Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nordost Kabler via England (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SteenS
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 12 Januar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Det var vist nogen der følte sig truffet
Til top Vis SteenS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteenS

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

SteenS skrev:
Det var vist nogen der følte sig truffet

Jeg ved ikke lige hvor du vil hen med den kommentar

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
hvad laver disse herre
HansC.

He he, ja jeg lever af at designe skibe, for så at få dem bygget i Østen - EU er alt for dyrt

Selvfølgelig skal alle led tjene penge, men skal man tage ex. 5-8k for at håndtere et sæt NO Red Dawn?, vi snakker en æske som vejer måske 2 kg, og måler ca. 25x20x4 cm???? nej vel.. Man kunne MÅSKE forstå det hvis der var tale om helt speciel vare, hvor der ikke var det store salgs-volumen, men (sku) ikke på en "standard" vare hvor der er (eller kunne være) et pænt salg.

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad folk der har tilknytning til hifi branchen kasser i time løn eller på årsbasis, det jeg får ondt i røven over er at man som forbruger nærmest har det som i brugtbil branchen. Kender du den ikke, tager den røven på dig. Det har hifi branchen efter min mening selv skylden for, om det så er den lille forhandler jensen eller store mafia Harman international. Når jeg køber nyt grej køber jeg det rigtige til den rigtige pris, hvis det altså er muligt når man nu ikke kender importøren eller er i "klub" med de rigtige. Hvorfor skal der være forskel på om man er studerende eller bankdirektør?

Vendt om (det er jo en debat det her?) vil de små hifi butikker/importører kunne overleve uden at give rabatter? - de skal jo af med tingene på lageret en gang imellem, og så kasser en marginal fortjæning bedre end til smør på brødet. Det kan jeg som hifi entusiast godt se problemet i, men hvem som forbruger gider betale fuld pris når man kan få det for mindre? jeg køber sguda ikke mælk hos Coop når det koster mindre i Aldi. Så inden branchen hyler op burde den måske se på om den har nok Aldi forretninger end Coop medlems gejl. Men ja, måske skulle vi bare vente på momsen falder...
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad folk der har tilknytning til hifi
branchen kasser i time løn eller på årsbasis, det jeg får ondt i røven
over er at man som forbruger nærmest har det som i brugtbil branchen.
Kender du den ikke, tager den røven på dig. Det har hifi branchen efter
min mening selv skylden for, om det så er den lille forhandler jensen
eller store mafia Harman international. Når jeg køber nyt grej køber
jeg det rigtige til den rigtige pris, hvis det altså er muligt når man
nu ikke kender importøren eller er i "klub" med de rigtige. Hvorfor
skal der være forskel på om man er studerende eller bankdirektør?

Vendt om (det er jo en debat det her?) vil de små hifi
butikker/importører kunne overleve uden at give rabatter? - de skal jo
af med tingene på lageret en gang imellem, og så kasser en marginal
fortjæning bedre end til smør på brødet. Det kan jeg som hifi entusiast
godt se problemet i, men hvem som forbruger gider betale fuld pris når
man kan få det for mindre? jeg køber sguda ikke mælk hos Coop når det
koster mindre i Aldi. Så inden branchen hyler op burde den måske se på
om den har nok Aldi forretninger end Coop medlems gejl. Men ja, måske
skulle vi bare vente på momsen falder...

Aldi

de kan sælge fordi ders ansætte gør på en lav løn , og aldi tjene fedt på det det samme med en masse andre .

harald nyborg de lever at købe ind i østen sælge en masse l**t og give ders ansatte lav løn , det samme med jysk , sådan er det .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:

jensen skrev:
hvad laver disse herre HansC.

He he, ja jeg lever af at designe skibe, for så at få dem bygget i Østen - EU er alt for dyrt

Selvfølgelig skal alle led tjene penge, men skal man tage ex. 5-8k for at håndtere et sæt NO Red Dawn?, vi snakker en æske som vejer måske 2 kg, og måler ca. 25x20x4 cm???? nej vel.. Man kunne MÅSKE forstå det hvis der var tale om helt speciel vare, hvor der ikke var det store salgs-volumen, men (sku) ikke på en "standard" vare hvor der er (eller kunne være) et pænt salg.

/HC

Ja så er din løn jo også alt for høj , det kunne de lave i østen også .

NO er da også en speciel vare mere speciel end meget andet .

herhjemme ser vi også nogle lave kabler i ders baghave og tager meget for dem , de har jo ikke de store udgifter til løn husleje og alt det andet .

Mere sjovt er det at se hvordan folk er når der sker noget med det de har købt uden for dk , så kan de prokke sig hvis det ikke lige virker eller lige går efter ders hovede .

ps

EU er alt for dyrt , nope er de ikke , men de får bare en del i støtte dernede , og hvis du kikker på den kvali de laver dernede så er det det rene l**t i forhold til værfter i EU , jeg har selv lavet skibe i snart 20 år og har været på mange værfet i dk og udlandet og ja tjent mange penge på det , måske for mange ville jeg mene.

Men lige det med at p***e på andre for at tjene penge synse jeg slet ikke om og tro heller ikke der er mange andre der gør det , men folk købe da med glæde ting fra de lande det lever fed af at gøre det , sådan er vi , hvis man kan sparre 1kr på noget så gør man det .

Så igen tænk jer mere om når i køber ind ikke kun HIFI det er kun en meget lille % af det hele , hifi er bare hifi f**k det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Ja og der er nok en masse andre der kunne gøres jers job for det ½.

Hvorfor skal vi have så meget i løn ? hvorfor , når de kan gøre det for det ½ i andre lande .

Prøv bare at tænk hvad et køkken koster nå ja der er jo nogle der skal have 150kr i timen , hvorfor skal de have det når de kan lave det i polen for 1/3 af det ?

forsirkingselskaber hvorfor er det så dyrt

nå ja dem der sælger dem skal have en fed løn og store biler , hvorfor skal det koste så mange penge at sælge et hus nå ja der er en del der skal tjene også , man kan blive ved .

Nu kender jeg en del der har shop ikke indefor hifi , hvis man kikker på ders fortjenste og kikker på ders timer og det de har sat i sikkerhed så tjener de alt for lidt .

mafiametoder hm de store er her

Teledanmark
postdanmark

alt indefor

forsirking
EL
varme
Benzin

ja der er mange der bruger disse metoder .

ja mafiametoder indefor NO de tjener sikkert mange mila på det , nu skal alle jo have dem for at leve , som vil skal med vand varme EL benzin mad forsirking

Kan man købe EL varme vand i eng eller på nettet så vil jeg gerne vide hvor , for jeg vil ikke støtte disse selskaber der giver ders ansatte over 60kr i timen det er alt for meget de kan godt gøre det for en 10kr det kan de i mange andre lande .

alle samme vend den om , det hele skal løbe rundt .

prøv at tænk på de lande i østen hvorfor skal de støttes så meget , det er nok de lande der tjener mest fortiden og de har de gjort i mange år nu .

så det bedste ville nok være at alle virksomheder bare lukket og flyttet til lande andre lande for de bliver taget ved røven , ders ansatte skal jo have over 50% mere i løn .

jeg betaler med glæde mere for noget der er lavet i EU end at smide mine penge i østen .

hvad laver disse herre
Zorglub
Toftdahl
wuffer
HansC.
peewee© han betaler ikke told han synder os alle

jensen jeg får 140kr i timer , det en nok 90kr for meget i forhold til det jeg laver synd for min ven som er min mester (jeg får det helt dårligt ) passer heller ikke helt nogle gange laves der aftaler så timenlønnen kommer langt over 1000kr ja den har vætet oppe på 2500kr i timen i over en uge skam dig jensen .

så tænk jer lidt om   

Det bedte dk kunne gøre at få momsen ned på ca 10% det vil give mange flere jobs mange enda .

Ganske enig - det ironiske ved problematikken ved at få tingene produceret i østen er ikke at gøre kunderne en tjeneste, for aktionærerne er jo skidesmarte - de kan sende hele skidtet til Kina og få det produceret, men det er sgu ikke for at sælge det billigere, nej - det er for at udnytte inflationsforskellene landene imellem og tjene ENDNU flere penge. Det har ikke en dyt at gøre med at EU er for dyrt, for tingene passer sammen - vi tjener flere penge, betaler mere i skat osv., og så koster tingene saftsuseme også derefter. Sammenlign tingene med Kina - løningerne er lavere, og så koster alt sammen naturligvis også mindre for at det skal hænge sammen og de skal kunne købe tingene.

Så det er faktisk at udnytte inflationsforskellen udelukkende for profittens skyld, og det endda på den groveste måde tænkelig idet, den kunne medføre at vi alle sammen på sigt i teorien kunne ende som en flok subsistensløse arbejdsløse eks-nørder fordi aktionærerne ikke er tilfredse med et overskud på 500 millioner kroner!

Heldigvis tilpasser nogle importører deres priser efter de kinesiske og formår stadig at tjene penge på tingene for at holde forretningen igang.

Dette skal ikke tolkes som et angreb på butikkernes fortjeneste for det er ikke der den er vinklet - den er vinklet mod dem der sender skidtet udenbys til lavere produktionsomkostninger, men for STADIG at sætte priserne op!

Tendensen er sørgelig, men meget tydelig!

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

En måde mange Kinesiske fabrikanter på, er jo også give en så lav løn, at deres ansatte er nødt til at have op til 200 timer i overarbejde om måneden ( DR tv), og man kan så spørge sig selv det rimelige i, at Vi skal kunne købe produkter billigt, når det er på bekostning af andre mennesker.

Derfor importerer vi ikke Kinesiske Hifi produkter uanset deres øvrige kvaliteter.

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Det lyder lidt som den danske it branche  *host*

Nå, men er det bare på grund af den udsendelse at i ikke køber hifi fra Kina?

Desuden stikker det at samle hifi vel at klippe græs med en saks?, ja et job i Kina jeg nok nødigt ville have.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

SUNaudio.

Helt enig med dig, der må være måde med galskaben, og vi skal bestemt ikke støtte den slags svineri og slaveri. Dem må vi også også gå uden om, helt ubetinget.

Men Nordost er et lidt grelt tilfælde og ikke just produceret i Kina eller andre lavpris / produktionslande. Tager vi dit eget firma og en del andre, synes der jo også at være en balance og prisbevidste tiltag - hvilket var ønskeligt hele vejen rundt og i den samlede branche.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

der må være måde med galskaben, og vi skal bestemt ikke støtte den slags svineri og slaveri. Dem må vi også også gå uden om, helt ubetinget.

Nu så jeg ikke udsendelsen, men fik de ikke løn? var det børn? der er edermame mange ting man ikke kan købe ude i den store verden hvis der er tale om at boycute alt der indebære hårdt arbejde.

Et link til udsendelsen, så jeg også kan blive forarget tak

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Jamen støt I da bare Aldi , fakta , osv .

Vi risikerer bare at der om få år KUN er disse skodbutikkker

med lille udvalg og ringe kvalitet - altså ringe diversitet .

Specialvarer og høj kvalitet kan dereefter ikke skaffes - ikke

betale sig .

Mvh Peter . 

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Toftdahl skrev:

der må være måde med galskaben, og vi skal bestemt ikke støtte den slags svineri og slaveri. Dem må vi også også gå uden om, helt ubetinget.

Nu så jeg ikke udsendelsen, men fik de ikke løn? var det børn? der er edermame mange ting man ikke kan købe ude i den store verden hvis der er tale om at boycute alt der indebære hårdt arbejde.

Et link til udsendelsen, så jeg også kan blive forarget tak

Hårdt arbejde er ikke det samme som at udnytte andre. Ville Du have lyst til at arbejde 16 timer om dagen for at Du kunne købe tøj og mad, ( Og det skal være I Aldi for du har ikke råd til andet selvom du arbejder 16 timer), for at andre kunne købe billigt Hifi, legetøj osv osv.

Og ja der er meget som skulle boycottes, men hvorfor ikke starte hvor det er muligt.

Nej - Vi behøver ikke at se en TV udsendelse for at have en holdning til hvad vi foretager os. Penge er ikke det vigtigste for os.

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Bryde: kan du give mig en meget god grund til at jeg skal købe mælk, brød m.m i de dyre butikker, når jeg kan få den samme vare enda samme mærke billiger i en anden butik........... Men hvis du har penge nok ,så skal du da være mere en' velkommen til at købe ind de dyre steder, det er jo et frit land......... 

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

SUNaudio.

Helt enig med dig, der må være måde med galskaben, og vi skal bestemt ikke støtte den slags svineri og slaveri. Dem må vi også også gå uden om, helt ubetinget.

Men Nordost er et lidt grelt tilfælde og ikke just produceret i Kina eller andre lavpris / produktionslande. Tager vi dit eget firma og en del andre, synes der jo også at være en balance og prisbevidste tiltag - hvilket var ønskeligt hele vejen rundt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jeg vil ikke kommentere omkring priserne på NO idet jeg ikke kender hverken de Danske  eller Engelske, men det er rigtigt der ikke er nogen gyldig grund til større prisforskelle på varer i EU. ( Momsforskellen imellem de forskellige lande taget i betragtning.)

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

SUN audio skrev:

Hårdt arbejde er ikke det samme som at udnytte andre. Ville Du have lyst til at arbejde 16 timer om dagen for at Du kunne købe tøj og mad, ( Og det skal være I Aldi for du har ikke råd til andet selvom du arbejder 16 timer), for at andre kunne købe billigt Hifi, legetøj osv osv.

Ja hvis alternativet var ikke at have et arbejde til at brødføde min familie, sådan er det i Kina. I Danmark har vi helt andre forhold og netop derfor regner vi også ofte med at  folk i udlandet har samme vilkår for understøttelse. Inden der dømmes til boycut burde man sætte sig ind i sagerne. Hvis vi køber mere hifi i Kina kan manden med saksen til græs måske få et job på fabrik til højre løn og deraf bedre levevilkår.

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Ikke nødvendigvis desværre, mange gange bliver den ekstra indtjening ved dem som ejer firmaet, og det går nødvendigvis ikke videre til dem på gulvet. Spørgsmålet i Kina er ikke om hvorvidt de sulter eller ej, som den kan være i andre lande. Her er der "blot" tale om udnyttelse af andre på grund af egen vindings skyld.

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

SUN audio skrev:

En måde mange Kinesiske fabrikanter på, er jo også give en så lav løn, at deres ansatte er nødt til at have op til 200 timer i overarbejde om måneden ( DR tv), og man kan så spørge sig selv det rimelige i, at Vi skal kunne købe produkter billigt, når det er på bekostning af andre mennesker.

Derfor importerer vi ikke Kinesiske Hifi produkter uanset deres øvrige kvaliteter.

Nu er kinesere et meget flittigt folkfærd, der per refleks arbejder sindsygt meget for at kunne give deres familie en bedre levestandard.

Hvis man bringer sine vestlige arbejdsværdier til Kina, får du dem ikke til at arbejde for dig. De insisterer på at arbejde op imod 12 timer HVER dag, og hvis ikke du kan tilbyde dem overarbejde om lørdagen, så skrider de over til naboen. Så drop det der tuderi om udnyttelse

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er godt nok et sprængfarligt emne i denne tråd – især taget i betragtning at forumet sagtens kan have brugere som er ramt af job udflytninger.

Jeg er enig i at vi ikke skal fremme børnearbejde(slaveri eller lignende) - men derimod være med til at sikre, at alle får en fornuftig/rimelig uddannelse eller som minimum at arbejdet foregår under ordnede forhold.

Men det hjælper ikke at tro at alle samfund er opbygget som vores (social velfærd, samme kultur ol.). Desværre er der samfund hvor den eneste mulighed en familie har, for at få brød på bordet, er enten at sende børnene ud at arbejde eller selv have 200 timers overarbejde. Hvis vi vælger at boykotte sådanne produkter/lande tager vi også disse familiers sidste mulighed fra dem og gør deres situation meget værre og det er da usmageligt(Husk at børnene også arbejdede i DK langt op i de 20' århundrede). Så køb produkter, hvor pris og kvalitet lever op til den forventede standard uden skelen til om produktet er produceret i DK, Rusland eller Kina.

Jeg tror på at vi skal lade de frie markedskræfter råde - så skal efterspørgslen efter arbejdskraft nok få lønninger til at stige i de lande som vi konkurrere med(dermed udligne forskellen). I dette sammenhæng bidrager lavtlønsområder også til efterspørgslen, da de skal have varer til at opretholde deres levestandard.

Hvad skal vi så gøre i DK! Siden vi ikke skal/kan konkurrer på prisen skal vores produkter være af en højere kvalitet, derudover skal vi udnytte vores højere uddannelse til at udvikle ideer og koncepter som ikke findes andre steder og dermed leve op til at vi har en højere levestandard.

Husk: Jeg er ikke glad for børnearbejde, men jeg vil hellere have en dum 20årig i live end en klog 20årig, som er død af sult.

Hvis det kan have interesse er jeg ansat i IT branchen!!!

-Pejle

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:
SUN audio skrev:

Nu er kinesere et meget flittigt folkfærd, der per refleks arbejder sindsygt meget for at kunne give deres familie en bedre levestandard.
arbejder pr refleks? Flot.

Hvis man bringer sine vestlige arbejdsværdier til Kina, får du dem ikke til at arbejde for dig. De insisterer på at arbejde op imod 12 timer HVER dag, og hvis ikke du kan tilbyde dem overarbejde om lørdagen, så skrider de over til naboen. Så drop det der tuderi om udnyttelse

jeg har svært ved at se tastaturet for bare tårer , og desværre bliver det ikke mindre af dit indlæg. Jeg tror næppe nogen insisterer på at arbejde 12 timer dagen til lavløn. Grunden til at de "skrider" over til naboen er: Højere løn, bedre arbejdsforhold heriblandt.......kortere arbejdstid.

Vestlige værdier er blandt andet også frihed til den enkelte, og det er ikke tilstede i Kina. Igennem det 19 og 20``nde århundrede er der blevet kæmpet for de arbejdsrettigheder som vi har opnået i Europa. Hvorfor skal vi så støtte genindførelse af slaveriet i Kina? Blot for at vi kan få varene billigere?

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes