Emne: Acoustic Reality ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| når du opretter en afstemning, så gør så man kun kan stemme en gang !!! alt andet er ubrugeligt.. |
|
|
Live21: Bruger Go4it kan vel næppe gøres ansvarlig for udformningen af polls her på sitet, vel. Så koncentrer din kritik på reelle punkter istedet for at skyde med spredehagl, bare fordi du engang har set og rørt ved den forstærker, som tråden omhandler....
Der er en masse andre brugere der prædiker Vienna Acoustics og Audia Flight, hvilket sikkert også er fremragende og glimrende produkter. Men du reagerer som altid ekstremt eksplosivt, hver gang der er en debatører der er uenig med dig. Det er noget du skal arbejde med  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Citér:
| når du opretter en afstemning, så gør så man kun kan stemme en gang !!! alt andet er ubrugeligt.. |
|
|
Bruger Go4it kan vel næppe gøres ansvarlig for udformningen af polls her på sitet, vel. Så koncentrer din kritik på reelle punkter istedet for at skyde med spredehagl, bare fordi du engang har set og rørt ved den forstærker, som tråden omhandler....
|
|
|
hvad ?? man vælger selv om det skal være muligt at stemme flere gange.. og har ik kommenteret lyden fra asp 1000.. det jeg hørte fra trekanten (eAR Two) overraskede mig, hvis fejlende fra den er lavet i 1000 asp er de interesante, derfor er jeg meget intereseret i at høre flere meninger, os go4it, men man får kun meget stærke nærmest religiøse kommentare, derfor glæder det mig han vil sammenligne hans med en analog amp, istedet for de kommentare der kommer konstant og som micjen bla saksede lidt af
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allright, jeg har haft en eAr Two til låns fra AR.
Og jeg endte - grundet personlig smag - med monoblokkene istedet. Hvad var der der triggede dig til at droppe den? Jeg synes at toppen og mellemtonen var ret forførende, mens bassen var tilbagetrukket. Måske tweaket lidt mod det lyse i det generelle lydbillede - givetvis grundet konstruktørens forkærlighed for rørgrej tænker jeg..
Hvad oplevede du? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. eAR Two blev somsagt hørt hos kubikken, mod div andre amps (3 stk) jeg var overrasket over mellemtonen, den var på alle måder udemærket og langt bedre end hvad jeg ellers har hørt i den prisklasse.. toppen var os ok, det der var af den, den lukkede af, så der kom ik så meget, og bunden var slet slet ikke til stede, den spillede slet ik de informationer der ligger på skiven og nej det er ik fordi den sku ha mere kontrol..
synes ik den var lys på nogenmåde. men der var nogle meget graverende fejl, som jeg har hørt omtalt i forbindelse med asp1000 os, men der er i mine øjne ingen tvivl om at ice er fremtiden, med streg under femtiden.. tror ikke på asp 1000 moduler kan spille musik som de er !!! men det der gør dem spændende er hvor meget de kan tweekes til
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde samme oplevelse i bassen med eAr Two. Også ved normalt lave og mellemlydtryk var bassen meget tilbagetrukken og næsten væk, lidt synd da mellemtonen og diskant var dejlig og forførende. Dynamikken kan jeg dog stadig blive imponeret af, og jeg savner måske lidt trekantens måde at gengive stemmer og slagtøj på, eksempelvis bækken og highhat. Analog musik, jazz, blues og korsang lød helt fantastisk på den, og jeg sad og stampede med i takt. Den var som Peter selv sagde, mere musikalsk end ASP1000.
Med mine ASP1000 er der en (synes jeg) dyb og stram bas, med god kontrol. Til gengæld er den lidt mere "kold" og kontrolleret i mellemtone og toppen, og man kan måske savne lidt overtoner, hvilket måske rammer kritikken nævnt her på sitet. Men jeg er selv ude om det, jeg har koblet den op imod et setup der slet yder den retfærdighed, og med ASP1000 blir man straffet hvis man har noget skrammel i afspilningskæden. Så det er jo fint nok at have et udgangspunkt, så vil jeg jo efterhånden som økonomien tillader det opgradere mit setup.
Mit indkøb af en ny DAC gjorde en verden til forskel, nu åbner det hele op igen. Men som du sikkert ved, så er man aldrig færdig. Men jeg skal nok få den til at spille ordentligt, udfordringen er jo netop at den ikke slører noget. Så jeg må bare igang med DBA.dk og muldvarpen, så skal den nok blive lige så musikalsk som eAr Two.
Men igen, personlig smag. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it:
Grunden til mine indlæg er dine kommentarer om ice virker lidt
religiøse og hver gang der kommer folk som ikke mener ice er toppen,
fejer du det væk som de er til flødebolle lyd eller de forsvarer deres
køb af dyrt "high-end". Det virker ensporet og derfor trak jeg din
objektivitet ind i "rampelyset". At mit sidste indlæg virker mavesurt,
ja det er fordi jeg ikke bryder mig om folk skriver "du fatter ikke en
meter" til mig, det er der næppe nogen der gør.
Så kommer der et indlæg hvor forfatteren mener jeg skal holde mig væk.
Ja, at vurdere om indlæggene er objektive er da mindst ligeså spændende
som alle de brunnæser der konstanter lirer l**t af. Den slags er da til
at brække sig over. Hvor meget synes du selv din kommentar er værd?
Omkring mig og mine "guldklumper", jeg går ikke efter gammel hifi per
defination. At meget af det jeg har haft er ældre, kommer kun ned til
dette: jeg er på SU, mit budget er ikke ret stort. Jeg strækker mine
penge bedst muligt, som så mange sikkert også gør. Jeg prøver idet
mindste grejet og lader ikke andre fortælle mig hvad jeg skal høre.
Sidste ting. Jeg kommer ikke ind på kommentarer omkring ice lyd, jeg
har ikke hørt dem. Derfor kommentarer jeg ikke lyden, jeg ville heller
ikke kommentere dem med mindre jeg havde hørt dem i et KENDT setup,
hvor jeg med det samme ville kunne skelne hvad der ændres.
Jeg har været opsat på at købe ice engang, men pga. nogle højttalere
jeg ikke kunne få solgt kontant, blev det ikke til ice...men en ældre
transistorsatan, stadig noget jeg er træt af. Så pak det pis væk med at
jeg bare er til vintage grej og imod fremskridt. Sådan er det ikke.
ps. Det hele bunder ud i at jeg ikke mener folk skal prædke
objektivitet når der hos dem kunne være ting der kunne betvivles. Mine
indlæg var for at få folk til selv at finde ud af hvad de synes om dem,
istedet for at glide med på vognen.
Du må indrømme når man skriver hvad man går efter, ens filosofi, og
derefter skriver accuphase'n dumpede...men så senere skriver den indgår
i et drømmeanlæg er lidt mystisk.
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og forresten:
Jeg har ikke bedt live21 at forsvare mig. Jeg kan selv.
At han vælger at gøre dette og vi også er ret enige er et tilfælde.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 26 Marts 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Go4it skrev:
Live21 skrev:
Go4it skrev:
|
[QUOTE=micjen]Ja ind og trøste dig med nogle påske bryg, det er synd du ikke har råd til accuphase...sandheden er ilde hørt. |
|
|
Micjen: Hvor er du aggressiv - hvorfor?
Måske fordi du kun skriver om Ice og dets fortræffeligheder.. cool nok du er tilfreds med dem, men kom ud og hør dem mod noget andet, det ville være meget mere interessant at høre om, istedet for et par hundrede indlæg om hvor meget bedre ice er end alt andet.. men håber da de lever op til din lovprisning, men tvivler stærkt på det, med det jeg har hørt og de tilbagemeldinger der er kommet fra andre der har hørt det
Og hvad er det for en nedladende holdning til menneseker der ikke har råd til dyrt hi fi...
Hmm.. micjen har sku heller ik råd til det dyre hifi, (hvilket der sku ik er mange der har) og er på ingen måde nedladende, tilgengæld køber han mange af de gamle guldklumber.. som med alt andet gælder det om at komme længst for mindst, og indgå kompromiser hvor man synes det betyder mindst
Råd til ? - mit budget for stereo er ca 200.000 - alt efter hvad der lyder godt i mine øre.. Jeg er altså ikke begrænset af kroner & øre - kun superlyd!
godt du selv synes du har fået det..
|
|
|
|
|
|
Live21: hvorfor blander du dig i dette her - er micjen ikke i stand til at svare selv Hvad med du i stedet brugte noget mere energi på at få hørt ASP1000 - så du har noget at bidrage med - her på tråden!
Det undre mig meget hvad (mavesure) folk, som er modstander af "ICE", egentlig laver her på tråden - hvorfor ikke bruge krudt (indlæg) på emner I interesserer jer for...
Jeg fornemmer at der er en gruppe ICE oppositionister med en dagsorden der kunne hedde: ICE skal bare jordes, for enhver pris - mærkelig holdning til denne fede hobby Se evt. min poll ang. ASP: dér er der ca. 300 "der bare skal af med dem i en fart"
Og hvad ang. ASP1000, så er jeg ikke mere tilhænger/fortaler - eller "frelst", end at jeg til hver en tid vil sælge mine NÅR jeg finder noget bedre. Så kan micjen jo få en "gammel" guldklump til samlingen 
Prøv at være mere positive - det giver en god fornemmelse i kroppen, og bedre hørelse 
God påske til alle
|
|
|
Du siger jo (konstant, og i alle tråde ) at Ice er bedre end alt andet.. sådanne udmeldinger går jo ik helt uhørt hen. om du vil det eller ej.. har brugt rigeligt energi på at komme til at høre dem.. men er kun blevet til trekanten (der er dyrere) plus jeg har set og rørt ved nogle asp 1000, men vi havde ik en pre med rca til rådighed 
om du er frelst eller ej skal jeg ik kommentere.. men du bruger kanon mange indlæg til at prædke om ice.. og hvad er der nu i vejen med at være frelst ? angående din poll.. den går vist begge veje.. ja det er latterligt nogen stemmer de skal af med dem uden at ha dem, ligesom det er latterligt en eller anden stemmer for han er lykkelig. som det er sagt før.. når du opretter en afstemning, så gør så man kun kan stemme en gang !!! alt andet er ubrugeligt..
vi har fattet du er glad for ice ingen grund til at skrive det konstant, istedet ku du jo bruge energi på at få dem sammenlignet med en god analog amp, det ville være meget mere interesant
[/QUOTEG]Hey......én gang for alle: grunden til alle mine indlæg ang. Asp, er ikke for at promovere denne tekonologi, men snarre at "forsvarre" kl. D, som har fået en urimelig hård medfart - dét provokerer mig vildt - her i jantelovens moderland...
Jeg, personlig, er bedøvende ligeglad med div. teknologier & mærkevarer - bare jeg får varen...
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|