| Forfatter |
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
blackhawk skrev:
|
Kan man få lov til at tage med, og overvære kampen? 
På den anden side, jeg kender jo udfaldet!
|
|
|
Nej, det bliver "privat" - men jeg skal nok vende tilbage - og det bliver 99% objektivt - da jeg egentligt er ligeglad med hvem der lyder bedst, bortset fra: hvis det er "den anden" der er bedst, så er der et par ASP1000 til salg, og så skal jeg rigtigt til lommerne - og det håber jeg jo ikke. Men lad os nu se (sagde den blinde)  |
|
|
lyder spændene !
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er lige blevet færdig med min ICE og skal teste den op mod et par 1000ASP monoblokke her i weekenden.
Min består af følgende
1 stk. 2U kabinet
2 stk. 500VA 2x55V Talema
2 stk. 20VA 2x15V low-noise fra LC'
2 stk. ONtech strømforsyningsprint
2 stk. ICE power 500A MK2 moduler
2 stk. kabelsæt.
ONtech printene indeholder følgende pr. stk.
2 stk. Schottky MBR20200
8 stk. 10.000uF/80V til højspændingen (engang i fremtiden ryger der 8 stk. 15.000uF/80V i istedet). Med mulighed for by-pass med 1 stk. Black Gate VK 47uF/160V.
2 stk. 22.000uF/35V med efterfølgende LM317 og LM337, som regulerer spændingen ned fra 22V til 12V. Elna Cerafine 100uF/25V omkring regulatorerne.
Hele forstærkeren er selvfølgelig total dual mono, bortset fra netbrønden, som er delt.
Jeg har lavet min single-ended, hvor den negative del i indgangen ligges til stel. Det giver godt nok kun den halve indgangsfølsomhed, men jeg har ikke balanceret grej, så der er ingen vej udenom.
Testen foregår her i weekenden, og jeg er ikke så lidt spændt, hvis jeg skal være helt ærlig.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - jeg er selv meget spændt på udfaldet. Det bliver "knald eller fald" for ASP - dog uden at jeg vil favoriserer nogen (jeg vil jo kun snyde mig selv)
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ligesom at få hale på dyret, så bliver du nødt til at afsløre hvilken Klasse-A fætter du skal rive rundt?
Husk nu forskellen mellem musikalitet, neutralitet og de deraf kommende betoninger. Hvis jeg har forstået dig korrekt, så er du interesseret i at vide hvad der er i rillen, ikke hvad ampen gør ved musikken. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
Hej,
Jeg er lige blevet færdig med min ICE og skal teste den op mod et par 1000ASP monoblokke her i weekenden.
Min består af følgende
1 stk. 2U kabinet
2 stk. 500VA 2x55V Talema
2 stk. 20VA 2x15V low-noise fra LC'
2 stk. ONtech strømforsyningsprint
2 stk. ICE power 500A MK2 moduler
2 stk. kabelsæt.
ONtech printene indeholder følgende pr. stk.
2 stk. Schottky MBR20200
8 stk. 10.000uF/80V til højspændingen (engang i fremtiden ryger der 8 stk. 15.000uF/80V i istedet). Med mulighed for by-pass med 1 stk. Black Gate VK 47uF/160V.
2 stk. 22.000uF/35V med efterfølgende LM317 og LM337, som regulerer spændingen ned fra 22V til 12V. Elna Cerafine 100uF/25V omkring regulatorerne.
Hele forstærkeren er selvfølgelig total dual mono, bortset fra netbrønden, som er delt.
Jeg har lavet min single-ended, hvor den negative del i indgangen ligges til stel. Det giver godt nok kun den halve indgangsfølsomhed, men jeg har ikke balanceret grej, så der er ingen vej udenom.
Testen foregår her i weekenden, og jeg er ikke så lidt spændt, hvis jeg skal være helt ærlig.
|
|
|
Når jeg tænker på at "AR", næsten helt er holdt op med at arbejde med "A" moduler - og kun har ASP på programmet - så ja, dét bliver spændene at høre din test...
Men spørgsmålet er om du kan være helt objektiv - da du trods alt har brugt noget krudt på at bygge (kan du følge mig?) 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
For ligesom at få hale på dyret, så bliver du nødt til at afsløre hvilken Klasse-A fætter du skal rive rundt?
Husk nu forskellen mellem musikalitet, neutralitet og de deraf kommende betoninger. Hvis jeg har forstået dig korrekt, så er du interesseret i at vide hvad der er i rillen, ikke hvad ampen gør ved musikken. Nemlig 
|
|
|
"Diskretion er en dyd", er der noget der hedder, og det har jeg også tænkt mig. Men jeg skal så godt jeg nu kan beskrive hvilken klasse vi befinder os i - senere... (alting kommer til den der venter)
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Men spørgsmålet er om du kan være helt objektiv
|
|
|
Han kan vel være ligeså objektiv som en der siger:
"Jepper - Jeg ved også hvad jeg kan lide, og det er den rene usminkede sandhed, på godt og ondt."
"Jeg har lige haft en Accuphase klasse A stående nogle dage, og det var
STORT (også prisen: 6 x ASP): ro, kontrol og super dynamisk med et flot
perspektiv - også denne forførende "sound": alt virkede bare lækkert -
uanset hvilken musik jeg spillede..altså ikke en helt neutral
behandling af kildematerialet."
"Har RIGELIGT i mine eAR1001 - skifter ikke før jeg får råd til en
Accuphase A60 .... eller måske 2 i brokobling (koster 130 000/stk)"
Virker ikke objektivt for mig, men nærmere som om en der vil sig selv om at man har gjort et godt køb.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen skrev:
Go4it skrev:
|
Men spørgsmålet er om du kan være helt objektiv
|
|
|
Han kan vel være ligeså objektiv som en der siger:
"Jepper - Jeg ved også hvad jeg kan lide, og det er den rene usminkede sandhed, på godt og ondt."
"Jeg har lige haft en Accuphase klasse A stående nogle dage, og det var STORT (også prisen: 6 x ASP): ro, kontrol og super dynamisk med et flot perspektiv - også denne forførende "sound": alt virkede bare lækkert - uanset hvilken musik jeg spillede..altså ikke en helt neutral behandling af kildematerialet."
"Har RIGELIGT i mine eAR1001 - skifter ikke før jeg får råd til en Accuphase A60 .... eller måske 2 i brokobling (koster 130 000/stk)"
Virker ikke objektivt for mig, men nærmere som om en der vil sig selv om at man har gjort et godt køb.
|
|
|
He he - du fatter ikke en meter! Du læser hvad du VIL læse, det kaldes subjektiv læsning - eller tolkning
Kykkelig kyyye - god Påske til alle
Om lidt får jeg frokostgæster - so long
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ind og trøste dig med nogle påske bryg, det er synd du ikke har råd til accuphase...sandheden er ilde hørt.
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke råd til Accuphase, desværre. Men til prisen er jeg glad for mine ASP1000, men er da godt klar over at der findes alternativer men nok ikke til en pris jeg magter at betale.
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen skrev:
| Ja ind og trøste dig med nogle påske bryg, det er synd du ikke har råd til accuphase...sandheden er ilde hørt. |
|
|
He he, jeg HAR Accuphase - kom igen...
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen skrev:
| Ja ind og trøste dig med nogle påske bryg, det er synd du ikke har råd til accuphase...sandheden er ilde hørt. |
|
|
Det var da et mærkeligt indlæg. Hvis du ikke har bedre ting at sige, synes jeg ærligt talt, at du skal lade være. Oplevelsen af lyd er så subjektiv som noget kan blive, så lad dog være med at spille bedrevidende. Det høre sig ikke til på et forum om lyd.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen skrev:
|
|
Micjen: Hvor er du aggressiv - hvorfor?
Og hvad er det for en nedladende holdning til menneseker der ikke har råd til dyrt hi fi...
Råd til ? - mit budget for stereo er ca 200.000 - alt efter hvad der lyder godt i mine øre.. Jeg er altså ikke begrænset af kroner & øre - kun superlyd!
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Råd til ? - mit budget for stereo er ca 200.000 - alt efter hvad der lyder godt i mine øre.. Jeg er altså ikke begrænset af kroner & øre - kun superlyd!
|
|
|
Jamen kom du bare forbi så...  __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go for it, Go4it - og lad os så høre, om Duen kan lægge et rigtigt guldæg!  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
micjen skrev:
|
|
Måske fordi du kun skriver om Ice og dets fortræffeligheder.. cool nok du er tilfreds med dem, men kom ud og hør dem mod noget andet, det ville være meget mere interessant at høre om, istedet for et par hundrede indlæg om hvor meget bedre ice er end alt andet.. men håber da de lever op til din lovprisning, men tvivler stærkt på det, med det jeg har hørt og de tilbagemeldinger der er kommet fra andre der har hørt det
Og hvad er det for en nedladende holdning til menneseker der ikke har råd til dyrt hi fi...
Hmm.. micjen har sku heller ik råd til det dyre hifi, (hvilket der sku ik er mange der har) og er på ingen måde nedladende, tilgengæld køber han mange af de gamle guldklumber.. som med alt andet gælder det om at komme længst for mindst, og indgå kompromiser hvor man synes det betyder mindst
godt du selv synes du har fået det.. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Go for it, Go4it - og lad os så høre, om Duen kan lægge et rigtigt guldæg!  |
|
|
Det var nu ment i sjov, men alle er da velkomne i de perioder, der står en højttaler... __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Go4it skrev:
micjen skrev:
|
|
Måske fordi du kun skriver om Ice og dets fortræffeligheder.. cool nok du er tilfreds med dem, men kom ud og hør dem mod noget andet, det ville være meget mere interessant at høre om, istedet for et par hundrede indlæg om hvor meget bedre ice er end alt andet.. men håber da de lever op til din lovprisning, men tvivler stærkt på det, med det jeg har hørt og de tilbagemeldinger der er kommet fra andre der har hørt det
Hmm.. micjen har sku heller ik råd til det dyre hifi, (hvilket der sku ik er mange der har) og er på ingen måde nedladende, tilgengæld køber han mange af de gamle guldklumber.. som med alt andet gælder det om at komme længst for mindst, og indgå kompromiser hvor man synes det betyder mindst
godt du selv synes du har fået det..
|
|
|
|
|
|
Live21: hvorfor blander du dig i dette her - er micjen ikke i stand til at svare selv Hvad med du i stedet brugte noget mere energi på at få hørt ASP1000 - så du har noget at bidrage med - her på tråden!
Det undre mig meget hvad (mavesure) folk, som er modstander af "ICE", egentlig laver her på tråden - hvorfor ikke bruge krudt (indlæg) på emner I interesserer jer for...
Jeg fornemmer at der er en gruppe ICE oppositionister med en dagsorden der kunne hedde: ICE skal bare jordes, for enhver pris - mærkelig holdning til denne fede hobby Se evt. min poll ang. ASP: dér er der ca. 300 "der bare skal af med dem i en fart"
Og hvad ang. ASP1000, så er jeg ikke mere tilhænger/fortaler - eller "frelst", end at jeg til hver en tid vil sælge mine NÅR jeg finder noget bedre. Så kan micjen jo få en "gammel" guldklump til samlingen 
Prøv at være mere positive - det giver en god fornemmelse i kroppen, og bedre hørelse 
God påske til alle
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
High-Fidelity bragte da en positiv test af AR 1000W's moduler så helt skidt kan det da ikke være __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Live21 skrev:
Go4it skrev:
micjen skrev:
|
|
godt du selv synes du har fået det..
|
|
|
|
|
|
Live21: hvorfor blander du dig i dette her - er micjen ikke i stand til at svare selv Hvad med du i stedet brugte noget mere energi på at få hørt ASP1000 - så du har noget at bidrage med - her på tråden!
Det undre mig meget hvad (mavesure) folk, som er modstander af "ICE", egentlig laver her på tråden - hvorfor ikke bruge krudt (indlæg) på emner I interesserer jer for...
Jeg fornemmer at der er en gruppe ICE oppositionister med en dagsorden der kunne hedde: ICE skal bare jordes, for enhver pris - mærkelig holdning til denne fede hobby Se evt. min poll ang. ASP: dér er der ca. 300 "der bare skal af med dem i en fart"
Og hvad ang. ASP1000, så er jeg ikke mere tilhænger/fortaler - eller "frelst", end at jeg til hver en tid vil sælge mine NÅR jeg finder noget bedre. Så kan micjen jo få en "gammel" guldklump til samlingen 
Prøv at være mere positive - det giver en god fornemmelse i kroppen, og bedre hørelse 
God påske til alle
|
|
|
Du siger jo (konstant, og i alle tråde ) at Ice er bedre end alt andet.. sådanne udmeldinger går jo ik helt uhørt hen. om du vil det eller ej.. har brugt rigeligt energi på at komme til at høre dem.. men er kun blevet til trekanten (der er dyrere) plus jeg har set og rørt ved nogle asp 1000, men vi havde ik en pre med rca til rådighed 
om du er frelst eller ej skal jeg ik kommentere.. men du bruger kanon mange indlæg til at prædke om ice.. og hvad er der nu i vejen med at være frelst ? angående din poll.. den går vist begge veje.. ja det er latterligt nogen stemmer de skal af med dem uden at ha dem, ligesom det er latterligt en eller anden stemmer for han er lykkelig. som det er sagt før.. når du opretter en afstemning, så gør så man kun kan stemme en gang !!! alt andet er ubrugeligt..
vi har fattet du er glad for ice ingen grund til at skrive det konstant, istedet ku du jo bruge energi på at få dem sammenlignet med en god analog amp, det ville være meget mere interesant 
|
| Til top |
|
| |