| Forfatter |
|
andersls Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it.....Sæt nogle andre på selv  ...jeg har lige spurgt Peter AR om det kan lade sig gøre at få nogle andre på fra starten. Vi ser.............
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersls skrev:
Go4it.....Sæt nogle andre på selv ...jeg har lige spurgt Peter AR om det kan lade sig gøre at få nogle andre på fra starten. Vi ser............. |
|
|
He he - nu har du ikke fået dine endnu - men når du får, så vil du kunne se - under kabinettet, at den er plomberet: nix pille, ellers 0 granti Men ellers har du ret, det kan hurtigt gøres selv 
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
bummer----plomberet........yikes
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
go4it..har du set ham svenskeren der bygget nogle fede forstærkere? Søg på
fierras eller tjidtjak....lækker, lækker... google
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når han taler om overdimensioneret i hans beskrivelse, hvad er det så han mener? Det er noget med strømforsyningen, men hvad?? Forstår ham ikke lige helt præcis
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersls skrev:
|
go4it..har du set ham svenskeren der bygget nogle fede forstærkere? Søg på
fierras eller tjidtjak....lækker, lækker... google
|
|
|
Har RIGELIGT i mine eAR1001 - skifter ikke før jeg får råd til en Accuphase A60 ....eller måske 2 i brokobling (koster 130 000/stk) 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it.
Ja en interessant svensker der virkelig har begreb om at bygge HI-FI (Stefan Bystedt) som jeg har jævnligt kontakt til. Han har bygget nogle rigtigt fede forstærkere. Fra starten byggede han på A 500 moduler og med en pokkers masse lytter, som han skriver det var fantastisk flot lyd og bankede hans Krell og flere andre ting de holdt op mod det.
Sidt jeg talte med ham, var han gået over til ren ASP 1000, helt uden modifikationer - han mener at de ubetinget spiller meget bedre end forstærkere opbygget med A 500 moduler, herunder også hans egen produktion.
På et tidspunkt testede de på disse A 500 forstærkere han byggede,og sammenlignede med trekanterne fra AR - de var bestemt ikke begejstrede for lyd og musikalitet i de trekantede fra AR.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Celziam Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
andersls skrev:
Findes jjaz i andre kabinetter end de "stående" ? |
|
|
Ja også i et - synes jeg - ekstrem flot og meget enkelt liggende trækabinet, som man endda med succes kan stable. Se deres hjemmeside
|
|
|
Blackhawk, er det ikke kun 105/110-modellerne, der kommer i trækabinettet? Som jeg er helt enig med dig i, er ekstremt flotte... .
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så fik hr. Toftdal lige helt umotiveret nævnt noget negativt om AR igen, igen!
Nu er jeg så nok den tiende i række herinde, som fornemmer urent travl i den forbindelse, en skjult dagsorden måske!
Det kan man jo så tænke lidt over og tænke sit om troværdigheden af indlæggende fra Toftdals side.
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Celziam skrev:
blackhawk skrev:
andersls skrev:
Findes jjaz i andre kabinetter end de "stående" ? |
|
|
Ja også i et - synes jeg - ekstrem flot og meget enkelt liggende trækabinet, som man endda med succes kan stable. Se deres hjemmeside
|
|
|
Blackhawk, er det ikke kun 105/110-modellerne, der kommer i trækabinettet? Som jeg er helt enig med dig i, er ekstremt flotte... .
|
|
|
PAS ...
Jeg er nu ret sikker på, at du kan få dine blokke fuldstændigt som du gerne vil have dem, de er jo herrer i eget hus hvad eksteriøret angår. Skal selv ud at lytte lidt på deres ASP1000 iløbet af næste uge. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Celziam Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - kan du så ikke spørge, hvorfor et 1000 ASP monotrin (110'eren) er dyrere end en en stereo-udgave med to 1000 ASP-moduler (210'eren)....?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls.
Jeg forstår ikke helt hvori du ser noget negativt, det er da en ren ros til AR at de også nu lader trekanterne (A 500) udgå, og benytter ASP 1000 moduler i standard udførsel, det kan da ikke være mere positivt, globalt set er alle enige om det samme - selv Jeff Roland gør det på den måde. Hvordan er det dog du læser og opfatter, du må da stå sur op hver morgen.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh, læs dette i sammenhæng med dine andre indlæg, det burde tale for sig selv!
"På et tidspunkt testede de på disse A 500 forstærkere han byggede,og sammenlignede med trekanterne fra AR - de var bestemt ikke begejstrede for lyd og musikalitet i de trekantede fra AR."
Såvidt jeg kan se, så bygger AR stadig trekanter baseret på A-modulerne, vel fordi Peter AR mener, at de finpudsede forstærkere med store strømforsyninger lyder bedre! Det står på hjemmesiden-
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Såvidt jeg kan se, så bygger AR stadig trekanter baseret på A-modulerne, vel fordi Peter AR mener, at de finpudsede forstærkere med store strømforsyninger lyder bedre! Det står på hjemmesiden. |
|
|
Jeg købte faktisk en af deres sidste A 500 trekanter, ifølge AR skyldes dette ophør at de bruger utrolige mange mandetimer på at bygge dem. Ikke så meget på grund af lydkvaliteten, idet der heller ikke blandt dette debatforums medlemmer er enighed om hvad der lyder bedst. Men AR bygger dem helt fra bunden, hvilket naturligvis koster i længden. Jeg har i mit eget indbildske og stolte ejerhovede bildt migselv ind, at det er på linie med at købe en håndbygget sportsvogn. 
Fremover - så vidt jeg har forstået - satser de på ASP teknologien, idet man her kun skal bekymre sig om alt det andet end selve forstærkermodulet. Så har de samtidig også kapacitet til at brygge på nye produkter som eAr Master mv..
Så måske vi lige skulle spise brød til, før vi er så hårde ved de benævnte trekanter. Spørger du Peter/AR, så vil han også i dag mene at A 500 trekanterne er mere musikalske, grundet de tweaks han har lavet igennem byggeprocessen i den tid AR har markedsført trekanterne i MK1 og MK2 versionerne. Jeg har ikke hørt ASP500 og ASP1000. Men jeg lytter gerne til både Bertram ( Nu er jeg sgu nysgerrig), og andre som JJAZ som også betjener sig af ICE teknikken...  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls
Hvad negativt er der i det - det er da nøjagtigt det der foregår i hele forum, nogle ting er bedre end andre, nogle ting spiller bedre end andre. Man må da kunne udtrykke sine meninger på en reel og åben måde, i en tone der ikke er nedladende eller grov.
Jeg har ikke et eneste sted benyttet mig af den slags. Jeg synes mere og mere det virker som om det med lønningslisten har et andet udspring (eller skal vi til at kalde dig "Lille Peter").
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må meget gerne kalde mig lille Peter hvis det giver dig noget, bare så længe du ikke inviterer mig hjem og se dine frimærker.
Og Toftdahl, jeg har bare i dag set dig være nedladende i to indlæg. Men hvis det gør noget godt for dig så skal du bare forsætte. Jo oftere du gør det, desto mere sjældent tager vi dig alvorligt.
Jeg er bare så pivglad for min nye forstærker, og så prøver jeg desperat at lære noget om den teknologi der ligger bag. Om den hedder Bertram, JJAZ eller AR er pivligegyldigt.
Men jeg synes at du skulle ringe til Peter/AR, og få Jeres uenigheder uddebatteret, for jeg er træt af at blive brugt som lynafleder i den forbindelse. Bare hvis du skulle være i tvivl!! __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, nu har jeg kun lyttet med på sidelinjen, men hvad er det der gør at man ikke må sige sin mening.....
Anmeldelser kommer som regl ikke på nettet hvis de er ringe, altså kan man kun læse godt om nogle produkter, det sutter MAX. ( groft sagt, men der er jo ikke så mange anmeldelser da Fona anlæg fra Asien her )
Hvad er et forum til? Nogen der ved det? Korrekt gættet alle, det er til at svare på spørgsmål om hvad man mener.
Så jeg kan slet ikke se noget galt i det Toftdahl mener, jeg er altid glad når der er nogen som siger noget skidt om et produkt, for det beviser bare at alle ikke kan lide det, og som regl er det kun dem der kan lide tingene som gider tage sig tid til at svare.....
Vi skal jo også finde ud af hvad vi tager udgangs punkt i.
Der findes kun dumme mennesker så andre kan føle sig kloge eller Alle er kloge der er bare nogen der er lidt klogere end andre
2 forskellige måder at sige det samme på?
Tror ikke han siger det spiller p***e ringe, men at der findes bedre, right Toftdahl?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk
Jeg har ingen uoverensstemmelser med Peter fra AR, hvor kommer det dog fra. Han har været flink og helt reglementeret returneret penge for en PRE, da jeg ikke ønskede den - hvad mere kan man forlange, der må dæleme være noget du har misforstået. Jeg har intet med manden at gøre og får det nok helelr ikke.
Og jeg er enig med dig i at ICE fra højre eller venstre er det samme og kanon.
Og så vil jeg gerne have lov til at have min egen mening, uden altid at skulle klandres for lønningslister og alt muligt hø og halm - det kan du måske forstå. Ligesom der er andre end dig og nogle få af dine skrivevenner der kan have en mening i dette forum, uden at man skal klandres for alt muligt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har intet behov for at forsvare mig selv, men hvis man læser flere af Toftdals indlæg, så kan man undre sig over, hvorfor han flere gange pludselig på eget initiativ omtaler AR negativt. Hvorfor taler han ikke om JJaz eller andre.
Men lad os nu hellere snakke om teknikken og begrund vores indlæg sagligt!
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
thomas_ls
Hvad negativt er der i det - det er da nøjagtigt det der foregår i hele forum, nogle ting er bedre end andre, nogle ting spiller bedre end andre. Man må da kunne udtrykke sine meninger på en reel og åben måde, i en tone der ikke er nedladende eller grov.
Jeg har ikke et eneste sted benyttet mig af den slags. Jeg synes mere og mere det virker som om det med lønningslisten har et andet udspring (eller skal vi til at kalde dig "Lille Peter").
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Man kan da kun ryste på hoved. Totdahl har fundet "sit produkt" det samme gælder andre inkl. mig selv, og det er bare fint med det. Men det skriger til himlen at Toftdahl har et horn i siden på AR. Det muligt at du ikke selv kan se det men der er efterhånden mange som kan se det.
Du er befinder dig efterhånden på den holdeplads hvor AR. blev rigtig upopulær.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |