Emne: Nordost Kabler via England ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
SUN audio Branchemedlem

SUN audio ApS
Bruger siden: 07 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pejle skrev:
|
Hej
Det er godt nok et sprængfarligt emne i denne tråd – især taget i betragtning at forumet sagtens kan have brugere som er ramt af job udflytninger.
Jeg er enig i at vi ikke skal fremme børnearbejde(slaveri eller lignende) - men derimod være med til at sikre, at alle får en fornuftig/rimelig uddannelse eller som minimum at arbejdet foregår under ordnede forhold.enig.
Men det hjælper ikke at tro at alle samfund er opbygget som vores (social velfærd, samme kultur ol.). Desværre er der samfund hvor den eneste mulighed en familie har, for at få brød på bordet, er enten at sende børnene ud at arbejde eller selv have 200 timers overarbejde. Hvis vi vælger at boykotte sådanne produkter/lande tager vi også disse familiers sidste mulighed fra dem og gør deres situation meget værre og det er da usmageligt(Husk at børnene også arbejdede i DK langt op i de 20' århundrede). Så køb produkter, hvor pris og kvalitet lever op til den forventede standard uden skelen til om produktet er produceret i DK, Rusland eller Kina. Vi er enige, MEN hvis vi ikke stiller krav omkring hvordan varene produceres, tillader vi udnyttelse af de mennesker som arbejder for sulteløn. Der er klar forskel på kultur, men der er visse ting som er alle menneskers ret uanset kultur: Frihed til den enkelte, retten til et (Værdigt) arbejde, religion, osv.
Jeg tror på at vi skal lade de frie markedskræfter råde - så skal efterspørgslen efter arbejdskraft nok få lønninger til at stige i de lande som vi konkurrere med(dermed udligne forskellen). I dette sammenhæng bidrager lavtlønsområder også til efterspørgslen, da de skal have varer til at opretholde deres levestandard. De frie markedskræfter skal have lov til at råde, blot under ansvar. Totalt frie markedskræfter vil blot medføre udnyttelse af de mange til fordel for de få.
Hvad skal vi så gøre i DK! Siden vi ikke skal/kan konkurrer på prisen skal vores produkter være af en højere kvalitet, derudover skal vi udnytte vores højere uddannelse til at udvikle ideer og koncepter som ikke findes andre steder og dermed leve op til at vi har en højere levestandard.
Husk: Jeg er ikke glad for børnearbejde, men jeg vil hellere have en dum 20årig i live end en klog 20årig, som er død af sult. Jamen det behøver jo ikke være sådan. den eneste måde vi kan forbedre forholdene for mennesker i Ulandene er jo stille krav til fabrikanterne, regeringerne osv. Hvordan faldt muren i 1989? Sovjet? Apartheid regeringen i Sydafrika? Den stille "revolution" hvor manden på gulvet udtrykte sin utilfredshed med undertrykkelse. Bør man ikke stille spørgsmål ved regeringer som lader sine borgere arbejde for sulteløn, undertrykker personer med anden politisk overbevisninger?
Hvis det kan have interesse er jeg ansat i IT branchen!!!
-Pejle
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
SUN audio skrev:
Kedde skrev:
SUN audio skrev:
|
En måde mange Kinesiske fabrikanter på, er jo også give en så lav
løn, at deres ansatte er nødt til at have op til 200 timer i
overarbejde om måneden ( DR tv), og man kan så spørge sig selv det
rimelige i, at Vi skal kunne købe produkter billigt, når det er på
bekostning af andre mennesker.
Derfor importerer vi ikke Kinesiske Hifi produkter uanset deres øvrige kvaliteter.
|
|
|
Nu er kinesere et meget flittigt folkfærd, der per
refleks arbejder sindsygt meget for at kunne give deres familie en
bedre levestandard. arbejder pr refleks? Flot. Hvad vil du gerne sige med det ? At du ikke har indsigt i kinesik kultur. (det kunne umiddelbart se sådan ud)
Hvis man bringer sine vestlige arbejdsværdier til Kina, får du
dem ikke til at arbejde for dig. De insisterer på at arbejde op imod 12
timer HVER dag, og
hvis ikke du kan tilbyde dem overarbejde om lørdagen, så skrider de
over til naboen. Så drop det der tuderi om udnyttelse 
jeg har svært ved at se tastaturet for bare tårer , og desværre bliver det ikke mindre af dit indlæg. Jeg tror næppe nogen insisterer på at arbejde 12 timer dagen til lavløn. De kommer typisk ind fra landet, bliver indkvarteret (under udmærkede forhold, ofte bedre end dem de kommer fra) for at knokle og ikke for at fede den, derfor insisterer de på mange timer. Den
virksomhed jeg er involveret i giver omkring 1000,- i månedsløn for en
kineser i produktionen og det er bedre end mange af de andre, det
bevirker at vi kan vælge de bedste til vores produktion, på langt sigt
tvinger det lønniveauet op og kina er ikke længe lavtlønsland men et
hjemmemarkedGrunden til at de "skrider" over til naboen er: Højere løn, bedre arbejdsforhold heriblandt.......kortere arbejdstid.
Nej det er en kulturforskel det drejer sig om (som du tydeligvis ikke
har indsigt i) Man kan ikke komme til et land med en befolkning på 1,3
Mia befolkningen og begynde at 'trække' en vestlig kultur ned over
hovederne på dem. Hvis man prøver på det er man dømt til at fejle ! Men
igen du har tydligvis ikke indsigt i hvad det kræver at lave en
succes for både kinesere og os.
Vestlige værdier er blandt andet også frihed
til den enkelte, og det er ikke tilstede i Kina. Igennem det 19 og
20``nde århundrede er der blevet kæmpet for de arbejdsrettigheder som
vi har opnået i Europa. Hvorfor skal vi så støtte genindførelse af
slaveriet i Kina? Blot for at vi kan få varene billigere? Slaveri ?! Tag dig sammen ! 
Tag et aftenkursus i kinesisk kultur og du vil være nået et godt
stykke vej med din indsigt..... eller prøv en udstationering.....
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
SUN audio skrev:
En måde mange Kinesiske fabrikanter på, er jo
også give en så lav løn, at deres ansatte er nødt til at have op til
200 timer i overarbejde om måneden ( DR tv), og man kan så spørge sig
selv det rimelige i, at Vi skal kunne købe produkter billigt, når det
er på bekostning af andre mennesker.
Derfor importerer vi ikke Kinesiske Hifi produkter uanset deres øvrige kvaliteter.
|
|
|
Nu er kinesere et meget flittigt folkfærd, der per refleks arbejder
sindsygt meget for at kunne give deres familie en bedre levestandard.
Hvis man bringer sine vestlige arbejdsværdier til Kina, får du dem ikke
til at arbejde for dig. De insisterer på at arbejde op imod 12 timer <span style="text-decoration: underline;">HVER</span>
dag, og hvis ikke du kan tilbyde dem overarbejde om lørdagen, så
skrider de over til naboen. Så drop det der tuderi om udnyttelse
<!--
var SymRealOnLoad;
var SymReal;
Sym()
{
window.open = SymWinOpen;
if(SymReal != null)
SymReal();
}
SymOnLoad()
{
if(SymRealOnLoad != null)
SymRealOnLoad();
window.open = SymRealWinOpen;
SymReal = window.;
window. = Sym;
}
SymRealOnLoad = window.onload;
window.onload = SymOnLoad;
//-->
<!--
var SymRealOnLoad;
var SymReal;
Sym()
{
if(SymReal != null)
SymReal();
}
SymOnLoad()
{
SymRealOnLoad();
SymReal = window.;
window. = Sym;
}
//-->
|
|
|
Det kan jeg høre du ikke ved meget om .
jeg har i mine 20 år indefor mit fag været sammen med fra andre lande .
Jeg kan sige dig selv polakker og græker har vi heroppe og behandler dem som svin .
Sidste sted jeg var var der en del polakker de skulle være på job i 12 timer om dagen de skulle selv betale for mad og boet et lamt sted , hvis de kom forsendt skal vi sige en timer fik de ikke løn hele den dag .
Jeg har set nolge få tæsk , jeg har set slemme ulykker fordi de ikke bliver sat ind i det de skal lave og hvordan det virker .
De hader at være heroppe men bliver nød til det da de tjene godt 45kr i timer .
Og hvis de skulle få mere i løn , så det ser godt ud skal de bnetale det tilbage igen når de kommer hjem .
så spar mig for det , for sådan er det .
|
| Til top |
|
| |
Pejle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er godt nok et sprængfarligt emne i denne tråd – især taget i betragtning at forumet sagtens kan have brugere som er ramt af job udflytninger.
Jeg er enig i at vi ikke skal fremme børnearbejde(slaveri eller lignende) - men derimod være med til at sikre, at alle får en fornuftig/rimelig uddannelse eller som minimum at arbejdet foregår under ordnede forhold.enig.
Men det hjælper ikke at tro at alle samfund er opbygget som vores (social velfærd, samme kultur ol.). Desværre er der samfund hvor den eneste mulighed en familie har, for at få brød på bordet, er enten at sende børnene ud at arbejde eller selv have 200 timers overarbejde. Hvis vi vælger at boykotte sådanne produkter/lande tager vi også disse familiers sidste mulighed fra dem og gør deres situation meget værre og det er da usmageligt(Husk at børnene også arbejdede i DK langt op i de 20' århundrede). Så køb produkter, hvor pris og kvalitet lever op til den forventede standard uden skelen til om produktet er produceret i DK, Rusland eller Kina. Vi er enige, MEN hvis vi ikke stiller krav omkring hvordan varene produceres, tillader vi udnyttelse af de mennesker som arbejder for sulteløn. Der er klar forskel på kultur, men der er visse ting som er alle menneskers ret uanset kultur: Frihed til den enkelte, retten til et (Værdigt) arbejde, religion, osv.
Hmm - nu skal du være opmærksom på at netop fordi kulturen er forskellig er opfattelsen af frihed, værdighed, religion osv. også forskellig.
Jeg tror på at vi skal lade de frie markedskræfter råde - så skal efterspørgslen efter arbejdskraft nok få lønninger til at stige i de lande som vi konkurrere med(dermed udligne forskellen). I dette sammenhæng bidrager lavtlønsområder også til efterspørgslen, da de skal have varer til at opretholde deres levestandard. De frie markedskræfter skal have lov til at råde, blot under ansvar. Totalt frie markedskræfter vil blot medføre udnyttelse af de mange til fordel for de få.
Det har vi nok en lidt differentieret holdning til. Samfundet er jo ikke det samme som det har været og information tilgængeligheden er vokset enormt og sammen med at befolkningen er mere oplyst er jeg ikke bange for de frie markedskræfter som jeg vil have været i det 19/primo 20. århundrede i DK. (Den groteske: jeg har lavet en opgave omkring globalisering, og i den forbindelse kom jeg forbi en undersøgelse om fjernsyn pr. borger i Afrika - jeg kan ikke huske tallene men pointen er at information også når til områder som vi ikke forventer (de kunne se bl.a. CNN!!!)).
Hvad skal vi så gøre i DK! Siden vi ikke skal/kan konkurrer på prisen skal vores produkter være af en højere kvalitet, derudover skal vi udnytte vores højere uddannelse til at udvikle ideer og koncepter som ikke findes andre steder og dermed leve op til at vi har en højere levestandard.
Husk: Jeg er ikke glad for børnearbejde, men jeg vil hellere have en dum 20årig i live end en klog 20årig, som er død af sult. Jamen det behøver jo ikke være sådan. den eneste måde vi kan forbedre forholdene for mennesker i Ulandene er jo stille krav til fabrikanterne, regeringerne osv. Hvordan faldt muren i 1989? Sovjet? Apartheid regeringen i Sydafrika? Den stille "revolution" hvor manden på gulvet udtrykte sin utilfredshed med undertrykkelse. Bør man ikke stille spørgsmål ved regeringer som lader sine borgere arbejde for sulteløn, undertrykker personer med anden politisk overbevisninger?
Selvfølgelig skal vi det - vi skal bare ikke tage ham der ligger ned til gidsel fordi han efter vores kulturbegreber har det dårligt.
Hvis det kan have interesse er jeg ansat i IT branchen!!!
-Pejle __________________ B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at komme tilbage til tråden: så er det, som der tidligere har været skrevet om, en dårlig idé at tale/skrive højt om billige importerede grej (jeg har selv skrevet om det - undskyld )
Det bør gøres i "stilhed" - og vær så glad for dét du har sparet 
Hvad ang. Nordost, så er det Amerikanske firmas største salgsaktiv Danske Lars Kristensen - og jeg tror nok at han har noget at skulle have sagt hvis SAS føler sig truet med "billige" priser: det er bare "cut elly".... Uden råvarer - intet salg .... så tænk en ekstra gang
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Kedde skrev:
SUN audio skrev:
|
|
|
til at arbejde for dig. De insisterer på at arbejde op imod 12
timer <span style="text-decoration: underline;">HVER</span>
<!--
var SymRealOnLoad;
var SymReal;
Sym()
{
if(SymReal != null)
SymReal();
}
SymOnLoad()
{
SymRealOnLoad();
SymReal = window.;
window. = Sym;
}
//-->
<!--
var SymRealOnLoad;
var SymReal;
Sym()
{
if(SymReal != null)
SymReal();
}
SymOnLoad()
{
SymRealOnLoad();
SymReal = window.;
window. = Sym;
}
//-->
|
|
|
Jeg kan sige dig selv polakker og græker har vi heroppe og behandler dem som svin .
Sidste sted jeg var var der en del polakker de skulle være på job i
12 timer om dagen de skulle selv betale for mad og boet et lamt sted ,
hvis de kom forsendt skal vi sige en timer fik de ikke løn hele den dag
.
Jeg har set nolge få tæsk , jeg har set slemme ulykker fordi de ikke bliver sat ind i det de skal lave og hvordan det virker .
De hader at være heroppe men bliver nød til det da de tjene godt 45kr i timer .( de har da selv valgt, ligesom de kinesere der vælger en vest-virksomhed)
Og hvis de skulle få mere i løn , så det ser godt ud skal de bnetale det tilbage igen når de kommer hjem .
|
|
|
Polakker i DK/ Kinesere i Kina er det samme i din verden eller hvad ???
Der er sq da ikke nogen internationale firmaer som etablerer sig
kina , der vandrøgter sine medarbejdere (det ville nok give et
image-problem meget hurtigt), det er muligt at du har gjort det ved
dine polske medarbejdere..... Jeg går ud fra at det er byggebranchen ?
Den industri der flytter til Kina har intet med undertrykkelse og
slaveri at gøre, den er i Kina til dels fordi det for øjeblikket er
billigt at producere der. Men på langt sigt udgør Kina 1/5 af
verdensmarkedet.....så er det sq da meget rart at have en fod
indenfor... eller hvad ??? (det kan god være at din branche ignorerer
dem i øjeblikket, men vil man være stor så var det i forgårs man skulle
have satset på kina) Den primære årsag til at være i kina, er at
producere til det kinesiske marked. Hvis det skal være billigt så tager
man sq da til Indien eller steder hvor rettigheder intet betyder.
Da wall-mart startede op i Kina var de nød til at sluge en kæmpe kamel,
kineserne ville kun give dem adgang til markedet såfremt medarbejderne
fik lov at organisere sig (hvilket ellers aldrig har været tilladt i
wal-mart kæden) men det insisterede kineserne på, dermed har en ansat
ved wallmart i Kina bedre rettigheder end en tilsvarende i USA. Så stop
dit piveri om udnyttelse af kineserne.....
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at gennemlæse tråden her og se, hvordan emnet har skiftet kurs og nu retter sig mod ganske almindelig diskussion omkring outsourcing 
Jeg tror ikke, at det er er mest relevant i denne diskussion er diverse små kineserbørns arbejdsvilkår. Faktum er, at disse børn har levet under trange kår i meget lang tid, og at denne tid er opgangstid. Kina er en finansiel sektor i fremdrift uden sammenligning i hele den vestlige verden. Over hele landet vokser nye virksomheder op, og spørgsmålet går på, om Kinas velfærssystem kan følge med???
Siden Formand Maos tid har det været kinesisk skik, at staten tog sig af den almene kinsers velfærd i byttet for hård, primær arbejdskraft (primære erhverv; landbrug, byggebranchen osv.)
Den dag i dag indføres stigende brugerbetaling, samtidig med at den kinesiske befolkning er polariseret: Fattige kinesere, som ikke har råd til velfærden, og nyrige kinesere, der klager over manglen på vestlige forhold i sundhedssektoren.
Lad os ikke narre af, at kinesere er flittige arbejdere: de kæmper en brav kamp for at opnå den velfærd, de ser fra vores samfund. Lykken for den almene kineser er rigdom. Der reflekteres ikke over "rigdom er ikke alt", som vi har indset i Vesten. Den fattige kineser skal i dag på samme måde som før mosle for at tjene til dagen og vejen - desværre er Kinas vækst ikke ligeligt fordelt mellem alle kinesere - se bare på den halve milliard kinesere, der fortsat lever i fattige familielandbrug, hvor diverse naturkatastrofer jævnligt truer eksistensgrundlaget! __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Telegram: stop. ikke flere lynkinesere, stop....

|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man kan jo næste skrive en opgave omkring intarnotional handel bare ved at læse dette forum ( ps. Jeg studere økonomi) Meget sjovet, men skal vi ikke lade de små kinerere leve deres liv og håbe på at de finder lykken. Og komme tilbage til emnet.... __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig er der som udgangspunkt en idè med galskaben!
Udbud og efterspørgsel og ikke mindst valutakurser afgør udsalgspriserne på mange produkter i DK.
Når jeg skal bruge nogen af mine hårdt tjente penge er der efter min mening ingen der kan have noget imod, at jeg leder efter den bedst mulige pris på det produkt, som jeg ønsker at anskaffe. Som udgangspunkt finder jeg produktet og så efterfølgende undersøge jeg mulighederne for en god pris. Det er uanset om jeg kan købet produktet i Dk eller skal hente det ind fra det store udland.
Tråden blev startet i relation til NO kabler fra Engalnd og i den forbindelse vil jeg da lige nævne en lille historie om købet af mine NO Blue Heaven Rev. II. Jeg købte 2 x 4 meter med 20% rabat - dvs. lige godt 8.000 kr. (før prisjusteringen). Samme kabel koster i dag kr. 8.176 i vejl. pris. Hvis jeg var gået udenlands f.eks. i USA kunne jeg købe samme samme kabel for omkring kr. 4.000 (+moms og told). I England via Bioaudio kan de skaffes for ca. kr. 5.600.
Det kan da ikke fornægtes, at hvis jeg på købstidspunktet havde kendskab til de udenlandske muligheder, havde jeg kastet pengene den vej.
Happy
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
jensen skrev:
Kedde skrev:
SUN audio skrev:
|
|
|
til at arbejde for dig. De insisterer på at arbejde op imod 12
timer <span style="text-decoration: underline;">HVER</span>
<!--
var SymRealOnLoad;
var SymReal;
Sym()
{
if(SymReal != null)
SymReal();
}
SymOnLoad()
{
SymRealOnLoad();
SymReal = window.;
window. = Sym;
}
//-->
<!--
var SymRealOnLoad;
var SymReal;
Sym()
{
if(SymReal != null)
SymReal();
}
SymOnLoad()
{
SymRealOnLoad();
SymReal = window.;
window. = Sym;
}
//-->
|
|
|
Sidste sted jeg var var der en del polakker de skulle være på job i
12 timer om dagen de skulle selv betale for mad og boet et lamt sted ,
hvis de kom forsendt skal vi sige en timer fik de ikke løn hele den dag
.
De hader at være heroppe men bliver nød til det da de tjene godt 45kr i timer .<span style="color: rgb(255, 0, 0);">( de har da selv valgt, ligesom de kinesere der vælger en vest-virksomhed)</span>
|
|
|
Polakker i DK/ Kinesere i Kina er det samme i din verden eller hvad ???
Der er sq da ikke nogen internationale firmaer som etablerer sig
kina , der vandrøgter sine medarbejdere (det ville nok give et
image-problem meget hurtigt), det er muligt at du har gjort det ved
dine polske medarbejdere..... Jeg går ud fra at det er byggebranchen ?
Den industri der flytter til Kina har intet med undertrykkelse og
slaveri at gøre, den er i Kina til dels fordi det for øjeblikket er
billigt at producere der. Men på langt sigt udgør Kina 1/5 af
verdensmarkedet.....så er det sq da meget rart at have en fod
indenfor... eller hvad ??? (det kan god være at din branche ignorerer
dem i øjeblikket, men vil man være stor så var det i forgårs man skulle
have satset på kina) Den primære årsag til at være i kina, er at
producere til det kinesiske marked. Hvis det skal være billigt så tager
man sq da til Indien eller steder hvor rettigheder intet betyder.
Da wall-mart startede op i Kina var de nød til at sluge en kæmpe kamel,
kineserne ville kun give dem adgang til markedet såfremt medarbejderne
fik lov at organisere sig (hvilket ellers aldrig har været tilladt i
wal-mart kæden) men det insisterede kineserne på, dermed har en ansat
ved wallmart i Kina bedre rettigheder end en tilsvarende i USA. Så stop
dit piveri om udnyttelse af kineserne.....
<!--
var SymRealOnLoad;
var SymReal;
Sym()
{
if(SymReal != null)
SymReal();
}
SymOnLoad()
{
SymRealOnLoad();
SymReal = window.;
window. = Sym;
}
//-->
<!--
var SymRealOnLoad;
var SymReal;
Sym()
{
if(SymReal != null)
SymReal();
}
SymOnLoad()
{
SymRealOnLoad();
SymReal = window.;
window. = Sym;
}
//-->
|
|
|
Nej det er ikke det samme , men hvor der er penge er der svin sådan kan det siges , og hvor der er naive forbruger er der pengemænd .
Om det er kina eller dk det går ud på et det forgår over alt , der er bare ikke mange der tro på det .
Jeg kan huske en sjov sag i 1989 hvor vi var til forhandling om løn , da gik SID med til vi skulle jobbe 12 timer hverdag uden at få mere for det , vi sagde nej og blev fyret efter et stykke tid , de tog græker op til lav løn og behandelt dem som dyr .
Ikke nok med det dem vi jobbet for var staten/privat .
men nok om det .
Hvis man bruger sin sunde fornuft så går det .
alle mennsker er lige ikke en er mere end den anden og man skal ikke finde sig i alt .
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vendt om (det er jo en debat det her?) vil de små hifi butikker/importører kunne overleve uden at give rabatter? - de skal jo af med tingene på lageret en gang imellem, og så kasser en marginal fortjæning bedre end til smør på brødet. Det kan jeg som hifi entusiast godt se problemet i, men hvem som forbruger gider betale fuld pris når man kan få det for mindre? jeg køber sguda ikke mælk hos Coop når det koster mindre i Aldi. Så inden branchen hyler op burde den måske se på om den har nok Aldi forretninger end Coop medlems gejl. Men ja, måske skulle vi bare vente på momsen falder...   [/QUOTE]
Ja, men drik du bare det tyske sprøjt af mælk de sælger i aldi, jeg vælger at støtte de danske små øklogiske mejerier og betale for en bedre kvalitet.
Sådan er det også med hifi, kvalitet koster penge.
Folk vil så gerne have kvalitet, men de vil ikke betale for det .
Folk får flere og flere penge mellem hænderne men forventer sjovt nok at få det hele gratis snart.

__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære venner.
Nu er den for langt ude med de Nordost kabler, der er jo gået rent Kinesere og Polakker i den nu.
Det er folk der arbejder efter deres normer og kulturer. Vi hverken kan eller skal udnytte nogen eller støtte slavearbejdere, men vi kan til gengæld heller ikke lave om på verden. Stopper vi helt med at købe, så går det også galt og der er jo lidt gensidigt handel imellem Kina og Danmark, det går lidt begge veje. Lad os håbe at vi kun handler med de gode internationale firmaer, som antageligt behandler deres folk lidt bedre eller måske godt, for der sker trods alt fremskridt i Kina.
Jeg ved godt at jeg håber og gætter, for i realiteten har jeg ikke en dyt forstand på det, vi beder en bøn til at dem der importerer det, viser lidt respekt og hensyn til den side også.
Det bliver et kilometer langt fyrværkeri, hvis vi ikke stoper nu og vi skal også passe på, at vi ikke går for vidt i vore udladninger i et åbent forum.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
SUN audio skrev:
|
En måde mange Kinesiske fabrikanter på, er jo også give en så lav løn, at deres ansatte er nødt til at have op til 200 timer i overarbejde om måneden ( DR tv), og man kan så spørge sig selv det rimelige i, at Vi skal kunne købe produkter billigt, når det er på bekostning af andre mennesker.
|
|
|
Nu er kinesere et meget flittigt folkfærd, der per refleks arbejder sindsygt meget for at kunne give deres familie en bedre levestandard.
Hvis man bringer sine vestlige arbejdsværdier til Kina, får du dem ikke til at arbejde for dig. De insisterer på at arbejde op imod 12 timer HVER dag, og hvis ikke du kan tilbyde dem overarbejde om lørdagen, så skrider de over til naboen. Så drop det der tuderi om udnyttelse  |
|
|
De insisterer ikke på at arbejde 12 timer eller mere om dagen for fornøjelsens skyld - det er kun et naivt arbejdsgiversynspunkt der vender til at se sådan ud. Kineserne sender penge videre til deres familier som jo som bekendt er meget fattige, og for at de samtidig kan få penge mellem hænderne og få en anstændig levestandard samt få penge til uddannelse senere, vil de have de flere timer. Adskillige udsendelser om emnet har klart dokumenteret det. Interviewer de fabrikanterne er det hele endnu mere rosenrødt, men virkeligheden er stadig sådan at så snart de begynder at fokusere på arbejdsmarkedsvilkår, rettigheder osv. så er det ud af vagten så der kan hives nogle nye uvidende folk ind fra markerne. Samtidig skal de stadig leve stuvet sammen 6-8 personer i samme rum med en minimal grad af privatliv, og det skal helst være så tæt på firmaet at de skal være til rådighed hele tiden hvis det er nødvendigt.
Og det er lige nøjagtigt de vestlige arbejdsværdier som de stræber efter - spørg enhver kineser og det vil være svaret. De vil også leve godt i store huse med fine biler osv. og hvorfor skulle de ikke ønske det?
Kinerserne er loyale over for deres arbejde, men det er ikke for de blå øjnes skyld og ej heller arbejdsgiveren - det er for deres egen fordi de har en drøm de vil søge opfyldt, ligesom de fleste andre!
Men derfor er det stadig et faktum at der bliver sendt ting til produktion i Kina, men priserne falder stadig ikke på trods at omkostningsreduktioner på adskillige mange %, og her er det aktionærerne der snakker fordi de få der har rigtig meget bare IKKE kan få nok!
Det er dog ikke tilfældet at ALLE kinesiske hifi-producenter er styret af "gangstere" - som i alle andre lande er det vist bare naturligt at der sidder nogle folk i Kina som også vil prøve lykken på det område, og med så mange mennesker i den del af verden skulle det være underligt om der ikke også var nogle der som mestrede at konstruerede gode produkter og på det punkt kommer produktionsomkostningerne naturligvis også ud som en positiv faktor i at få deres produkter udbredt, og der er jo allerede en del gode konstruktioner fra Kina. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kidmose Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle de gode link.
Men stødt dog HiFi-klubben...
Selv og det ellers lyder lidt for nice.
PS: joke
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kidmose.
Hvorfor skal vi støde Hi-Fi klubben, de har da ikke gjort noget.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger ikke så meget som en bøjet 5-øre på Nordost-kabler købt i Danmark, sålænge SAS, ingen navne nævnt, er nogle ågerkarle!!! Jeg vil give de engelske priser plus max. 10% og bliver det så ikke importeret til Danmark grundet for lille fortjeneste, så dem om det!!!
Kinesisk produceret??? Er det kram??? Jo, det kan da godt være konstrueret og udtænkt i Vesteuropa, men er det højt kvalificerede arbejdere med forstand på teknik, som samler l****t og hvad ved de om Q.C.??? Billedet fra Social-demagoernes valgannonce om 4 kr i timen og så loddedamer med en udslidt Weller-pen i færd med frihånds-lodning siger alt!!! Jeg håber SQ ikke, at jeg nogensinde får købt et apparat med en sådan "loddeklat" indvendigt, ørk!!!
Billigt kinesisk produceret "hifi", grundet den lave timeløn, er for ... rigtigt gættet: kinesere, grundet den lave timeløn har de ikke råd til det dyre udenlandske!!!
Hvem betaler iøvrigt for miljøpåvirkningen ved apparatets rejse den halve klode rundt??? Et ikke behandlet emne i Adam Smith´s "Nationernes velstand", eller???
Når kineserne om et tiår bliver lidt mere formuende og ikke vil finde sig i, at arbejde en hel dag for en skål ris; hvem skal så samle jeres billige "hifi"??? Dyr i Afrika eller "manden i månen"?
Ja, undskyld mit udfald; det er ikke et angreb på kinesisk "hifi" som sådan, det lyder jo ganske udemærket!!!
|
| Til top |
|
| |
SteenS Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinisisk produktion kan være både kompetent og kvalitetsbevidst. I mit firma anvendes en del kinesiske leverandører og jeg har personligt besøgt en del af dem. Der er da skrækeksempler, bestemt, men jeg har set værre i europa...også inden for EU. Så de selvforherligende bemærkning om dårlig kvalitet er ren desperation udbredt af trængte leverandører med problemer.
I 60'erne og 70'erne griden den amerikanske bilindustri af japanerne, de blev dog tavse igen og det er først nu de er ved at komme op til overfladen igen...godt hjulpet af japserne 
En del højttaler fabrikanter har længe fået kabinetterne fremstillet i Kina. Det er det vanskeligste arbejde i højttalerproduktionen. Det naturlige næste skridt er jo at de lige montere enheder og delefilter, nå de nu er igang. Hvorfor overlade dette til englænderne, se hvad de fik ud af BRitish LEyland 
Næ, jeg tror hifi snobberiet står for fald, det er det reelt positive....NO i DK er vel et ulækkert eksempel på en branche i totalt hovmod.....de skulle have pisk med deres egne kabler.....
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
...pisk med deres egne kabler...; nemlig og så under et kæmpe demo-udsalg (hvem kan svinge et kabel flest gange)!!!
Meeen underordnet "kompetance og kvalitetsbevidsthed"; kinesiske industri-arbejdere får næsten ingen løn, har ingen fagmæssige rettigheder og bor i barakker, deres ledere og ejere er dog på den grønne gren; det flyder med ny-rige i dette land, hvor mindre end 20% af BNP bruges på borgerne!!! I USA er tallet knap 30% og i lille Danmark knap (eller over) 50%, så PRC, folkets republik min bare r*v!!! Det var det samme i Japan, på samlefabrikkerne fik de god løn og sundhedsordninger, men underleverandørerne fik ikke en bøjet 5-øre og så kunne bilerne alligevel sælges til spotpris og kunne de ikke, så gik det japanske "eksport- og handelsministerium" straks igang, derude hænger tingene åbenbart mere sammen end Europæere sådan lige går og tror!!! At amerikanere kun kan lave tonstunge øser, som har det bedst ved at køre ligeud og at englænderne var alt for konservative i efterkrigstiden er kun de japanske bilfabrikanters held, så gode er deres biler heller ikke!!!
Og nå-jo; hvor meget er en kinesisk "krone" (yuan reminbi) værd??? Det samme som en US-dollar, så underordnet hvor meget dollaren falder, så vinder Kina alligevel på prisen, skide smart (for dem)!!!
|
| Til top |
|
| |
SteenS Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må erklære mig helt enig. Men min pionte var bare at produktkvaliteten ikke er noget der er dårligere i Kina.
Noget andet er etikken , men det er jo en helt anden diskussion. Jeg finder mindre etik i NOs prispolitik
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|