| Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acoustic Reality skriver i en annonce i dag:
Det bedste og samtidig det mest minimalistiske lydforbedrende tweak fra den seks gange dyrere eAR 1001 Ultra er nu standard i eAR 1001 (findes i alle eAR 1001 sendt efter d. 1. Dec. 2004, så har du en fra før den tid: Få den opdateret helt gratis). Tweaket er naturligvis ikke i signalvejen,så bare rolig: Der er virkelig HUL IGENNEM til musikken og uden de historier man hører om fra andre forstærkere med ASP1000: eAR 1001 er komplet fri for det nogen kalder lys lyd eller digital lyd - den spiller nemlig kun det vi forstår ved ægte high-end lyd...
Øøøh - hvilket tweak er der tale om: en spole/filter? - uanset hvad, så er det rigtigt: lyden er ikke "lys"... 
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Hmmm, hvad skal du bruge en trigger til, de bruger vel ca. 5-8 watt når de bare står tændt og ikke laver noget ?
|
|
|
Nej, de bruger 30-40 w. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Jesper Juul skrev:
|
Hmmm, hvad skal du bruge en trigger til, de bruger vel ca. 5-8 watt når de bare står tændt og ikke laver noget ?
|
|
|
Nej, de bruger 30-40 w.
|
|
|
Det bør vel ikke gøre den store forskel. Jeg kunne aldrig drømme om at slukke for min amp, den skal være varm og klar  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke ICEpower moduler er der i eAR 202?
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Det bedste og samtidig det mest minimalistiske lydforbedrende tweak fra den seks gange dyrere eAR 1001 Ultra er nu standard i eAR 1001 (findes i alle eAR 1001 sendt efter d. 1. Dec. 2004, så har du en fra før den tid: Få den opdateret helt gratis). Tweaket er naturligvis ikke i signalvejen,så bare rolig: Der er virkelig HUL IGENNEM til musikken og uden de historier man hører om fra andre forstærkere med ASP1000: eAR 1001 er komplet fri for det nogen kalder lys lyd eller digital lyd - den spiller nemlig kun det vi forstår ved ægte high-end lyd...
Øøøh - hvilket tweak er der tale om: en spole/filter? - uanset hvad, så er det rigtigt: lyden er ikke "lys"... 
|
|
|
Så følger man så nok ikke så dum, hvis man har købt en ULTRA til fuld pris.
Men hvad, det er jo efterhånden daglig kost fra hans side!
Pris fald på pris fald
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark: Really, jeg troede ellers ikke at det brugte noget som helst når de bare stod tændt. Skal vist lige have smidt et watt meter på mine A moduler for at se hvad de bruger.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
JonV Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam: jeg har ikke haft låget af (endnu, hehe) men specifikationerne passer på en prik med 200ACS modulerne.
Jon
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
Go4it skrev:
|
|
|
|
Så følger man så nok ikke så dum, hvis man har købt en ULTRA til fuld pris.
Men hvad, det er jo efterhånden daglig kost fra hans side!
Pris fald på pris fald
|
|
|
Jeg er helt overbevist om - at med den store konkurrence der er på ASPerne - ikke mindst 1000, ja så er det de små detaljer der bliver afgørende.. 
Vi har hørt om Bertrams ekstra gode int. kabling, gode bøsninger mv. Jeg tror at eARs "tweak" (hvad det så går ud på) er "svar på tiltale" - simpelthen for at være den "bedste i klassen" i den hårde konkurrence = bedre og billigere produkter til os.. 
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen...hvad har du nu oplevet fra AR!
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk, hvor spændende det bliver, når vi alle spiller på 1000ASP forstærkere.
Hvad skal vi dog så finde på at skrive om?
Skrevet med et glimt i øjet __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorom alt er....så tror jeg, at vi er tæt på en revolution indenfor forstærkning  ! Det skal prøves!!
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Lidt svar i ICE debatten.
Jeg tilslutter mig helt og holdent Ghammel & Suhr´s oplevelse med ICEpower forstærkerne, og det at det er ASP 1000 spiller klart bedre. Selv vurderer jeg det på mange forskellige versioner af ASP 1000 forstærkere, monotrin og stereo forstærkere samt monoblokke med 2 ASP 1000 moduler i hver side.
En ting skal man være klar over, ICEpowers ASP moduler er konstrueret til professionelle anlæg og egentlig ikke vores hjemme HI-Fi. Kigger man ned på modulerne, så ser man også alt det kit / acryl fugemasse der sidder omkring kondensatorer og komponenter loddet på printet. Det er forstærkninger, for at de kan tåle de mange knubs man udsætter dem i forbindelse med professionelt brug, transport op ud og ind af biler. De er derfor helt fra grunden konstrueret fuldt balanceret, hvorfor det også er en klar fordel at anvende en forforstærker der er fuldt balanceret - hvilket så også indebærer at man anvender balancerede (XLR) kabler. Disse XLR stik forbinder så kasserne med stel, hvilket har en betydning for stel og jord - årsag. Det er min klare overbevisning / anbefaling, at man får ikke ASP 1000 til at spille optimalt, såfremt man ikke anvender jord forbindelsen. Det indebærer så igen at forstærkeren er loddet rigtigt op, og ikke som mange hvor jord ikke er ført helt ind i apparatet og igen udført korrekt.
Vi gentager ASP 1000 er prioriteret og bygget til at spille balanceret (XLR) og den spiller absolut bedst med en forforstærker der også er fuldt balanceret, og den skal forbindes til jord - den der skal forbindes til jord er effektforstærkeren ASP modulet - det giver meget mere i alle områderne, det er en nødvendighed.
Så ved jeg godt det kan starte en lang debat om jord, ja i forbindelse med mange andre forstærkere. Normalt siger man jord til forforstærkeren. Bare ikke her med ICEpower og ASP modulerne, de er bygget til XLR og jord. Det er en absolut fordel at køre med jord på ICE modulet - hvis forstærkeren er samlet rigtigt - og ikke på forforstærkeren når man anvender ICE.
Det betyder så igen når man skal købe, at de ASP forstærkere der er samlet og bygget, kun til at spille RCA, ikke er samlet under hensyn til modulets opygning fra fabrikken. Derfor må det stærkt anbefales, at man køber de forstærkere der er bygget efter fabrikkens (B&O) konstruktion og er priopriteret balanceret. Dernæst er det så igen nødvendigt at vælge en forforstærker der også er fuldt balanceret - hvis man vil have High End lyd. Balanceret og jord i forbindelse med ICEpower - giver mere af det hele, ro, perspektiv, bund og dynamik, og det er vel det vi går efter og betaler i dyre domme for.
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Det lader til at der er delte meninger, mht. balanceret drift af ICE  Nedenstående er sakset fra en AR annonce:
"For at presse prisen ned på eAR Two jubilæumsmodellen, så har vi fjernet balanceret XLR inputs, da det alligevel intet giver på en forstærker med ICEpower. Som bekendt, så er alle ICEpower forstærkere ikke ballanceret som en traditionel forstærker, men i det "digitale" domæne er alt single-ended. Derfor giver ballanceret input intet på en forstærker med ICEpower, kun ved brug af dårlige kabler kan XLR hjælpe, men så skal kablerne godt nok også være dårlige eller meget lange."
Hvem har ret ??
|
| Til top |
|
| |
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu når vi er ved AR`s salgsannoncer, så skriver han noget, der undrer mig her: http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=3971
For at presse prisen ned på eAR Two jubilæumsmodellen, så har vi fjernet balanceret XLR inputs, da det alligevel intet giver på en forstærker med ICEpower. Som bekendt, så er alle ICEpower forstærkere ikke ballanceret som en traditionel forstærker, men i det "digitale" domæne er alt single-ended. Derfor giver ballanceret input intet på en forstærker med ICEpower, kun ved brug af dårlige kabler kan XLR hjælpe, men så skal kablerne godt nok også være dårlige eller meget lange.
Men Jørgen Toftdahl skriver tidligere i denne tråd følgende: De er derfor helt fra grunden konstrueret fuldt balanceret, hvorfor det også er en klar fordel at anvende en forforstærker der er fuldt balanceret - hvilket så også indebærer at man anvender balancerede (XLR) kabler. Disse XLR stik forbinder så kasserne med stel, hvilket har en betydning for stel og jord - årsag. Det er min klare overbevisning / anbefaling, at man får ikke ASP 1000 til at spille optimalt, såfremt man ikke anvender jord forbindelsen. Det indebærer så igen at forstærkeren er loddet rigtigt op, og ikke som mange hvor jord ikke er ført helt ind i apparatet og igen udført korrekt.
Vi gentager ASP 1000 er prioriteret og bygget til at spille balanceret (XLR) og den spiller absolut bedst med en forforstærker der også er fuldt balanceret, og den skal forbindes til jord - den der skal forbindes til jord er effektforstærkeren ASP modulet - det giver meget mere i alle områderne, det er en nødvendighed.
Så ved jeg godt det kan starte en lang debat om jord, ja i forbindelse med mange andre forstærkere. Normalt siger man jord til forforstærkeren. Bare ikke her med ICEpower og ASP modulerne, de er bygget til XLR og jord. Det er en absolut fordel at køre med jord på ICE modulet - hvis forstærkeren er samlet rigtigt - og ikke på forforstærkeren når man anvender ICE.
Så er det lige hvad der er bedst og mest rigtigt udfra et lydmæssigt udgangspunkt???
Mvh Basil
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det største problem med ASP forstærkerne i forbindelse med ikke balancerede indgange er den relativt lave indgangsimpedans, som kan belaste forforstærkeren uheldigt i mange tilfælde. Derfor er der også flere, som anvender trafo i indgangen ved selvbyg.
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uuha - dét bliver benzin på bålet: balanc con. ubalanc. - godt jeg skal på arbejde resten af dagen 
Jeg tror personligt ikke at det betyder noget - efter at have talt med flere "genier" der dagligt arbejder med elektronik. Princippet (balanc.) er udtænkt til professionelle formål, hvor store kabelafstande er udbredt (mange m.)
I et normalt set up, med typisk 1m. kabel, har det ingen betydning 
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|
Tænk, hvor spændende det bliver, når vi alle spiller på 1000ASP forstærkere.
Hvad skal vi dog så finde på at skrive om?
Skrevet med et glimt i øjet
|
|
|
Når først Icepower er blevet almindelig vil vi begynde at diskutere hvorfor et rør+vinyl-setup, på trods af den digitale teknologi, alligevel er det bedste. .
Med andre ord. Vi bliver aldrig færdige med at diskutere/snakke om HiFi,
Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har bestil en eAR202 i den tro at det var 250ASP moduler i 
Håber ikke det er 200ASC i så fald vil jeg kraftigt re-overveje mit køb!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it SKREV
Uuha - dét bliver benzin på bålet: balanc con. ubalanc. - godt jeg skal på arbejde resten af dagen 
Jeg tror personligt ikke at det betyder noget - efter at have talt med flere "genier" der dagligt arbejder med elektronik. Princippet (balanc.) er udtænkt til professionelle formål, hvor store kabelafstande er udbredt (mange m.)
I et normalt set up, med typisk 1m. kabel, har det ingen betydning 
OBS.
Og netop derfor skal ICEpower (ASP) KUN være balanceret - de er ikke tiltænkt HI-FI hjemme i stuen, de er opbygget til professionelt brug - Det er en helt ny situation at de også anvendes til hjemmebrug. Så den gamle historie om balanceret og ubalanceret, kan ikke relateres til ASP modulerne.
De skal ubetinget være balanceret (XLR) og det er også bedst hvis de bliver tilsluttet jord - der er hørbar forskel.
Det drejer sig ikke om et kabel på 1 meter eller 50 meter, men konstruktionen er prioriteret balanceret (XLR), derfor kræves der også en fuldt balanceret forforstærker, hvis man vil opnå det maksimale udbytte af sine ICEr. DE er fra B&O (ICEpower) konstrueret sådan - rene fabriksdata.
OG HUSK SÅ - ICEpower ASP er ikke digital.
med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basil skrev:
|
Nu når vi er ved AR`s salgsannoncer, så skriver han noget, der undrer mig her: http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=3971
For at presse prisen ned på eAR Two jubilæumsmodellen, så har vi fjernet balanceret XLR inputs, da det alligevel intet giver på en forstærker med ICEpower. Som bekendt, så er alle ICEpower forstærkere ikke ballanceret som en traditionel forstærker, men i det "digitale" domæne er alt single-ended. Derfor giver ballanceret input intet på en forstærker med ICEpower, kun ved brug af dårlige kabler kan XLR hjælpe, men så skal kablerne godt nok også være dårlige eller meget lange.
Men Jørgen Toftdahl skriver tidligere i denne tråd følgende: De er derfor helt fra grunden konstrueret fuldt balanceret, hvorfor det også er en klar fordel at anvende en forforstærker der er fuldt balanceret - hvilket så også indebærer at man anvender balancerede (XLR) kabler. Disse XLR stik forbinder så kasserne med stel, hvilket har en betydning for stel og jord - årsag. Det er min klare overbevisning / anbefaling, at man får ikke ASP 1000 til at spille optimalt, såfremt man ikke anvender jord forbindelsen. Det indebærer så igen at forstærkeren er loddet rigtigt op, og ikke som mange hvor jord ikke er ført helt ind i apparatet og igen udført korrekt.
Så er det lige hvad der er bedst og mest rigtigt udfra et lydmæssigt udgangspunkt???
Mvh Basil
|
|
|
Med fare for at fare med en halv vind; eAR Two er jo netop ikke ASP. Hvilket måske forklarer de modstridende holdninger til balanceret/XLR..?
Eller  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
OBS: jeg har lige mailet ICEpower, og venligst bedt dem om at fortælle hvad der er mest optimalt - De burde om nogen vide hvad der er bedst 
Vender tilbage, lige så snart jeg hører fra dem 
|
| Til top |
|
| |