille stille spørgsmål.

Som jeg har læst/forstået det, er indgangsimpedancen en hel del højere ved balanceret drift end ved ubalanceret. Det alene kan jo gøre en hel del (hovedsagligt positivt) for lyden afhængigt af, hvilket apparat som føder ICEpowerne. Da jeg hørte B&O's udlånsforstærkere (ASP500 og ASP1000) var der stor forskel på den opnåede kvalitet fra forforstærker til forforstærker - også større end forforstærkernes "egenlyd" kunne være skyld i. Det tillægger jeg helt klart primært den relativt lave indgangsimpedans ved ubalanceret drift.

Kun hos mig selv var der i øvrigt mulighed for at have jord på ICE'rne, og her lød de også klart bedst. En bekendt af mig har som jeg tidligere har nævnt anvendt specialbestilte trafoer fra USA i indgangen og påstår, at kun sådan spiller de rigtigt godt.

Nogen kommentarer, Toftdahl? I øvrigt er jeg stort set rørende enig med dig i det, du har skrevet i hele denne tråd.

Lige en sidste kommentar: Der bliver spurgt et sted om, hvad der spiller bedst, hvis man tager prisen for en balanceret løsning med i betragtning. Det er da et umuligt spørgsmål at svare på. Acceptér dog at I ligesom vi andre er fattigrøve i forhold til vore ønsker. Det skal da ikke rykke ved vore standarder for hvad, der spiller bedst. Husk hvad Kirkegaard sagde, kun ved at stræbe efter det uopnåelige, kan vi nå det højst opnåelige.

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

schweinsteiger skrev:
følger lige tråden har bestilt en 202, nemlig

Hehe gør jeg også... overvejer nemlig også at købe en
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

AndreasCB skrev:
schweinsteiger skrev:
følger lige tråden har bestilt en 202, nemlig

Hehe gør jeg også... overvejer nemlig også at købe en

Hvad koster en 202?

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

lige under 3k

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se argumentet for at bruge en traffo på indgangen, er indgangs impedansen virkeligt så lav er det behøves ? Det kan ikke være for at fjeren ground loops etc - eller er det for at farve lyden, som en traffo vil gøre ?
Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes