Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Acoustic Reality (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

jo, det kan det, har dem selv og de virker fortrinligt. Neutrik har lavet noget lignende, som jeg også har, ikke den store forskel.

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Kan det ikke klares med et par af de væmmelige kawler, både med RCA og XLR, plus et par af dem her:
Vil helst ikke begynde at skære i arvesølvet

Mnaaaaah.., den går ikke Brotgård. XLR-RCA adapteren kortslutter såvidt jeg husker den ene halvdel af signalet, det er ligesom den eneste måde at få en balanceret indgang til at opføre sig ubalanceret på. Det er der helt sikkert ret mange forforstærkere som ikke bryder sig om hvis man bruger adapteren til at gå fra XLR->RCA.

Hvor meget arvesølv skal du åbne, er det ikke dine hjemmelavede kabler du vil tage med? To helt ens kabler, hvor det ene kabel blot kun har to ledere forbundet i udgangsenden til et phonostik. Det skal du forhåbentlig ikke skære for at lave, eller..?

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
JJAZ skrev:

Go4it skrev:
Flytter da gerne ind hos Johnny en uges tid...

Det er en lille lejlighed så jeg vil gerne lige se hvordan du ser ud

Noget i retning af: hunkøn, 25år, blond, 80D, hvepsetalje og lange stænger er nærmest selvkvalificerende. Hvis du/hun ovenikøbet kan skrive på maskien er der et ledigt sekretær-job ledigt hos JJAZ

Hvad f..... en paryk og lidt makeup gør underværker - og når lyset er slukket er det vel lige meget om det er det ene eller det andet "kabel" der bliver revet af (citat: Toftdahl)....

hedder "den" kabel, hjemme hos Tofdahl

jeg har købt nye kabler skat,

-1000 tak, det havde jeg også brug for

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

soren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Okay, nu er det ikke bare efter de normer - et lille hi-fi hjem jeg / vi arbejder, men ellers tak - der var lige lidt mere til rådighed. 

Hvem snakker om normer? Er man mere ekspert, hvis man køber legetøj for flere penge? Forøvrigt spænder min egen erfaring med de omtalte forstærkere over anvendelse med flere forskellige (relativt kostbare) højttalere, ligesom omgivelserne både har været almindelige miljøer som IEC standardiserede lytterum.

Og ja, producentens seriøsitet her er fin - men måske skal vi kun til at tage dig og dine data som reference - jeg håber du selv kan høre og se hvor langt du er kørt af sporet.

Kender du dem, altså selve virksomheden, og ikke kun deres reklamemateriale? For morskabens skyld, så prøv evt. at klikke ind på http://www.oersted.dtu.dk/au/peg/Research/project_folder/Act /files/CD_new/Thesis/. Læs kapitel 9 (evt blot fra 9.2 til 9.7), og prøv at gøre dig nogle overvejelser om, hvordan dette højtrespekterede og dybt seriøse firma reagerede på den løbende dialog, der blev forsøgt skabt med dem gennem projektets varighed. Det er nok kun få af deres handlinger, der har været koordineret med moderen i Struer.

Skulle producentens data og seriøsitet ikke være i top, tror jeg ikke flere og flere af verdens største og bedste produceneter (referencelisten), ville begynde med ICEpower. Hvis dine påstande skulle være reference og tages for pålydende, så var det nok stik modsat.

Et færdigt modul er så nemt. Design, layout, EMC, alt det tunge er lavet. Populariteten? Tja, prøv at kigge dig omkring og se, hvor mange moduler, der pt. er på markedet?

Jeg har enorm respekt for de der sidder ude i de små hjem og deltager i hi-fi udvikling og hjemme- videnskaben. Men jeg har dæleme også stor respekt for fabrikanterne af de mange forskellige produkter, ligesom jeg ikke har grund til at mistro deres oplysninger.

Jeg forholder mig til de mange test og referencer der er til balanceret kontra ubalanceret - hørbar forskel.

Der findes mange tilgangsvinkler til vurdering af produkter og teknologier. De ovennævnte er desværre ofte forbundet med stor usikkerhed. Men de er sjovere end de mindre subjektive metoder.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

soren

Du vil jo kun diskutere, og hvem taler om at være mere ekspert, det er jo helt ude af kurs det du fremfører. Der er også nogle kendte fakta, ligesom det måske kræver lidt mere og bedre grej for at kunne konstatere forskellene og nuancerne i de forskellige områder - og endelig et særdeles præcist testprogram og rutine.

Men jeg har stor respekt for din mening og erfaring.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Jjazz: Fint, så slæber jeg den med, og jep den vejer en del, ca. 24 kg, hvis jeg ikke husker helt forkert. Du melder bare en dato ud, har sendt dig en mail.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
Kan det ikke klares med et par af de væmmelige kawler, både med RCA og XLR, plus et par af dem her:Vil helst ikke begynde at skære i arvesølvet
Mnaaaaah.., den går ikke Brotgård. XLR-RCA adapteren kortslutter såvidt jeg husker den ene halvdel af signalet, det er ligesom den eneste måde at få en balanceret indgang til at opføre sig ubalanceret på. Det er der helt sikkert ret mange forforstærkere som ikke bryder sig om hvis man bruger adapteren til at gå fra XLR->RCA.

Hvor meget arvesølv skal du åbne, er det ikke dine hjemmelavede kabler du vil tage med? To helt ens kabler, hvor det ene kabel blot kun har to ledere forbundet i udgangsenden til et phonostik. Det skal du forhåbentlig ikke skære for at lave, eller..?

Jeg har dæwlerme kun signalkawler af købe-slagsen, hr. Lummerkrog Til gengæld er de ret formidable - tvivler faktisk på, om de kan laves meget bedre på køkkenbordet

Men mon ikke Cardas har lagt en lus i den lille djæwel? AR bruger i hvert fald en lus, så der reelt køres single ended på XLR forbindelserne:

http://www.sixmoons.com/audioreviews/acousticreality/hero.jp g

Der er ikke herfra oplevet probs med dette.
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Jeg har dæwlerme kun signalkawler af købe-slagsen, hr. Lummerkrog Til gengæld er de ret formidable - tvivler faktisk på, om de kan laves meget bedre på køkkenbordet

Nå, for søren.. Så forstår jeg bedre.. Jeg troede de var hjemmegjorte. Har vi så nogen garanti for at de lyder ens de to sæt kabler?

Ghammel & Suhr skrev:
Men mon ikke Cardas har lagt en lus i den lille djæwel? AR bruger i hvert fald en lus, så der reelt køres single ended på XLR forbindelserne:

Ja, netop.. Det var jo også det jeg skrev at de gjode, altså kortslutter (luser om du vil) den ene part af den balancerede signal. Det vil altså alt andet lige give mulighed for at stresse udgangstrinnet i pre-amp'en unødigt. Jeg siger ikke at det kan høres på alle amps, men på nogen vil det kunne.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:
Har vi så nogen garanti for at de lyder ens de to sæt kabler?

Kablerne er skam helt ens, det er kun termineringen, der er uens

soren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Du vil jo kun diskutere, og hvem taler om at være mere ekspert, det er jo helt ude af kurs det du fremfører.

Jeg tror den eneste selvbetaltede ekspert her er dig, du er jo totalt imod enhver diskussion, og har så sandelig fundet de vises sten.

Der er også nogle kendte fakta, ligesom det måske kræver lidt mere og bedre grej for at kunne konstatere forskellene og nuancerne i de forskellige områder - og endelig et særdeles præcist testprogram og rutine.

Der er masser af kendte fakta, ja. Men disse fakta ses på med forskellige øjne, alt efter, om man er dig, mig , ICEpower eller en fjerde part. Du er begejstret for ICElyden, fint med mig. Det er nogle udmærkede forstærkere, for ikke at sige gode. Men træerne vokser ikke helt ind i himlen. Og her vil jeg påstå, at jeg med rette kan argumentere for min personlige holdning på dette punkt, da jeg de sidste par år har spillet på et par ICEmoduler opbygget med et par heftige strømforsyninger. Modulerne står for skud, nedtællingen er startet, da jeg efterhånden har hørt flere forstærkere til ikke så voldsomt højere pris, der i mine ører har budt på opløsning, renhed og dynamik på væsentligt højere niveau. Og dette ville jeg måske ikke have kunnet høre i starten, hvor jeg var imponeret over den opstramning, der var i forhold til min gamle Hiraga.

Iøvrigt er det sjovt, at de himmelråbende store forskelle, du tidligere skrev om nu pludselig er blevet vanskelige at afsløre, og kræver setups, der ligger noget ud overd et sædvanlige.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

soren

Læser du slet ikke forum eller hvad går galt.

Jeg er netop ikke himmeråbende begejstret for ICEpower, hvis du følger de forskellige tråde her i forum. Eksempelvis har jeg HØJT og TYDELGT markeret 100 gange, at LCs moduler i spiller markant bedre. Jeg ved dæleme ikke hvor du har det andet fra - men jeg har plæderet for, at ICE ASP 1000 åbner mere op og spiller markant bedre hvis man sætter det op som fuldt balanceret.

Jeg har ICEpower og andre ting stående til test - ICEpower står på hylden, da det langt fra er imponerende, og så kan du vælge hvilken som helst udgave af dem der er på det danske marked, det ændrer intet på det totale billede af ICEpowers musikalitet i alle områderne, eller måske snarere mangel på samme.

Jeg er bestemt enig med dig, at der er meget andet der spiller kanon flot, men igen, hvis du læser i forum og de forskellige tråde, så er jeg netop den der markerer - at nu skal vi ikke glemme alle de andre fabrikanter, da der absolut er mange ting der spiller hamrende godt.

Hvis ICE modulerne ikke hurtigt kommer på bedre tanker og begynder at spiller mere åben og glad musik - så får de aldrig i livet en plads i mit setup, og det er de samme tilbagemeldinger jeg har mange steder fra, hvor brugeren har et High - End setup. Ud af kassen ville jeg hellere vælge LCs produkter i bygge sæt og bygge dte med nogle - ikke mindre end 1000 Watt trafoer og diverse andre lytter - de spiller langt mere musikals.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

så er det nok ikke en AR man skal brug til at afgører om ICEpower lyder bedre med bal. end ubal.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Ghammel & Suhr skrev:

så er det nok ikke en AR man skal brug til at afgører om ICEpower lyder bedre med bal. end ubal.

Både-og, vil jeg egentlig sige

Der er jo stadig fordelene fra den balancerede XLR udgang på pre amp'en, og det kan med statsgaranti høres - også på AR's amps.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

soren

Læser du slet ikke forum eller hvad går galt.

Jeg er netop ikke himmeråbende begejstret for ICEpower, hvis du følger de forskellige tråde her i forum. Eksempelvis har jeg HØJT og TYDELGT markeret 100 gange, at LCs moduler i spiller markant bedre. Jeg ved dæleme ikke hvor du har det andet fra - men jeg har plæderet for, at ICE ASP 1000 åbner mere op og spiller markant bedre hvis man sætter det op som fuldt balanceret.

Jeg har ICEpower og andre ting stående til test - ICEpower står på hylden, da det langt fra er imponerende, og så kan du vælge hvilken som helst udgave af dem der er på det danske marked, det ændrer intet på det totale billede af ICEpowers musikalitet i alle områderne, eller måske snarere mangel på samme.

Jeg er bestemt enig med dig, at der er meget andet der spiller kanon flot, men igen, hvis du læser i forum og de forskellige tråde, så er jeg netop den der markerer - at nu skal vi ikke glemme alle de andre fabrikanter, da der absolut er mange ting der spiller hamrende godt.

Hvis ICE modulerne ikke hurtigt kommer på bedre tanker og begynder at spiller mere åben og glad musik - så får de aldrig i livet en plads i mit setup, og det er de samme tilbagemeldinger jeg har mange steder fra, hvor brugeren har et High - End setup. Ud af kassen ville jeg hellere vælge LCs produkter i bygge sæt og bygge dte med nogle - ikke mindre end 1000 Watt trafoer og diverse andre lytter - de spiller langt mere musikals.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Så er det heller ikke værre Jørgen  Jeg har kun kendskab til ASP1000, og det er ikke så ringe endda. Jeg vil personligt mene at disse monotrin bestemt er "high end"  At lyden er ekstrem dynamisk, transperent (åben), næsten forrvrængningsfri og meget lavt s/n niveau, må naturligvis skabe en vis modstand fra mennesker der i årtier har vænnet sig til farvet lyd fra diverse "traditionelle" konstruktioner  Jeg siger ikke at ASP1000 er verdens bedste amp. - men de har nogle helt fantastiske kvaliteter, som vi alle skal vænne os til - at nyde, da de (af gode grunde) lyder "anderledes"... Det er nok noget med, at acceptere lyden af en violin - lyder som en violin, og ikke noget andet, som vi er vant til at høre...

Jørgen, du skriver: at de skal snart til at spille mere glad og åben musik - Jørgen dét  er nettop ASP1000´s force - du skal bare acceptere at musikken lyder sådan...

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 02:44 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

ASP1000´s force - du skal bare acceptere at musikken lyder sådan...

Jow-jow, der er sq blevet lidt rav i den, også ude omkring gadekjæret:

<http://www.6moons.com/industryfeatures /icepower/icepower.html>

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Go4it skrev:

Der bliver altid rav i den når der kommer noget nyt - vi skal bare have tid til at venne os til den "rene" vare. Og dog: der er stadig dem der stadig skal have rør alle vegne - og det er fint, da det ellers bliver alt for kedeligt - og så har vi ikke noget at debattere om herinde

Det kan godt være at jeg tager fejl med ASP1000 - men giv lyden en chance

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Go4it skrev:

<http://www.6moons.com/industryfeatures /icepower/icepower.html>

Kan vi få et link der virker. Kan ikke finde denne artikkel

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Kan vi få et link der virker. Kan ikke finde denne artikkel

Fjern mellemrummet efter "features", og det kører...

http://www.6moons.com/industryfeatures/icepower/icepower.htm l

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Tak du, og det der bliver skrevet er egentligt ikke noget nyt - beviser bare at producenter oa. over hele verden er ved at opdage denne fantastiske lyd - og det er kun lige begyndt

Set i det lys kan vi der har ASP1000 godt kalde os selv for "pionerer" på området

MVH - en glad og stolt ASP1000 ejer

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum