Forfatter |
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg venter med en brugeranmeldelse, indtil jeg lærer min 1000A at kende. Men jeg er godt nok blevet noget bekymret, over at jeg har købt en 1000A end ASP1000 - den er hos min leverandør 3.000,- kr billigere..
Er jeg en knallert, når jeg bekymret tænker at jeg har dummet mig?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
Til Andersls
Med fare for at blivet verbalt overfaldet og irettesat :
Min beskedne erfaring og oplevelse vedr sammenligning af EAR TWO opgraderet hos AR ( Gl type A moduler) og Zappulse 2.2SE 290watt/8ohm version og The Beast 1000ASP ( Ice power fra Bertram) er at de alle spiller strålende på hver sin måde . Forskellen er i mine øre minimal ! Jeg tror ikke jeg ville kunne udpege hvad der spillede i en evt blindtest.
Hvad skal man så investere i ???
Tjaa hvis man er til fiks og færdig løsninger, uden så meget bøvl må det vel blive ICE POWER 1000ASP eller 500ASP. Om det så skal være fra AR,BERTRAM eller JAZZ det er vel mest et spørgsmål om design. Jeg er selv pilfinger, så jeg har kastet mig over Zappulse og det er jeg fuldt tilfreds med. Selvom der har været set-backs ind imellem. Men en del af fornøjelsen for mig, har været selv at have en lille smule indflydelse på lyden.
MVH Allan Goth
|
|
|
Du har sikkert ret. De forskellige forstærkere henvender sig nok til hvert sit publikum. Der er det lydmæssige og så er der design, også er der dem som kan og selv vil lege med stumperne. Sikken masse herlige muligheder, vi alle har.
Nogen kan bedst lide æble andre er til pære. Og hvad der så er mest korrekt??
Jeg skal i hvertfald ikke gøre mig til smagsdommer.
mvh. Eriek
|
Til top |
|
|
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Jeg venter med en brugeranmeldelse, indtil jeg lærer min 1000A at kende. Men jeg er godt nok blevet noget bekymret, over at jeg har købt en 1000A end ASP1000 - den er hos min leverandør 3.000,- kr billigere..
|
|
|
Sig mig var det ikke en eAR Two du havde købt, for det er ikke 1000A modulet.
1000A er mere beregnet til sub pga. båndbredden.
mvh.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo i ICEforum
Jeg har ikke specielt noget mod AR, men jeg siger jo bare det samme som andre her og lige ovenfor har anført, han går langt ud over det acceptable - skrevet af andersls. Den seneste AR pre jeg havde i hænderne var en NLE udgave, havde selv købt den hos AR for mindre end et år siden - sådan er det.
Det er mig lidt uforståeligt med disse angreb. Hvis jeg skriver positivt om nogle ting så er jeg på lønningslisten og hvis jeg er negativ over for nogle ting, ting som er åbenbare og synlige for alle, så er jeg også på lønningslisten.
Er det ikke bare AR vennerne der ikke kan tåle andre og de fakta der nu er, da tråden jo handler om ham, så må man da også kunne tåle at man bringer de uklarheder og uregelmæssigheder på banen, ellers skulle man måske ikke have startet tråden. Jeg synes nu ikke jeg har brugt de store voldsomme udladninger her, og bestemt ikke mod Ar, der har jeg været meget moderat i forhold til virkeligheden. Skulle jeg have noget imod ham, så havde det lydt helt anderledes og været meget længere.
Nå men lad det ligge, og find noget objektivt om ICEpower og ICEpower lyd, det er mere interessant, livet er for kort til surmuleri.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Celziam Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 122
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav-dav og godaften!
Jamen uha, det er da højt, som bølgen går
Jeg sprang selv på class-D vognen for en del tid siden, og der har her i bodegaen stået en del forskellige af slagsen. Heriblandt eAR Enigma, eAR Two, eAR Two MK II etc, etc.
For tiden står der nogle grimt modificerede 1000ASP moduler som mono blokke, og føj-da, hvor de spiller
Og de spiller på ALLE måder bedre end bl.a. min eAR Two MK II, etc. Der er mere luft, mere 3D, mere dynamik, mere neutralitet o.s.v. Med andre ord en væsentlig bedre forstærker.
Til alle dem, der betvivler kvaliteterne af AR's eAR 1001 og Bertram's "The Beast", kan jeg kun sige: Hør dem!
Begge fabrikanter har fuld returret, så den eneste undskyldning kan kun være "ondt i muldvarpen". I så tilfælde er man vist alligevel ikke seriøs kunde
De nuværende tilbud er ganske enkelt så gode, at man kvalitetsmæssigt skal op og snakke minimum fem cifre, før det bliver bedre. Hvor meget er der egentlig, at betænke sig på...?
Lad mig til sidst tilslutte mig det kor, der anbefaler Bertram's forstærkere. Han er mere grundig, end de fleste, ham Bertram. Og sådant noget væsen kan normalt høres, hvis man er vel ihu mht. det øvrige setup
Med høflig hilsen
G&S
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eriek skrev:
blackhawk skrev:
|
|
|
mvh. |
|
|
Det er sikkert bare mig der roder rundt i begreberne, jeg har en eAR Two Mk1. Og så vidt jeg kan forstå på de belæste herrer herinde, så er det den med den konventionelle strømforsyning modsat ASP1000...
Nu ville jeg jo gerne have den trekant jeg havde drømt om så længe. Og jeg fik anbefalet min nyindkøbte model fra diverse sider. Men helt ærligt, det er vel hul i hovedet af mig at beholde min nuværende trekant, hvis ASP1000 både er billigere og bedre?
EDIT: Jeg har ikke noget religiøst forhold til AR, de har bare et koncept og design der tiltaler mig. Andet er der såmænd ikke i det, jeg er sikker på at både Bertram med hans håndværk og JJAZ der har nogle rigtigt fine designløsninger - jeg kender dem bare ikke  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Eriek skrev:
blackhawk skrev:
|
|
|
mvh. |
|
|
Det er sikkert bare mig der roder rundt i begreberne, jeg har en eAR Two Mk1. Og så vidt jeg kan forstå på de belæste herrer herinde, så er det den med den konventionelle strømforsyning modsat ASP1000...
Nu ville jeg jo gerne have den trekant jeg havde drømt om så længe. Og jeg fik anbefalet min nyindkøbte model fra diverse sider. Men helt ærligt, det er vel hul i hovedet af mig at beholde min nuværende trekant, hvis ASP1000 både er billigere og bedre?
|
|
|
Jeg kan godt forstå din frustration. Alle har en mening om alt, meningen kan være nok så godt ment, men det fortæller stadigvæk ikke nok til at man føler sig sikker til at vælge. Jeg er for længst hold op med at vælge ud fra andres mening, ved mindre jeg kender dem godt og har tillid til dem,og evt. låne med hjem. Jeg vil foreslå dig at lade pc`en stå slukket hen i de næste par uger lyt på din amp. og beslut dig for om du kan lide det du høre og returnere hvis du ikke kan lide det.
Jeg har ikke selv hørt 1000ASP så jeg ved ikke hvordan den spiller. Men som der er nogen som mener at den er bedst, så ved jeg også at der er nogen som mener at trekanterne er bedst.
Det er meget let at blive påvirket hvis man er lidt usikker. Husk at det er dig som skal leve med ampen hvad enten det bliver den ene eller den anden.
held og lykke.
mvh.Eriek
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - har helt overset denne tråd 
Har et par eAR 1001 - og de spiller røven ud af b.. 
For andre der også har "overset" en tråd, så se: ASP1000?? 
God nat - og sov godt 
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt svar i ICE debatten.
Jeg tilslutter mig helt og holdent Ghammel & Suhr´s oplevelse med ICEpower forstærkerne, og det at det er ASP 1000 spiller klart bedre. Selv vurderer jeg det på mange forskellige versioner af ASP 1000 forstærkere, monotrin og stereo forstærkere samt monoblokke med 2 ASP 1000 moduler i hver side.
En ting skal man være klar over, ICEpowers ASP moduler er konstrueret til professionelle anlæg og egentlig ikke vores hjemme HI-Fi. Kigger man ned på modulerne, så ser man også alt det kit / acryl fugemasse der sidder omkring kondensatorer og komponenter loddet på printet. Det er forstærkninger, for at de kan tåle de mange knubs man udsætter dem i forbindelse med professionelt brug, transport op ud og ind af biler. De er derfor helt fra grunden konstrueret fuldt balanceret, hvorfor det også er en klar fordel at anvende en forforstærker der er fuldt balanceret - hvilket så også indebærer at man anvender balancerede (XLR) kabler. Disse XLR stik forbinder så kasserne med stel, hvilket har en betydning for stel og jord - årsag. Det er min klare overbevisning / anbefaling, at man får ikke ASP 1000 til at spille optimalt, såfremt man ikke anvender jord forbindelsen. Det indebærer så igen at forstærkeren er loddet rigtigt op, og ikke som mange hvor jord ikke er ført helt ind i apparatet og igen udført korrekt.
Vi gentager ASP 1000 er prioriteret og bygget til at spille balanceret (XLR) og den spiller absolut bedst med en forforstærker der også er fuldt balanceret, og den skal forbindes til jord - den der skal forbindes til jord er effektforstærkeren ASP modulet - det giver meget mere i alle områderne, det er en nødvendighed.
Så ved jeg godt det kan starte en lang debat om jord, ja i forbindelse med mange andre forstærkere. Normalt siger man jord til forforstærkeren. Bare ikke her med ICEpower og ASP modulerne, de er bygget til XLR og jord. Det er en absolut fordel at køre med jord på ICE modulet - hvis forstærkeren er samlet rigtigt - og ikke på forforstærkeren når man anvender ICE.
Det betyder så igen når man skal købe, at de ASP forstærkere der er samlet og bygget, kun til at spille RCA, ikke er samlet under hensyn til modulets opygning fra fabrikken. Derfor må det stærkt anbefales, at man køber de forstærkere der er bygget efter fabrikkens (B&O) konstruktion og er priopriteret balanceret. Dernæst er det så igen nødvendigt at vælge en forforstærker der også er fuldt balanceret - hvis man vil have High End lyd. Balanceret og jord i forbindelse med ICEpower - giver mere af det hele, ro, perspektiv, bund og dynamik, og det er vel det vi går efter og betaler i dyre domme for.
Der var en der spurgte hvad jeg havde brugt i testen(e).
Højtalere Martin Logan - Ascent. Signalkabler Nordost Valhalla Højtalerkabel Nordost SPM Forforstærker PASS 1.7 CD spiller Primare 30. 2 i modificeret udgave (Arne Ludvigsen)
Derudover har jeg prøvet med adskillige forforstærkere. Men det er min erfaring at en PASS elller noget andet der er neutralt og præcist, er en fordel i forbindelse med ASP modulerne. Højtalerkablerne Nordost SPM er hamrende gode, de er meget neutrale og præcise, de leverer det der kommer til dem.
Det har været meget spændende at teste de mange ICEpower ting og forskellige opsætninger af forstærkere med disse ASP 1000 moduler. Men det koster jo også lidt når man skal investere i alle disse ting.
I næste uge får jeg en original forforstærker PASS 2.5, den vil så indgå i testene, det siges jo at denne PASS skulle være iblandt det ypperligste - vi får se.
Jeg har i dag arbejdet med opstilling / ændring i min Martin Logan opstilling, stort arbejde, men de kom til at spille forrygende bas. Disse højtalere kræver meget arbejde med opstilling, elelrs kam man miste alt den gode lyd og specielt bunden. Jeg har sjusket lidt med dette område på det sidste.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Vi gentager ASP 1000 er prioriteret og bygget til at spille balanceret (XLR) og den spiller absolut bedst med en forforstærker der også er fuldt balanceret, og den skal forbindes til jord - den der skal forbindes til jord er effektforstærkeren ASP modulet - det giver meget mere i alle områderne, det er en nødvendighed.
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Du skriver her at ASP1000 er balanceret opbygget, det gælder vel også ASP500 og ASP200 eller ?
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan.
ASP moduler er opbygget og prioriteret XLR.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Jan.
ASP moduler er opbygget og prioriteret XLR.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Det lydere jo fint, så passer di måske godt med min Meridian 568
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan.
Det ved jeg ikke, men det kræver at den forstærker du køber er forsynet med balancerede (XLR) indgange og ikke kun RCA. Jeg tror du kan se bagsiderne på JJAZ hjemmesiden. Prøv at købe et par monotrin i ASP 1000 - jeg har set dem med ret lang returret nogle steder. Men der er jo efterhånden flere udbydere på området, JJAZ er nogle vidende og flinke fyre.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Jan.
Det ved jeg ikke, men det kræver at den forstærker du køber er forsynet med balancerede (XLR) indgange og ikke kun RCA. Jeg tror du kan se bagsiderne på JJAZ hjemmesiden. Prøv at købe et par monotrin i ASP 1000 - jeg har set dem med ret lang returret nogle steder. Men der er jo efterhånden flere udbydere på området, JJAZ er nogle vidende og flinke fyre.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
har du et link til deres hjemmeside
|
Til top |
|
|
danish Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
[/QUOTE]
Ear Two lyder aldeles fremragende med Meridian 568. Min Ear Two er med XLR stik og der er nul støj eller brum i højttalerne.
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
danish.
Hvorfor skulle der være brum i højtalerne, det er der da ingen grund til.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Ear Two lyder aldeles fremragende med Meridian 568. Min Ear Two er med XLR stik og der er nul støj eller brum i højttalerne.
[/QUOTE]
Det er der lidt af i min gamle Rotel, jeg havde en transformer til en telefon sidende på samme stikdåse og det gav en vældig brummen. Det forsvandt da jeg tog den af, men der er dog en lille smule tilbage. Det betyder vel at Rotellens strømforsyning ikke bremser for støj på lysnettet.
Hvad er jeres indtryk af eAR forstærkerne mht. støj på lysnettet, bliver de påvirket. ?
|
Til top |
|
|
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl
Du tabte mig lidt med forklaringen omkring XLR, stel og jord.
Kan du evt. lave en tegning ? Der viser følgende (med ledninger/stel/jord):
forforstærker stik/kasse -> xlr kabel -> stik/kasse -> ASP
|
Til top |
|
|
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er en glad mand der for mindre end 30 Min. siden modtog et sæt A.R. Ear one monoblokke, en Ear Pre One og nye tilhørende kabler!!! Kan næsten ikke vente på at det skal blive fyraften, så det kan blive sat til!! Så snart den første tilspilningsperiode er overstået, vender jeg tilbage med en lille kommentar vedr. lyden i disse magiske kasser!!!
Mvh. Hifido (En glad mand!)
|
Til top |
|
|