| Forfatter |
|
ebsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal det nye tv snart indkøbes og hvad skal jeg så vælge:
- Philips 32PW9509 Inklusiv stander til 10.000 kr i Fona.
- Panasonic TX-32PX30 inklusiv stander til 11.000 hos NBradio.
Link til Philips'en: http://www.kortlink.dk/hr5
Link til Panasonic'en: http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1109747_l14/index.ht ml
De passer begge til mit budget, men har hver nogle ting der tiltaler mig, udover standard-teknologierne i denne prisklasse (100hz teknologi osv.):
Philips'en: Flot design, Philips kvalitet, PixelPlus2, Sensor der tilpasser lys-niveauet i billedet, til omgivelserne.
Panasonicen: Flot design, Komponent udgang (hvilket jeg synes er et KÆMPE plus) Da jeg regner med at købe en Dvd med komponent udgang, og kan så overføre Progressive-scan det.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt her, og vil råde mig til hvad jeg skal vælge. Og eventuelt nogle fordele og ulemper ved modellerne..
|
| Til top |
|
| |
hald Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg selv været inde og få en demonstration af 9509'eren, og det
er simpelthen et SUPER fjernsyn. PixelPlus2 giver bare SÅ meget mere
til fjernsynet.
Hvis jeg havde 10k, ville jeg vælge Philips, men jeg har selvfølgelig heller ikke set det andet...
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
| Til top |
|
| |
ebsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Men Philips har ikke komponent udgang, har den?
|
| Til top |
|
| |
birdman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ebsen skrev:
| Okay.. Men Philips har ikke komponent udgang, har den? |
|
|
Jeg har selv philips 36" med pixel plus (dog version 1). Fremragende fjernsyn. Da jeg skulle købe sammenlignede jeg dette philips der vandt eisa awards med et panasonic der netop havde vundet indeværende års eisa awards. Der var tydelig forskel i billedkvalitet på disse fjernsyn - med philips som det klart bedste.
Jeg ville vælge philips igen.
Hvad skal du bruge komponent udgang til?
|
| Til top |
|
| |
ebsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Komponent udgang havde jeg tiltængt til tilslutning af en dvd-afspiller, hvor jeg så kan udnytte progressive scan i komponent udgangen og opnå bedst mulig kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
birdman skrev:
|
Jeg har selv philips 36" med pixel plus (dog version 1). Fremragende fjernsyn. Da jeg skulle købe sammenlignede jeg dette philips der vandt eisa awards med et panasonic der netop havde vundet indeværende års eisa awards. Der var tydelig forskel i billedkvalitet på disse fjernsyn - med philips som det klart bedste.
Jeg ville vælge philips igen.
Hvad skal du bruge komponent udgang til?
|
|
|
Jeg er dybt uenig, jeg har selv haft et Philips med 1. generation af pixel plus, nu har jeg et Panasonic TX32PD30. Som har en komponent indgang. Og som er et bedre fjernsyn IMO.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
ebsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps.. Mente selvfølgelig også Komponent udgang i panasonic tv'et.
|
| Til top |
|
| |
birdman Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev vores stakkels mand ikke meget klogere. Den model af panasonic jeg så var PANASONIC TX-36PD30, hvor mit philips 36PW9527 stod ved siden. Signalkilden var den samme - LOTR. Dybden i billedet ved philips var meget, meget bedre end panasonic model. Panasonics Acuity (deres version af pixel plus), er ikke på niveau med det pixel plus på philips præsterer.
Det er korrekt at philips ikke kan modtage progressive, men dette opvejes efter min vurdering af pixel plus. Desuden er der alle fordele ved almindelige TV-brug, at pixel plus giver et bedre billede (efter min mening)
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja jeg kan desværre ikke udtale mig om Panasonicén, men Phillips 9509 kan jeg så tilgengæld godt udtale mig lidt om, jeg var nemlig en tur i TC i Fredags for at lytte på HøreBøffer, og samtidigt sad jeg også og kiggede på det nævnte Phillips fjernsyn, jeg var meget overrasket over det super billede som det viste alt var bare kanont flot, det var self. DVD der blev vist, LOTR 3 var filmen som blev vist og alt var lækkert lige ind til at det var noget som bevægede sig hurtigt hen over skærmen, magen til pixellering skulle man lede længe efter, føj da, store pixelkasser, det var slet ikke til at overse, jeg troede det var løgn aldrig om jeg ville smide 10K for sådan en omgang Pixelfis, nu kan det jo self. være lige det TV jeg så på som havde en fejl, men det er da en fejl som ikke er til at overse i så fald, jeg ville klart have de 2 TVér op og stå ved siden af hinanden og kigge på dem i laaaang tid før jeg vil købe...

|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
birdman Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B
Jeg tror ikke der er fejl ved det TV du har set. Det er korrekt, at der ved hurtige (og jeg mener hurtige) panoreringer fremkommer pixelkasser (eller hvad de nu hedder).
Ved almindelig brug (DVD-film, krøniken som søndagen, F1, håndbold osv) er jeg meget, meget tilfreds med billedet.
|
| Til top |
|
| |
ebsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for de mange ord, kom gerne med flere 
Og Zanetti tak for linket til tråden hvor Otto fra Tapeconncetion, sætter modellerne op mod hinanden.
Indtil videre hælder jeg mest til Panasonic'en.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
birdman skrev:
|
Bjørn B
Jeg tror ikke der er fejl ved det TV du har set. Det er korrekt, at der ved hurtige (og jeg mener hurtige) panoreringer fremkommer pixelkasser (eller hvad de nu hedder).
Ved almindelig brug (DVD-film, krøniken som søndagen, F1, håndbold osv) er jeg meget, meget tilfreds med billedet.
|
|
|
Jeg må så bare indrømme at jeg ikke kunne stille mig tilfreds med det, nu var scenen ikke så hurtig igen hvor dette Pixellering kom, det var Aragon som sad på sin hest og red forbi en masse Rohanriddere og gav dem en Peptalk jeg syns ikke pengene er godt givet ud hvis der ikke skal mere til end det, men før dette Pixelting opstod, var jeg ved at tabe kæben på gulvet over billedekvaliteten, det var sindsygt flot at se på, det stod som malet på skærmen, men igen kan ikke sige om Panaén har samme problem da jeg ikke har set på det...

|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ebsen skrev:
| Og Zanetti tak for linket til tråden hvor Otto fra Tapeconncetion, sætter modellerne op mod hinanden. |
|
|
Det var så lidt... der er masser af tråde om emnet.
Philips 32PW9509
Panasonic TX-32pd30
|
| Til top |
|
| |
Groopy Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der sige mig hvornår Philips 9509 udkom?
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har også oplevet meget pixel fejl ved hurtige bevægelser på Philips TV'er så jeg endte med at købe et Sony. billedet er ved første øjekast ikke nær så godt som Philips'en tilgengæld er der ingen pixel fejl osv plus jeg syntes at Sony'en har en meget behageligere billed i længden, det er som om at 9509'eren bliver lidt anstrengen at se på¨i længden efter min mening.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groopy skrev:
Er der nogen der sige mig hvornår Philips 9509 udkom?
|
|
|
Engang i foråret / sommer sidste år...
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
| og alt var lækkert lige ind til at det var noget som bevægede sig hurtigt hen over skærmen, magen til pixellering skulle man lede længe efter, føj da, store pixelkasser, det var slet ikke til at overse, jeg troede det var løgn aldrig om jeg ville smide 10K for sådan en omgang Pixelfis, |
|
|
Som jeg har skrevet om i den tråd Zanetti linkede til, så er det ikke noget Philips er alene om - tværtimod er problemet _mindre_ på 9509 end på PD30/50 i Acuity mode, og på de nyeste Sony modeller (FQ86 f.eks.). Det skyldes bevægelseskompensationen, og kan man ikke leve med dét, så må man købe et tv uden bevægelseskompensation, eller såvidt muligt slå det fra. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Lytteren Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er interneret i mere end normal ”kuk kasse”, skulle du se på det tilbud som Panasonic køre for tiden, for det beløb du har sat, kan man pt. købe model 36 PL35 (36” CRT Tv) den har mange indgange bl.a. ”YUV” dvs. komponent samt RGB Scart etc.
Kan man leve med et kedeligt design, får man utroligt meget for et relativ lille beløb, læs f.eks. denne test. http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=4495
Den har et andet model Nr. men efter det jeg har fået forklaret, skulle den svare 100% til model 36 PL 35…! Jeg har for et par dage siden set dette Tv køre ved en lokal Radio og Tv forhandler, jeg kan ikke sige andet end til den pris, er det utroligt.
Mvh.
”Lytteren”.
|
| Til top |
|
| |
ebsen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst en del mere og har ombestemt mig, og lige nu hælder jeg mest til Philips'en
Nogen der ved hvor lang tid tilbudet i fona gælder? Altså Philips 32PW9509 + originalt bord til 10.000 kroner.
|
| Til top |
|
| |