Sendt: 20 Februar 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er 1 stk 99 WMT center (sort piano lack) landet. Det tog mig næsten 4 uger at få hentet den på det svenske posthus.... Det arbejde tar' altså for meget af ens fritid . Jeg har købt den som en billig prøve på serien. Mere info her http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=1090 9 Her er mine første indtryk.
- Indpakningen: er rigtig god, så postvæsenet skal godt nok anstrenge sig for at ødelægge noget.
- Finishen: Er helt i top. Den sorte pianolak har så vidt jeg kan se ingen fejl! Glæder mig til at se den i dagslys hvor den rigtig kan skinne. Den ER rigtig flot, med pæne afrundede kanter. Det eneste der trækker lidt ned er kanten på bas/mellemtonen som er i plast. Man ser det dog ikke på afstand. Der er 2 sæt tilslutninger i rigtig god kvalitet. Desuden forefindes beslag for vægophængning på bagsiden. Der medfølger 4 stk. gummi/filt-fødder. Jeg har ikke fået tjekket for løse skruer
- Lyden: Pt. har jeg kun nået at tilslutte højttaleren og slå eq fra i min reciever. Niveau eq osv. er altså ikke indstillet. Jeg har ikke brugt centerhøjttaler i et stykke tid, da en enhed er defekt (er til rep). Umiddelbart er XTZ'en en stor forbedring i forhold til ingen center. Den formår faktisk at være "usynlig". Jeg var meget spændt på om den ville mangle krop og fylde da den jo kun er bestykket med én bas/mellemtone, men det er umiddelbart ikke tilfældet. Stemmer står klart og tydeligt ude i lokalet uden nogen form for fnidder i diskanten. Jeg har tidligere haft en Dali C1000, som ifølge min hukommelse slet ikke kommer i nærheden af XTZ'en.
Jeg håber der blir tid til lidt fintuning i aften..... + lytning ........ fortsættelse følger....... __________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|