Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Acoustic Reality (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

dk2000 skrev:

lige under 3k

Har ikke hørt dem - men hvis de bare er 1/2 så gode som eAR1001 - er det et røverkøb    Er vel også kanon til surround - der er bare ikke så mange billige/gode surroundprocessore derude..

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

har i set, eller hørt denne her?

http://www.audacia-audio.se/

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

jeg tror nu den er fra USA, med meget fed

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Dav-dav i gemakkerne!

Nu er der talt en del frem og tilbage om balanceret drift i denne tråd, så tillad mig her i al beskedenhed at indbøwse en absolut minimal fodnote om emnet

Ved at køre med balancerede signaler, får man nogle fordele, der er ganske hørbare; blandt andet lavere støjgulv og forøget dynamik.

Det lavere støjgulv tillader i højere grad også de helt små detaljer at træde frem. Detaljer, der førhen har været tabt i Vesterhavs-sus og støj fra et eller flere led i kæden.

Dynamikken øges også ret væsentligt, nemmerlig med typisk 4-6 dB, og endda mere ved rigtig godt udstyr. Altså taler vi her om minimum en fordobling af dynamikken, set i forhold til RCA.

Nøjes man med at lægge blot disse to fordele sammen, er der alene på papiret ingen tvivl om hvilken af løsningerne, jeg selv ville vælge.

At balanceret drift KUN skulle kunne bruges til lange kabler er dæwlerme noget vås.

Blot er konstruktionen særdeles *velegnet* til brug med lange kabler, da støjgulvet som sagt er særdeles lavt, sammenlignet med RCA.

Smæk derfor trygt balancerede kawler på grejet, også selv om de kun er 1m eller ½ - der er nemlig alt at vinde, når det kommer til lyden.

Med høflig hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Ja så er det bare træls at AR ikke kører med balancerede indgange

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

donkeyshark

TAK – du havde da hørt ASP.

Jeg er rørende enig med dig - jeg har selv lyttet til de pågældende forstærkere. Og der er brugt enorm megen tid på, ud dette faktum - at finde forforstærkeren. Der er testet rigtigt mange, netop for at finde det bedst mulige og mest neutrale, og så derfra konkludere og bruge dette materiale i referencer og sammenligninger. Forforstærkeren er i mine øjne overordentlig vigtig, og før den er på plads kan jeg ikke konkludere noget endeligt - det har været vejen og motivationen. Uden referencer og top grej, kan man slet ikke konkludere noget endeligt omkring ICEpower modulerne – her ASP 500 og 1000. Jeg har hørt og set det mest umulige med de mange forskelligartede opsætninger og grej der er testet.

Og ja der er nogle muligheder med tweaks og tilbehør – men men men. Så sent som i dag har jeg afprøvet lidt anderledes modulering af de tekniske kombinationer. Ikke dårligt og noget der gav stof til eftertanke. Jeg vil / tør godt konkludere det sådan, at et sæt ASP 1000 kan komme til at lyde forrygende.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Jamen..

Man risikerer jo at lære noget i dette forum, og mig der troede at det bare var spas og jazzmusik det hele. Hvis man nu vælger at køre ASP med XLR og balanceret, så skal man vel have en relativ god forforstærker med ligeså signalgang. For at få noget ud af det hele, skal man så også køre balanceret på resten af setuppet?

Iøvrigt; nu tør jeg næsten ikke at nævne det uden at få ørene i maskinen. Men jeg er dybt imponeret over, hvor meget en ICE amp åbner sig, begynder at spille dynamisk istedet for at spille tight og hårdt. Jeg har aldrig haft en god forstærker før, og jeg var rystet da jeg fik tændt min AR første gang. Vor herre til hest! Jeg havde jo ikke mere emalje på tænderne...!!

Men nu efter 1,5 uge, selvom der er måske, måske ikke er lang tid igen. Så er der jo verdener til forskel. Ja undskyld, det ved I kloge mennesker jo godt. Men for mig er det en stor oplevelse. Mht. til for-forstærker, balanceret osv, kan man så en for-forstærker a la NLE 11/19, med kun det ultimativt nødvendige og som også er til at betale for en fattighans som mig?

Og nej, jeg har aldrig hørt ASP

Tillægs spørgsmål; Hvordan er det med ICE og strømfiltre? Har tidligere haft almindelige konsumamps, som virkeligt godt kunne lide den slags?

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Til Blackhawk:

Jeg vil ikke gøre mig klog på, om du kan få en balanceret forforstærker til 3000, som kan leve op til ICEpower. Jeg vil bare minde om, at det hele er en samlet kæde, som skal svinge (i bogstaveligste forstand) sammen. Derfor kan det sagtens være, at ubalanceret drift med en rigtigt god signalkilde       og tilsvarende kabler spiller bedre end en mindre god signalkilde over en balanceret forforstærker.

Gør op med dig selv, om du er på (lang) vej mod det ypperste, eller om du her og nu vil have det maksimale setup indenfor din økonomiske ramme. Det er to ganske forskellige veje at gå. Den første kræver stor tålmodighed og disciplin, den anden, at man kan slå sig til tåls...

god tur på rejsen

IcePower is NicePower

IcePower is VicePower

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Uden referencer og top grej, kan man slet ikke konkludere noget endeligt omkring ICEpower modulerne – her ASP 500 og 1000. Jeg har hørt og set det mest umulige med de mange forskelligartede opsætninger og grej der er testet.

Halløj hr. Toftdahl!

Har du fået hørt dine amps med den X2.5'er, du ville have fingrene i?

Med høflig hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr.

Der kom lidt slinger i leveringen af den X2.5, så indtil videre har jeg brugt den vanlige PASS 1.7, som iøvrigt er referencemodellen i hele historikken, og sandt at sige spiller den jo rigtig pænt.

Den der "helvedesmaskine" x2.5 og genvejen til himmelen,  skulle efter sigende lande med aftenposten førstkommend fredag - så det bliver noget spændende.

Der vil komme nyt når der er noget præsentabelt om denne X 2.5

Med høflig lyt og hilsen

Jørgen Toftdahl

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Ghammel & Suhr.

Der kom lidt slinger i leveringen af den X2.5, så indtil videre har jeg brugt den vanlige PASS 1.7, som iøvrigt er referencemodellen i hele historikken, og sandt at sige spiller den jo rigtig pænt.

Den der "helvedesmaskine" x2.5 og genvejen til himmelen,  skulle efter sigende lande med aftenposten førstkommend fredag - så det bliver noget spændende.

Der vil komme nyt når der er noget præsentabelt om denne X 2.5

Med høflig lyt og hilsen

Jørgen Toftdahl

Jørgen - hvad koster denne X2.5? og har du et link?

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Toftdahl, jeg forstår du har prøvet meget ang. ICEpower.

Hvad vil du så sige til eAR Two ikke xlr. koblet sammen med en Audio Research sp-6. pre.

mvh. Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Eriek

Der er jeg dig svar skyldigt - og som du selv ved så er der jo kun en vej, at prøve sig frem.

Prøv at læse de svar donkeyshark gav, der mener jeg der er en god pointe med anlægget og målsætningen.

Men det hele er jo afhængig af CDspilleren og kabler - synergien, derfor kan svaret være lidt svært.

Ud og lån og prøv dig frem, det er kun dine ører der kan afgøre. Men selvfølgelig kunne det være en fordel hvis der var nogen der havde løsningen lige på hånden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Toftdahl, bare sådan af ren nysgerrighed: hvordan fa.... får du slæbt alt det grej til huse? Er du millionær, anmelder på Geile HiFi, eller returnerer du 95% af udstyret igen?
Til top Vis Celziam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Celziam

kimmadsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

soren skrev:

Toftdahl er så skråsikker. Bal. er den eneste sande vej. Sjovt nok, når produktet ikke er egentlig balanceret, men kun pseudobalanceret. Balanceret input. Single ended modulator/regulering. Balanceret output.

I et almindeligt hjem med realistiske afstande mellem apparaterne, hvad skulle man kunne vinde? Rent teoretisk. En subjektiv vurdering kan ikke bruges til noget her, da selv ikke en imponeret ICEpower ejer kan garantere at være objektiv.

En blindtest kunne stables på benene, eneste måde at validere udsagnene på. Og så kunne vi i samme omgang tage phono og bananstik, og i særdeleshed digital og powerkabler med.

Ja sjovt nok, er der ikke noget der kommentere dette !

Er det uvidenhed om bal. eller bare surhed over at de ikke længere har ret, er svært at sige.

Til top Vis kimmadsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimmadsen

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Ja, I gør det jo heller ikke nemmere at være producent..

Alle vil have ICEpower billigst muligt. Når en producent så skærer helt til benet og sparer både netledning og XLR-stik for at få prisen ned, så er det også galt.

Det er ikke sådan rigtig nemt at gøre jer tilfredse

Vi leverer gerne med XLR-stik hvis folk vil have det, men det koster altså lidt mere i indkøb ligesom kunden får brug for et par XLR->RCA adaptere hvis den skal bruges ubalanceret.

Sååå... Hvad er det I vil have, så skal vi nok lave det

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Jeg tror sådan set ikke, at det var en kritik af producenterne, som Søren kom med.

Mere et spørgsmål i retning af, om ASP1000 forstærkerne er ægte og fuldt balancedre forstærkere eller bare noget tilnærmet!

Jeg går udfra, at modulerne er bygget fuldt balanceret, men at et problem kan opstå, når de smides i en kasse og der skal forbindes stik dertil.

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Celziam.

Ja det er meget udstyr, men det er interessant at teste og mange har stor glæde af det - og ja man skal jo lidt til lommerne når man vil beholde det.

I dag tester jeg på livet løs, effektforstærkere, men med en helt ny indgangsvinkel - forforstærkeren PASS X2.5 - det tager noget tid, men så kommer der lidt om det.

Og til jer der begyndte med balanceret spørgsmålet igen.
ICEpower er balanceret og ICEpower er ikke digitalt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

kimmadsen skrev:
soren skrev:

Toftdahl er så skråsikker. Bal. er den eneste sande vej. Sjovt nok, når produktet ikke er egentlig balanceret, men kun pseudobalanceret. Balanceret input. Single ended modulator/regulering. Balanceret output.

I et almindeligt hjem med realistiske afstande mellem apparaterne, hvad skulle man kunne vinde? Rent teoretisk. En subjektiv vurdering kan ikke bruges til noget her, da selv ikke en imponeret ICEpower ejer kan garantere at være objektiv.

En blindtest kunne stables på benene, eneste måde at validere udsagnene på. Og så kunne vi i samme omgang tage phono og bananstik, og i særdeleshed digital og powerkabler med.

Ja sjovt nok, er der ikke noget der kommentere dette

Er det uvidenhed om bal. eller bare surhed over at de ikke længere har ret, er svært at sige.

Jamen, jeg skal da gerne kommentere det igen (som gjort lidt længere tilbage i tråden):

For det første er der ikke nogle krav til kabellængden, hvis man ønsker at køre balanceret. Fordelene er der selvfølgelig også ved korte kabellængder, det er jo nærmest selvforklarende. Teoretisk set bør fordelene endda være endnu mere udtalte ved korte, end ved længere kabler.

At balanceret drift er at foretrække ved lange kabellængder, bl.a. på grund af det lave støjgulv, eliminerer med andre ord ikke virkningen ved også korte kabellængder.

For det andet er det egentlig et ganske fornuftigt konstruktionsmæssigt valg, Bøwl & Omkostninger har taget.

Hvad alternativet skulle være, er jeg sikker på, der er en del, der gerne vil vide, så sig frem...?

Og at der er en hørbar forskel, kan jeg roligt sige, da jeg selvfølgelig har lavet adskillige A/B- og blindtests mellem balanceret og RCA på ICEpower.

Balanceret lyder ganske enkelt bedst; der er mere hul igennem, mere realisme, større dynamik, flere detaljer, optagerummet er bedre defineret, instrumenternes individuelle konturer er skarpere skåret, etc, etc.

I det hele taget er det samlede lydbillede mere troværdigt - altså mere hifi, set i forhold til RCA.

Grundet den forvrængningsfattige konstruktion, træder disse egenskaber måske også tydligere igennem på ICEpower, set i forhold til en konventionel klasse B eller A/B.

Hvorfor du mener nogle skulle være sure over dette, er umiddelbart svært at se...

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes