Forfatter |
|
PFO55 Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke standarden på din forstærker, men prøv først med underlaget, det er af stor vigtighed og der er KÆMPE forskel i lyden at den er placeret godt" - prøv evt med en extra mdf eller glas hylde med møtrik/kugleleje som limes under hylden, denne kan placeres på dit rack eller væghylde, husk at water ud.
En billig Creek riaa er en god start og den kan nok lånes hos din forhandler ?
Jeg ville holde mig til original filtmåtte...Men der er noget at hente ved motor modif...søg evt på nettet om dette, jeg tror High End sound har det på prgm ? men så snakker vi måske for mange penge at ofre for dig ?
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Det der med riaa´en har jeg overvejet men hvad skal man gå efter ? er den interne riaa i min Onkyo P 388 F ikke god nok til Min Planar 3 . Jeg spørger af ren uvidenhed da jeg aldrig har prøvet en extern riaa |
|
|
Prøv at låne en god RIAA hos din lokale HIFI-pusher. Så kan du jo selv teste det. Sansynligheden taler for at du let finder noget bedre - men jeg kender ikke den Onkyo.
Og har du lige lagt mærke til hvordan du indefor de sidste 8 timer er blevet vinylificeret?
Det næste bliver vel at du ikke er tilfreds med pick up'en og vil vide hvad du så skal kigge efter
Det er en nedadgående spiral med en tom bankkonto som eneste mulige slutning
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
PFO55 Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rigtig god løsning på pu, er en Dynavector DV10X4 el 5 - forrygende til rimelig pris, også K3 er en voldsom dynamisk løsning. Begge kræver dog at armen hæves vha skiver...Jeg ved ikke om man kan købe nye nåle til S.Elys ?
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke købe nye nåle. Da Rega jo ikke bryder sig om samlinger, er pickuppen nærmest én enhed. Tilgengæld er der en god bytteordning. Jeg tror man får i omegnen af 250,- i rabat når man tager sin gamle pick-up med.
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
piobyte skrev:
Det der med riaa´en har jeg overvejet men hvad skal man gå efter ? er den interne riaa i min Onkyo P 388 F ikke god nok til Min Planar 3 . Jeg spørger af ren uvidenhed da jeg aldrig har prøvet en extern riaa |
|
|
Prøv at låne en god RIAA hos din lokale HIFI-pusher. Så kan du jo selv teste det. Sansynligheden taler for at du let finder noget bedre - men jeg kender ikke den Onkyo.
Og har du lige lagt mærke til hvordan du indefor de sidste 8 timer er blevet vinylificeret?
Det næste bliver vel at du ikke er tilfreds med pick up'en og vil vide hvad du så skal kigge efter
Det er en nedadgående spiral med en tom bankkonto som eneste mulige slutning
/vilmann |
|
|
Ja jeg er måske blevet fixeret på vinyl igen . Og ? det er jo kun simple svar jeg søger. Bankkontoen er vel altid i fare når man har en interesse ( du skulle se min bil det er ikke min interesse :) __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Ja jeg er måske blevet fixeret på vinyl igen . Og ? det er jo kun simple svar jeg søger. Bankkontoen er vel altid i fare når man har en interesse ( du skulle se min bil det er ikke min interesse :) |
|
|
Vi laver en klub! Min bil er håbløst forsømt og kontoen er tom. Men jeg har fire PU'er , tre forstærkere, to sæt højttalere, 2½ pladespiller, og 1,8 CD afspillere liggende
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
piobyte skrev:
Ja jeg er måske blevet fixeret på vinyl igen . Og ? det er jo kun simple svar jeg søger. Bankkontoen er vel altid i fare når man har en interesse ( du skulle se min bil det er ikke min interesse :) |
|
|
Vi laver en klub! Min bil er håbløst forsømt og kontoen er tom. Men jeg har fire PU'er , tre forstærkere, to sæt højttalere, 2½ pladespiller, og 1,8 CD afspillere liggende
/vilmann |
|
|
God ide så er vi allerede to klubmedlemmer du må godt være formand da du har 0,8 % flere pladespillere end mig. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har en Planar 3 med Elys pick-up som har været stillet væk i 5 år. Jeg synes den driller lidt, da pick-uppen ikke vil sænke sig ned til pladen, nu da jeg vil prøve at sætte den til.... 
Hvilke indstillinger vil I anbefale?
Der er flere dimser (som jeg ikke har forstand på):
Den runde klods bagpå hvor skal den stå? Kna skydes frem og tilbage.
Den lille sølv-farvede dims i bunden under tonearmen der kan stille på 0 -1 og -2?
Hjulet på siden af tonearmen som kan stilles på 0,1,2,3
Althjælp er velkommen til denne plov-amatør!!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte håber der er iorden at jeg bruger din tråd til disse spørgsmål, da jeg kan se vores udstyr (plov) er ens...
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
Hej,
Jeg har en Planar 3 med Elys pick-up som har været stillet væk i 5 år. Jeg synes den driller lidt, da pick-uppen ikke vil sænke sig ned til pladen, nu da jeg vil prøve at sætte den til.... 
Hvilke indstillinger vil I anbefale?
|
|
|
Mon ikke det er sænkemekanismen der har sat sig fast?
Vip sænke armen ned, og tryk bestemt men forsigtigt på "gummi-banen".
Citér:
Der er flere dimser (som jeg ikke har forstand på):
Den runde klods bagpå hvor skal den stå? Kna skydes frem og tilbage.
|
|
|
Det må være kontravægten. Den skal stå så den passer til pick up'en.
Citér:
Den lille sølv-farvede dims i bunden under tonearmen der kan stille på 0 -1 og -2?
|
|
|
Den justerer antiskating
Citér:
Hjulet på siden af tonearmen som kan stilles på 0,1,2,3
|
|
|
Den bruges til at justere nåletrykket.
Sæt kontravægten så armen "svæver". Drej nu hjulet til det ønskede nåletryk.
Jeg har et par gange set at denne skala ikke er helt præcis, så hvis du vil være rigtig sej, så anskaffer du en lille vægt til at måle nåletrkket med.
Fx sådan en her
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej vilmann,
Mange tak for hjælpen! 
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Godt at se du giver ploven en chance til
Manualen til P3 finder du her http://www.rega.co.uk/index2.htm
Willmanns bud på en nåletryksvægt ser bestemt både god og dyr ud? men ortofon laver en lille balance vægt til en hund som funger OK har selv brugt den i 20 år.
High-end sound har den 95kr. __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt fint med brug af tråden , så dukker der måske mere op om sagen. Jeg brugte også linket til Rega ved indstilling, jeg forstår at både antiskating og nåletryk skal stå på 0 derefter justeres kontravægten så pu´en svæver en mm. over pladen herefter stilles der til anbefalet nåletryk og den samme værdi skal stilles på antiskating. Håber jeg har forstået det korrekt ellers korriger mig .
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Helt fint med brug af tråden , så dukker der måske mere op om sagen. Jeg brugte også linket til Rega ved indstilling, jeg forstår at både antiskating og nåletryk skal stå på 0 derefter justeres kontravægten så pu´en svæver en mm. over pladen herefter stilles der til anbefalet nåletryk og den samme værdi skal stilles på antiskating. Håber jeg har forstået det korrekt ellers korriger mig . |
|
|
Helt super! 
Hvad endte dine "værdier" med at være 
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Willmanns bud på en nåletryksvægt ser bestemt både god og dyr ud? men ortofon laver en lille balance vægt til en hund som funger OK har selv brugt den i 20 år.
|
|
|
Ortofons lille ting er vist. fin. Min har manglet halvdelen i mange år, så jeg købte Shure's i stedet. Den kan klare mindre spring.
Jeg tror den koster 200 kr.
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
piobyte skrev:
Helt fint med brug af tråden , så dukker der måske mere op om sagen. Jeg brugte også linket til Rega ved indstilling, jeg forstår at både antiskating og nåletryk skal stå på 0 derefter justeres kontravægten så pu´en svæver en mm. over pladen herefter stilles der til anbefalet nåletryk og den samme værdi skal stilles på antiskating. Håber jeg har forstået det korrekt ellers korriger mig . |
|
|
Helt super! 
Hvad endte dine "værdier" med at være  |
|
|
Jeg endte med det anbefalede nåletryk til Rega elys på 1,5 gr. og har sat antiskating til 1,5 om det er korrekt vides ikke men det lyder meget bedre end inden justering jeg tror det er min kontravægt der har stået forkert og dermed har jeg måske haft for højt nåletryk. Men det hele er meget fint nu  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
L.Becker skrev:
piobyte skrev:
|
|
Helt super! 
Hvad endte dine "værdier" med at være 
|
|
|
Jeg endte med det anbefalede nåletryk til Rega elys på 1,5 gr. og har sat antiskating til 1,5 om det er korrekt vides ikke men det lyder meget bedre end inden justering jeg tror det er min kontravægt der har stået forkert og dermed har jeg måske haft for højt nåletryk. Men det hele er meget fint nu  |
|
|
Mange tak for hjælpen!
|
Til top |
|
|