Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Acoustic Reality (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

thomas_ls

Du må da være blind, jeg nævner JJaz og mange andre i brede vendinger og er positiv for deres viden og produkter. Må man ikke være kritisk, skal jeg være enig med dig og have din holdning, nej nødvendigvis ikke. Jeg er ikke bestemt kritisk over for AR, men jeg har haft så mange trekantede forstærkere i mit hjem, og jeg er enig med mange andre kritikere, at de var en del opreklamerede, og bestemt ikke spiller så flot som de er blevet UDSKREGET til at gøre.

SÅ roser jeg AR for at de dropper ud på A modulerne / trekanterne og anvender kvalitetsproduktet ASP 1000 med flere, i stort set hele produktionen - hvad pokker er der galt i det.

Med venlig hilsen

Jørgen ToOftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

thomas_ls

Du må da være blind, jeg nævner JJaz og mange andre i brede vendinger og er positiv for deres viden og produkter. Må man ikke være kritisk, skal jeg være enig med dig og have din holdning, nej nødvendigvis ikke. Jeg er ikke bestemt kritisk over for AR, men jeg har haft så mange trekantede forstærkere i mit hjem, og jeg er enig med mange andre kritikere, at de var en del opreklamerede, og bestemt ikke spiller så flot som de er blevet UDSKREGET til at gøre.

SÅ roser jeg AR for at de dropper ud på A modulerne / trekanterne og anvender kvalitetsproduktet ASP 1000 med flere, i stort set hele produktionen - hvad pokker er der galt i det.

Med venlig hilsen

Jørgen ToOftdahl

Toftdahl hvordan kan du sige at trekanterne med A- modulerne er på vej ud.

På hjemmesiden står der intet om det, tilgengæld står der af f.eks. eAR Two slår standard aps.

At de har taget aspmodulerne til sig er da logik for burhøns, modulet kræver jo ikke andet end montage i et kabinet, og kan derfor produseres hamrene billigt, hvilket giver større markedsandele. At man så samtidig får rigtig superlyd for få kroner gør det jo kun herligere for forbrugeren.

Såh at produsere aps. er ikke nødvendigvis det samme som at de er bedre.

mvh.Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Eriek.

Jeg siger ikke man har droppet dem 100 %, men man dropper ud på dem. Jeg tror ikke Jeff Roland ser på hvor meget modulerne koster, hans forstærkere er i en prisklasse hvor indkøbet af modulet A eller ASP, intet betyder. A modulerne koster kun 1/3 af hvad ASP moduler gør.

Jeg er helt sikker på, at AR hellere ville sælge trekanter til 25.000 end ASP 1000 forstærkere til 4.999. En trekant koster ikke ret meget mere at producere, kun kassen. Puttede du delene fra en trekant i et alm. kabinet, så ville den ikke koste meget mere end dem du ser i dag til 4.999 kroner.

Det der er sket, er at der er kommet andre til, nationalt og internationalt, hvilket har sænket priserne. Det er det samme du oplever på alt elektronik, uanset om det er HI-Fi eller computere, heldigvis for os.

Spar mig lige for dit tonefald om burhøns, det behøver vi ikke. For der er ingen logik i det du antyder. Enhver med elektronik snille kan da lave en forstærker fra A moduler som trekanten. Hvis du åbner en trekant er der da intet specielt i den. Og hvis du tror på at A modulerne i trekanterne er ændret særligt meget, så kan du godt tro om igen, det er mere lamperøg end realiteter, hvilket en meget seriøs analyse har vist - ikke min analyse, men kompetente.

Dermed sagde jeg ikke, at du ikke er glad for dine trekantede forstærkere eller de spiller dårligt, tværtimod har jeg respekt for dit anlæg og din mening. Ligesom jeg respekterer AR, men der er kommet nye tider og monopolet er brudt, ganske som så mange andre steder i samfundet. Peter (AR)har banet vejen med de første ICEpower forstærkere, respekt for det.

Lydmæssigt, hvorfor så ikke bruge ASP moduler, de lyder lige så godt og måske bedre, det er enklere for producenten, og ikke mindst en fordel for dig og mig, vi kan få et kanon setup for små penge, og der er flere produkter at vælge imellem, Eriek vi står i en ønskeposition.

Lad os være glade for vores situation og enes om vores HI-Fi, hermed fred over denne tråd og de mange meninger. Måske vi alle kan enes lidt mere om det faglige og glæden ved dette forum og undgå de mange udladninger mod hinanden, for hver især er vi vel i grunden nogle meget flinke fyre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Glimrende, lad den hvile der

Toftdahl, ved du om der nogen steder i København kan lyttes til Bertram ICE gear. Uden kontekst til noget andet, så ville jeg rigtigt gerne høre dem nu vi har talt så meget om dem.

Er der nogen der har erfaring med Pro Ac kloner eller andre relativt neutrale og nogenlunde neutrale højtalere. For mine Dali højtalere bliver losset ud, lige så snart jeg har fundet et alternativ til dem, samt ikke mindst midlerne på min beskedne indkomst. Jeg vil gerne have relativt neutrale, analytiske og dog musikalske højtalere uden for meget fyld, pynt eller grød fra hverken delefilter eller enheder.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Blackhawk.

Jeg regner med at købe et par af dem, selv om jeg selv har 4 moduler i andet sammenhæng, men jeg vil gerne have to af dem fra Bertram.

Når jeg får mit grej op at køre igen og de er tilspillet, så er du velkommen her(Roskilde). Mit grej op at køre??? forforstærker der stod af fredag.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Tak

Det tilbud vil jeg meget gerne tage imod, sig endelig til når de er ved at være møre. Så vil jeg meget gerne opleve dem, ikke mindst i samspil med dine ML.

Jeg vil ikke få så meget ud af at spille med dem selv, dels giver min irregullære kvistlejlighed med skæve vinkler en f** akustik hvor al bas forsvinder ned i hjørnet bag højtaleren. Dels er jeg en nybegynder hvad hifi angår, så jeg har jo ikke gearet der skal spille op mod dem.

Noget som jeg bliver straffet for lige nu, hvor det er helt af H.. til, eftersom laseren i min Rega cd afspiller er stået af og lige pt. har sendt resten af æsken på værksted. At spille CD på en DVD afspiller er som at få hældt en spand tegnestifter i øret. På den måde er ICE jo så ærlige, man straffes for at have noget hø på stereobænken. Men synes nu at det er en dramatisk forbedring i forhold til min gamle amp..

At høre vejrtrækningslyde for første gang på en plade man har hørt så tit, er altså en stor oplevelse. Kan I rutinerede hifi rødder huske den oplevelse..?

Uanset mærke, så tror jeg ikke at jeg kan vænne mig til en anden gengivelse. Eller er det bare mig der er forblændet..? 

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Ja Ja Toftdahl. Vi er da enige om mange ting kan jeg se.

At åbne mine trekanter og kikke er jeg da også nysgerig efter, men jeg tror ikke jeg gør det pga. garrantien. Jeg er ikke så meget  inde i det tekniske, om hvad der er ændret i forhold til standard og om hvad der er hvad osv. Dog kunne jeg godt tænke mig at få xlr. stik i, plus sølvkabler. Det bliver i ikke foreløbig.

Jeg agter heller ikke at skifte dem ud, de er stadigvæk at betrakte som nye.

Først når jeg har fået mine ht. færdige og købt en ordentlig pre. kan der evt. blive tale om ændringer som f.eks. stik mm. hvis jeg tør.

Og ja de øvrige diskussions emner i denne tråd mfl. skal nok graves ned, vi kender div. holdninger og det må vel være det.

mvh. Eriek

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Nej...jeg syntes, at vi skal tvære noget mere i det.

(jesper andersen...fin, fin brugeranmeldelse....jeg glæder som et lille barn!!!)

Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Tak

Det tilbud vil jeg meget gerne tage imod, sig endelig til når de er ved at være møre. Så vil jeg meget gerne opleve dem, ikke mindst i samspil med dine ML.

Jeg vil ikke få så meget ud af at spille med dem selv, dels giver min irregullære kvistlejlighed med skæve vinkler en f** akustik hvor al bas forsvinder ned i hjørnet bag højtaleren. Dels er jeg en nybegynder hvad hifi angår, så jeg har jo ikke gearet der skal spille op mod dem.

Noget som jeg bliver straffet for lige nu, hvor det er helt af H.. til, eftersom laseren i min Rega cd afspiller er stået af og lige pt. har sendt resten af æsken på værksted. At spille CD på en DVD afspiller er som at få hældt en spand tegnestifter i øret. På den måde er ICE jo så ærlige, man straffes for at have noget hø på stereobænken. Men synes nu at det er en dramatisk forbedring i forhold til min gamle amp..

At høre vejrtrækningslyde for første gang på en plade man har hørt så tit, er altså en stor oplevelse. Kan I rutinerede hifi rødder huske den oplevelse..?

Uanset mærke, så tror jeg ikke at jeg kan vænne mig til en anden gengivelse. Eller er det bare mig der er forblændet..? 

Hej, det ser ikke ud til at du har været vant til de helt store lydoplevelser før, hvis du ikke før købet af ICE har hørt åndedræt før. Det er der af middelklasse forstærkere der også kan klare. Det bliver naturligvis bedre med ICE, ingen tvivl om det.

ang. Proac klon af så skulle den spille rigtig godt, nogle mener at den kan komme til at spille bedre end originalen hvis vi snakker om 2.5 eren.

Jeg er dog selv til lukkede kabinetter.

mvh. Eriek

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Nej jeg er frisk fra fad..

Selvfølgelig har jeg hørt det magiske åndedræt før. Men ofte har jeg kun registreret det som en del af grøden. Nu er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, hvorvidt det er en stor eller mindre mundfuld luft aktøren tager.

Når man kan sidde og deducere gengivelsen bid for bid, og glæde sig over detaljerne så er man nået langt. Jeg har aldrig før interesseret mig for hifi i den seriøse grad, jeg har mere interesseret mig for dynamikken og "stampe med" effekten.

Men du ved, man blir ældre og mere dybdegående. Jeg vil gerne kunne sætte mig ned, smile over hele hovedet og bare nyde alle de små detaljer som jeg før har overset. Vejrtrækningen, det slagtøj jeg før ikke hørte osv. Så jeg besluttede i afmagt over mit daværende setup, bare at kaste mig ud i det. Derfor var det lidt med lukkede øjne at jeg købte min nuværende ICE amp. Jeg havde ikke den fjerneste anelse om, hvad jeg gik ind til. Men nu skulle det være, og så fandt jeg dette debatforum som allerede har hjulpet mig meget med at finde ud af hvad jeg egentligt forventer af et setup.

På højtalerfronten skal det næste slag stå, samt ikke mindst på for-forstærker fronten. Sidstnævnte håber jeg at finde en pre-amp, som kun består af en volume potmeter og en indgangsvælger. På højtalerfronten skal jeg helt klart prøve noget nyt, og helst udenfor Klubbens matrikelnummer.

Nu må vi se, jeg er bare glad for at vi kan have debatter. Også dem hvor bølgerne går højt. Det viser jo bare at folk brænder for det de laver

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Støn...jeg kan ikke vente mere på de eAR1001!!!!!  AAArrrgghhh

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

andersls skrev:
Støn...jeg kan ikke vente mere på de eAR1001!!!!!  AAArrrgghhh

Har lige læst at der er 7 mdr. leveringstid

mvh.

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Funny guy...Eriek   OUCH!

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

andersls skrev:
Funny guy...Eriek   OUCH!

Hvilken pre skal du bruge til dine kommende ICE.

mvh.

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Eriek....Lex. Mc-12B

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Eriek, andre....det eneste jeg savner på de amps er trigger! Se lige JR 501´ere! Kønne, kønne, kønne.....................

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hmmm, hvad skal du bruge en trigger til, de bruger vel ca. 5-8 watt når de bare står tændt og ikke laver noget ?

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Ja i forhold til en almindelig elpære, så har du vist ikke noget at frygte. Nok mere en principsag fremfor noget andet

kimmadsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Citér:
Såvidt jeg kan se, så bygger AR stadig trekanter baseret på A-modulerne, vel fordi Peter AR mener, at de finpudsede forstærkere med store strømforsyninger lyder bedre! Det står på hjemmesiden.

Jeg købte faktisk en af deres sidste A 500 trekanter, ifølge AR skyldes dette ophør at de bruger utrolige mange mandetimer på at bygge dem. Ikke så meget på grund af lydkvaliteten, idet der heller ikke blandt dette debatforums medlemmer er enighed om hvad der lyder bedst. Men AR bygger dem helt fra bunden, hvilket naturligvis koster i længden. Jeg har i mit eget indbildske og stolte ejerhovede bildt migselv ind, at det er på linie med at købe en håndbygget sportsvogn.

Fremover - så vidt jeg har forstået - satser de på ASP teknologien, idet man her kun skal bekymre sig om alt det andet end selve forstærkermodulet. Så har de samtidig også kapacitet til at brygge på nye produkter som eAr Master mv..

Så måske vi lige skulle spise brød til, før vi er så hårde ved de benævnte trekanter. Spørger du Peter/AR, så vil han også i dag mene at A 500 trekanterne er mere musikalske, grundet de tweaks han har lavet igennem byggeprocessen i den tid AR har markedsført trekanterne i MK1 og MK2 versionerne. Jeg har ikke hørt ASP500 og ASP1000. Men jeg lytter gerne til både Bertram ( Nu er jeg sgu nysgerrig), og andre som JJAZ som også betjener sig af ICE teknikken...   

Hvis det er rigtigt at han holder op med at bruge A moduler, så er det da det største nederlag til AR, og det mest useriøse jeg længe har set.

Manden startede med at svine ASP moduler til… det var kun for døve PA folk, folk der ikke kunne høre at A’erne var det eneste der duede, var fjolser osv. osv.

Senere moderere han sine udtagelser lidt, men holdt fast i at A var for  de rigtige entusiaster, og ASP for de fattige, der ikke kunne hører.

Han roste sine sikrings moduler som de eneste der virkede, og at han have brugt en måned på at optimere stelvejen.

Osv. osv.

Og nu holder han så op med at bruge A moduler?

Hvem sagde useriøs!

Men ok, hvis der er flere penge i at bruge ASP, så må man jo satse på de døve.

Det mest underholdene er, at det ser ud som om han endelige sælger nogen kasser her i DK. EFTER han er smidt ud af hifi4all

…det kan man jo også tænke lidt over.

jeg må se om jeg kan finde hans ASP citater, i en gl. tråd.

Til top Vis kimmadsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimmadsen

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

kimmadsen skrev:
blackhawk skrev:

Citér:
Såvidt jeg kan se, så bygger AR stadig trekanter baseret på A-modulerne, vel fordi Peter AR mener, at de finpudsede forstærkere med store strømforsyninger lyder bedre! Det står på hjemmesiden.

Jeg købte faktisk en af deres sidste A 500 trekanter, ifølge AR skyldes dette ophør at de bruger utrolige mange mandetimer på at bygge dem. Ikke så meget på grund af lydkvaliteten, idet der heller ikke blandt dette debatforums medlemmer er enighed om hvad der lyder bedst. Men AR bygger dem helt fra bunden, hvilket naturligvis koster i længden. Jeg har i mit eget indbildske og stolte ejerhovede bildt migselv ind, at det er på linie med at købe en håndbygget sportsvogn.

Fremover - så vidt jeg har forstået - satser de på ASP teknologien, idet man her kun skal bekymre sig om alt det andet end selve forstærkermodulet. Så har de samtidig også kapacitet til at brygge på nye produkter som eAr Master mv..

Så måske vi lige skulle spise brød til, før vi er så hårde ved de benævnte trekanter. Spørger du Peter/AR, så vil han også i dag mene at A 500 trekanterne er mere musikalske, grundet de tweaks han har lavet igennem byggeprocessen i den tid AR har markedsført trekanterne i MK1 og MK2 versionerne. Jeg har ikke hørt ASP500 og ASP1000. Men jeg lytter gerne til både Bertram ( Nu er jeg sgu nysgerrig), og andre som JJAZ som også betjener sig af ICE teknikken...   

Hvis det er rigtigt at han holder op med at bruge A moduler, så er det da det største nederlag til AR, og det mest useriøse jeg længe har set.

Manden startede med at svine ASP moduler til… det var kun for døve PA folk, folk der ikke kunne høre at A’erne var det eneste der duede, var fjolser osv. osv.

Senere moderere han sine udtagelser lidt, men holdt fast i at A var for  de rigtige entusiaster, og ASP for de fattige, der ikke kunne hører.

Han roste sine sikrings moduler som de eneste der virkede, og at han have brugt en måned på at optimere stelvejen.

Osv. osv.

Og nu holder han så op med at bruge A moduler?

Hvem sagde useriøs!

Men ok, hvis der er flere penge i at bruge ASP, så må man jo satse på de døve.

Det mest underholdene er, at det ser ud som om han endelige sælger nogen kasser her i DK. EFTER han er smidt ud af hifi4all

…det kan man jo også tænke lidt over.

jeg må se om jeg kan finde hans ASP citater, i en gl. tråd.

Jeg kan da ikke se det underholdene i at han først sælger hans ting efter han er smidt ud af hifi4all, hvad siger det lige mest om? ham eller dem fra hifi4all der køber dem?

Ikke at jeg kender meget til ham eller hans eAR endnu, men er han næsten lige blevet smidt ud da jeg kan se at du ikke har været her så længe....

Kan jo også ske at de ASP moduler er blevet bedre hvad ved jeg, men som man siger, man har en holdning til man tager en ny, sådan er den verden indrettet vi lever i, træls at det er sådan... men .... life sux and then you die

Du laver også dine egne konslusioner, der er ikke nogen der har sagt han helt holder med at bruge de A moduler, men han har taget ASP til sig, i nogle af hans produkter som jeg kan forstå de på nogle af de andre der har skrevet i denne tråd..... så man skal lige passe på her, 1 æg blive hurtig til 10 høns

Hvem har heller ikke svinet andre i ens liv? måske ender man med at snakke godt med, blive gode venner, etc med folk man har svinet?

Skal lige siges jeg har nada indsigt omkring A moduler eller ASP moduler, jeg læser og skriver....

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes